W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Moro "ikiliikkuja" TAAS piruilee perhana. Normaali kalkatus ottanut kamalan kovaäänisen kolinan rinnalle joka aivan hirvittää. Auto liikkuu toistaseksi aivan normaalisti mitä oon vähän pihasta uskaltanu huilata, mutta jo tyhjäkäynnillä savutus ja ääni on hirveä, savu mielestäni haisee jopa öljylle. Ainoa tällähetkellä mitä olen itse huomannut, että kansipahvi olisi vaihtoa vaille. Mutta mistä tämä korvia raastava kolina johtuisi?? Oulussa tällähetkellä ja Tornioonki pitäs päästä perjantaina, mutta uskaltaako tolla mihinkään lähteä
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
miinkä väristä savu on? kuinkas ö paine mittari käyttäytyy tyhjäkäynnillä? en kyl paljon ajelis... aika varmasti paffi rikki...
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Öljyä menee ykköspyttyyn --> koliseva käyntiääni. Tämä se halvin vaihtoehto ja ihan todennäköinenkin vika. Omakin teki tätä Loppu kun vaihdoin pahvin. Tai se oikeastaan loppu kun kiristin ykösen ympärillä olevia kansipultteja Vaihdoin pahvin sittemmin ja selvä vikä siinä oli ykkösen kohdilla pääöljykanavaan.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Älä aja ettei käy kuin tutulla kun pieni vuoto niin yks kaks tyrkkäsi kunnolla öljyä sylinteriin ja kanki solmuun.
Purkuun meni koko auto.
Toisaalta se öljyinen sylinteri rasittaa itseään ja rasitus muihin pyttyihin nähden on kova.
Olethan kuullut kun moottori voi käydä öljyllä ja sitä ei saa sammumaan millään.
Purkuun meni koko auto.
Toisaalta se öljyinen sylinteri rasittaa itseään ja rasitus muihin pyttyihin nähden on kova.
Olethan kuullut kun moottori voi käydä öljyllä ja sitä ei saa sammumaan millään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Kiitos vastauksista. Pitää neuvotella vakuutusyhtiön kanssa korvaako hinausautoa tälle reilun sadan kilsan välille. Ei varmaan kantti hakea "lisäaikaa" tämän välin ajamiseen kiristämällä pultteja vaikka kolina loppuisikin?
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Anteeksi doublepost. Mutta pakko kysyä onko aivan ryöstöä kun pyytävät MB-Osalla kansipahvi huollosta 1500-1700. Hehku tulppienvaihtoa ja koneistusta oli samalla luvassa.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Älä mene moiseen liikkeeseen ...jos muualla vaihdatat niin kyele muualtakin hintoja.
Tollaseen hintaan pitää tulla jo täys korjattukansi ja sekään ei vielä yllä tuohon arvioon.
Voihan sen kannen plaanata...50-70e. .....mutta täysi venttiiliremppa noin 500e. Plus vaihtotyö.
Tai työntää sinne vaan sinne uuden pahvin ja kasaa.
Tollaseen hintaan pitää tulla jo täys korjattukansi ja sekään ei vielä yllä tuohon arvioon.
Voihan sen kannen plaanata...50-70e. .....mutta täysi venttiiliremppa noin 500e. Plus vaihtotyö.
Tai työntää sinne vaan sinne uuden pahvin ja kasaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Monia olen jo kysellyt, mutta eivät ryhdy moiseen huoltoon. Mitä kaikkea kannattaa vaihtaa ohessa. Hehkutulpat, nostimet ja männänrenkaat ainakin?atlas kirjoitti:Älä mene moiseen liikkeeseen ...jos muualla vaihdatat niin kyele muualtakin hintoja.
Tollaseen hintaan pitää tulla jo täys korjattukansi ja sekään ei vielä yllä tuohon arvioon.
Voihan sen kannen plaanata...50-70e. .....mutta täysi venttiiliremppa noin 500e. Plus vaihtotyö.
Tai työntää sinne vaan sinne uuden pahvin ja kasaa.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
On ryöstöä ja pahan kerran.SanteriV kirjoitti:Anteeksi doublepost. Mutta pakko kysyä onko aivan ryöstöä kun pyytävät MB-Osalla kansipahvi huollosta 1500-1700. Hehku tulppienvaihtoa ja koneistusta oli samalla luvassa.
