W203 ei pakkasella käyntiin.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Niin lupasivat. Oisin kyllä aukonut nuo vanhat ja korjannut ne... Ja tehnyt itse testiä niille, pumpulla painetta ja patterilla avautumiskäskyä. Sehän ei kerro sitä oikeaa sumutietoa, mikä ajossa on, tiedetään, mutta harrastelua...
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Justii tuosa mittasin ohivuodot, tosin lämpimästä koneesta. Tämmösiä oli tarjolla kun auto oli 60sek käynnissä. 1=10ml 2=10.5ml 3=10ml 4=11ml ja 5=10ml. Heittoa ei hirveästi, mutta eikö määrä ole kaikissa aika iso?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Jos menee niin, kuin mun autossa, niin pakkasella menee reilusti enempi
Siis jos edes käyntiin saat. Tämä tapaus käy kyllä hyvin heti, kun vaan käyntiin saa, eli imuvuotoa ei pitäisi olla vaivoina. Panttimaksut juuri maksettu, suuttimet saattavat tulla jo tällä viikolla, niin pääsee varmaan joulunjälkeen pakkasilta kokeileen miten käy... Osanottoni Ouluun 


C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Pitää tuossa jouluna mitata ohivuodot kylmästä koneesta. Jos suutin rikki niin eikö sieltä rikkinäisestä suuttimesta tulisi kuitenkin tulla diisseliä vaikka auto ei käynnistykkään? Ehyistä taas ei? Koska se on ihan varma että ilman roikkaa ei puhettakaan että lähtis käyntii.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tuossa vielä eilen tuli vähä tutkailtua tilannetta ku auto käynnissä. siinä kirkkaassa putkessa mikä menee suodattimelta kp pumpulle kulki vähän väliä semmosia neulanpään kokosia ilmakuplia. Muissa putkissa en huomannu mitään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kuitenkin varmaan suodatimelta siirtopumpulle,Taikl kirjoitti:Tuossa vielä eilen tuli vähä tutkailtua tilannetta ku auto käynnissä. siinä kirkkaassa putkessa mikä menee suodattimelta kp pumpulle kulki vähän väliä semmosia neulanpään kokosia ilmakuplia. Muissa putkissa en huomannu mitään.
tarkistella liitokset suodatimen molemin puolin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Mulla tuli tismalleen samat oireet ensimmäisillä pakkasilla. Starille pääsin vaan lämpimänä, eikä siellä näkynyt mitään erikoista. Railipaineet ok ja suuttimien korjausarvot särmästi alle 0,5. Kylmänä en oikein pääse mihinkään starille kun on niin pitkä matka.Taikl kirjoitti:Omassa w203 270cdi:ssä alko taas ongelmia ilmetä. Esim nolla kelillä jos autoa ei pidä roikassa niin ei meinaa käyntiin lähetä millään. Jos enemmän pakkasta niin ei puhettakaan saaha käyntiin jossei ole ollu roikassa vähintää puolta tuntia. Nolla kelillä ilman roikkaa tekee niin että ekalla starttauksella auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekunnin sisällä käynnistyksestä. Sen jälkee saa Sahata melko kaua että käynnistyy, ja kun käynnistyy niin sekunnin parin ajan käy vähä rykimällä ja sen jälkee käynti tasaantuu. Jos roikassa niin kerrasta käyntii ja käy iha normaalisti. Kierroslukumittarikin on ku liimattu paikalleen, ei humppaa yhtään. Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa? Mitkään liitoksetkaan ei näyttäis olevan märkiä.
