Kävi tuossa joululomalla sateisilla teillä ajellessa sillä lailla, että kuskin puolen alusmaton (sen paksun ja painavan ) alle kertyi varmaan vähän alle litra vettä. Vesi on valunut hieman taaksekin, ainakin kuskin penkkien kiinnikkeille saakka. Apukuskin puoli on kuiva.
Tuulilasin edessä konepellin alla olevat viemäröinnit toimivat, samoin kattoluukun kaukalossa. Tuulilasi autoon on "Pilkington"-tekstistä päätellen vaihdettu joskus. Kytkin- ja jarruputkien läpiviennit ovat täysin kuivat. Jalkotilan vaihteiston puoleisen pystyverhoilun alaosa on märkä, mutten osannut tätä rättiä irrottaa.. Tuulilasin alareunassa muovilista on kuskin puolella melko löysällä, samoin se tiiviste mutta eikös lasi ole liimalla kiinnitetty jolloin muovilistan tiivisteen ei pitäisi vaikuttaa vedenpitävyyteen?
Mistä tyypillisesti 124:sessa vettä tulee sisään?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Kattoitko ettei oo mätä vikkaa pohjassa? Mulla tuli sieltä. Mätä oli piilossa niitte bitumien alla mut pohjasta näki et siellä vois olla rapsakkaa. Tuulilasi on liimalla ja ei vuoja sen takia jos listat repsottaa, ruostetta voi olla kyl lasin vieressä josta pääsee läpi.
Sitte siellä tulipellissä on alipaineputkien läpivienti.
Entä jos kuivaa sen lattian ja lorottelee vaa vettä letkulla tai sankolla pitkin autoa ja kattoo tuleekoo sieltä valumavesistä vai auton pohjan kautta ajaessa.
Ettei sitte oo glygolia, haiseeko makialle tai paisunta säiliö tyhjentyny?
Dixon kirjoitti:Kattoitko ettei oo mätä vikkaa pohjassa? Mulla tuli sieltä. Mätä oli piilossa niitte bitumien alla mut pohjasta näki et siellä vois olla rapsakkaa. Tuulilasi on liimalla ja ei vuoja sen takia jos listat repsottaa, ruostetta voi olla kyl lasin vieressä josta pääsee läpi.
Sitte siellä tulipellissä on alipaineputkien läpivienti.
Entä jos kuivaa sen lattian ja lorottelee vaa vettä letkulla tai sankolla pitkin autoa ja kattoo tuleekoo sieltä valumavesistä vai auton pohjan kautta ajaessa.
Ettei sitte oo glygolia, haiseeko makialle tai paisunta säiliö tyhjentyny?
Tuo oli hyvä huomio . Tuo mätäreikä tuolla helmamuovin kupeessa.
Nimimerkillä just pojan 190:sestä paikannut.
Ainakin ilmastoiduissa malleissa on tyhjennysletkut lämmitys-/ilmastointilaitteelta suoraan alaspäin kardaanitunnelin läpi. Kuskin puoleinen niistä jos vuotaa, niin todennäköisimmin kastelee sen sivuverhoilun. En ole katsonut, onko myös ilmastoimattomissa versioissa tuommoiset, mutta olettaisin, että on. Ne saa näkyviin, kun ottaa sen sivuverhouksen pois. Tälleen: http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/ ... 68-205.pdf
Omassani en ole tuota erikoistyökalua tarvinnut, kun ne on joku joskus ennenkin irrottanut, ja kielekkeet ovat vähän kuluneetkin, niin lähtevät kyllä ihan vain vetämällä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Takalikasuojan etuosasta kun lähtee se muovikorkki irti niin rengas heittää vettä joka sit kastelee taka ja etujalkatilan. Yx "lainaauto" oli kerran pihassa ja kaks kertaa kuivasin ennenku äkkäsin mistä vesi tuli tupaan.
Nozki kirjoitti:Ainakin ilmastoiduissa malleissa on tyhjennysletkut lämmitys-/ilmastointilaitteelta suoraan alaspäin kardaanitunnelin läpi. Kuskin puoleinen niistä jos vuotaa, niin todennäköisimmin kastelee sen sivuverhoilun. En ole katsonut, onko myös ilmastoimattomissa versioissa tuommoiset, mutta olettaisin, että on. Ne saa näkyviin, kun ottaa sen sivuverhouksen pois. Tälleen: http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/ ... 68-205.pdf
Omassani en ole tuota erikoistyökalua tarvinnut, kun ne on joku joskus ennenkin irrottanut, ja kielekkeet ovat vähän kuluneetkin, niin lähtevät kyllä ihan vain vetämällä.
Vetämällä mää otin omasta noi pois vaa.