Täydellinen kansihuolto sisältäen kaikki uudet seetit, ohjurit + 4 uutta pakovenaa (natrium), plaani, ponnistus ja tiivisesatsi pl kannentiiviste 700€. Nuo venttiilit taisi olla 45€ hujakoilla kipale.
Jos pelkkä plaani hehkut tiivistesetti niin ittetehtynä taitaa jäädä alle 400€? Kansipulttisatsi maksaa vissiin toistasataa mutta jos ovat mitoissaan niin kannattaako niitä vaihtaa? Toleranssithan niille on olemassa. Hehkut kannattaa vaihtaa ja laita sinne Boshit. Beru:t ei kestä
Suuttimet kun on jokatapauksessa irrallaan ni käytä ne huollossa. Jos ovat kunnossa niin noin 40€ kustantaa tarkistus. Kammiot näkeekin onko vuotaneet kun kammiot ottaa irti. Jos ittellä ei o työkalua niin pajoilla se on.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Ei sinne tarvi vaihtaa mitään jos kaikki on kunnossa.
Männänrenkaita nyt ei kannen irrottamisella edes pysty vaihtamaan.
Kansi ylös ja koneistamolla oikasu.
Tekee koneistamosta riippuen ~satasen-pari, kun esikammiot joutuu käyttämään pois niin siinä on oma hommansa.
Lohkon tiivistepinta hyvin puhtaaksi ja eikun kasaan.
Hehkutulpat on sama laittaa uudet kun ne joutuu joka tapauksessa käyttämään irti kun esikammioita irrottaa.
Suuttimet voisi käyttää jossain d-pajalla testattavana että suihkukuvio on hyvä.
Männänrenkaita nyt ei kannen irrottamisella edes pysty vaihtamaan.
Kansi ylös ja koneistamolla oikasu.
Tekee koneistamosta riippuen ~satasen-pari, kun esikammiot joutuu käyttämään pois niin siinä on oma hommansa.
Lohkon tiivistepinta hyvin puhtaaksi ja eikun kasaan.
Hehkutulpat on sama laittaa uudet kun ne joutuu joka tapauksessa käyttämään irti kun esikammioita irrottaa.
Suuttimet voisi käyttää jossain d-pajalla testattavana että suihkukuvio on hyvä.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Jos sattuu olevan oulun seudulta foorumiaisia niin hep. Jotaki korjaamo ehokkaita mb-osassa meinasivat jokatapauksessa lyödä vissiin koko konehuoneen uuteen uskoon. Ei onnistunu pelkkä koneistus ja tiivisteen vaihto..
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Moro
Kysäiseppä tuolta kerkiääkö/joutaako tekemään.
Käytin tuolla korkeapainepumppua remontissa niin siellä näytti olevan diesel henkilöautojakin remontissa.
Hyötyajoneuvokorjaamo Wihelän Konepaja Oy
Hautakorventie 13
90550 Oulu
Puhelin: 0207414300
Kysäiseppä tuolta kerkiääkö/joutaako tekemään.
Käytin tuolla korkeapainepumppua remontissa niin siellä näytti olevan diesel henkilöautojakin remontissa.
Hyötyajoneuvokorjaamo Wihelän Konepaja Oy
Hautakorventie 13
90550 Oulu
Puhelin: 0207414300
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Mikä on "kansihuolto"
Jos tarkoitus on korjata mainittu kolina ja savutus on vika todennäköisimmin kannentiivisteessä, vuotaa painekanavasta ykkösen männän päälle.
Pitää käyttää kansi irti, oikaisuttaa se ja tarvittaessa teettää muutakin. Yleensä puolen miljoonan jäkeen pakoventtiilien ohjarit ovat vaihtokunnossa, mutta saattaapa mennä taas pitkään vaikka vain oikaistaan.
Tuntiveloituksesta ja ammattitaidosta / työkaluvalikoimasta riippuen remontin työt maksaa korjaamolla jotain.... loppusumma töiden osalta ei ole suoraan verrannollinen tuntiveloitukseen.
Lisäksi uudet pakkasnesteet, öljyt, öljynsuodatin, huohotinputkiston kumiosat, yläpään tiivistesarja, kansipultit, venakopan tiiviste, suutinputkien kiinnikkeitä ja koneistamon työt eli vähintään kannen oikaisu.
Tonnin paikkeille voisi veikata ellei mitään erikoista ilmene. Jos nostimet on ääntäneet ne saa samalla uusiksi eikä työ maksa mitään.
