"dieselvero"
"dieselvero"
tässä nyt pähkäillyt, että pitäisköhän hankkia pensamersu. kun nyt taloudessa kaksi henkilöautoa diiselikoneella, eli suomeks sanottuna sikamaiset verot, vaikkei kilsoja tule enää paljoakaan. ässästä valtio rokottaa jo ihan kivasti, etikä ton pikkumersunkaan verot ihan lmaset ole. nyt, kun pensan ja diiseli hintakin on likimain sama, niin vois olla hyvä sauma alkaa tutustuun pensamersuihin.
mutta, onko tähän tiettävästi tulossa nyt jotain muutoksia, siis lähinnä tähän diiseliveroon, taikka diiselipolttoaineen hintaan? ettei käy niin, että nyt tässä kittuuaa ja maksaa hulluna veroa ja sitten, kun päätän vaihtaa autoa, niin heti seuraavana poistuu koko vero tms ja taas tarvii ostaa takasin diiselikärry.
mielummin ajan diiselillä, mutta jos siinä ei ole mitään järkeä verotuksellisista syistä, niin voishan sitä kokeilla pensakoneisiakin mersuja.
mutta, onko tähän tiettävästi tulossa nyt jotain muutoksia, siis lähinnä tähän diiseliveroon, taikka diiselipolttoaineen hintaan? ettei käy niin, että nyt tässä kittuuaa ja maksaa hulluna veroa ja sitten, kun päätän vaihtaa autoa, niin heti seuraavana poistuu koko vero tms ja taas tarvii ostaa takasin diiselikärry.
mielummin ajan diiselillä, mutta jos siinä ei ole mitään järkeä verotuksellisista syistä, niin voishan sitä kokeilla pensakoneisiakin mersuja.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: "dieselvero"
Minä mietin samaa ja ratkaisin asian laittamalla 2 paikkasen farkkupakun dieseli koneella. Noitaha vois saaja myös 2+3 paikkaisina kun jaksaa hetken kahtella jossei jokanen romu kelpaa.
Ei oo mulla tiejossa et mikkää muuttus tai poistus muutakun polttoaine verot nousee ylihuomenna. Oliko et diesel vie enemmän ko bensa.
E: Tommosta löyty googlella. http://www.oil.fi/fi/liikennepolttoaine ... en-verotus" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei oo mulla tiejossa et mikkää muuttus tai poistus muutakun polttoaine verot nousee ylihuomenna. Oliko et diesel vie enemmän ko bensa.
E: Tommosta löyty googlella. http://www.oil.fi/fi/liikennepolttoaine ... en-verotus" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
Re: "dieselvero"
tuliko siihen diisseliin nyt vielä kuitenkin joku lisäkorotus (tuosta ei selviä onko tuo kuinka uus artikkeli):
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ile&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ile&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: "dieselvero"
Omalla kohalla sitten taas mietin et jos sen mersun pittää olla kutoskoneella ni mitähän seki w124 2,6l tai 3,0l bensa koneella vie jos vertaa 3,0l dieseliin? Diesel 8l hujakoilla kuluttaa seka ajossa ja veikkaan et noi bensat ei mee paljo alle 10l seka ajossa.
Oli siis laitettava paku diesel jossa ~60€ toi dieselvero vuojessa. Sillä ei paljo bensaa ostella.
Oli siis laitettava paku diesel jossa ~60€ toi dieselvero vuojessa. Sillä ei paljo bensaa ostella.
S124 & W124
Re: "dieselvero"
Kyllä myös allekirjoittanutta ihan suomeksi sanottu v...ttaa noiden käyttö/diesel verojen kanssa. Ensi vuosi alkaa 435 euron maksuilla. Ja tuon kun kertoo neljällä, niin 1740 euroa siitä tulee vuosimaksuksi. Siinä on kahden diesel Mersun verot, vaikka ei ajaisi metriäkään
. Joku sano että osta uusi auto niin on halvemmat verot....niin onkin, mutta uusien autojen arvon alennus syö äkkiä sen halvemman käyttöveron. Niin .... ja ei oo rahhoo osttoo auttoo, kun pittää verot makssoo...

Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: "dieselvero"
Nissan terranossa 850 eskoa veroa
Samallaisella bensalla ei olis varaa ajaa ollenkaan....

Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: "dieselvero"
Elämä on täynnä valintoja .
Meillä Suomessa saa sentään vielä ajaa , jopa kaupungeissa, näillä vanhoilla diesel-autoilla. Myös saa asua missä haluaa .
Tästä löytyy laskuri valintoja varten :
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
A-sarjan mersuissa (vm 2001-2005 ) on päästöt dieselissä n 133 co2/km.
Hondan bensa hybridi 109 , volkkarin dieselit alle 100---
Meillä Suomessa saa sentään vielä ajaa , jopa kaupungeissa, näillä vanhoilla diesel-autoilla. Myös saa asua missä haluaa .
Tästä löytyy laskuri valintoja varten :
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
A-sarjan mersuissa (vm 2001-2005 ) on päästöt dieselissä n 133 co2/km.
Hondan bensa hybridi 109 , volkkarin dieselit alle 100---
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: "dieselvero"
Näin se on voishan sitä ajaa pikkusella kinderillä mikä ei kuluttais kauheasti ja loput lapset vois laittaa linja-autolla perässä.. Itsellä auton pitää olla vähintään 6 paikkainen ja neliveto, tietysti sellaiset kuluttaa suhteellisesti paljon. Kaikki kun ei voi asua Helsinkissä.. Mutta kompensoin veron vähällä alkoholilla ja tupakoinnin lopettamisella. Suomen autoilu ja ympäristöpäästöt on loppu peleissä aika pientä verrattuna Venäjän liikenteeseen ja päästöihin..
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: "dieselvero"
niin. eihän näillä verotuksilla ole todellisuudessa mitään tekemistä päästöjen kanssa. verot on sitä varten, että valtion kassaan saadaan rahaa. ja joku tekosyyhän kaikelle verolle tarvii keksiä. siitä nousis älämölö, jos keksittäis vero, muttei perusteltais sitä millään. olis vaan vero. nykyään on muodissa keksiä verotuksellisiin juttuihin syyksi päästöt, taikka ympäristö.
tarvii varmaan lopettaa viinan juonti ja tupakan poltto, niin riittää rahat ajaa mieleisellä autolla.
tarvii varmaan lopettaa viinan juonti ja tupakan poltto, niin riittää rahat ajaa mieleisellä autolla.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: "dieselvero"
aivan, tämän luulisi olevan selvää kaikille.pera8x kirjoitti:verot on sitä varten, että valtion kassaan saadaan rahaa
Muotia tai ei, niin oikeastihan on ihan fiksua verottaa niin, että joko saadaan aikaan jokin positiivinen vaikutus (esim. päästöjen/syöpäsairauksien/alkoholisairauksien/liikennekuolemien väheneminen) tai vaihtoehtoisesti maksimaaliset verotulot.pera8x kirjoitti:nykyään on muodissa keksiä verotuksellisiin juttuihin syyksi päästöt, taikka ympäristö.
(kyseessä ei siis ole syy verottaa, vaan verotuksen painopisteen ohjaus)
Re: "dieselvero"
Mikähä se oli syynä et piti suosia dieseleitä tässä jokunen vuos sitte? Saastuttiko ne vähemmä vai miten se oli? En niin muista ko en dieseliä omistanu sillon.
Porukkahan laitto sitten sellasia autoja ja kohta pomppas dieselin hinta ja mikähä muu verotus rankasemaan dieselin omistajia. Varmaa verotulot hiipu valtiolla ni se oli oikee syy nostaa dieselin hintaa kaventaen sen erotusta bensaan.
Sähköautojen lisääntyminen nostaa varmasti sähköveroa tulevaisuudessa ellei niille lyyä vastaavia korkeita verotuksia kuten dieselis on käyttövoimavero. Sitä tuskin päästöjen takia verotettaa silloin. Eli ainoo pohjimmainen syyhä on vaa lypsää valtiolle rahhaa ja tekosyynä ilmasto sun muu höpöhöpö liirunlaarum aina.
Porukkahan laitto sitten sellasia autoja ja kohta pomppas dieselin hinta ja mikähä muu verotus rankasemaan dieselin omistajia. Varmaa verotulot hiipu valtiolla ni se oli oikee syy nostaa dieselin hintaa kaventaen sen erotusta bensaan.
Sähköautojen lisääntyminen nostaa varmasti sähköveroa tulevaisuudessa ellei niille lyyä vastaavia korkeita verotuksia kuten dieselis on käyttövoimavero. Sitä tuskin päästöjen takia verotettaa silloin. Eli ainoo pohjimmainen syyhä on vaa lypsää valtiolle rahhaa ja tekosyynä ilmasto sun muu höpöhöpö liirunlaarum aina.
S124 & W124
Re: "dieselvero"
Juu, sähkölämmitteinen omakotitalohan on se suurin s**tana sillä aluella, heti öljylämmityksen jälkeen. Mikä siitä talonlämmitykseen käytettävästä sähköstä tekee saastuttavampaa kuin autoon ladattavasta? Ja talopuolella veikkaisin silti suurten sähköntuottajien voimaloiden tekevän sähkön kautta tapahtuvan lämmityksen paremmalla hyötysuhteella kun monikaan kotitaloustasolla oleva ilmavesimaamuulämpöpumppulämmitys.Dixon kirjoitti: Sähköautojen lisääntyminen nostaa varmasti sähköveroa tulevaisuudessa ellei niille lyyä vastaavia korkeita verotuksia kuten dieselis on käyttövoimavero. Sitä tuskin päästöjen takia verotettaa silloin. Eli ainoo pohjimmainen syyhä on vaa lypsää valtiolle rahhaa ja tekosyynä ilmasto sun muu höpöhöpö liirunlaarum aina.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: "dieselvero"
Vaikka ois ilimalämpöpumppu ni silti voi olla kolmatta sattaa euroa sähkölämmetteises omakotitalossa sähkölasku per kk talvella. Ilimalämpöpumppu kuitenki laski sitä sähkölaskua paljon per vuos.
Kokemusta on! Kun muuttu noi laskut kulutuksen mukaan, seo varmaa et vaihtuu laskutus siihe ennakkohommaan taas tulevaisuudessa.
Täähä on just tämmösiltä asujilta pois väkisellä ees hitusen ko tullee noi perkeleen sähköautot kuviin.

Täähä on just tämmösiltä asujilta pois väkisellä ees hitusen ko tullee noi perkeleen sähköautot kuviin.
S124 & W124