AIRMATIC/Farmarin takapussit topic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kirjoitellaanpas tännekin kun nyt 6 vuotta ajellut tuolla airmaticci mersulla ja ei tuolla ihan onglemitta kuitenkaan olla päästy. :D
Kilsoja 333tkm takana ja vuotavat takapään lisäilmapussien liitokset uusittu (n. 2v sitten) sekä kompura reilut 2v sitten. Kesällä alkoi taas näyttöön tulemaan silloin tällöin herjaa alustasta (visit workshop) ja starin mukaan takapään asentoanturi antaa epäuskottavaa signaalia. Anturi vaihdettiin marraskuussa ja reilu kuukausi menikin ongelmitta.

Nyt tuo sama vikailmoitus on alkanut tulla taas näyttöön, lähes joka ajoreissulla muutaman kilometrin ajon jälkeen. Mikään nurkka ei tipu vaikka auto seisoi kolmekin vuorokautta ajamatta. Kuitenkin yhden kerran kun tulin töistä kotiin, havaitsin auton sammuttamisen jälkeen lievää pihinää n. 15s ajan vasemmasta etukulmasta. Pihinä oli kuin rengas vuotaisi mutta lievempi. Aloin epäilemään vuotoa ilmapussissa. Tein saippuavesikokeen, käytin alustaa ylhäällä ja alhaalla, mutta vuotoa ei löytynyt. Eikä tuota pihinääkään ole sen koommin kuulunut. Jos ilmapussi vuotaa, eikö nurkan kuuluisi tippua alas? Väitän ettei etukulma tippunut milliäkään kolmessa vrk:ssa. Mistä muualta kannattaisi vikaa etsiä?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Johtuisko pihinät tuosta asentotunnistimesta? Ainakin jos tuolla farkun perisiissä on tavaraa ja ne ottaa sieltä pois auto sammuksissa, niin kuuluu tuommoinen pihinä kompuralta, kun auto laskee perän takaisin oikeaan korkeuteen.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Nyt olis kompura vaihdettu, kiitos Nautserille.
Perä vaan ei nouse vieläkään, kun kompura ei lähde päälle. Kokeilin ennen vanhan irroitusta käynnistää autoa, kun olin muovit saanut kompuran ympäriltä pois ja totesin, ettei kompura käy ollenkaan, mitä vähän epäilinkin. Yksi melko selkeä syy tähän saattaa olla, että imuletku suodattimelle oli lähes kokonaan poikki kompuran juuresta ja sekä letku että suodatin oli täynnä vettä. Tein sopivan kokoisesta paineilmaletkusta uuden letkun ja hain huoltoasemalta bensasuodattimen, joka sopi sellaisenaan alkuperäisen tilalle (eikä näin pyhänä kummempaa ole saatavana).
Olettaisin että nyt on käynyt niin, että kompura on sitä vettä vetänyt sisäänsä ja jäädyttyään polttanut luultavasti sulakkeen.
Nyt siis kysymys kuuluu, mistä sen sulakkeen löytää ja varuilta kiinnostaisi myös sen releen sijainti ja tieto siitä, onko ihan normaali rele?
Kojelaudan päästä löysin sen 15A sulakkeen, joka oli ehjä, mutta kuulemma jossain pitäisi olla myös 40A sulake sille kompuralle ja se rele.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

sonikki kirjoitti:Johtuisko pihinät tuosta asentotunnistimesta? Ainakin jos tuolla farkun perisiissä on tavaraa ja ne ottaa sieltä pois auto sammuksissa, niin kuuluu tuommoinen pihinä kompuralta, kun auto laskee perän takaisin oikeaan korkeuteen.
Kompurasta tuleva ääni erottuu selkeästi ja on normaalia kun auton sammuttaa. Tässä kuulemani ääni eri ja paljon vaimeampi. Tarttee vikakoodi käydä luetuttamassa varmaan vaan, kun vuotoakaan ei tunnu löytyvän.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja nautseri »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =+airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Jep, tuon topicin taisin puhelimella googlatessa löytääkin ->"-Sulakkeet ja sen kompressorin releen voisi ainakin tarkistaa.
* Se Airmatic rele on kuskin puolelle moottoritilan sulakeboksissa, tai ei boksissa vaan sen kulmalla rintapellin puolella.
* jousien venttiilit ohjataan ohjausyksiköstä eli tuon F37 sulakkeen takaa.

- Ei istu enään jänis maassa, johan nousi kun selvisi että kompuran pääsulake oli kärtsähtänyt. On muuten vänkärin jalkatilassa."