Remontin jälkeiselle koeajolle voi toivoa kosteaa, valoisaa säätä. Savun määrä pakoputkiston alkaessa lämmetä on käsittämätön, öljyä kun on aika paljon putkessa.
Jos tarkoitus on korjata mainittu kolina ja savutus on vika todennäköisimmin kannentiivisteessä, vuotaa painekanavasta ykkösen männän päälle.
Pitää käyttää kansi irti, oikaisuttaa se ja tarvittaessa teettää muutakin. Yleensä puolen miljoonan jäkeen pakoventtiilien ohjarit ovat vaihtokunnossa, mutta saattaapa mennä taas pitkään vaikka vain oikaistaan.
Tuntiveloituksesta ja ammattitaidosta / työkaluvalikoimasta riippuen remontin työt maksaa korjaamolla jotain.... loppusumma töiden osalta ei ole suoraan verrannollinen tuntiveloitukseen.
Lisäksi uudet pakkasnesteet, öljyt, öljynsuodatin, huohotinputkiston kumiosat, yläpään tiivistesarja, kansipultit, venakopan tiiviste, suutinputkien kiinnikkeitä ja koneistamon työt eli vähintään kannen oikaisu.
Tonnin paikkeille voisi veikata ellei mitään erikoista ilmene. Jos nostimet on ääntäneet ne saa samalla uusiksi eikä työ maksa mitään.
Remontin jälkeiselle koeajolle voi toivoa kosteaa, valoisaa säätä. Savun määrä pakoputkiston alkaessa lämmetä on käsittämätön, öljyä kun on aika paljon putkessa.
wiimax.fi
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Toikin vähän mietityttää jos saa muutamalla satkulla ehjän koneen kun kuitenkin tonni on rahaa mutta voihan olla että siihenkin pitää pahvi vaihtaa tai kansi tehdä.
Pitäähän se motin vaihtotyökin tässä kai teettää muualla eli sekä maksaa.
Monesti tulee vain eteen että millainen on auton kori ja kannattaako tai meinaako pitää autoa pitkään.
Joku 10t euron autohan on erijuttu mutta kun verrataan ehjässä kunnossa ja jopa kansi remppaan tehtyy autoon.
Laskea voi monella tavalla ja onko yksikään sitten se oikea.
Muistaa vaan aina että auton kallein osa on kori.
Pitäähän se motin vaihtotyökin tässä kai teettää muualla eli sekä maksaa.
Monesti tulee vain eteen että millainen on auton kori ja kannattaako tai meinaako pitää autoa pitkään.
Joku 10t euron autohan on erijuttu mutta kun verrataan ehjässä kunnossa ja jopa kansi remppaan tehtyy autoon.
Laskea voi monella tavalla ja onko yksikään sitten se oikea.
Muistaa vaan aina että auton kallein osa on kori.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Nuukapihi pärjää pelkästään uudella kannentiivisteellä.dealer kirjoitti:uudet pakkasnesteet, öljyt, öljynsuodatin, huohotinputkiston kumiosat, yläpään tiivistesarja, kansipultit, venakopan tiiviste, suutinputkien kiinnikkeitä ja koneistamon työt eli vähintään kannen oikaisu.
Tonnin paikkeille voisi veikata ellei mitään erikoista ilmene. Jos nostimet on ääntäneet ne saa samalla uusiksi eikä työ maksa mitään.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Pelkällä kannentiivisteellä "pärjäävä" tekee työtkin itse, tai teettää tuttavapiiriin kuuluvalla mersumiehellä. Joskus onnistuu hyvinkin, ja suutinputket on sitten nippusiteillä kiinni ja huohotinputket sotkevat konetilan öljyyn jne...mutta eihän se haittaa, jos se ei haittaa.
Omasta mielestäni nuukapihin ja typeryksen raja kulkee siinä vaihdetaanko edes uusia kansipultteja tosin yleensä nuukapihin tehdään-vain-mitä-ihan-pakko-on - ajokkiin on jo edellisvuosina samalla periaatteella tehty niin monta kertaa sama homma että kannenpultit ovat pakostakin uusiutuneet jo sen vuoksi että niitä on hukattu remonteissa kotitallin nurkkiin
Itse olen vaihdellut omiin OM601-603-koneisiin autoihin kannentiivisteitä kantta oikaisuttamatta, uudet tiivisteet ja pultit ym. vaan ja samantien kasaan. Sitten jos tulee jotain niin peilistä näkyy syyllinen ja takuuvastaava Tietysti oireiden aiheuttajat on löytyneet selvästi juuri tiivisteestä kun se on irrotettu, muutenhan ei ole mitään järkeä kasata käyttämättä kantta koneistamolla.
