Osaakos kukaan sanoa missä vika kun kylmänä lähtee liikenteeseen alkaa varoitusvalot mm Battery/alternator, airbag ja abs herjat. Radio sammuu ja syttyy! Moottori toimii normaalisti ja uusi 100 ah akku vaihdettu 1kk sitten.
Tomsteri kirjoitti:Hei
Käytössä w203 200K vm 2005 ajettu 165tkm
Osaakos kukaan sanoa missä vika kun kylmänä lähtee liikenteeseen alkaa varoitusvalot mm Battery/alternator, airbag ja abs herjat. Radio sammuu ja syttyy! Moottori toimii normaalisti ja uusi 100 ah akku vaihdettu 1kk sitten.
Näyttäisi siltä että laturin säädin /hiilet ovat kohtapuoliin tiensä päässä. Voisit mitata yleismittarilla kuomitustilanteessa ( moottorin käydessä )mitä mittari näyttää.
Mitään näistä tiedä, mutta johtopäätöksen voin antaa. Ota lämmitysvastus pois käytöstä. Se, joka ottaa paljon virtaa ja lämmittää nesteitä. Noin vähän ajetussa ei latauksessa sais olla vielä vikaa.. Never know, kokeileppas
(Oo * oO) kirjoitti:Mitään näistä tiedä, mutta johtopäätöksen voin antaa. Ota lämmitysvastus pois käytöstä. Se, joka ottaa paljon virtaa ja lämmittää nesteitä. Noin vähän ajetussa ei latauksessa sais olla vielä vikaa.. Never know, kokeileppas
Tämäntyyppiset ovat niitä " tuhannen taalan tipsejä ". Kas kun joku ei jo tarjonnut jarruvalokatkaisijan vikaa tai tarkastaa kaikki sulakkeet.
Todellisuudessa vikamahdollisuuksia on kymmenittäin ja siksi suosittelen aina Starin aikakaudella testaamista....siten jää ne arvuuttelut kokonaan pois. Käytännössä tuon ikäiselle autolle ei kannata tehdä mitään toimenpidettä ennenkuin on käyttänyt Starin käsittelyssä. Voin olla väärässäkin kun en osaa käyttää ja tulkita kristallipallon kertomaa.
Onko vika ollut ennen akun vaihtoa ja tuli nyt uudelleen? Jos on pätkä-ajoa ja akku ollut kuukauden, niin voi alkaa olemaan tyhjänä. Sitten ottaa kylmänä paljon virtaa ja jännite laskee. Matala jännite aiheuttaa noita oireita. Ilmeisesti lämpimänä ei näitä oireita, kun asia noin esitetty. Mitä muuta laitetta on, joka ottaa niin paljon virtaa, kuin se jähytysnesteen, tässä tapauksessa lämmitysnesteen lämmitysvastus? Tämän pois toiminnasta ottaminen ei välttämättä ratkaise koko ongelmaa, mutta oireet voivat kadota. Jos se vastus on 1300W, niin ottaa n. 100A virtaa.
Itse vika voi olla hiilet/kollektori/säädin. Mutta em. toimenpiteellä voit parhaimmillaan sitä remppaa siirtää muutaman vuoden. Ja hoituu muutamalla napin painalluksella ratista. Sekä selviää heti, kun sen on tehnyt.
*Re: W203 battery/alternator herja
Itselläni tuota herjaa aiheutti laturin hiilet!
Ne vaihtamalla poistui tuo herja.
Auto sytytteli tuota aina kun kierrokset nousi korkeammiksi, matalilla kierroksilla latasi vielä mutta korkeilla kierroksilla
kaiketi hiilet eivät ottaneet enään kiinni.*