Tuota pääsulaketta en vielä ehtinyt tarkemmin etsiä, mutta tuo releen sijainti jäi melko mysteeriksi tuon opastuksen varassa. Sulakeboksi nimittäin on kiinni rintapellissä ja ainoat releet mitä siellä näin, oli nimenomaan siellä sulakeboksissa...
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Nyt löytyi sulake, joka oli palanut -> vaihdettu ja nyt toimii taas toistaiseksi. Tuolta löytyy siis se kompuran pääsulake http://ww2.justanswer.com/uploads/Cheza ... 11_f32.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari asiaa jäi vielä askarruttamaan. Tuo sulake"rasia" oli neljällä klipsillä kiinni ja avasin niitä, että sen sai parempaan asentoon sulakkeen vaihtoa varten. Kokonaan se ei suostunut tulemaan pois vaan jäi alavasemmalla olevasta kiskosta kanittamaan, mutta jostain syystä se ei halua mennä kunnolla takaisin pohjaan saakka. Sain kyllä kaikki kasattua ja toimii, mutta jäi mietityttämään, oliko siinä kiskossa kenties jokin maadoitus, kun olin jotain metallia näkevinäni siellä muovin välissä?
Toinen mikä askarruttaa, niin systeemissä luultavasti on nyt jonkin verran vettä, kun sitä oli imuletku ja suodatinkin täynnä, niin mikä olisi helpoin tapa poistaa vesi järjestelmästä? Onko esim päävaraajassa jotain valmista venttiiliä tms?
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kysymys: Jos järjestelmä vuotaa jostain, niin tuleeko tästä vikailmoitus näyttöön ja STAR:lla voidaan todeta, että jossain on vuoto? Voiko vuoto olla niin pieni, että alusta pysyy oikeassa korossa, mutta järjestelmä antaa vikailmoituksen? Pitää varmaan joka tapauksessa antaa luetuttaa vikakoodit.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Omalla kohdalla ei tullut mitään ilmoitusta vuotavista takapalkeista pitkään aikaan, vaikka muutamassa päivässä toinen takakulma oli laskenut reilusti. Vasta kun koko takapää oli kunnolla maassa, tuli ilmoitus "car too low" ja "visit workshop". Kompuraviasta tosin tuli "visit workshop" -ilmoitus vaikka auto oli normaalikorkeudella ja vikakoodina oli siis aiemmin mainittu päävaraajan täyttöaika liian pitkä. Muistelisin, että järjestelmän pitäisi tunnistaa vuotokin jollain tapaa, mutta omalla kohdalla alkuperäinen vika ei ainakaan testerillä löytynyt.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Vikakoodi 5503, keskusvaraajan täyttymisaika katkaisuun saakka on liian pitkä. Eli mahdollisesti suodatin tukossa tai jossain on vuoto. Alusta pysyy ylhäällä pitkänkin seisonnan jälkeen, joten tuskin ilmajousissa ainakaan on vuotoa. Viikonloppuna vaihdan suodattimen ja tsekkaan kompuran ja painevaraajan välisen putken eheyden. Kompurakaan ei ole kuin reilu 2 vuotta vanha.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
jamiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 20.10.2012 20:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja jamiva »

Itsellä teki saman vian. Suodatin oli puhdas ja liitokset ok.
Kompura vaan oli tullut tiensä päähän, eikä sekään ollut montaa vuotta vanha
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Miksi nämä menee kun tulee ikää enemmän?
Koko ajanon jostakin rikki. :thumbdown:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

nautseri kirjoitti:Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Toimiikos se niin, että kun nostaa ylös, niin lisäilmasäiliön venttiili sulkeutuu? Silloinhan lisäilmasäiliön juuressa oleva vuoto ei tyhjentäisi palkeita.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Miksi nämä menee kun tulee ikää enemmän?
Koko ajanon jostakin rikki. :thumbdown:
US-foorumilla oli samanlainen tapaus. Ei sille vielä mitään järkevää selitystä löytynyt. Lisäilmasäiliökin on käytössä kun auto on parkissa, sen poistaminen kun vaatii virran syöttämistä venttiilille.

Ainoa mitä itselle tuli mieleen olisi se että se kumipalkeen taitekohta asettuu eri kohtaan ja siinä taitteessa ne vuodot varmaan ensimmäisenä kiusaa. Silti outoa jos tekisi noin ison eron.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

tj86430 kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Toimiikos se niin, että kun nostaa ylös, niin lisäilmasäiliön venttiili sulkeutuu? Silloinhan lisäilmasäiliön juuressa oleva vuoto ei tyhjentäisi palkeita.
Se oli juuri toisin päin, eli lisäsäiliö on käytössä vain comfortilla.