Muista sitten viestitellä tänne, kun saat ongelman korjattua, niin otan siitä opiksi. Ohivuototestin teen varmaan tässä lähipäivinä.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tottahan toki. Ajattelin jos sitä huomen aamulla ottas itteä niskasta kiinni ja heräis tuntia aikasemmin, ja ottais ohivuodot aivan kylmällä koneella. Auto ei kyllä ihan varmasti silloin käynnisty, mutta pitäis varmaa rikkinäisestä suuttimesta tulla tavaraa. Vai pitäiskö tehä niin että antais olla vaikka puol tuntia roikassa jolloin se käynnistyy ja sitte mitata vuodot?HarryB kirjoitti:Mulla tuli tismalleen samat oireet ensimmäisillä pakkasilla. Starille pääsin vaan lämpimänä, eikä siellä näkynyt mitään erikoista. Railipaineet ok ja suuttimien korjausarvot särmästi alle 0,5. Kylmänä en oikein pääse mihinkään starille kun on niin pitkä matka.Taikl kirjoitti:Omassa w203 270cdi:ssä alko taas ongelmia ilmetä. Esim nolla kelillä jos autoa ei pidä roikassa niin ei meinaa käyntiin lähetä millään. Jos enemmän pakkasta niin ei puhettakaan saaha käyntiin jossei ole ollu roikassa vähintää puolta tuntia. Nolla kelillä ilman roikkaa tekee niin että ekalla starttauksella auto käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekunnin sisällä käynnistyksestä. Sen jälkee saa Sahata melko kaua että käynnistyy, ja kun käynnistyy niin sekunnin parin ajan käy vähä rykimällä ja sen jälkee käynti tasaantuu. Jos roikassa niin kerrasta käyntii ja käy iha normaalisti. Kierroslukumittarikin on ku liimattu paikalleen, ei humppaa yhtään. Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa? Mitkään liitoksetkaan ei näyttäis olevan märkiä.
Muista sitten viestitellä tänne, kun saat ongelman korjattua, niin otan siitä opiksi. Ohivuototestin teen varmaan tässä lähipäivinä.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kylmästä koneesta ehdottomasti. Silloin kun kone ei käynnisty niin vika on varmasti päällä ja suutin jossa on paljon ohivuotoa tulee varmasti huomattua.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tälle aamulle mitattu ohivuodot. Ulkona -2 ja auto ei roikassa, mutta pärähti silti käyntiin iha normaalisti. Tietenkin se sillo toimii ku ois aikaa testailla, ja ku töihin menoa nii ei sitte millään käyntii! No mittasin kuitenkin ohivuodot ku kerran kaikki oli jo paikallaan. Auto taas 60 sek käynnissä.
1=7ml. 2=8ml. 3=9ml. 4=6ml. 5=5ml. Kylmällä koneella ohivuodot vähä pieneni, mutta heitot kasvo melkolailla. Ja tämäkää mittaushan ei onnistun vika päällä, ku auto päättiki suostua käynnistymää ilman roikkaa pikku pakkasella, ku ennen ei käynnistyny ees nolla kelillä jossei lämmittäny. Ootellaa joululomia ja kunnon pakkasia ja sitte uus yritys
1=7ml. 2=8ml. 3=9ml. 4=6ml. 5=5ml. Kylmällä koneella ohivuodot vähä pieneni, mutta heitot kasvo melkolailla. Ja tämäkää mittaushan ei onnistun vika päällä, ku auto päättiki suostua käynnistymää ilman roikkaa pikku pakkasella, ku ennen ei käynnistyny ees nolla kelillä jossei lämmittäny. Ootellaa joululomia ja kunnon pakkasia ja sitte uus yritys

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Taikl ei mielestäni vikaa suuttimissa. Oisko syynä ne ilmavaivat tai korkeapainepumpun viallisuus.tai railpaineensäädin. Toki asiantuntevassa testerissä käynti helpoittaisi asiaa
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Huomena auto menee käymää starin päässä
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Minusta nuo suuttimet on kunnossa.
Koitas parkkeerata auto niin että nokka on alempana, jos se auttaa käyntiinlähtöön niin jostain vetää ilmoja.
