Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Justiin tuommonen se minunkin hyllyllä majailee, minkäslaiset suodattimet tuohon muuten käy, löytyykö jotain motonetin koodia ?
Niin ja se jussin dieselistä ostettu on näköjään mallia kolme sisään ja keskeltä yksi ulos.
Niin ja se jussin dieselistä ostettu on näköjään mallia kolme sisään ja keskeltä yksi ulos.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Nuita samoja suodatin jakoja käytetään myös vene hommissa aika paljon. Käynekkö sama suodatin pensalle ja dieselille?
w201 om605
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
aivan, veneistä noita voi bongaila. ainakin suodattimen jalka on sama, mitä käytetään paljon vesillä, mutta itse suodatin voi olla eri. pensassa on yleensä 10 micronin suodatin. mikähän diiselille on hyvä?jekku90 kirjoitti:Nuita samoja suodatin jakoja käytetään myös vene hommissa aika paljon. Käynekkö sama suodatin pensalle ja dieselille?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Kiitokset hyvistä vinkeistä! Meneekö muuten dieselin paluukierto tuommoisessa 2xsisään 2xulos suodattimessa kuten tässä hienossa paint kuvassa, vai jotenkin muuten:
Ja osaako tähän kukaan tähän vastata:
3. Paljonko om606 vakio kansi kestää kierroksia?
Ja osaako tähän kukaan tähän vastata:
3. Paljonko om606 vakio kansi kestää kierroksia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Mulla on vaikio venttiilikoneistolla reilu 6000rpm vetäviä eikä ongelmia.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Minä laittaisin pumpun taakse punaisen langan kohdalle sellaisen banjoliittimen, jossa on yksi iso lähtö (tankkiin) ja yksi pieni tulo (suuttimen letkuille). Tarkistan vielä illalla onko minulla oikeasti juuri noin, mutta pitäisi olla (siis 7mm vitossa). Sellaisen banjon tein jostakin 200d:n banjoliittimestä tulppaamalla sen kolmanen letkupaikan. Tosin tässä yhteydessä jääkö se lähtöliitin sitten liian pieneksi ja paineet nousee liikaa pintakaasulla ajaessa ? (tuliko tähän holleyn sähköinen siirtopumppu?)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Eli näin:veskola kirjoitti:Minä laittaisin pumpun taakse punaisen langan kohdalle sellaisen banjoliittimen, jossa on yksi iso lähtö (tankkiin) ja yksi pieni tulo (suuttimen letkuille). Tarkistan vielä illalla onko minulla oikeasti juuri noin, mutta pitäisi olla (siis 7mm vitossa). Sellaisen banjon tein jostakin 200d:n banjoliittimestä tulppaamalla sen kolmanen letkupaikan. Tosin tässä yhteydessä jääkö se lähtöliitin sitten liian pieneksi ja paineet nousee liikaa pintakaasulla ajaessa ? (tuliko tähän holleyn sähköinen siirtopumppu?)
Juu, holleyn hp150 on suunnitelmissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Juuri noin se on minulla, ja se panjopultti on tietysti se paineensäätimellä oleva, jossa on jousi ja kuula sisällä, siis se mikä niissä on alunperinkin.
Katso nyt vielä että nuo 2 lähtöä siellä suodattimella on täysin yhteydessä toisiinsa, eli kun puhaltaa sisään niin molemmista tulee ulos ja kyllähän niiden pitää olla.
Katso nyt vielä että nuo 2 lähtöä siellä suodattimella on täysin yhteydessä toisiinsa, eli kun puhaltaa sisään niin molemmista tulee ulos ja kyllähän niiden pitää olla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Siinähän se päivä vierähtikin, aamupäivästä kalajoelle tarvikemottiin ostoksille josta mukaan holleyn hp150 ja iso suodatinjalka + suodatin. Sitten kotio ja päivä kun oli tuuskattu saldona oli vanha pumppu siiretty veljen autoon ja uusi pumppu sekä suodatin paikoillaan. Vielä puuttuu polttoaine pumpulle sähköt ja jotain letkunpätkiä, mutta käynnissä jo kävi molemmat autot. Rystyset on verillä, mutta muuten hieno fiilis kun aika pirun ärhäkkään vastaa kaasuun tuo uusi pumppu.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Yksi pikku ongelma tuon holleyn kanssa on kun ei tullut aiheeseen kovin tarkkaan tutustuttua ennen ostosta ja nyt kun ohjaita luin niin tuohan onkin työnntävä pumppu, eli pitäis vissiin asentaa tuonne auton alle tankin lähelle ja polttoainepinnan alapuolelle. Ei mikään kiva ratkaisu maastoautossa..
Eipä se ihme ollutkaan ku piti yöllä alipaineella imeä että rupesi polttoainetta tulemaan. Liekköhän tuo nyt toimii kun on linjat täynnä dieseliä vai pitääkö ruveta siirtään tuonne runkopalkkiin. Oisko kellään parempaa tietoa tahi kokemusta?
Eipä se ihme ollutkaan ku piti yöllä alipaineella imeä että rupesi polttoainetta tulemaan. Liekköhän tuo nyt toimii kun on linjat täynnä dieseliä vai pitääkö ruveta siirtään tuonne runkopalkkiin. Oisko kellään parempaa tietoa tahi kokemusta?
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Mistä pumpun ostit?JSJ kirjoitti:Yksi pikku ongelma tuon holleyn kanssa on kun ei tullut aiheeseen kovin tarkkaan tutustuttua ennen ostosta ja nyt kun ohjaita luin niin tuohan onkin työnntävä pumppu, eli pitäis vissiin asentaa tuonne auton alle tankin lähelle ja polttoainepinnan alapuolelle. Ei mikään kiva ratkaisu maastoautossa..
Eipä se ihme ollutkaan ku piti yöllä alipaineella imeä että rupesi polttoainetta tulemaan. Liekköhän tuo nyt toimii kun on linjat täynnä dieseliä vai pitääkö ruveta siirtään tuonne runkopalkkiin. Oisko kellään parempaa tietoa tahi kokemusta?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Teiltäjeemu kirjoitti:Mistä pumpun ostit?JSJ kirjoitti:Yksi pikku ongelma tuon holleyn kanssa on kun ei tullut aiheeseen kovin tarkkaan tutustuttua ennen ostosta ja nyt kun ohjaita luin niin tuohan onkin työnntävä pumppu, eli pitäis vissiin asentaa tuonne auton alle tankin lähelle ja polttoainepinnan alapuolelle. Ei mikään kiva ratkaisu maastoautossa..
Eipä se ihme ollutkaan ku piti yöllä alipaineella imeä että rupesi polttoainetta tulemaan. Liekköhän tuo nyt toimii kun on linjat täynnä dieseliä vai pitääkö ruveta siirtään tuonne runkopalkkiin. Oisko kellään parempaa tietoa tahi kokemusta?
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Kierrosherkkä kaveri tuo uusi pumppu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vmGkdjWwztY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vmGkdjWwztY[/youtube]
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Nelos vaihteella 80-120kmh 4,2sek, kovassa seurassa tuo vanha G:
http://www.germancarforum.com/community ... -kph.9636/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Nyt kun tarkemmin käppyröitä katseli niin alussa mennyt mekein sekunti tapahtumatta mitään kun ahdin meni aluksi tukkoon sitten kun vähän löysäsin kaasua 100%->80% niin sitten alkaa vasta tapahtuun. Pitänee rajoittaa tuota polkimen liikematkaa kunnes saa aikaiseksi ruveta turboa vaihtamaan.
Edit2: lisäsin käppyrän:
http://www.germancarforum.com/community ... -kph.9636/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Nyt kun tarkemmin käppyröitä katseli niin alussa mennyt mekein sekunti tapahtumatta mitään kun ahdin meni aluksi tukkoon sitten kun vähän löysäsin kaasua 100%->80% niin sitten alkaa vasta tapahtuun. Pitänee rajoittaa tuota polkimen liikematkaa kunnes saa aikaiseksi ruveta turboa vaihtamaan.
