c 250 tdt evry mod

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Täältäkin varmaan löytys helpommallakin apua kun kirjoittamalla mutta kun yrittäny mettästää noita osia niin ei ollu lähi sähkö liikkees ni rupesin tonkiin netin ihmeellistä maailmaa ja täältä niitä jotain löyty niin esim kun toi vastus 300k ohm 330k ohm esim niin sitten siinä vastuksessa on myös toi teho luku niin mikä se tarvitsisi olla käykö esim : http://www.tme.eu/fi/details/1w-330k/th ... sj0334a10/#" onclick="window.open(this.href);return false;

ja potikassa käviskö esim tämmöinen : http://www.tme.eu/fi/details/6mmi-5k/yk ... 7502a2020/#" onclick="window.open(this.href);return false;


saa puhua asiaa ja asian vierestä katotaan mitä ymmärrän kun autosähkö ei ole mitään vahvimpia osaamis alueita :lol:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Vastuksilla on oma tehonkestonsa ja en usko että tuossa sovelluksessa vastukselta kummoisia tehonkestoja tarvitaan. Tuohon siis perus 3,3kohm vastus jonka tehonkestoksi riittää varmasti 0,5 tai jopa 0,25w, 300kohm vastus kuulostaa jo melko isolta. Potikaksi 4,7kohm tai 5kohm potikka ja on/off kytkin vielä sarjaan.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Vastuksen tehonkestolla ei ole mitään merkitystä. Virrat on aivan olemattomia mA -luokkaa. Jos kumminkin vastuksen ottaisit hieman pienemmän kuin 330tuhatta ohmia (vaikka 330ohm ilman k-liitettä). :D

Potentiometri on ok. Hyvä ollakkin pitemmällä akselilla niin saa sovitettua hyvin, ja akselia voi lyhentää tarvittaessa. Tuosta 5kilon potikasta saa melkein ruuvata yli puolet ennen kuin alkaa tapahtumaan mitään. Joku 1-2kilon olisi parempi valinta.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Piru kun en nyt muista tarkkaan että minkälaisia vastuksia tuo esikammiokoneisen evry vaati. Olisko ollut niin että 3,3 Kohmin kiinteä vastus ja 0-5Kohmin säätövastus oli om606 koneiseen väyryseen sopiva paketti. Puolivälissä säätövastusta oli sellainen hyvä kohta että kehtaa vielä pitää päällä.

290td koneiseen väyryseen on sitten omat vastuksensa, siihen menee 330 ohmin kiinteä ja 0-1kohmin säätöpotikka
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Näköjään om602 koneen kanssa on käytetty noin 180ohm vastusta ja 1kohm potikkaa. Noilla siis kokeilemaan.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

juu-zo kirjoitti:Näköjään om602 koneen kanssa on käytetty noin 180ohm vastusta ja 1kohm potikkaa. Noilla siis kokeilemaan.
Tää mu auto o 605 koneella
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Ja onkos merkitystä noiden kannalta kun hommaan isomman urpon tässä samalla?
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

maKe| kirjoitti:Vastuksen tehonkestolla ei ole mitään merkitystä. Virrat on aivan olemattomia mA -luokkaa. Jos kumminkin vastuksen ottaisit hieman pienemmän kuin 330tuhatta ohmia (vaikka 330ohm ilman k-liitettä). :D

Potentiometri on ok. Hyvä ollakkin pitemmällä akselilla niin saa sovitettua hyvin, ja akselia voi lyhentää tarvittaessa. Tuosta 5kilon potikasta saa melkein ruuvata yli puolet ennen kuin alkaa tapahtumaan mitään. Joku 1-2kilon olisi parempi valinta.
Kumpi se nyt on vastuksena kun netissä kaikissa lukenut k ohmeina :think:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vastus määrittää maksimin syöttömäärän potikan ollessa toisessa laidassa ja jos vastukseksi laitetaan aivan liian suuri, esimerkiksi 330 000 ohmia eli 330 kïlo-ohmia, silloin se evry ei vaikuta yhtään mitään. Vastuksella ainostaan passaillaan sitä potikan säätöaluetta mukavaksi, eli riippuen autosta se voi vaihdella jossakin 100ohmin ja 5000 ohmin välillä. Millään tarkoilla arvoilla ei ole merkitystä, koska kokonaisvastushan säädetään lopulta siitä potikasta.