Onkos kaikki konehuoneen muoviset polttoaineletkut auton alkuperäisiä? liittimissä on vuosiluku näkyvissä kun oikein tarkasti katsoo. Usein letkujen iän näkee suurinpiirtein siitä että miten kellastuneilta ne näyttää.
Koitas parkkeerata auto niin että nokka on alempana, jos se auttaa käyntiinlähtöön niin jostain vetää ilmoja.
Onkos kaikki konehuoneen muoviset polttoaineletkut auton alkuperäisiä? liittimissä on vuosiluku näkyvissä kun oikein tarkasti katsoo. Usein letkujen iän näkee suurinpiirtein siitä että miten kellastuneilta ne näyttää.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Oma välihuomio tässä vaiheessa: Mullakin menee pientä ilmakuplaa 5s välein lämpimälläkin koneella dieselsuodattimelta siirtopumpulle. Eikös sulla Taikl ollu samaa vikaa?
Se liitin on epäilyttävän väljä ja sitä heiluttelemalla ilmakuplia tulee enemmän. O-rengas siihen letkuun on kyllä vaihdettu 2kk sitten, mutta meneeköhän nyt koko letku vaihtoon...
Se liitin on epäilyttävän väljä ja sitä heiluttelemalla ilmakuplia tulee enemmän. O-rengas siihen letkuun on kyllä vaihdettu 2kk sitten, mutta meneeköhän nyt koko letku vaihtoon...
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Jaa niissäkö on vuosiluvut, pitää kattoa näkyskö mitäänJolle kirjoitti:Minusta nuo suuttimet on kunnossa.
Koitas parkkeerata auto niin että nokka on alempana, jos se auttaa käyntiinlähtöön niin jostain vetää ilmoja.
Onkos kaikki konehuoneen muoviset polttoaineletkut auton alkuperäisiä? liittimissä on vuosiluku näkyvissä kun oikein tarkasti katsoo. Usein letkujen iän näkee suurinpiirtein siitä että miten kellastuneilta ne näyttää.

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Jos ne on kellertäviä niin itse ainakin vaihtaisin samalla vaivalla kaikki, sitten auto ainakin lähtee niiden puolesta käymään taas seuraavat 10 vuotta. Letkut maksaa about 100 euroa.Taikl kirjoitti:Jaa niissäkö on vuosiluvut, pitää kattoa näkyskö mitäänJolle kirjoitti:Minusta nuo suuttimet on kunnossa.
Koitas parkkeerata auto niin että nokka on alempana, jos se auttaa käyntiinlähtöön niin jostain vetää ilmoja.
Onkos kaikki konehuoneen muoviset polttoaineletkut auton alkuperäisiä? liittimissä on vuosiluku näkyvissä kun oikein tarkasti katsoo. Usein letkujen iän näkee suurinpiirtein siitä että miten kellastuneilta ne näyttää.letkut on melko kellertävät, mutta näkee kuitenki vielä läpi. Eiköhän ne ois jo aika vaihtaa
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tänään tuli haettua uuet letkut. Viikonloppuna vaihto ja katotaan miten alkaa pelaamaanJolle kirjoitti:Jos ne on kellertäviä niin itse ainakin vaihtaisin samalla vaivalla kaikki, sitten auto ainakin lähtee niiden puolesta käymään taas seuraavat 10 vuotta. Letkut maksaa about 100 euroa.Taikl kirjoitti:Jaa niissäkö on vuosiluvut, pitää kattoa näkyskö mitäänJolle kirjoitti:Minusta nuo suuttimet on kunnossa.
Koitas parkkeerata auto niin että nokka on alempana, jos se auttaa käyntiinlähtöön niin jostain vetää ilmoja.