Edit2: lisäsin käppyrän:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Oliks Petri puhelimes ?JSJ kirjoitti:Teiltäjeemu kirjoitti:Mistä pumpun ostit?JSJ kirjoitti:Yksi pikku ongelma tuon holleyn kanssa on kun ei tullut aiheeseen kovin tarkkaan tutustuttua ennen ostosta ja nyt kun ohjaita luin niin tuohan onkin työnntävä pumppu, eli pitäis vissiin asentaa tuonne auton alle tankin lähelle ja polttoainepinnan alapuolelle. Ei mikään kiva ratkaisu maastoautossa..
Eipä se ihme ollutkaan ku piti yöllä alipaineella imeä että rupesi polttoainetta tulemaan. Liekköhän tuo nyt toimii kun on linjat täynnä dieseliä vai pitääkö ruveta siirtään tuonne runkopalkkiin. Oisko kellään parempaa tietoa tahi kokemusta?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Saattopa olla tahi netissä surffailemassa, mutta jotain kommenttia sieltä nurkan takaa kuulu että heitä asentaessa paineensäädin olan yli tms.jeemu kirjoitti: Oliks Petri puhelimes ?
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Varsin asiallinen peli!
Nyt tarvittaan videoo!
Nyt tarvittaan videoo!
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Kannattaa tosiaa kysyy vinkkii. Tos kuitenki duunis muulista lampaasee ja kaikkee siltä väliltä niin ei aina automaattisesti tuu ohojeet perille.JSJ kirjoitti:Saattopa olla tahi netissä surffailemassa, mutta jotain kommenttia sieltä nurkan takaa kuulu että heitä asentaessa paineensäädin olan yli tms.jeemu kirjoitti: Oliks Petri puhelimes ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Jonkin aikaa tullut nyt ajeltua tuolla 8mm pumpulla ja hx35 turbolla. Tuo on kokoonpano joka vetää hyvin alhaalta, mutta kovemmilla kierroksilla ja jos linttaa kaasua enemmän ku 70% menee turbo ihan tupelle. Tähän lääkkeeksi piti käydä tarvikemotissa mutka:
Turboksi valikoitui nyt MPR 6164-5 eli:
Imusiipi: 61/88mm, 7/7 lapaa, FMAC
Pakosiipi: 64,5/74 mm, 11 lapaa
T3 laippa ja 14.6cm2 pakopesä.
Turboksi valikoitui nyt MPR 6164-5 eli:
Imusiipi: 61/88mm, 7/7 lapaa, FMAC
Pakosiipi: 64,5/74 mm, 11 lapaa
T3 laippa ja 14.6cm2 pakopesä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Turbo tyrkätty paikoilleen tänään. Pikkasen mitä kerkesin käydä kokeileen niin kolmevitosen muikeaa alavääntöä vähän jäi kaipaamaan, mutta muuten tuntuu vetelevän aika mukavasti. Nyt pitäisi vielä tuo polttoainepuoli pistää kuntoon, eli uusi paksumpi tuloputki taikka sitte välisäilö konehuoneeseen. Onko kellään tuollaisestä välisäiliöstä kokemuksia diesel laitteissa? Olisi se ainakin helpompi toteuttaa kuin uusi lähtö tankkiin.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Kyllä minä laittaisin välisäiliön. Sehän voisi alkuperäinen siirtopumppu pumpata välisäiliöön ja sähköpumppu sitten siitä syöttöpumpulle.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Just tuolleen suunnittelinkin. Toisi lisää luotettavuuttakin kun ei haittaisi vaikka sähköpumppu, rele tai joku muu sähköhärpäke pettäisi niin silti pääsisi reissusta kotio.jukkis. kirjoitti:Kyllä minä laittaisin välisäiliön. Sehän voisi alkuperäinen siirtopumppu pumpata välisäiliöön ja sähköpumppu sitten siitä syöttöpumpulle.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Kilkkeitä välisäiliön rakennukseen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Välisäiliö tehty, mutta tuli niin ruma ettei viitsi edes kuvaa laittaa kokoa pöntölle tuli noin 1.3litraa. Siirtopumppuna alkuperäinen mekaaninen siitä sitten kokomatkan 10mm sisäreijällä holleylle sekä suodattimelle josta sitten kahdella 8mm letkulla pumpulle. Samalla kun imusarja oli irti tein siihen uuden lähdön 2.5" putkelle ja muutin coolerilta imusarjalle olevan putken myös 2.5" kokoiseksi. Seuraavaksi testiajoa + säätöä ja tammikuun aikana käydä penkissä ihmetteleen mitä irtoaa.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Minun mielestä tuollainen ei voi teoriassa toimia, kun siellä on originaali linja ja siirtopumppu kuristimena sähköpumpun tulossa. Säiliö ei autaa, koska neste ei voi venyä, eli se sähköinen pumppu yrittää imeä sinne säiliöön tyhjiön, joka ei onnistu kun seinät ei jousta. Pitäisi olla ilmatila...eli kalvosäiliö.
