Eberi temppuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eberi temppuilee

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Eli Muhku Juniorissa on 5 Kw:n Eberi, jonka kello on jemmattu hanskalokeroon. Käynnistyy napista ja ajastin toimii ok, mutta mutta...

Sammuu kohta (n. 1-2 min. kuluttua), kun on hurahtanut käyntiin ja kabiiniin ei tietty ehdi tulla lämpöä.

Nyt tarvittaisiin arvon raadin mielipiteitä sekä vinkkejä paikoista pääkaupunkiseudulla, missä bensalämppäriä kannattaisi huollattaa :?:
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Voisikohan palokammion kaulalla oleva valovastus olla risa?

Toinen vaihtoehto voisi olla viallinen lämpötila-anturi. Kytkeytyykö hehkutulppa varmasti pois päältä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
jamppa
Mersumies
Mersumies

eberi

Viesti Kirjoittaja jamppa »

kokeile pyöriikö vesipumppu ,se on noissa nykysissä ollu yleisin vika.

Terveisin Jamppa
Juho
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Juho »

Ainakin mulla on ollu 5kw eberissä hehku huono silloin se melkein syttyy ja toimii vähän aikaa jonka jälkeen pölläyttää ja hyvällä säkällä lähtee monella yrittämisellä toimimaan viat loppu kun osti uuden hehkutulpan lähtee aina toimiin tai sit voi olla likanen jos paljon käyttää kannattaa kerran vuodessa purkaa ja puhdistaa jo ei vesipumppu toimi tai kojetaulusta lämpö vivut kiini eberin veden kirtoa mittaa vesivaipassa eli tulipesässä kaksi anturia joiden välinen lukema ei saa heittää liikaa jos vesi ei kierrä nii silloin vesivaipassa toinen pääty on kuumenpi niin ohjaus elekroniikka katkaisee virran polttoaine punpulta ja eberi sammuu mulla on 5kw eberi 90luvun lopusta ulkoisella 123 mersun kiertovesi punpulla 115 240d 3.0 jossa se toimii hyvin olen käyttänyt sitä noin kolme vuotta talvella ammattiajossa noin aina 5 kertaa päivässä ja hehku kestää noin pari vuotta 5kw sulattaa lasit noin 15 minuutissa 20 asteen pakkasella. minulla on täysi eberin kirja jossa tarkempia ohjeita.
Vastaa Viestiin