Mikäli ei ole tietoa mikä on juuri sopiva vastus ja kun vastuksen on lähes ilmaisia niin kannattaa ottaa muutamia, joista sitten kokeilee sopivan. Esimerkiksi 220, 470, 1000, 2200, 4700 ohmia voisi olla hyvä valikoima ja potikaksi standardikampe eli 4700 ohmia.

Testithän sitten aloitetaan aina potikan ollessa siinä asennossa, jossa kokonaisvastus on kaikkein suurin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja maKe| »

makke92 kirjoitti:Ja onkos merkitystä noiden kannalta kun hommaan isomman urpon tässä samalla?
Epäilen vahvasti että tulee ostatuttamaan mekaanisen pumpun 7/8mm hiluilla, jos evryn+vakiopillerin jälkeen alkaa kaipailemaan lisää. :wink:

Saa sinne sähköpumppuunkin kaiketi 7mm tapit, mutta huutaa sen jälkeen ohjelmointia ja ecun prommin juottelua.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Jolle »

makke92 kirjoitti:
maKe| kirjoitti:Vastuksen tehonkestolla ei ole mitään merkitystä. Virrat on aivan olemattomia mA -luokkaa. Jos kumminkin vastuksen ottaisit hieman pienemmän kuin 330tuhatta ohmia (vaikka 330ohm ilman k-liitettä). :D

Potentiometri on ok. Hyvä ollakkin pitemmällä akselilla niin saa sovitettua hyvin, ja akselia voi lyhentää tarvittaessa. Tuosta 5kilon potikasta saa melkein ruuvata yli puolet ennen kuin alkaa tapahtumaan mitään. Joku 1-2kilon olisi parempi valinta.
Kumpi se nyt on vastuksena kun netissä kaikissa lukenut k ohmeina :think:
Jos laitat 3,3K vastuksen ja 5 K säätövastuksen niin veikkaan ettet ole kaukana. Jos väännät säätövastuksen 0 niin tuon kiinteän vastuksen vastus määrää syöttömäärän, jossei 3,3K ohmia riitä niin sitten vaan vaihtamaan esim. 2,2 k ohmin kiinteä vastus tilalle.

Nuo 200-300 ohmin vastukset sopii esim. 290td koneen evry modeihin, niissä on jakajapumppu niin määränsäädin on erilainen ja vaatii erilaisen vastuksen että toimii kunnolla ( tai siis saa savua ulos)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jolle kirjoitti:
makke92 kirjoitti:
maKe| kirjoitti:Vastuksen tehonkestolla ei ole mitään merkitystä. Virrat on aivan olemattomia mA -luokkaa. Jos kumminkin vastuksen ottaisit hieman pienemmän kuin 330tuhatta ohmia (vaikka 330ohm ilman k-liitettä). :D

Potentiometri on ok. Hyvä ollakkin pitemmällä akselilla niin saa sovitettua hyvin, ja akselia voi lyhentää tarvittaessa. Tuosta 5kilon potikasta saa melkein ruuvata yli puolet ennen kuin alkaa tapahtumaan mitään. Joku 1-2kilon olisi parempi valinta.
Kumpi se nyt on vastuksena kun netissä kaikissa lukenut k ohmeina :think:
Jos laitat 3,3K vastuksen ja 5 K säätövastuksen niin veikkaan ettet ole kaukana. Jos väännät säätövastuksen 0 niin tuon kiinteän vastuksen vastus määrää syöttömäärän, jossei 3,3K ohmia riitä niin sitten vaan vaihtamaan esim. 2,2 k ohmin kiinteä vastus tilalle.

Nuo 200-300 ohmin vastukset sopii esim. 290td koneen evry modeihin, niissä on jakajapumppu niin määränsäädin on erilainen ja vaatii erilaisen vastuksen että toimii kunnolla ( tai siis saa savua ulos)
Juurikin näin. Om605 koneen kanssa 3,3kohm tai 2,2kohm kiinteä vastus ja 4,7kohm tai 5kohm potikka. Noilla alkuun. Sitä kiinteää vastusta voi sitten muokkailla sen mukaan paljonko syöttöä haluaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Jolle kirjoitti:
makke92 kirjoitti:
maKe| kirjoitti:Vastuksen tehonkestolla ei ole mitään merkitystä. Virrat on aivan olemattomia mA -luokkaa. Jos kumminkin vastuksen ottaisit hieman pienemmän kuin 330tuhatta ohmia (vaikka 330ohm ilman k-liitettä). :D

Potentiometri on ok. Hyvä ollakkin pitemmällä akselilla niin saa sovitettua hyvin, ja akselia voi lyhentää tarvittaessa. Tuosta 5kilon potikasta saa melkein ruuvata yli puolet ennen kuin alkaa tapahtumaan mitään. Joku 1-2kilon olisi parempi valinta.
Kumpi se nyt on vastuksena kun netissä kaikissa lukenut k ohmeina :think:
Jos laitat 3,3K vastuksen ja 5 K säätövastuksen niin veikkaan ettet ole kaukana. Jos väännät säätövastuksen 0 niin tuon kiinteän vastuksen vastus määrää syöttömäärän, jossei 3,3K ohmia riitä niin sitten vaan vaihtamaan esim. 2,2 k ohmin kiinteä vastus tilalle.

Nuo 200-300 ohmin vastukset sopii esim. 290td koneen evry modeihin, niissä on jakajapumppu niin määränsäädin on erilainen ja vaatii erilaisen vastuksen että toimii kunnolla ( tai siis saa savua ulos)
Oho. :shock:

Aina oppii jotain uutta. Hyvä että korjailit mun mokailun.
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Tossa paikallisessa sähköliikkeessä ei ollu ku jotai 1k / 2k potikoita jos siihe laittas isomma vastukse ni onnistusko tollasella? vai pitääkö sitä vaa tilata netistä tai ettiä jostai pitemmältä. tässä toki tulee taas se vastaan kun rassailee mersuja 9-17 töissä niin on kaikki liikkeetkin vaan sen ajan auki
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

http://www.vekoy.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta löytyy kilkkeet modiin.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Eikhi kirjoitti:http://www.vekoy.com/
tuolta löytyy kilkkeet modiin.
Ei tullu uni ni tarvi tollaset tilata saa nähä mitä laitan ku tulee :D

1 x AW-5K (Lankapotentiometri 4W 5kohm) = 5,29 EUR
1 x 4MM-4K7LIN (Hiilipotentiometri 4mm mono, 4,7kohm lineaarinen) = 1,88 EUR
10 x CRB-301K (Metallikalvovastus 0,6W 1% 301kohm) = 1,00 EUR
10 x CRB-330K (Metallikalvovastus 0,6W 1% 330kohm) = 1,00 EUR
5 x 1W-270K (Metallikalvovastus 1W 5% 270kohm) = 0,75 EUR

tienny mitä eroo o hiili potentiometrillä ja lankapotentiometrillä ni otin sit molemmat. Käsitin ettei mitää muutaku ilmeisesti tehonkesto? :think:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Noista vastuksista, eikös tuossa ylhäällä ollut mainintä että evry toimii mainiosti om605 ja om606 esim. 2,2 Kilo-ohmin vastuksella tai 3,3 kilo-ohmin vastuksella? En ole kokeillut tuollaisia vastuksia kun 301kohm ja 330kohm mutta kait nekin siinä toimii, eipähän ainakaan hajoa liian savutuksen takia.