Mut mulla ei ollu kummallakkaa puolella letkut rei'issä ja ei tuluppia niissä eikä tullu vesi sissää oli pohjapanssari tai ei. "Kondenssivesi" tjs vissii tulee ilmastoinnilta niistä putkista? Ei mulla siltikää kastunu mikkää vaikka ne letkun oli keskokonsolin sisällä. Tai se oli niin vähäistä ettei huomannu semmosia.
Jarrutehostajan puoleisessa kotelossa konehuoneessa oli alipaineletkujen läpivienti ehjä, mutta sen alla oleva (jarrunesteen merkkivalo?)n letku/johtovyyhden läpivientikumi todella rispaantunut ja "väljistynyt". Takalokarissa on tulpat paikallaan, eikä pohjasta ole mätävikaa löytynyt.
Laitoin sikaa tiivisteeksi tuulilasin kumireunuksien päälle, varsinkin alas ettei vesi pääse valumaan tuonne jarrutehostajan koteloon tai muuallekkaan konehuoneeseen viemärirännin takaa. Nimittäin kun tuulilasille kaatoi vettä, se lorisi tuon tiivisteen lomitse jarrutehostajan koteloon solkenaan. Tuon kotelon pohja olikin melko vetinen.
Nyt selvitän tuon lämmityslaitteen tyhjennysletkun ja yritän tiivistää tuon johtokasan läpiviennin.
Viimeksi muokannut Kardaaniveto, Pe 27.12.2013 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Päivitys: lämmityslaitteen letkusto oli ihan kuiva, joten ongelma ei ollut siellä. Otin kaikki kuskin puolen jalkotilaverhoilut kuivumaan, ja laitoin auton takapään koholle että takapenkin lattiasta valuisi vedet pois, jotain sieltä jo tulikin. Auto on nyt viikon lämpimässä tallissa kuivumassa.
Lisäksi tiivistin tuon jarrujen johtonivaskan läpiviennin sikalla.
Jos jollekkin tulee joku mahdollinen vuotokohta vielä mieleen, saa toki ehdottaa.
Kiitos tässä vaiheessa kaikille avusta.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Terve, tutkiskelin nyt tuota jalkotilaa lisää ja huomasin että verhoilujen alla olevan äänieristekerroksen alle on kertynyt vettä jonkun verran. Eli siis pellin ja tuon massan väliin.
Onko ainoa vaihtoehto repiä tuo eristetahna lattioista irti vai miten kannattaisi toimia?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Ne matot ei kuivu viikossa eikä kahdessakaan, jos et ota koko lattiamattoo pois. Sielä takajalkatilassa on samanlainen vaahtomuovi toppaus kuin edessäkin. Ne oli mulla aivan läpimarät. 3 päivää kuivu toppauspuoli ylöspäin lämpösessä tallissa ja ei auttanu. Rapsuteltiin toppaukset pois ja kuivattiin matto kuumailmapuhaltimella.
Lattia oli etupenkin takakiinnityksien kohdalta täysin mätä. Voisin laittaa kuvia mutten osaa...
No mutta nyt on uusi pala pohjassa ja auto kuiva. Jännityksellä odotaan kauanko pysy kuivana.
lorota vettä kaatoluukku auki rännille ja katso tuleeko jalkatilaan.
Pari vuotokohtaa
- lähdöstä putki puhki, A-pilaria myöten alas
- letku kutistunut ja tuo A-pilarin alaosasta sisään
Mitä tarkoitat kaatoluukulla? Laskin reilusti vettä tuulilasille, ja ränni vei ne nätisti pyöränkoteloihin eikä vettä tullut jalkatilaan.
Sitten käytin autoa pesulassa ja huomasin, että vettä tulee jalkotilan vasemmasta etureunasta, siitä jalkatuen etupuolelta. Siinä on pellissä jonkunlainen pokkaus, mutta koputtelin ylhäältä ja alhaaltapäin eikä tuntunut pehmeää löytyvän. Taitaa siinä joku johtosarja tosin mennä, mutta en sitten tiedä mistä voisi vuotaa. Tarkoitatko felmit noilla letkuilla noita rännejä tuosta tuulilasin edestä?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
En, kattoluukun letkut kulkee ilmeisesti jossain A-pilarin sisällä.
En ole purkanut moista mallia, mutta olen kuullut, kun isot pojat juttelee, niissä on ollut ongelmia.
Lähdössä ja letkun päässä ongelmapaikat.
Lähdön näkee ilmeisesti purkamalla häikäisysuojan taustan pois
Letku taas kutistuu ja lyhenee ja alkaa lorottaa vettä väärään paikkaan
Vika on löytynyt, hieman yllättävästä paikasta. Näkyi kun otti sisälokasuojan ja sisältä seisontajarrupolkimen takana olevan muovin pois. Siellähän oli ruostereikä jalkatilan sivussa... Eli rintapellissä kuskin puolen lokasuojan takana.
Kannattaa ottaa ainakin joskus sisälokarit pois ja tarkastaa tilanne sekä puhdistella hiekkakasat pois.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco