No nyt alkaa selvitä, tässä sunnuntaimyöhäisillan raportti.
Katselin ensin auton alla mihin ne paluuputket menee takaapästä alkaen, helmassa kulkien; apparin jalkatilan jälkeen sukeltavat sinne kardaanitunneliin/runkoaisan ja lämpösuojapellin välistä konehuoneeseen sivulle. Sitten ne jatkavat "etupalkin" yhteydessä kuskin puolelle mistä suuntaavat ylös runkoaisan tienoille missä on liitos. Siitä sitten nätit vihreästi maalatut putket taittuu monen mutkan kautta siihen säiliön korkin juuriyhteeseen. Tähän huomio, runkoaisan ja korin kulman tienoilla oli märkää, tuoreen öljyn näköistä mutta tähän myöhemmin

.
Ajattelin että pätkäisen rinnakkain kannakoituna kulkevat putket vasemman runkoaisan kohdalta konehuoneessa, siihen saa liitoksella letkua joko siitä taakse tai sitten eteenpäin. Rautasahan terällä yllättävän helposti sain ne poikki - aika pirun ohutta putkea ovat.
Sitten puhaltelin säiliön päästä putkiin, ohuempi avautui pärskähtäen sinne runkoaisaan. Paksumpi oli tukossa. Kävin auton alla puhaltamassa ASD venttiilin pään putkiin, perkele molemmat edelleen tukossa. Mitvit...
Rakensin letkusta siihen sovitteen säiliön päähän ja laitoin paineilmaa perään, sain sen isommankin auki - päsähti mömmöt sinne konehuoneen sivulle runkoaisaan. Se oli jonkun verran tukossa siis, 7 bar ilmaa oli käytössä.
Sitten siirsin paineilmapistoolin siihen katkaistuun kohtaan eli siitä ASD-venttiilille, se linja avautui myös paineilmalla ja ruuttasi ölpät sinne auton alle taakse missä se venttiili normaalisti majailee. Viimeisenä piti rakentaa pistoolille pienempi liitoskappale ohuelle putkelle katkaistusta kohdasta ASD venttiilille. No siinä havaitsin että putkilinja vuotaa sieltä auton alta eli siitä kohdasta missä oli tuoretta öljyä alustassa. Ja varmaan siinä on tukos koska puhaltamalla en saanut takapäästä ilmaa menemään läpi. Jossain vaiheessa siinä paluulinjassa ollut sen verran painetta että pettänyt paluuputki tuosta kohdasta.
Kirosin sitä että miksi menin katkaisemaan ne putket ennen kuin ajoin paineilmaa läpi, no moka mikä moka mutta se ohuempi tarvii tehdä kumiletkusta katkaistusta kohdasta sinne taakse asti. Paksumpaan laitan kumiletkuliitoksen siihen mistä katkaisin.
Huomenna jatkuu, en pääse vielä kokeilemaan kun tarttee osta kolmisen metriä letkua.
Tässä korjattu kuskin penkki, kyynärnoja on vielä saunassa kuivumassa.