Pikkubussin OM602:n kannen vein koneistamolle reseptillä "tehkää kaikki tarvittava", ja se olikin remontin jälkeen varmaan paraskäyntisin esikammiodiesel mitä minun romuissa on ollut.
Omasta mielestäni nuukapihin ja typeryksen raja kulkee siinä vaihdetaanko edes uusia kansipultteja tosin yleensä nuukapihin tehdään-vain-mitä-ihan-pakko-on - ajokkiin on jo edellisvuosina samalla periaatteella tehty niin monta kertaa sama homma että kannenpultit ovat pakostakin uusiutuneet jo sen vuoksi että niitä on hukattu remonteissa kotitallin nurkkiin
Itse olen vaihdellut omiin OM601-603-koneisiin autoihin kannentiivisteitä kantta oikaisuttamatta, uudet tiivisteet ja pultit ym. vaan ja samantien kasaan. Sitten jos tulee jotain niin peilistä näkyy syyllinen ja takuuvastaava Tietysti oireiden aiheuttajat on löytyneet selvästi juuri tiivisteestä kun se on irrotettu, muutenhan ei ole mitään järkeä kasata käyttämättä kantta koneistamolla.
Pikkubussin OM602:n kannen vein koneistamolle reseptillä "tehkää kaikki tarvittava", ja se olikin remontin jälkeen varmaan paraskäyntisin esikammiodiesel mitä minun romuissa on ollut.
wiimax.fi
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Todella tyhmäähän se on jättää pultit vaihtamatta... Eipä niitä edes "tehtaan huoltoohje" käske vaihtamaan.
Niille on määrämitat...
Toki varmasti tiesitkin mutta väännetään nyt
Niille on määrämitat...
Toki varmasti tiesitkin mutta väännetään nyt
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Toki toki, olen joskus mittaillutkin. Lähinnä pinnasta syöpyminen niissä arveluttaa, ei niinkään (olematon) venyminen. Uusi sarjahan maksaa jotain 25 euroa.
wiimax.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Hyvä kun täällä verrataan korjaamon hintaa vs. Kotiseppään.
Korjaamo antaa hommalle takuun.
Tossahan pärjää varmaan 50eurolla kun ostaa pelkän kansipahvin, voi ehkä toimia ehkä ei.
Korjaamo antaa hommalle takuun.
Tossahan pärjää varmaan 50eurolla kun ostaa pelkän kansipahvin, voi ehkä toimia ehkä ei.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Tämäkin on totta.laineracing kirjoitti:Hyvä kun täällä verrataan korjaamon hintaa vs. Kotiseppään.
Korjaamo antaa hommalle takuun.
Tossahan pärjää varmaan 50eurolla kun ostaa pelkän kansipahvin, voi ehkä toimia ehkä ei.
Toisaalta mosaremppaan 1/3 koko auton hinnasta yleensä pistää miettimään. 1500 - 1700€ korjaamohinta lienee jokatapauksessa hinnoiteltu yläkanttiin ellei se sitten sisällä alipainepumppua kettinkiä venttiileitä seetejä ohjureita.....?
Mielestäni olisi hyvä olla vaihtoehto tyliin "jos meinaat pitää autoa vähintään seuraavat 5v niin tehdään kunnostus hintaan 1500 - 1700€ sisältäen myös em osat/työt ja jos et meinaa pitää niin mennään minimikustannuksilla hintaan xxx€ jossa plaani kansipahvi hehkut pultit"
Takuuehdoista voi sitte lisätä suusanallisesti ja laittaa sanat lopuksi laskuun paperille printattuna että kaikki osapuolet ymmärtää mistä tuli sovituksi.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Ei sitä korjaamon kannata paskasti tehdä kun sitten joku on vinkumassa foorumilla että just tehtiin kansipoka ja nyt nostajat lotkottaa tai ei käy yhellä pytyllä kun venan varsi liian pitkä yms. Jättää ennemmin tekemättä ja antaa tuhoa-se-itse miehen tehdä halvalla.Jari Ke kirjoitti:Tämäkin on totta.laineracing kirjoitti:Hyvä kun täällä verrataan korjaamon hintaa vs. Kotiseppään.