Onkos kaikki konehuoneen muoviset polttoaineletkut auton alkuperäisiä? liittimissä on vuosiluku näkyvissä kun oikein tarkasti katsoo. Usein letkujen iän näkee suurinpiirtein siitä että miten kellastuneilta ne näyttää.letkut on melko kellertävät, mutta näkee kuitenki vielä läpi. Eiköhän ne ois jo aika vaihtaa
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Justii tuosa letkut vaihettiin, saa nähä miten aamulla käy. Vieläki näk pieniä ilmakuplia liikkuvan siinä letkussa mikä lähtee suodattimelta pumpulle, muissa ei näkyny mitää kuplia menevän
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo 

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Onneksi olkooon. Siinä oli sulle hyvä ja halpa joululahja. Tämä sahauttaa turhan paljon, mutta jospa se kohta loppuu. Posti toimitti uudet suuttimet jokin aikaa sitten. Kun ois heti tajunnut lähtä kaupungille, niin ois saanut prikat ja pultitkin hommattua. Mistä niitä nyt joulun pyhinä sais? Uudeksi vuodeksi ois tarkoitus lähtä Vuokattiin ja auto sais olla silloin kunnossa.
Mitä pitäisi ottaa huomioon suutinten vaihdossa? Uudet venyvät pultit momenttiin, joka on ???, kupari prikat, muuta?
Mitä pitäisi ottaa huomioon suutinten vaihdossa? Uudet venyvät pultit momenttiin, joka on ???, kupari prikat, muuta?
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tuolla ruiskuvuoto- tai black death-threadeissa kaikki kerrottu, mutta lyhyt oppimäärä:
Puhdasta.
Ei saa päästää mitään ruiskuihin tai tuloputkiin kun ne on irti.
Kierteen huolellinen puhdistus, myös reiän pohjalta kaikki pois ettei tu vesi kurkkaamaan. Joskus kierteiden kanssa ongelmia vaikka varovainen, korkkaavat jo avattaessa (liekö sitten edellisen 'huollon' peruja jos näin tapahtuu). Kannattaa olla helicoilit tai timesertit valmiina tai ainakin tieto mistä saa 'sopivasti'.
Tiivistepintojen tarkistus ja puhdistus, ja se että vanha prikka tulee pois reiästä (no ei tapahdu jos on vähänkään hollilla siitä mitä on tekemässä).
Ruiskun rungon voitelu MB:n 'valaanrasvalla'/'muuminp*skalla'
Momentti 7Nm +90 astetta + 90 astetta.
Liittimien kiinnityksen ja piuhojen kunnon tarkistus.
Puhdasta.
Ei saa päästää mitään ruiskuihin tai tuloputkiin kun ne on irti.
Kierteen huolellinen puhdistus, myös reiän pohjalta kaikki pois ettei tu vesi kurkkaamaan. Joskus kierteiden kanssa ongelmia vaikka varovainen, korkkaavat jo avattaessa (liekö sitten edellisen 'huollon' peruja jos näin tapahtuu). Kannattaa olla helicoilit tai timesertit valmiina tai ainakin tieto mistä saa 'sopivasti'.
Tiivistepintojen tarkistus ja puhdistus, ja se että vanha prikka tulee pois reiästä (no ei tapahdu jos on vähänkään hollilla siitä mitä on tekemässä).
Ruiskun rungon voitelu MB:n 'valaanrasvalla'/'muuminp*skalla'

Momentti 7Nm +90 astetta + 90 astetta.
Liittimien kiinnityksen ja piuhojen kunnon tarkistus.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kiitoksia, siis kone kuumaksi, kun hommiin ryhtyy
Tuo 7Nm on sellainen, että ei vehkeissä asteikko riitä. Tai sormilla pyörittää pohjaan ja siitä +90 astetta. Tuo toinen taitaa olla sitten, kun kone ajettu kuumaksi ja pitääkö sen sitten antaa jäähtyä?
Kyllä mulla löytyy keskimääräistä paremmat vehkeet hommaan, kuin hommaan, kunhan vaan aikaa ja vihtimistä yhtä aikaa löytyy. X-liikettä löytyy jyrsinkoneella 4 metriä, että sillä isommankin kannen jo oikaisis
Ja helikoileja saa sorvattua itekkin. Oisko palstalaisilla tiedossa hommia tuollaiselle kalustolle?

