Parktronic reistailee
Parktronic reistailee
Käytin autoani (-07 W204 C200K) katsastuksessa maanantaina ja sen jälkeen on alkanut Parktronic-pysäköintitutka reistailemaan satunnaisesti. Välillä liikkeelle lähdettäessä tai pysähdyttäessä syttyy neljä (kaksi per puoli) punaista LEDiä molempiin ilmaisulaitteisiin (taakse ja eteen) ja kuuluu pitkä piippaus, sen jälkeen koko parkkitutka sammuu. Eilen illalla tutka puolestaan toimi taas normaalista. Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Anturit on puhtaat, mutta ei kait pitkään kestäneillä vesikeleillä olisi nyt jotain tekemistä asian kanssa? Vai onko katsastusmies onnistunut sössimään jotain kun nimenomaan sen jälkeen on oireita alkanut tulemaan.
Btw, katsastaja ei saanut OBD-laitteillaan yhteyttä autoon ja siitä tuli korjauskehoitus. Onko kallis remontti tiedossa vai jokin bitti vain vinossa?
Btw, katsastaja ei saanut OBD-laitteillaan yhteyttä autoon ja siitä tuli korjauskehoitus. Onko kallis remontti tiedossa vai jokin bitti vain vinossa?
Re: Parktronic reistailee
Ootko katsellut kaikki sulakkeet ettei olis hapettumaa. Sen takia tuo obd-laite ei saa yhteyttä. Tai joku sulake palanut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Parktronic reistailee
Kosteutta antureissa tai johdoissa vika ja voihan se olla todennäköisesti että sieltä on lopullisesti useampi anturi antamassa periksi.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Parktronic reistailee
Ensinnäkin, katsastuksessa ei katsota OBD:n kautta kuin lambdan toiminta, eikä katsurin laitteilla voi mitään "sössiä".Toiseksi, se on katsurin ongelma saada laitteellaan yhteys autoon. Mullakin mietiskeli samaa ja sanoin, että koita vaan saada se pelaamaan, aikansa rassasisi ja homma pelasi. Sitten toi parktronicin toiminta, kyllä siellä vaan on kosteus häiriö, mullakin näytti montaa lediä tosi märällä kelillä. Staari ilmoitti tosin, että yksi anturi sökö...Ootko katsonut staarilla häiriö diacnoosia ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Parktronic reistailee
Sulakkeet tarkastin ja en niissä mitään erikoisempaa huomannut. Katsastaja yritti kolmella eri laitteella päästä käsiksi OBDhen, mutta ei onnistunut.
En ole Starin testerillä päässyt vikaa katsomaan kun en sellaista lukulaitetta omista. Sellainen mahdollisuus kuitenkin tarjoutuu kun vien auton vuosihuoltoon parin viikon päästä (B1 + tuon OBD:n selvittäminen), joten toivottavasti siellä selviää tuokin vika. Mutta uskaltaisin jo kosteuden piikkiin pistää tuon reistailun, koska tänään aamulla parkkitutkat toimi taas aivan normaalisti.
En ole Starin testerillä päässyt vikaa katsomaan kun en sellaista lukulaitetta omista. Sellainen mahdollisuus kuitenkin tarjoutuu kun vien auton vuosihuoltoon parin viikon päästä (B1 + tuon OBD:n selvittäminen), joten toivottavasti siellä selviää tuokin vika. Mutta uskaltaisin jo kosteuden piikkiin pistää tuon reistailun, koska tänään aamulla parkkitutkat toimi taas aivan normaalisti.
Re: Parktronic reistailee
Jos ei ODB testerillä katsuri saa yhteyttä ecuun, niin ei se vältämättä ole katsastus konttorin vika. Voihan siellä olla kontakti häiriö. Jota katsuri ei ole velvollinen selvittämäänkari v kirjoitti:Ensinnäkin, katsastuksessa ei katsota OBD:n kautta kuin lambdan toiminta, eikä katsurin laitteilla voi mitään "sössiä".Toiseksi, se on katsurin ongelma saada laitteellaan yhteys autoon. Mullakin mietiskeli samaa ja sanoin, että koita vaan saada se pelaamaan, aikansa rassasisi ja homma pelasi. Sitten toi parktronicin toiminta, kyllä siellä vaan on kosteus häiriö, mullakin näytti montaa lediä tosi märällä kelillä. Staari ilmoitti tosin, että yksi anturi sökö...Ootko katsonut staarilla häiriö diacnoosia ?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Parktronic reistailee
Jäipä tuo OBD-vika mysteeriksi. Huollossa olivat omilla laitteillaan saaneet yhteyden aivan normaalisti.