Avasin tuossa huvikseen vanhan kompuran ja ei ole tosiaan ihmeellinen kapistus. En siis heittäisi kirvestä kaivoon vielä pidentyneellä täyttöajalla, vaan ostaisin korjaussarjan, joka ainakin ebayssa näytti olevan parin kympin tietämillä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

JVa79 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Toimiikos se niin, että kun nostaa ylös, niin lisäilmasäiliön venttiili sulkeutuu? Silloinhan lisäilmasäiliön juuressa oleva vuoto ei tyhjentäisi palkeita.
Se oli juuri toisin päin, eli lisäsäiliö on käytössä vain comfortilla.
Ymmärsin, että tässä puhuttiin yläasennosta, ei normaaliasennosta. Sen toki tiedän, että comfortilla se on käytössä, mutta omasta mielestäni jousitus tuntuu kovemmalta silloin kun auto on nostettu ylös, ja ajattelin, että ehkä lisäilmasäiliö on silloinkin pois käytöstä (vaikken mitään syytä siihen keksikään).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

tj86430 kirjoitti:
JVa79 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Täällä oli auto jossa aamulla istui aina perä maassa,mutta airmatic yläasennossa niin,kas kummaa pysyi ilma palkeissa.
Onko kokemuksia mistä moinen vika.
Toimiikos se niin, että kun nostaa ylös, niin lisäilmasäiliön venttiili sulkeutuu? Silloinhan lisäilmasäiliön juuressa oleva vuoto ei tyhjentäisi palkeita.
Se oli juuri toisin päin, eli lisäsäiliö on käytössä vain comfortilla.
Ymmärsin, että tässä puhuttiin yläasennosta, ei normaaliasennosta. Sen toki tiedän, että comfortilla se on käytössä, mutta omasta mielestäni jousitus tuntuu kovemmalta silloin kun auto on nostettu ylös, ja ajattelin, että ehkä lisäilmasäiliö on silloinkin pois käytöstä (vaikken mitään syytä siihen keksikään).
Ok. Itsekin mietin, että kumpaa tässä tarkoitettiin. Siitä yläasennosta en tiedä, voi olla noinkin.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

arto79 kirjoitti:Vikakoodi 5503, keskusvaraajan täyttymisaika katkaisuun saakka on liian pitkä. Eli mahdollisesti suodatin tukossa tai jossain on vuoto. Alusta pysyy ylhäällä pitkänkin seisonnan jälkeen, joten tuskin ilmajousissa ainakaan on vuotoa. Viikonloppuna vaihdan suodattimen ja tsekkaan kompuran ja painevaraajan välisen putken eheyden. Kompurakaan ei ole kuin reilu 2 vuotta vanha.
Elikäs, tuloilmaputki oli irronnut oikeasta paikastaan ja tippunut pohjapanssarin päälle. Samalla putki oli haljennut suodattimen jälkeen, jolloin kaikki paska ja pöly pääsee imeytymään suoraan kompuralle. Paineputki oli suojattu kumiputkella, joten vaikka se hinkkaakin sisäloksuun, oli se pysynyt ehjänä. Eli 2v 3kk vanha kompressori on mitä todennäköisimmin rikki.
Uusi alkup. kompura maksoi tuolloin n. 400€, nyt kuulemma hinta tuplaantunut. Wabcon kompura 398€, joten Wabcolainen pitää tuohon ostaa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

...jos haluat tuhlata kaikki rahasi... Voiko tähän ketjuun enää muuta sanoa :roll:
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Elämä..on .sitä saa mitä ostaa .. meillä myös w220 ..ja ilmajousitus.. ja juonittelee ..vara auto on ..pihalla ))
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Viides vuosi lähtee ilmajousitetun kanssa. Ei juuri mitään vikaa. Joskus talvella jonkun palkeen venttiilit jämähtänyt auki ja nurkka tontissa. Kannattaa vaihtaa säännöllisesti suodatin kompuralle ja tarkistaa siihen tulevien letkunpätkien kunto ettei sitä kautta pääse paskaa järjestelmään. Kop kop.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja kari v »