Toivottavasti käytäntö on toinen...
Toivottavasti käytäntö on toinen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Välitankissa on neljä putkea:veskola kirjoitti:Minun mielestä tuollainen ei voi teoriassa toimia, kun siellä on originaali linja ja siirtopumppu kuristimena sähköpumpun tulossa. Säiliö ei autaa, koska neste ei voi venyä, eli se sähköinen pumppu yrittää imeä sinne säiliöön tyhjiön, joka ei onnistu kun seinät ei jousta. Pitäisi olla ilmatila...eli kalvosäiliö.
Toivottavasti käytäntö on toinen...
siirtopumpun tulo
pumpulta sekä suuttimilta tuleva paluu
Tankille menevä paluu lähtö (ylin)
Sähköpumpupun lähtö (alin)
Eli ei ole silleen että, siirtopumppu - säiliö - sähköpumppu.
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
No sittenhän se voi toimia...kai...en ole vain oikein koskaan ymmärtänyt näitä välitankkiasioita kunnolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om606 moottorin piristys, 8mm pumppu?
Seuraavaksi suunnitelmissa penkitys ja sitten jos innostus riittää voisi alkaa toteuttamaan tuota kauan haaveiltua tuplaturboa. Tupla tulisi toimimaan sekventiaalisesti eli niin että pieni aloittaa ja sitten iso jatkaa. Alla paitticadi kuva miten tuon voisi toteutaa.
Tuosta jos turbotietäjät voisi vastata muutamaan kyssäriin eli näyttääkö tuo vähääkään toimivalta ja jos näyttää niin minkähän tuohon ahtoputkeen laittaisi venttiiliksi (kuvassa numero 3) kaasuläppäkö? Millä sen ohjaus ettei käy niin että tuleekin liian pitkä tuosta compoundivaiheesta ja ahdot karkaa pilviin.. Toiseksi turboksi olisi näillä näkymin tulossa Masterpowerin R4449-2 jonka speksit alla:
Imu 44
Pako 49,5
Pakokotelo: 6,7cm² / T3
Tämä on sitten vielä pitkässä kuusessa eli tehdään kevään aikana jos tehdään.
Tuosta jos turbotietäjät voisi vastata muutamaan kyssäriin eli näyttääkö tuo vähääkään toimivalta ja jos näyttää niin minkähän tuohon ahtoputkeen laittaisi venttiiliksi (kuvassa numero 3) kaasuläppäkö? Millä sen ohjaus ettei käy niin että tuleekin liian pitkä tuosta compoundivaiheesta ja ahdot karkaa pilviin.. Toiseksi turboksi olisi näillä näkymin tulossa Masterpowerin R4449-2 jonka speksit alla:
Imu 44
Pako 49,5
Pakokotelo: 6,7cm² / T3
Tämä on sitten vielä pitkässä kuusessa eli tehdään kevään aikana jos tehdään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.