Parktronic jatkaa omia temppujaan. Yöllä oli satanut vettä ja aamulla ei järjestelmä suostunut toimimaan. Nyt kun kelit hieman kylmeni iltaa kohden, niin parkkitutkakin toimii taas normaalisti.
Parktronic jatkaa omia temppujaan. Yöllä oli satanut vettä ja aamulla ei järjestelmä suostunut toimimaan. Nyt kun kelit hieman kylmeni iltaa kohden, niin parkkitutkakin toimii taas normaalisti.
Re: Parktronic reistailee
Vie tuo auto kuivamaan johonkin siellä on kosteutta jossain. Starilla tuon nökisi missä anturissa ollut vika viimeksi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Parktronic reistailee
Onko mahdollista itse vaihtaa joku niistä antureista? Star kertoi mun W204 (-10) kohdalle että anturi numero 10 olisi sökö. Pari viikkoa sitten vaihdettiin numero 8 ja 9 (eli takapuskurissa kesimmäiset, 10 on pakoputken päällä). Yrittivät ensiksi vaihtaa joku edullisempi versio siihen (maksoi 50€ /kpl) mutta auto ei niitä tunnistanut joten oli pakko laittaa tuo alkuperäinen joka maksoi 101€/kpl. Työt päälle tietenkin joten siihen hurahti melkein 300€. Mutta jos nuo pystyisi itse vaihtamaan ilman että tarvitsee nollata mitään vikakoodeja niin voisi ehkä säästää muutaman euron... Olen myös miettinyt että jos ne on helppo irrottaa niin voisi ottaa ne sisälle kuivumaan ja sitten vaikka lakata niitä ettei tulisi kosteutta sisään niin helposti...
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
Ei niistä mitään vika koodeja tarvitse nollata, kun on toimiva anturi, niin toimii. En tiedä pääsekö tossa alakautta vaihtamaan nuo anturit. Luulisi, että mersu on sen verran kehittynyt tuosta oman vuosimaliin -97. Siinä jputuu irroitaamaan takapuskurin joka kestää noin 15.min jos vetää nortin välillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Parktronic reistailee
Obd vika voi johtua siitä ettei ollut radio päällä.. Muistaakseni 204:en vaatii sen että saa yhteyden
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Parktronic reistailee
Niin tuossa 2010 versiossa nuo takapuskurin anturit ovat ihan alhaalla ja vasemmalla puolella (eli missä äänenvaimennin on) pääsee kädellä suoraan koskemaan siihen anturaan, ilman että edes makaa auton alla. Nuo keskimmäiset voivat olla hieman haasteellisempiä koska siinä on tuo vetokoukku sitten käännetty puskurin alle juuri niiden kohdalla.
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
En ole tehnyt parktronicille vielä mitään, sama meno on jatkunut koko kevään. Eli välillä toimii ja välillä ei. Veholla olivat huollon yhteydessä testerillä katsoneet että edessä ja takana olisi yksi vastaamaton anturi, mutta aiheuttaako se sitten koko järjestelmän solmuun menemisen... sitä ei tiedä.
Molempien antureiden vaihtaminen olisi pöyristyttävän kallista: arvelivat koko operaation hinnaksi antureineen, maalauksineen ja asentamisineen jopa 700€. Pitää kuulemma puskuritkin irrottaa sitä varten. Ennemmin ajan vaikka ilman parkkitutkaa kuin maksan tuollaista hintaa muutamasta anturista, joita tuntuu menevän tässä mallisarjassa aika kovalla syötöllä vaihtoon. Pitää vielä tiedustella hintatasoa muilta huoltofirmoilta.