Maucca kirjoitti:Viides vuosi lähtee ilmajousitetun kanssa. Ei juuri mitään vikaa. Joskus talvella jonkun palkeen venttiilit jämähtänyt auki ja nurkka tontissa. Kannattaa vaihtaa säännöllisesti suodatin kompuralle ja tarkistaa siihen tulevien letkunpätkien kunto ettei sitä kautta pääse paskaa järjestelmään. Kop kop.
Sama juttu mulla, viides vuosi lähtee mulla ja kymmenes koko autolla, ei mitään ongelmaa AirMaticissa. Olen vaihtanut kompuran suodattimen joka vuosi, pieni asia, mutta varmasti tärkeä osa. Aika kalliskin vielä: 20,- :D .
Ja lisäksi, mulla maksoi E 430 4-matikkiin yksi etuiskari (rautajouset) pelkästään 400,-, että maksaa ne muutkin järjestelmät...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Aivan ..huoltohan on tärkeintä.. kesällä vaihdoin kompuran ,,suodattimen,, ja sen "suoran" letkun suodattimen ja kompuran väliin.. muuta huoltoahan tuolle järjestelmälle ei ymmärtääkseni voi tehdä.. vai voiko..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Edit. Antaa olla...
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Sähkäri 08 kirjoitti:Aivan ..huoltohan on tärkeintä.. kesällä vaihdoin kompuran ,,suodattimen,, ja sen "suoran" letkun suodattimen ja kompuran väliin.. muuta huoltoahan tuolle järjestelmälle ei ymmärtääkseni voi tehdä.. vai voiko..
Jakotukki hapettuu ja alkaa vuotamaan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=450" onclick="window.open(this.href);return false; Kannattaa ässämiesten lukea koko topicci läpi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
rissanenvm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 03.01.2014 12:22
Viesti:

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja rissanenvm »

Osaako joku auttaa. w211 Sedan täys ilma-alustalla. Perä laskeutuu muutamassa tunnissa.Oikea kulma alas asti ja vasen jonkun verran. Eli vuoto on jossakin. Yksi letkuliitos korjattu. Vuoto varmaan löytyy, mutta enenmän tuottaa pään vaivaa koska perä ei lähde nousemaan enen kun autoa liikuttelee edestakaisin tai nopein konsti on ajaa auto vasemmalle puolelle kallelleen. Silloin kun kompura käynnistyy niin perä nousee n30sek ylös.

Testerillä katsottu kun perä alhaalla että painetta yli 7 bar. Taka-akselin asentotunnistin ilmoittaa että perä on silloin -41mm tai jotain eli sekin pelaa.

Onko jollakin vastaavaa??
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Voiko service d huolto ilmoitus sytyttää airmaticin visit workshop valon?
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja kari v »

anamankeli kirjoitti:Voiko service d huolto ilmoitus sytyttää airmaticin visit workshop valon?
Ei sen pitäisi sytyttää, vain ilmoittaa tulevasta huollosta. Kyllä siellä AirMaticissa jotain vuotoa on, että jokin sensori herjaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
tapanikivi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 21.04.2013 12:57

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja tapanikivi »

arto79 kirjoitti:Kysymys: Jos järjestelmä vuotaa jostain, niin tuleeko tästä vikailmoitus näyttöön ja STAR:lla voidaan todeta, että jossain on vuoto? Voiko vuoto olla niin pieni, että alusta pysyy oikeassa korossa, mutta järjestelmä antaa vikailmoituksen? Pitää varmaan joka tapauksessa antaa luetuttaa vikakoodit.
Voi. Stari painaa testissä täydet paineet järjestelmään, eli varmasti alkaan pihiseen jos jossain vuoto. Paikkaahan se ei pysty näyttään:)
Mutta ilman testiä noita vuotoja on hankala paikallistaa jos ei nyt ihan irti poikki joku ole.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

tapanikivi kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Kysymys: Jos järjestelmä vuotaa jostain, niin tuleeko tästä vikailmoitus näyttöön ja STAR:lla voidaan todeta, että jossain on vuoto? Voiko vuoto olla niin pieni, että alusta pysyy oikeassa korossa, mutta järjestelmä antaa vikailmoituksen? Pitää varmaan joka tapauksessa antaa luetuttaa vikakoodit.
Voi. Stari painaa testissä täydet paineet järjestelmään, eli varmasti alkaan pihiseen jos jossain vuoto. Paikkaahan se ei pysty näyttään:)
Mutta ilman testiä noita vuotoja on hankala paikallistaa jos ei nyt ihan irti poikki joku ole.
Noniin, nyt kun tuli -20 pakkaset ja auto seisoi vuorokauden, oli perä laskenut tonttiin. Kun pikkupakkaset oli, niin perä pysyy ylhäällä montakin vuorokautta. Eli kymysys: voiko tuo vikailmoitus (koodi:5503, keskusvaraajan täyttymisaika katkaisuun saakka on liian pitkä) johtua tuosta vuodosta? Ettei kompurassa välttämättä olisikaan vikaa tuossa?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Vastaa Viestiin