W203 tekniikasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Eli onko kokemuksia W203 bensa koneiden pelaamisesta? Tarkoituksena ois ostaa tollanen 2.0l Kompressori 2000 luvun alusta. kilsoja on 170tkm

onko mitään isompia huoltoja/asioita mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa? tyyppivikoja ? auto siis maunaalivaihteinen

kokemuksia hyviä/huonoja ! :D
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
sasuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.03.2013 18:01

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja sasuu »

Jakoketju vikaa ollut paljon juuri noissa m271 koneissa. Haulla löytyy paljonkin tietoa, tuossa jotain.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123626" onclick="window.open(this.href);return false;
C207 250CDI - 10
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lyllero kirjoitti:Eli onko kokemuksia W203 bensa koneiden pelaamisesta? Tarkoituksena ois ostaa tollanen 2.0l Kompressori 2000 luvun alusta. kilsoja on 170tkm

onko mitään isompia huoltoja/asioita mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa? tyyppivikoja ? auto siis maunaalivaihteinen

kokemuksia hyviä/huonoja ! :D
Jako ketjun vaihtoa tiedossa...

Tuolla lisää mese fi
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?p=625500#625500" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voihan siinä olla m111konekin eli älähän säikähdä eli punainen muovi venakopassa on vanhempi ja musta uudempi.
2.0 kone on kyllä mielestäni just toi m111ja siinä on kaksi rivien ketju mutta kannattaa sekin jossakin vaiheessa vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

atlas kirjoitti:Voihan siinä olla m111konekin eli älähän säikähdä eli punainen muovi venakopassa on vanhempi ja musta uudempi.
2.0 kone on kyllä mielestäni just toi m111ja siinä on kaksi rivien ketju mutta kannattaa sekin jossakin vaiheessa vaihtaa.
Ja jos on tuo vähän vähemän pas*** moottori niin
Kaasuläppä, johtosarja, hommia tiedossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Tiedossa tarkoitat et juuri tossa 170tonnin kieppeillä levii vai jatkuvaa niiden huoltoa ? Faktahan on että ihan sama minkä auton ostaa aina noita saa vaihdella valitettavasti :S
Auto joka on kiikarissa on 2000 vuoden auto eli melkein varma että on toi w202 vanha kone kiinni kompuralla ? tai muistaakseni tossa 2000vuoden mallissa oli vielä sama mylly kuin w202? ei teitty varmaa tietoa. Ei tossa w202 ainakaan mitään jakoketjun hajoamis merkkejä vaikka mittarissa 250tkm.
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Tarkastin juuri luotettavasta wikipediasta että 2000 mallissa on m111 mylly
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Lyllero kirjoitti:Tarkastin juuri luotettavasta wikipediasta että 2000 mallissa on m111 mylly
Edit siis w202 oli m111 sarjan koneet, mutta taitaa olla silti joltain osin eri kun w202 2.0l tai kompressori
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lyllero kirjoitti:
Lyllero kirjoitti:Tarkastin juuri luotettavasta wikipediasta että 2000 mallissa on m111 mylly
Edit siis w202 oli m111 sarjan koneet, mutta taitaa olla silti joltain osin eri kun w202 2.0l tai kompressori
Sama kone se on.
CDI203kyllä tietää mistä puhuu mutta mielestäni johtosarjalla on parantuneet -96 jälkeen ja kaasuläppää on mennyt mutta ai jatkuvasti vaan puhdistus tai uutta mutta ei jatkuvasti tartte ostella.
Itsekin olen jus samanlaista mallia ja koneista tässä katsellut ....eri asia milloin sitten tulee ajankohtaiseksi osto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

jeps, kuulostaa kyllä hyvältä. Tosta johtosarjan uusimisesta ja engine control unitin uusimisesta onkin jo ton W202 kanssa tullut kokemusta.
Ruoste vissiin kanssa ollut aika ongelmana näissäKIN mersuissa, mutta eiköhän aika varmoja kilometrejä pääse tolla koneella ajelemaan.
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja atlas »

-98,-99 tapahtui jotain parannuksia maalauksessa ja lopulta -04.
w203 malleja sanotaan sähkövikaisiksi ja sitten toi -04 alkaen kun tuli ruostekorjaus kunnolla kuntoon niin samalla tapahtui jotain sähköissäkin ja oliko se nyt sen tehtaan johdon uuden linjauksen vaihto tällöin.
Ei tota nyt täällä ole älyttömästi ollut just tolla korilla sähkö ongelmia kuin muillakaan mutta joku ammatikseen tekevä osaisi paremmin kokemuksesta kertoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Vaihdelaatikko kannattaa zekata kylmänä että menee ykkönen ja kakkonen normaalisti päälle.
Pikku sähkö vikoja on ainakin omassa 203:ssa muutamia.
Eli kannattaa ostaessa käydä joka ikinen nappula läpi valoista takalasin lämppäriin.
Lämppärin säätövipu tai moottori saattaa olla jumissa tai rikki.
Eli kokeile lämppärin säätöjen toiminta joka suuntaan.
MB S211
Kawasaki Z1000
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Nyt on W203 200 kompressor näyttäisi ainakin hyvin toimivan kaikin puolin. Hiukan oikealle vetää, mutta maanantaina nelipyöräsuuntaus ja öljyt + suodaitn.
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja atlas »

No sehän kävi sitten äkkiä se osto päätös.
Mikäs kone siellä nyt on ja onko mieleinen kaikin puolin?

Tieten onneksi olkoon oston johdosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: W203 tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

Aivan paras paljon parempi omasta mielestä kun w202 c200 tai w210 2.2l cdi! toki varusteita ei ole yhtä runsaasti kun väykyssä, mutta ennemmin tällä ajaa väykyssä niin "tunnoton" ohjaus ettei ole oikeen mieleen! Toivottavasti tulee varmoja kilometrejä. :D Ruostettakaan ei juuri ole kaaresta löysin etsimällä kuplaa. (kuullut että w203 ruostuu herkästi).

koneena se M111 kompressor 2l
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Vastaa Viestiin