Kyllä mulla löytyy keskimääräistä paremmat vehkeet hommaan, kuin hommaan, kunhan vaan aikaa ja vihtimistä yhtä aikaa löytyy. X-liikettä löytyy jyrsinkoneella 4 metriä, että sillä isommankin kannen jo oikaisis

C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Momentit ovat +20c läpöiselle(Oo * oO) kirjoitti:Kiitoksia, siis kone kuumaksi, kun hommiin ryhtyyTuo 7Nm on sellainen, että ei vehkeissä asteikko riitä. Tai sormilla pyörittää pohjaan ja siitä +90 astetta. Tuo toinen taitaa olla sitten, kun kone ajettu kuumaksi ja pitääkö sen sitten antaa jäähtyä?
Kyllä mulla löytyy keskimääräistä paremmat vehkeet hommaan, kuin hommaan, kunhan vaan aikaa ja vihtimistä yhtä aikaa löytyy. X-liikettä löytyy jyrsinkoneella 4 metriä, että sillä isommankin kannen jo oikaisisJa helikoileja saa sorvattua itekkin. Oisko palstalaisilla tiedossa hommia tuollaiselle kalustolle?
ja kirstiyksien välissä ei mitään lämittelyjä tai käytämisti
eli kaikki kirstykset putkeen(pultis mikrolukite mössö)
X 4m paljonkos Z ja Y
E:
Ainahan koneita on hyvä olla käytetävissä...

http://www.youtube.com/watch?v=fuWoodfjCFU" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Suuttimet vaihdettu. Herra Snakerockilla oli pultit suuttimille, niin pääsi vaihtaan. Vanhat tuli pois nyppäsemällä. Putsasin kuopat, kierteitä en muistanut, mutta sinne ne asettui. Suuttimet oli numeroa 613 070 06 87 ja sakemannin lähettämät 611 070 06 87. Pikaista kyselyä, mitä tekee ja herra Snakerock sai kiinni tietäjän, joka oli kertonut niiden passaavan. Nepäs sitten meni sinne koloihinsa ja auto tuntuu toimivan normaalisti. Suuttimien päässä oli nro 2 ja näissä uusissa, jotka ovatkin paljon vanhemman ja käytetymmän oloiset ei niitä ympyröitä näy, jossa on vain se yksi numero... Suuttimien rungot oli kiilloteltu ja ne on olleet melko syöpyneitä. Liekkö nuo suoriakaan, kun olivat niin pahoinpideltyjä ympäriinsä. Joskus tästä lie käytetty suuttimia pois, kun näytti niin muljatuilta putkien mutterit...
Nyt vaan pakkasia odotteleen, että tietää miten kävi.
Mistä löytyisi tietoa noiden suuttimien yhteensopivuudesta? En kyllä tahdo tilalle ainakaan vähempituottoisia...
Nyt vaan pakkasia odotteleen, että tietää miten kävi.
Mistä löytyisi tietoa noiden suuttimien yhteensopivuudesta? En kyllä tahdo tilalle ainakaan vähempituottoisia...
C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Etu numerot usein meinaa koneen mallia(Oo * oO) kirjoitti:Suuttimet vaihdettu. Herra Snakerockilla oli pultit suuttimille, niin pääsi vaihtaan. Vanhat tuli pois nyppäsemällä. Putsasin kuopat, kierteitä en muistanut, mutta sinne ne asettui. Suuttimet oli numeroa 613 070 06 87 ja sakemannin lähettämät 611 070 06 87. Pikaista kyselyä, mitä tekee ja herra Snakerock sai kiinni tietäjän, joka oli kertonut niiden passaavan. Nepäs sitten meni sinne koloihinsa ja auto tuntuu toimivan normaalisti. Suuttimien päässä oli nro 2 ja näissä uusissa, jotka ovatkin paljon vanhemman ja käytetymmän oloiset ei niitä ympyröitä näy, jossa on vain se yksi numero... Suuttimien rungot oli kiilloteltu ja ne on olleet melko syöpyneitä. Liekkö nuo suoriakaan, kun olivat niin pahoinpideltyjä ympäriinsä. Joskus tästä lie käytetty suuttimia pois, kun näytti niin muljatuilta putkien mutterit...
