W639 vito peruutusvalot
W639 vito peruutusvalot
Olis tälläinen ongelma. Tarkoitus olis asentaa vitoon työvalot jotka toimivat lisä peruutusvaloina myös. valoille on "rosvottu" virta normi peruutuvaloilta. mutta kun liitän rosvo liittimeen työvalot eivät mene päälle ja normi peruutusvalot samalla sammuu. Osaiskohan joku valaista asiaa mitenkä nämä pitäis kytkeä? Kyseessä 115vito -08 automaatti ja valoina 10wled. T:Marko
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W639 vito peruutusvalot
Poistaako rele normiperuutusvalojen sammumisen? Ohjaus virtahan sieltä releelle kumminki otetaan.
Re: W639 vito peruutusvalot
Viton sähkölaitteiden kanssa puuhastellessa piilottaisin kaikki rosvoliittimet itseltä ja muilta! Siinä on nykyaikaista väylätekniikkaa sähköissä niin paljon, että joku muu ratkaisu pitää löytyä. Itselläni ei ole vastausta alkuperäiseen kysymykseen, mutta valojen herkkyydestä on kokemusta.
Peräkärryn vilkkujen kanssa oli hetken aikaa outo ongelma. Kun kärry pantiin Vitosen perään, niin oikealle vilkuttaessa auton vilkut räpsyttivät kuin toinen lamppu olisi pimeänä, eikä kärryn vilkku toiminut. Testauksen vuoksi laiton kärryn henkilöautoni perään ja vilkut toimivat normaalisti. Tietenkin heräsi epäilys viallisesta perävaunun valopistokkeen moduulista, joka on asennettu sellaiseen paikkaan, että siihen ei ilmeisesti ikinä tarvitse koskea.
Kerran sitten lupauduin siirtämään naapurini hevosen kuljetusperäkärryn ja kas kummaa, vilkut toimivat normaalisti. Tarkastin sitten kärrystäni kaikki johtoliitokset, maadotukset ja lamput. Oikean vilkun lamppu oli 5 W ja vasemman 10 W. Vaihdoin oikealle saman tehoisen lampun vasemman kanssa ja kärryn vilkut toimivat Vitoon kytkettynä normaalisti.
Edellä olevasta voi päätellä, minkälainen vaikutus on johtimiin kytketyllä rosvoliittimellä.
Peräkärryn vilkkujen kanssa oli hetken aikaa outo ongelma. Kun kärry pantiin Vitosen perään, niin oikealle vilkuttaessa auton vilkut räpsyttivät kuin toinen lamppu olisi pimeänä, eikä kärryn vilkku toiminut. Testauksen vuoksi laiton kärryn henkilöautoni perään ja vilkut toimivat normaalisti. Tietenkin heräsi epäilys viallisesta perävaunun valopistokkeen moduulista, joka on asennettu sellaiseen paikkaan, että siihen ei ilmeisesti ikinä tarvitse koskea.
Kerran sitten lupauduin siirtämään naapurini hevosen kuljetusperäkärryn ja kas kummaa, vilkut toimivat normaalisti. Tarkastin sitten kärrystäni kaikki johtoliitokset, maadotukset ja lamput. Oikean vilkun lamppu oli 5 W ja vasemman 10 W. Vaihdoin oikealle saman tehoisen lampun vasemman kanssa ja kärryn vilkut toimivat Vitoon kytkettynä normaalisti.
Edellä olevasta voi päätellä, minkälainen vaikutus on johtimiin kytketyllä rosvoliittimellä.
Re: W639 vito peruutusvalot
mulla ihan samanlaista ongelmaa, asensin litteät ledi lisävalot puskurin alle. välillä toimii ja välillä ei. plussan otin rengasliittimellä ja ruuvilla lampun pohjakiskosta, josta porasin pois muovinastan jolla se metallikaavio on kiinni siinä muovissa. (ompas vaikee selittää) valot on siis kytketty pakkivalojen kanssa samaan. maa on otettu kontin puolelta korista. Mitenhän tuo pitäisi laittaa jotta toimisi? on kyllä pirun hyvät silloinkun toimii!!!
-Vito 120 -08 autom. 245tkm, ML 280 -09 autom 200tkm
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
Re: W639 vito peruutusvalot
Jos vitoon haluaa jotain valoja lisätä normivalojen kaveriksi niin releytys on ainoa järkevä vaihtoehto. Pikku homma ja pysyy auton omat sähköt erillään... Rele kuluttaa niin vähän virtaa ettei sitä espanjan ihme huomaa. Johan polttimoiden valmistuksessa syntyvät toleranssit ovat isompia kuin kytkevien releiden virrankulutus. Liitokset ja maadoitukset kun tekee huolella niin no problem.