Molempien antureiden vaihtaminen olisi pöyristyttävän kallista: arvelivat koko operaation hinnaksi antureineen, maalauksineen ja asentamisineen jopa 700€. Pitää kuulemma puskuritkin irrottaa sitä varten. Ennemmin ajan vaikka ilman parkkitutkaa kuin maksan tuollaista hintaa muutamasta anturista, joita tuntuu menevän tässä mallisarjassa aika kovalla syötöllä vaihtoon. Pitää vielä tiedustella hintatasoa muilta huoltofirmoilta.
Re: Parktronic reistailee
Ainakaan 2010 vuosimallin C-farmarilla ei tarvitse takapuskuria irroittaa, etupuskurista en ole varma. Tarkista AD-liikkeistä, varmasti puolet tippuu hinnasta pois. Tuo maalaus on törkeä että edes mainitsevat koska ne spraypurkilla suoraan laittavat vähän väriä antureiden päälle ennen kuin asentavat niitä.
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
Yksi anturi pimeänä = koko järjestelmä sekaisin. Mulla on seiska pimeänä, etututka toimii ajoittain mutta pakilla koko systeemi huutaa. Ebaysta saa halvalla antureita ja 204:ssa pääsee puskurin alta käsiksi, mitään irroittamatta.Endi kirjoitti:En ole tehnyt parktronicille vielä mitään, sama meno on jatkunut koko kevään. Eli välillä toimii ja välillä ei. Veholla olivat huollon yhteydessä testerillä katsoneet että edessä ja takana olisi yksi vastaamaton anturi, mutta aiheuttaako se sitten koko järjestelmän solmuun menemisen... sitä ei tiedä.
Molempien antureiden vaihtaminen olisi pöyristyttävän kallista: arvelivat koko operaation hinnaksi antureineen, maalauksineen ja asentamisineen jopa 700€. Pitää kuulemma puskuritkin irrottaa sitä varten. Ennemmin ajan vaikka ilman parkkitutkaa kuin maksan tuollaista hintaa muutamasta anturista, joita tuntuu menevän tässä mallisarjassa aika kovalla syötöllä vaihtoon. Pitää vielä tiedustella hintatasoa muilta huoltofirmoilta.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: Parktronic reistailee
Vaihdettu ihan parkkipaikalla ,viltti ja lankeaminen auton alle selälleen . Anturit ebaysta 19 euroa kpl ja rahti 5euroa samanmerkkiset mitkä oli risatkin takaa reunimmaiset lukivat huollon yhteydessä kun pyysin .
S211 2008
Re: Parktronic reistailee
Mites noiden antureiden maalauttaminen? Tulevat vakiona vissiin mustina. Onko kenelläkään tietoa paljon tuollaisen maalauttaminen jossakin pikkumaalaamossa suunnilleen kustantaisi?
Re: Parktronic reistailee
Maalaa itse, osta merkki-liikkeestä, tai tilaa varaosaliikkeestä, mersun oma värisetti rekisterinumeron perusteella: sisältää pienen maalipullon ja lakkapullon pienellä pensselillä, maksaa Veholla n. 26,-.Endi kirjoitti:Mites noiden antureiden maalauttaminen? Tulevat vakiona vissiin mustina. Onko kenelläkään tietoa paljon tuollaisen maalauttaminen jossakin pikkumaalaamossa suunnilleen kustantaisi?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Parktronic reistailee
Jes, kiitoksia avusta. Päätin että vaihdan ne anturit itse. Anturit 4 ja 9 ovat siis pimeinä.
Kaikki muu olisi nyt oikeastaan selvää, mutta muistaakos joku mikä W204 korimallin antureiden osanumero on? Ebay:n hakuun kun kirjoittaa "W204 parktronic sensor", niin tulee samannäköisiä osia useampi, mutta niissä on eri osanumerot. Kaikki anturit on vissiin kuitenkin samoja?
Kaikki muu olisi nyt oikeastaan selvää, mutta muistaakos joku mikä W204 korimallin antureiden osanumero on? Ebay:n hakuun kun kirjoittaa "W204 parktronic sensor", niin tulee samannäköisiä osia useampi, mutta niissä on eri osanumerot. Kaikki anturit on vissiin kuitenkin samoja?
Re: Parktronic reistailee
Veholta voi varaosista käydä kysymässä oikean varaosanumeron.
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 21.07.2015 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Parktronic reistailee
Minulla siis 2010 vuosimallin C220 CDI farmari ja runkonumeron mukaan on siihen tuon osan numero A2215420417 ja tuo numero vaihtuu kyllä vaikka anturi ulkoapäin on samannäköinen. Mun autoon ei saatu toimimaan edes samalla numerolla olevaa kiinalaista anturia vaan piti ostaa alkuperäistä. Hieman kirpaisi maksaa 101€ kpl. Hinnat vaihtelee niin että edullisin on noin 16€ ja kallein on ollut 126€ /kpl. Sitten huomasin vasta jälkeenpäin että o-rengaskaan ei tullut alkuperäisen anturin mukana joten joudun vielä ottamaan ne irti ja laittaa semmoisetkin sinne.
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
Nyt hommasin Swag:in anturit (taas ostin 2 kpl kun huomasin että molemmat uloimmat anturit ovat rikki) ja ne maksoi 60€ kpl. Vaihdoin molemmat mutta silti ei toiminut. Otin sitten vasemmanpuoleinen pois ja laitoin tilalle yksi niistä kiinalaisista antureista, ei vieläkään toiminut oikein. Vaihdoin sitten toinen kiinalainen siihen ja nyt alkoi sitten toimia. Kokeilin vielä oikealle puolelle vaihtaa tuo toinen Swag merkkinen, ei toiminut enää, kokeilin myös laittaa tuo toinen kiinalainen siihen eikä se sekään toiminut. Tulos ilmeisesti se, että kun ostin kahdessa erässä kaksi anturia niin molemmissa erissä oli toinen jo saapuessaan rikki. Nyt järjestelmä kuitenkin taas toimii .
Ja vielä mainitsen että en kuullut mitään antureista ennen kuin hieman painoin sormenpäällä niiden päälle, sitten kuului pieni "naksahdus" mikäli oli kunnossa eikä kuulunut mitään jos olivat rikki. Virta päällä ja peruutusvaihde mutta ei käynnistetty.
Ja vielä mainitsen että en kuullut mitään antureista ennen kuin hieman painoin sormenpäällä niiden päälle, sitten kuului pieni "naksahdus" mikäli oli kunnossa eikä kuulunut mitään jos olivat rikki. Virta päällä ja peruutusvaihde mutta ei käynnistetty.
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
Jaa-as taitaa omassa eemelissä (S212 vm -11 )olla samanlaista vikaa. Pakin kun laittaa päälle, huutaa summeri ja punaiset palaa... Kuraiset on kelit, mutta puskurin putsaus ei auta, joten pitänee varautua sensoreiden vaihtoon? Mahtaako joku tietää varaosanron noille, niin voisi katsella hintoja ennakkoon muualtakin ennen Veholla käyntiä. Ilmeisesti siellä kuitenkin tsekattava, mikä sensoreista herjaa? Jostain olin lukevinani, että edessä ja takana on hiukan erilaiset ja täälläkin varoiteltu meksikolaisista yms. Nuo lienee eemeliinkin itse vaihdettavissa, vaikka oma peukalo melkoisen keskellä kämmentä onkin. Ei kait puskuria tarvitse irroittaa, vaan alta pääsee sensoreihin suoraan käsiksi?
Re: Parktronic reistailee
En tiedä missä ovat S-mallilla, C-mallilla olivat puskurin alareunalla joten ei ollut hankala päästä katsomaan miten ovat kiinni ja myös irrottaa niitä. Taisin niitä vaihtaa 4 kertaa yhden tunnin aikana kun testasin eri vaihtoehtoja kahdella anturilla. Joku aikaisemmin sanoi että menevät aina pareittain rikki, niin on ollut minullakin molemmat kerrat. Jos sinulla on stetoskooppi voit tehdä niin että otat käsijarrun pois päältä, laitat virran päälle mutta älä käynnistä autoa ja laita peruutusvaihde päälle. Kuuntele sitten stetoskoopilla jokaista anturia. Se mikä on rikki on myös hiljainen, jos on toimiva niin kuuluu pieni tikitys. Huomasin myös että en edes stetoskooppia tarvinnut kun vaan hiukan painelin sormella anturin päälle niin kuului tuo naksahdus aina jos oli toimiva anturi. Minulla siis oli nyt viimeksi uloimmat anturit ja C220 CDI mallissa oli numero tuo A2215420417 mutta jos vaan saat yhden irti niin katsot siitä numeron. Huomasin myös että kaapeli mitä on kiinni näissä antureissa, on eristetty jollain vulkanisointiteipillä (samanlaista mitä käytettiin ennen jääkiekkomailoilla?) ja tämä oli tullut kosteaksi mun autolla joten kuivasin sitä hiuskuivaajalla jonka jälkeen taas lähti toimimaan ja sen jälkeen laitoin uutta teippiä päälle.
