Pitipä sitten ottaa hommaksi vaihtaa tuohon W123 -82 -malliseen vehkeeseen takatukivarsien puslat kun alkoivat jo pyörät kulkea turhan latteellaan.. Ex omistajan muistin sanoneen vasemman puolen tukivarressa olevasta pienestä mätäviasta joka ei kuitenkaan pitäisi mitään haitata..
Päätin sitten koko takakelkkahärpätyksen pois jotta saisi helpommin vaihdettua pätkän vuotavaa naftaletkua sekä hitsattua pienen palan pelliä takakelkan yläpuolelle..
Yllätys oli melkoinen kun vasemman puolen tukivarren jousikuppi olikin totaalisen laho ja samaa vikaa alkamassa oikeallakin puolella.
Nappasin muutaman kuvan noista jotka löytyvät allaolevasta linkistä, enpä viitsiny kuvia tähän suoraan laittaa kun ovat suht. suurikokoisia..
kaemae kirjoitti:Pitipä sitten ottaa hommaksi vaihtaa tuohon W123 -82 -malliseen vehkeeseen takatukivarsien puslat kun alkoivat jo pyörät kulkea turhan latteellaan.. Ex omistajan muistin sanoneen vasemman puolen tukivarressa olevasta pienestä mätäviasta joka ei kuitenkaan pitäisi mitään haitata..
Päätin sitten koko takakelkkahärpätyksen pois jotta saisi helpommin vaihdettua pätkän vuotavaa naftaletkua sekä hitsattua pienen palan pelliä takakelkan yläpuolelle..
Yllätys oli melkoinen kun vasemman puolen tukivarren jousikuppi olikin totaalisen laho ja samaa vikaa alkamassa oikeallakin puolella.
Nappasin muutaman kuvan noista jotka löytyvät allaolevasta linkistä, enpä viitsiny kuvia tähän suoraan laittaa kun ovat suht. suurikokoisia..
Eipä siinä muuta kuin varaosa-autosta hieman parempikuntoisia tilalle...
Moro
taitaa olla sama homma naftaa mullakin vuotaa ja lisäksi tuli iskari läpi tukivarresta meinasin yrittää hitsata mutta taitaa olla sam vaihtaa noi puslatkin ja kun poeräkin menee vaihtoon tarvikko mitään erikoistyökaluja noissa luettelemissasi hommissa esim. puslien vaihdossa?
kaemae kirjoitti:Pitipä sitten ottaa hommaksi vaihtaa tuohon W123 -82 -malliseen vehkeeseen takatukivarsien puslat kun alkoivat jo pyörät kulkea turhan latteellaan.. Ex omistajan muistin sanoneen vasemman puolen tukivarressa olevasta pienestä mätäviasta joka ei kuitenkaan pitäisi mitään haitata..
<...>
Minulla olisi tuohon liittyen sellainen kysymys [omaan projektiin liittyen]. Saako apurunkoa virallisesti hitsata ? Tukivarsia nyt ei kait saa kun ne kuuluvat akselistorakenteisiin.
Vai riippuuko se vähän mistä kohtaa apurunkoa olisi hitsattava, sehän nyt on selvää ettei siitä puslien kohdalta ole suotavaa hitsailla,mutta jos siellä jossain muualla on pelti puhki.
Toi tukivarsien lahoaminen on yksi tyyppi vika, pahimmillaan voi vaikka tukivarsi revetä alapuolelta. Jos tukivarret on ehjät niihin kannattaa porata pieni reikä öljyämistä varten. Oli hyviä kuvia työ vaiheista. Työkaluista päätellen on laakeritöitäkin tehty.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
timo230e kirjoitti:Toi tukivarsien lahoaminen on yksi tyyppi vika, pahimmillaan voi vaikka tukivarsi revetä alapuolelta. Jos tukivarret on ehjät niihin kannattaa porata pieni reikä öljyämistä varten. Oli hyviä kuvia työ vaiheista. Työkaluista päätellen on laakeritöitäkin tehty.
Jep hyvät on kuvat.
Jahas eipä sitten muuta kuin takasilta alas, tuleepahan käytyä kaikki läpi. Vaihdan samalla perän ja kardaanin tukilaakerin ja ehkä pelkääjän puolen vetoakselin jos löytyy ehjä halvalla se kun alkoi viikonloppuna 500km reisussa aina 100 km päästä naputtaan ääni häpyi kun joutui pysäyttään tai hiljentään.
Mukava mersua on laittaa ainakin konehuoneen puolelta tilaa kun on. hehkutkin sai suoraan lenkillä irti ilman mitään ylimääräisiä purkamisia.
Mutta ensin pitää vaihtaa xantiasta jako remmi ja säätää venat,(240tkm) ja vaihtaa hehkut huh huh siinä sitä on päällä putkea ym. himmeliä hiukka enemmän!