Korjaamo antaa hommalle takuun.
Tossahan pärjää varmaan 50eurolla kun ostaa pelkän kansipahvin, voi ehkä toimia ehkä ei.
Toisaalta mosaremppaan 1/3 koko auton hinnasta yleensä pistää miettimään. 1500 - 1700€ korjaamohinta lienee jokatapauksessa hinnoiteltu yläkanttiin ellei se sitten sisällä alipainepumppua kettinkiä venttiileitä seetejä ohjureita.....?
Mielestäni olisi hyvä olla vaihtoehto tyliin "jos meinaat pitää autoa vähintään seuraavat 5v niin tehdään kunnostus hintaan 1500 - 1700€ sisältäen myös em osat/työt ja jos et meinaa pitää niin mennään minimikustannuksilla hintaan xxx€ jossa plaani kansipahvi hehkut pultit"
Takuuehdoista voi sitte lisätä suusanallisesti ja laittaa sanat lopuksi laskuun paperille printattuna että kaikki osapuolet ymmärtää mistä tuli sovituksi.
Toisessa topikissa just oli ongelmana kun yks imuvena vuoti... sitäkää ei ois ollu jos se ois tehty kerralla kuntoon.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Niin todella ikäväähän se on jos hyväksi tarkoitettu vaihtoehto kääntyy itteään vastaan. Ja sekin on totta että jos joku jättää teettämättä hinnan takia niin se ei mitään kaada kun hommia jokatapauksessa riittää ruuhkaksi asti mutta jos paha sana lähtee kiertämään niin se voipi jo jotain vaikuttaakkin
Asioilla on monta puolta.
Asioilla on monta puolta.
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Yläkantissa on ilman muuta.1500 - 1700€ korjaamohinta lienee jokatapauksessa hinnoiteltu yläkanttiin ellei se sitten sisällä alipainepumppua kettinkiä venttiileitä seetejä ohjureita.....?
Mielestäni olisi hyvä olla vaihtoehto tyliin "jos meinaat pitää autoa vähintään seuraavat 5v niin tehdään kunnostus hintaan 1500 - 1700€ sisältäen myös em osat/työt ja jos et meinaa pitää niin mennään minimikustannuksilla hintaan xxx€ jossa plaani kansipahvi hehkut pultit"
Kyllä korjaamon pitää kertoa asiakkaalle vaihtoehdot eli tällaisessa tapauksessa minimikustannukset = osat ja työt jotka vähintään pitää tehdä että yleensäkään on mielekästä tehdä mitään, ja sitten se mitä saattaa ilmetä kun kansi on irrotettu ja päästään tutkimaan lähemmin.
Ei näitä kuitenkaan ole järkevää päättää ennen kannen irrotusta koska esim. venttiilitöiden tarvetta ei voi ennustaa vaikka kilometrit ym. on tiedossa.
OM601-603 menee yleensä vähillä lisätöillä kasaan.
Kansiremontit ja niissä ilmenevä lisätöiden tarve on näissä niin selviä asioita että niistä ei oikeastaan koskaan tule erimielisyyksiä asiakkaan kanssa. Korjaamolle hyvää hommaa kun asentaja saa tehdä ilman odotteluja tuntitolkulla ja asiakas on tyytyväinen kun auto tulee kuntoon.
Vaikka auton arvo olisi esim. 2000 euroa ja remontti maksaisi 1300 euroa ei se kirpaise kuin kerran, vaihtoehtona oleva auton vaihtaminen "parempaan" ei tuolla rahalla toteudu ja ihan sama 1300 euroa se on tehdään remontti sitten tonnin tai kymppitonnin autoon.
Usein näissä tilanteissa asiakas kyselee että kannattaako näin vanhaan autoon enää tehdä noin kallista korjausta ? Olen sanonut että jos auto on mieleinen ja täyttää tarpeesi vielä vuosia, niin totta kai kannattaa.