Nyt vaan pakkasia odotteleen, että tietää miten kävi.
Mistä löytyisi tietoa noiden suuttimien yhteensopivuudesta? En kyllä tahdo tilalle ainakaan vähempituottoisia...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Sitäpä juuri tarkoitin tuolla kysymyksellä. Eli onko suuttimet jo kerran vaihdettu, eli ovat toisella kierroksella ja nyt sitten kolmannella... Mun logiikalla kun nuo ois olleet 612 koneen suuttimet ja nyt ois laitettu 6 pyttysen suuttimet ja nyt sitten viimeisimmäksi 4 pyttysen.CDI203 kirjoitti:Ne Kolme ensimäistä numeroa ei kasva joka kerta kun suutimet vaihtaa(Oo * oO) kirjoitti:Suuttimien päässähän lukee nätisti: 613 070 06 87. Onko nuo alkuperäiset suuttimet? Kuvittelin tulevan moottorityypin mukaan, eli olisi alkanut 612 xxx...
Onko siis mahdollista, että nuo ovat jo 3 kierroksella?
Ovat varaosa numero ja samallamnumerolla tilaamlla pitäis tulla samanlaiset,
Tosin kaliprointi numero(ympyrän sisäälä oleva)
usein vaihtuu ja pittä sitten muuttaa myös ECU:un
C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
ja sitten on vielä korvaavat numerot(Oo * oO) kirjoitti:Sitäpä juuri tarkoitin tuolla kysymyksellä. Eli onko suuttimet jo kerran vaihdettu, eli ovat toisella kierroksella ja nyt sitten kolmannella... Mun logiikalla kun nuo ois olleet 612 koneen suuttimet ja nyt ois laitettu 6 pyttysen suuttimet ja nyt sitten viimeisimmäksi 4 pyttysen.CDI203 kirjoitti:Ne Kolme ensimäistä numeroa ei kasva joka kerta kun suutimet vaihtaa(Oo * oO) kirjoitti:Suuttimien päässähän lukee nätisti: 613 070 06 87. Onko nuo alkuperäiset suuttimet? Kuvittelin tulevan moottorityypin mukaan, eli olisi alkanut 612 xxx...
Onko siis mahdollista, että nuo ovat jo 3 kierroksella?
Ovat varaosa numero ja samallamnumerolla tilaamlla pitäis tulla samanlaiset,
Tosin kaliprointi numero(ympyrän sisäälä oleva)
usein vaihtuu ja pittä sitten muuttaa myös ECU:un
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Miten sen kalibrointikoodin kanssa toimii? Kun sinne Robi-tecin suuttimiin on vanhoihin runkoihin kasattu uudet neulat ja tiivisteet, niin mikä kalibrointi siinä pitää paikkansa? Pitääkö se vain katsoa starilla ja se antaa jotain korjauskertoimia, mutta mihin niitä pitäisi mennä muuttamaan, kun nehän on niitä korjauskertoimia... Suuttimien matkassa tuli jotkin laput. Ilmeisesti jokin pöytäkirja, että ovat testatut eri ruiskutusmäärillä.
Eli onko noilla korjauksella käyneissä mitään taikaa muutella mitään korjauskertoimia, kun niiden anatomia voi olla aivan mitä hyvänsä?
Tuossa Robi-tecin mainoksessa ei tuon 611-suuttimen päässä lue sitä ympyrää, jossa numero oli entisissä suuttimissa(2).
