W210 jarrut tärryyttää
W210 jarrut tärryyttää
Hei!
Omistan MB E 220D -96vm "väyrynen" (W210)
Ja sellanen ropleema että jos nopeassa vauhdissa jarruttaa niin rupeaa tärryttämään.
Levyt on ok, uudet palat.
Vai oisko kyse nesteen vaihdosta vai mitä mieltä ootte expertit?
- Late
Omistan MB E 220D -96vm "väyrynen" (W210)
Ja sellanen ropleema että jos nopeassa vauhdissa jarruttaa niin rupeaa tärryttämään.
Levyt on ok, uudet palat.
Vai oisko kyse nesteen vaihdosta vai mitä mieltä ootte expertit?
- Late
Re: W210 jarrut tärryyttää
Kierot jarrukiekot.
Vaihtoon, niin johan paranee jarrutustuntuma ja jarrutkin siinä samalla.
Vaihtoon, niin johan paranee jarrutustuntuma ja jarrutkin siinä samalla.
Re: W210 jarrut tärryyttää
Kuinkahan paljon vaihdetaan turhaan jarrulevyjä. Vika jarrutäristykseen löytyy monesti pikemminkin alustasta kuin kieroista levyistä. Uusilla levyillä jarrutäristys saattaa tosin hetkellisesti häipyä, mutta tuo sama 'väliaikaiskorjaus' on tehtävissä näyttämällä karkeaa hiomapaperia levyihin.RH kirjoitti:Kierot jarrukiekot.
Tyypillisimmät "ootko ajanu vesilätäkköön?" -kommentit hymyilyttää.
W211 220cdi
Re: W210 jarrut tärryyttää
Kaverilla vähän uudempi mersu (w203) joskus ammoin täryytti aika hurjasti aina jarrutettaessa maantienopeuksissa. Vatkasi myös rattia samalla. Taajamissa mitään vikaa ei huomannut. Siellä olikin sitten edessä tukivarrissa väljää molemmin puolin. Muistaakseni ne oli etummaiset tukivarret. En muista tarkasti kun siitä on niin kauan aikaa.
Mun järjellä jos hitaassa vauhdissa kevyellä jarrulla jarruttaa ihan tasaisesti, niin levyjen pitäisi olla suorat ja vian jossain muualla.
Mun järjellä jos hitaassa vauhdissa kevyellä jarrulla jarruttaa ihan tasaisesti, niin levyjen pitäisi olla suorat ja vian jossain muualla.
Re: W210 jarrut tärryyttää
Itsellä 80-100 vauhdissa jarrutettaessa täristi rattia välillä ihan hulluna. Normaalissa ajossakin ratti vispasi aavistuksen satasen paikkeilla.
Renkaiden tasapainotus auttoi asiaan tässä tapauksessa.
Renkaiden tasapainotus auttoi asiaan tässä tapauksessa.
Re: W210 jarrut tärryyttää
Kyllä mulla on joka autosta jarrujen tärinät lähteneet aina jarruremontilla ja pysyneet myös poissa. Viimeksi tässä juuri toiseen paavoon kaikki jarrut laitatin, osin nopeuden mukaan kasvavan tärinän, osin jarrujen muun kuluneisuuden takia ja hyvä tuli. Mutta voihan sitä aloittaa vaikka ostamalla kottikärryllisen alustan palikoita. Ei sekään varmaan autosta huonompaa tee, mutta voi olla että ne jarrut joutuu sitten korjaamaan kumminkin. Yleensä ravistus lisääntyy nopeuden kasvaessa. Sopii miettiä miksi.
E: Ja mulle ei ainakaan aukea, miten hiomapaperilla hiominen tekisi kierosta kiekosta suoran...
E: Ja mulle ei ainakaan aukea, miten hiomapaperilla hiominen tekisi kierosta kiekosta suoran...
Re: W210 jarrut tärryyttää
Alatukivarren sisäpään puslien vaihto auttoi täällä.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: W210 jarrut tärryyttää
Näin ei tule käymään, tännekään ei aukea miten hiomapaperilla saisi kieron levyn suoraksi. Sen sijaan hiomapaperilla voi rikkoa jarrulevyn pinnan, jolloin kyseinen jarrupala/-levypaketti 'tokeentuu' hetkeksi - kunnes taas kuluu ns. omille urillensa ja alkaa tärräämään. Näin on tullut todettua kun on etsinyt syitä joskus hyvinkin mystisiin jarruvapinoihin. Kieroon levyyn tämä kikkakolmonen ei tietenkään toimi.RH kirjoitti:E: Ja mulle ei ainakaan aukea, miten hiomapaperilla hiominen tekisi kierosta kiekosta suoran...
Paljon on tapauksia että levyt vaihdetaan ja tärinät ovat tasan sen aikaa poissa kunnes levyistä lähtee 'uutuudenkarheus' pois.
W211 220cdi
Re: W210 jarrut tärryyttää
Omassa lähti tärinät pois kun vaihdoin palat ja levyt, silmä määräisesti vanhat oli hyvässä kunnossa, mutta kauhee vatkaus alkoi kun laitto jarrun pohjaan ja vika paheni koko ajan.
Uudet levyt ja palat 10tkm eikä täristele.
Uudet levyt ja palat 10tkm eikä täristele.
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
Re: W210 jarrut tärryyttää
Levyn heiton voi katsoa kun hommaa vanhasta, joko pelti- tai alumiinivanteesta irtileikatun pulttikehän ja vetäsee sen renkaanpaikalle momenttiin ja mittaa heittokellolla onko levy kiero. Mittaus levyn molemmilta puolen niin selviää myös paksuusheitot.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969