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: Parktronic reistailee
E-mallin farkusta siis kyse...ei taidakaan olla ( vielä ) sensori rikki, vaan tosiaan vasta kosteusongelmaan. Yön jälkeen toimi lähtiessä, ei enää 10km ajon jälkeen Pitää kurkata miltä nuo näyttää puskurin takaa.
Re: Parktronic reistailee
eipä saa noihin suoraa näköyhteyttä vaikka kuinka yritin kurkkia takapuskurin alta. Taitavat olla jonkinlaisen listan yläpuolella, että käsin pääsee kopeloimaan, mutta eipä juuri muuta. Kaitpa se vähän suojaa alhaalta tulevaa kuraa, mutta vaihto menee hankalammaksi.
Re: Parktronic reistailee
Lainataanpa threadia. Itsellä samaa vaivaa. 2011 facelift S204 peräpään tutka näyttää punaista. Köyhän miehen starilla (=kosketa kevyesti ja kuuntele) totesin, että pelkääjän puolen reunan anturi mykkänä. Tilasin samantien neljä uutta anturia, ja vaihdoin ensin vain tuon rikkinäisen. Alkoi nakuttamaan niinkuin muutkin, mutta tutka näyttää edelleen punaista. Vaihdoin kaikki anturit, kaikki nakuttaa, mutta silti tutka näyttää punaista. Onko ideoita mikä mättää?
S204 C250CDI -11
Re: Parktronic reistailee
Starin pihan päähän niin näkee heti mikä siellä mättää.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Parktronic reistailee
No kai se on sitten taivuttava, tommosen SD Connect C4:n pistin tilaukseen. On se prkl jos ei ala tutkat toimia.
S204 C250CDI -11
Re: Parktronic reistailee - GLK 2011 korjaus
Moro
X204:n (GLK 2011) takapään Parktronic lakkasi pakkasella toimimasta ja huusi punaisena P-vaihteella.
Tein sormi-silmään ja kuuntelutestin ja kaksi reunimmaista sensoria mykkiä, keskimmäiset tikitti kuin Tissot.
eBaystä vaan varaosia tilaamaan, alkuperäisiä Bosch n. 14 eur / kpl.
Vaihdoin reunimmaiset ja kokeilemaan ja edelleen huutaa punaista, prkl.
Uusi kuuntelutesti ja vasen sensori edelleen mykkä - käsi sensorille ja puristus liittimeen, niin sehän upposi vielä vähän ja sensori alkoi toimia ja kaikki kunnossa.
Ei tarvitse Staria sensoreiden vaihtoon eikä uusien aktivointiin.
X204:n (GLK 2011) takapään Parktronic lakkasi pakkasella toimimasta ja huusi punaisena P-vaihteella.
Tein sormi-silmään ja kuuntelutestin ja kaksi reunimmaista sensoria mykkiä, keskimmäiset tikitti kuin Tissot.
eBaystä vaan varaosia tilaamaan, alkuperäisiä Bosch n. 14 eur / kpl.
Vaihdoin reunimmaiset ja kokeilemaan ja edelleen huutaa punaista, prkl.
Uusi kuuntelutesti ja vasen sensori edelleen mykkä - käsi sensorille ja puristus liittimeen, niin sehän upposi vielä vähän ja sensori alkoi toimia ja kaikki kunnossa.
Ei tarvitse Staria sensoreiden vaihtoon eikä uusien aktivointiin.
X204 CDI250 4matic