Pistän tän utelun vielä jonnekin suutin-topiciin, jos se tavoittaisi muitakin asiaa ihmetteleviä ja tietoa hakevia.
Eli onko noilla korjauksella käyneissä mitään taikaa muutella mitään korjauskertoimia, kun niiden anatomia voi olla aivan mitä hyvänsä?
Tuossa Robi-tecin mainoksessa ei tuon 611-suuttimen päässä lue sitä ympyrää, jossa numero oli entisissä suuttimissa(2).
Pistän tän utelun vielä jonnekin suutin-topiciin, jos se tavoittaisi muitakin asiaa ihmetteleviä ja tietoa hakevia.
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Minäkin etsin suuttimia parhaillan tuohon V6 koneeseen. Ohivuotoa 3:ssa suuttimessa. Eikä millään käyntiin kylmänä, eikä aina lämpimänäkään. Vaihdoin yhden ja heti auttoi. Siihen menee piezot.
Englannissa olis järkihintaisia uusia. Noitten sivuilla on myös vertailutietoa numeroista.
http://www.commonraildiesels.com/?osCsi ... fda0ff8efa" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: korjattujahan nuokin siis kuitenkin on
Englannissa olis järkihintaisia uusia. Noitten sivuilla on myös vertailutietoa numeroista.
http://www.commonraildiesels.com/?osCsi ... fda0ff8efa" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: korjattujahan nuokin siis kuitenkin on
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Nyt kun suuttimet on vaihdettu, niin kaipaillaan tuomiota rempan onnistumisesta. Tänään Starin nokassa käyty ja se antoi tuollaisia korjaus kertoimia: liite
Lisäksi suuttimien mukana tuli nuo pöytäkirjat, mitä niistä pitäisi ymmärtää, vai tarviiko mitään? liite2
1. sylinteri vanha suutin. 2. todennäköisesti uusi. 3,4,5. uudet robi-tecin huoltamat vaihtosuuttimet.
3. pytyn hehku vaihdettu onnistuneesti
Kone kävi sata asteisena, niin päätin käyttää tilaisuuden hyväkseni. Nyt tai ei sitte koskaan. Väänsin ja väänsin ja nihkeetä oli loppuun asti, vaikka kierteet loppui. Ruutasin crc:tä ja hain akkuporakoneen, jolla vauhtia ja ylös vetoa. Pois tuli. Uuden kanssa sai tapella, että sai sen pohjaan asti... Piti mitata viereiseltä, milloin on pohjassa asti, kun tuo pisti niin kovasti hanttiin. Muutaman kerran ruuvasin paikoilleen ja pois ja välissä taas hoonaten sitä rööriä crc, kuusiokoloavain ja meisselillä. Töhkää tuli kiitettävästi. Ruutasin lopuksi crc:tä ja panin auton käyntiin ja annoin kierroksia, että lentää paskat pois. Sitten se menikin ainakin lähes pohjaan, kun tuntui selvä raja vastassa. Ja grafiittitahnalla kasasin, kuten suuttimetkin.
Ylihuomenna tietänee lähteekö pakkasella käyntiin, kun Kainuuseen reissaan.
Sitten se iso kysymys vielä, mitä nuille korjauskertoimille ja arvoille pitäis tehdä, vai tekeekö mitään? Onko kaikki ok?
Lisäksi suuttimien mukana tuli nuo pöytäkirjat, mitä niistä pitäisi ymmärtää, vai tarviiko mitään? liite2
1. sylinteri vanha suutin. 2. todennäköisesti uusi. 3,4,5. uudet robi-tecin huoltamat vaihtosuuttimet.
3. pytyn hehku vaihdettu onnistuneesti


Ylihuomenna tietänee lähteekö pakkasella käyntiin, kun Kainuuseen reissaan.
Sitten se iso kysymys vielä, mitä nuille korjauskertoimille ja arvoille pitäis tehdä, vai tekeekö mitään? Onko kaikki ok?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C270 W203.216