Normi autoilijalle esim. sellaisen 124:n myyntiarvo jossa menee öljyä ykkösen männän päälle on se mitä purkaamo siitä maksaa. No, sitten kun lähtee sillä tonnilla mitä remontti olisi maksanut + purkaamon satasella katselemaan toista autoa tilalle niin ei välttämättä ihan yhtä hyvää löydy kuin entinen olisi ollut korjattuna...
wiimax.fi
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
OM601 ja3 moottoreissa minulla tuollaisia kokemuksia mutta tänään sitte inostuin vaihtamaan tuohon emännän 606 :seen hehkuja niin Berut siellä oli ja mersun logot näytti olevan. Vaikka lienevät olleen alkuperäisetJari Ke kirjoitti:Hehkut kannattaa vaihtaa ja laita sinne Boshit. Beru:t ei kestä
Jos oli orkkikset ni lujat ovat olleet. Yx selvästi pimeä ykösessä ja kuutosessa huonostitoimiva. Muut vissiin oli älyssään vielä ainakin ohmipuntarilla kattottuna. Alko kylmänä käynnistettäessä viikko sitten kolisemaan ni ajattelin vaihtaa. Hehkuvalo on ilmoitellu asiasta jo jonkin aikaa ja siksi Boshit olikin hyllyssä vamiina.
Ykkönen joka siis oli pimeä niin olipa työläs irroittaa. Meni enempi aikaa siinä kuin imusarjan em. hilppeitten edestä purussa. Kutonen oli kans jo vähä jumissa mutta muut jotka siis vielä pelasi lähti irti todella helposti
Aseenpiipun rättirassilla puhdistin karstat pois hehkureiästä. Oli sellainen sarja tullu joskus ostetuksi Siinä oli just sopivankokoinen. Uudet hehkut meni paikollen sormin kiertämällä. Loppuun sit kevyt kiraisu avaimella.
Peruuttelen siis sanoja Beruista ainakin jos kyseessä on leveäkantisen hehkut.
No jatkoksi korjaan johtosarjoja huomenissa Viherpiipertäjien kotkotuksia
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Mulla on taas päinvastaisia kokemuksia hehkuista. Berut tuntuu kestävän ja lähtevän ehjänä pois. Moniventtiilissä ainakin Bosch:t tuntuu olevan niiin piukkaan nokeentuneita ettei millään tahdo lähteä irti katkeamatta, beruissa on parempi muotoilu niin ei pääse nokeentumaan niin paljoa.
12 venttiilisistä ei sitten olekaan paljoa kokemusta, enempi cdi, ja moniventtiilidieseleistä.
12 venttiilisistä ei sitten olekaan paljoa kokemusta, enempi cdi, ja moniventtiilidieseleistä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Kiinnitin ittekkin huomion erilaiseen muotoiluun Bosch vs. Beru. Jännitelukema oli sama 11.5V Pituuskin vaikutti olevan täsmälleen sama.Jolle kirjoitti:Mulla on taas päinvastaisia kokemuksia hehkuista. Berut tuntuu kestävän ja lähtevän ehjänä pois. Moniventtiilissä ainakin Bosch:t tuntuu olevan niiin piukkaan nokeentuneita ettei millään tahdo lähteä irti katkeamatta, beruissa on parempi muotoilu niin ei pääse nokeentumaan niin paljoa.
12 venttiilisistä ei sitten olekaan paljoa kokemusta, enempi cdi, ja moniventtiilidieseleistä.
Ja tosiaan jos oli alkuperäiset nuo Berut niin hiton kestävät on olleet. Mersun leimat niissä kyllä oli joten mistä tietää vaikka olivatkin
Edit Tää asuksen näppis on sieltä aukosta Tulee kirotusvihretä
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Nonii käyttäjä orsii- tarjosi taitojansa ja vaihtoi tiivistesarjan. Kertakaikkiaan mahtavaa, että tuosta vain täysin tuntematon tarjoutuu moiseen jelppiin suuri kiitos ja hatun nosto julkisesti!
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
Ja siellä oli kyllä pahvi totaalisen entinen. Pari kuvaa otin pahvista, ykköspytyn mäntää ei meinannut näkyä kun oli niin paljon öljyä päällä. Onneksi selvisi tiivisteen vaihdolla kuvat voin laittaa näkyviin jos kiinnostaa?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W124 300td Äänekäs kolina ja kova savutus!
tossa on jo niin paljon öljyä, että suosittelen mittaamaan nouseeko mäntä ihan yläkuolokohtaansa. vertaa vaikka jonkun toisen pytyn mäntään. millikin puuttuu, niin ei toimi kunnolla tuo moottori. luultavasti ei ole veivi mutkalla, mutta tässä kohtaa se on hyvä tarkistaa. sitten se vasta potuttaakin, kun olet ostanut kaikki uudet tiivisteet ja pultit ja plaanannu kannen ja vielä niputtanutkin koneen ja sitten vasta toteet, ettei käy kunnolla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E