Molemmat noista säätöpotikoista on ihan hyviä, tuo lankapotentiometri on tarkempi toiminnaltaan. Tuohon kalliimpaan potikkaan olis vielä saanut lisävarusteena nupin ja siihen osoittimella varustetun päätyn niin se on ihan viimeisen päälle sen jälkeen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lankapotikka on tarkoitettu silloin kun tarvitaan tehonkestoa, mikäli potikka tulee sisälle autoon niin hiili on paljon parempi. Lankapotikan arvo säätyy pykälissä, eli siellä sisällä on metallinen lanka kierottuna eristeen ympäri ja liuku hyppii sen kierrosten ylitse. Tämän käyttökohteen kannalta kumpi vain toimii riittävän tarkasti.

Noilla vastuksilla (vastusarvoilla) ei kyllä tee yhtään mitään, yritin sitä tuolla jo aiemmin kirjoittaa mutta ulosantini lienee niin surkeaa, ettei sitä ymmärretty.

Vielä viimeinen vinkki: Suurin vastusarvo jota suosittelin oli "4700 ohmia" ja tuolla ostoslistalla on nyt jopa 330 000 ohmia. Noin suuri vastus tälläisessä paikassa on lähes saa kuin ei olisi vastusta ollenkaan olemassa -> syöttö ei nouse yhtään.

'k' = kilo = 1000 = tuhatkertainen. 330k on 330 000 ohmia. 4700 ohmia on 4,7 kilo-ohmia. OK ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

veskola kirjoitti:Lankapotikka on tarkoitettu silloin kun tarvitaan tehonkestoa, mikäli potikka tulee sisälle autoon niin hiili on paljon parempi. Lankapotikan arvo säätyy pykälissä, eli siellä sisällä on metallinen lanka kierottuna eristeen ympäri ja liuku hyppii sen kierrosten ylitse. Tämän käyttökohteen kannalta kumpi vain toimii riittävän tarkasti.

Noilla vastuksilla (vastusarvoilla) ei kyllä tee yhtään mitään, yritin sitä tuolla jo aiemmin kirjoittaa mutta ulosantini lienee niin surkeaa, ettei sitä ymmärretty.

Vielä viimeinen vinkki: Suurin vastusarvo jota suosittelin oli "4700 ohmia" ja tuolla ostoslistalla on nyt jopa 330 000 ohmia. Noin suuri vastus tälläisessä paikassa on lähes saa kuin ei olisi vastusta ollenkaan olemassa -> syöttö ei nouse yhtään.

'k' = kilo = 1000 = tuhatkertainen. 330k on 330 000 ohmia. 4700 ohmia on 4,7 kilo-ohmia. OK ?

Ei helvetti kun hävettää kun tuli töhöiltyä taas oikeen huolella :clap: Kannattaa tilata silmät ristissä niin kauheessa modaus kuumeessa ettei taas järki kulkenu yhtään :D :oops:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

onneks ny ei menny ku se vajaa kolme euroo hukkaan. Tilaan nyt sitte samalla ledi polttimoita ku tilaan oikeenlaiset vastukset
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tuolla 3.3k vastuksellakin syöttömäärä jäi aika mitättömäks om605 ja om606 koneissa. 2.2k se oli jo ihan siedettävä mutta lopulta piti kuitenkin heittää jo 1.2k:n vastus. Sillä alko jo tyhjäkäynti humppaamaan kun potikka oli isollaan (eli pienellään :D) mutta syöttö alko riittämään. Piti vaan tarkasti säätää sitä potikkaa ettei auto sammunu täyskaasulla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Riippuu varmaan autosta. Om606 vaparissa tuo 3,3 k on ihan riittävä vastus :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

1 x 2W-1K5 (Metallikalvovastus 2W 5% 1,5kohm) = 0,20 EUR
1 x 2W-2K2 (Metallikalvovastus 2W 5% 2,2kohm) = 0,20 EUR
1 x 2W-3K3 (Metallikalvovastus 2W 5% 3,3kohm) = 0,20 EUR
1 x 2W-1K2 (Metallikalvovastus 2W 5% 1,2kohm) = 0,20 EUR
1 x 2W-2K7 (Metallikalvovastus 2W 5% 2,7kohm) = 0,20 EUR

jos näillä pärjäis :lol: huomen tilaan sit taas lisää :x viisastuin sentäs eilisestä ja katoi vähä tehoo kestävempiä ja näitä sai kappale kerrallaa ostettua :thumbup:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jolle kirjoitti:Riippuu varmaan autosta. Om606 vaparissa tuo 3,3 k on ihan riittävä vastus :D
Joo vaparit erikseen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

makke92 kirjoitti:viisastuin sentäs eilisestä ja katoi vähä tehoo kestävempiä ja näitä sai kappale kerrallaa ostettua :thumbup:
Niin siis tässähän nimenomaan ei tarvita mitään kummosia tehonkestoja, mutta eipä tuo nyt haittaa. Toimii kuitenkin.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ne voi olla helpompia juottaa, jos on semmonen tehomiehen kolvi :D Nyt on ainakin skaala palttiarallaa kohdillaan ja jos on liian pieniä niin voi laittaa 1,2k ja 3,3k peräkkäin. Sitten jos on liian suuria niin laittaa rinnakkain kaksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

juu-zo kirjoitti:
makke92 kirjoitti:viisastuin sentäs eilisestä ja katoi vähä tehoo kestävempiä ja näitä sai kappale kerrallaa ostettua :thumbup:
Niin siis tässähän nimenomaan ei tarvita mitään kummosia tehonkestoja, mutta eipä tuo nyt haittaa. Toimii kuitenkin.
juu sen ymmärsinkin nyt vain pysty ostaan 1 kerrallansa ei tarvinnu 10/5 kpl erissä ottaa niitä riittää eläkeikäseks asti kun eihän noita voi kumminkaan pois heittää mieluummin pölyyntyy tallin nurkassa :D
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Ei oikeet vastukset tullu vielä kirjekuoressa enkä jaksanu odottaa ni laitoin kaks potikkaa peräkkäin toisee sääsin ensi 3.1kohm ja toista ruuvailin niin tuntu paikallansa jonkun verran eroa ja sitten sääsin toisen potikan johkin 2.5kohm paikkeille ja rupesin säätelemään toisesta potikasta niin rupes jo tyhjäkäyntikin hyrskyttämään aikalailla. Pistän illalla kuvaa ja kokemuksia tuntuuko eroa. :D
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Nyt on sen verra testailtu mitä tuol kelissä pystyny. Säädöt o nii et tos isommassa o nytte vastus 1.8 k ohm ja se o niinku vastuksena en säätele sitä ja pienemmästä väännän. ne o ny mittarilla katotty et yhteis vastus o 2.5 k ohmia. hienosti toimii kiihdytyksissä ihan perkeleellinen ero on ku on päällä tai ei. tosi ny lykkää mustaa tien täydeltä :mrgreen: tosin tyhjäkäynti on hirveää röpötystä ja kun d päällä paikallaan niin yrittää nykiä eteenpäin :D ja kun ajaa tasasella kaasulla 2500 kierrosta ja pistää potikan päälle ni nousee melkein 3000 kierrokset :P

Sitte piruuttani katoi mitä moottori ohjailaite antaa vastusta ni tyhjäkäynnil antaa jonku 2.3k ohm ja kaasupohjas kiihdytykses jonku 4.8 k ohm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
makke92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 19.07.2011 23:49
Paikkakunta: Akaa

Re: c 250 tdt evry mod

Viesti Kirjoittaja makke92 »

Kuinka pieni vastus voi olla ettei riko mitää? :think:
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Vastaa Viestiin