SEC-560 kirjoitti:Milloin Ässä-Mersun perät alkoi näyttämään korealaisilta, halvoilta kopioilta?
Vastaan kysymykseeni, että W140 jälkeen perät on Ässissä ollut perseestä.
Eikös tässä topicissa oo kysymys kuitenki c-sarjasta? C:n perä näyttää kyllä aika aneemiselta ja johtuen täysin noista takavaloista Ässien perät on mielestäni todella hienot
Uuden mallin ulkonäkö herättää aina kritiikkiä ja poistuva malli on aina se "viimeinen Mersu". Kummasti nämäkin C:t alkavat kelpaamaan foorumilaisille (myös minulle) vuonna 2030 kun hinnat alkavat olemaan kohdallaan. Silloin ei takavalojen muoto juurikaan paina mieltä
SEC-560 kirjoitti:Milloin Ässä-Mersun perät alkoi näyttämään korealaisilta, halvoilta kopioilta?
Vastaan kysymykseeni, että W140 jälkeen perät on Ässissä ollut perseestä.
Eikös tässä topicissa oo kysymys kuitenki c-sarjasta? C:n perä näyttää kyllä aika aneemiselta ja johtuen täysin noista takavaloista Ässien perät on mielestäni todella hienot
Viittasin tuohon kuvaan, jossa oli C ja S rinnakkain.
Sori, ei tullut kuvaa lainattua (kun siitäkin on eräs moderaattori valittanut).
SEC-560 kirjoitti:Viittasin tuohon kuvaan, jossa oli C ja S rinnakkain.
Sori, ei tullut kuvaa lainattua (kun siitäkin on eräs moderaattori valittanut).
Jos tarkoitat kuvaa jossa on sininen ja hopeanvärinen auto rinnakkain niin ne ovat molemmat C-sarjaisia, sininen on perinteisellä maskilla ja hopeinen sporttimaskilla. Tästä juuri huomaa kuinka paljon uusi C muistuttaa uutta ässää. Erehdyksiä taatusti sattuu jatkossakin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
SEC-560 kirjoitti:Viittasin tuohon kuvaan, jossa oli C ja S rinnakkain.
Sori, ei tullut kuvaa lainattua (kun siitäkin on eräs moderaattori valittanut).
Jos tarkoitat kuvaa jossa on sininen ja hopeanvärinen auto rinnakkain niin ne ovat molemmat C-sarjaisia, sininen on perinteisellä maskilla ja hopeinen sporttimaskilla. Tästä juuri huomaa kuinka paljon uusi C muistuttaa uutta ässää. Erehdyksiä taatusti sattuu jatkossakin.
No juuri sitä kuvaa tarkoitin. Nyt meni kyllä ihan minun piikkiin tämä virhe, luulin Ässäksi.
Hage kirjoitti:Ihan hienolta tuo 205 näyttää, häritsee vain ettei tähtäintä enää ole.. eikös nekin häviä uusien turvamääräysten takia?
Onhan se tähtäin edelleen tuon perinteisen maskin yhteydessä kuten kuvistakin näkee. Se että keulamerkki häviää jossain vaiheessa turvamääräysten takia on mahdollista mutta ei näköjään ainakaan vielä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vakiomallikin (serienaustattung) on näköjään jo ns. sporttimaskilla (iso tähti) samoin kuin tutusti avantgarde ja amg-sport. Vain exclusive-mallissa on perinteinen maski.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ihan hyvännäköinen auto. Hieman luxuriöösimpi ulkoasu kuin edeltäjässä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllähän tuo kuvien perusteella on ihan ok näköinen. Sisusta on varauksetta hieno, ulkokuoressa aavistuksen häiritsee että tämä on käytännössä alaspäin skaalattu W222. Keulapuolelta sporttimaskilla varustettu C erottuu ässästä mutta exclusive-maskilla ei. Toki koko erottaa, mutta olishan tässä voitu käyttää hieman enemmän omaperäisyyttä ja mielikuvitusta jota MB:n muotoilustudioilta luulisi kyllä löytyvän.
Jos vanha kaava jatkuu niin tuleva E (W213) tulee sitten erottumaan selkeästi näistä edellisistä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tuo näyttö suuniteltiin hätiköiden, koska faceliftiä odotellessa on aikaa suunnitella se paremmin. Tässä näkymä takapenkille: http://www.topgearsuomi.fi/content/wann ... ea-prinssi" onclick="window.open(this.href);return false;
C:n takajalkatilojen puutteesta kärsiville hyviä uutisia koskien Kiinan malleja: http://www.worldcarfans.com/11312206780 ... se-c-class" onclick="window.open(this.href);return false;
-ei muuta kuin tulevaisuudessa hakemaan C Lang "muurin kupeelta".
Laaksonen kirjoitti:C:n takajalkatilojen puutteesta kärsiville hyviä uutisia koskien Kiinan malleja: http://www.worldcarfans.com/11312206780 ... se-c-class" onclick="window.open(this.href);return false;
-ei muuta kuin tulevaisuudessa hakemaan C Lang "muurin kupeelta".
Miksiköhän tommoseen ratkaisuun päädyttiin.. onko se niin että Kiinassa mikä tahansa auto pidennetyllä korilla kuuluu sikariportaaseen ja edustusautojen kermaan?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL 7/1990 300E-24 Automatic
Pakko tätäkin kommentoida kun olen kerran aloittanut uusien mallien arvostelun Sehän on kuin ilmetty kutistettu uusi ässä. samalla kaavalla tehtiin W202 ja W203 ja W204 joten mitä sitä nyt hyväksi havaittua kaavaa muuttamaan. Tosin lookissa olisi voinut olla pientä eroa kunnioituksena ässän suuntaan. Miten takaovi vaikuttaa kuvissa todella lyhyeltä ? EI ihme että sikaportaan "SEL" on tulossa.
Sisusta on omaan makuun ihan onnistunut ja hyvä että ilmaräppänät on samanlaiset joka suunnassa. Ipadistä kojelaudassa voi olla montaa mieltä mutta parempi sekin kun 212 mallin "taksamittari". Jos näytös saisi jotenkin piiloon halutessaan niin kojelauta olsi suorastaan tyylikäs. Joskus tullut mieleen että nykypäivän minimalismi kojelaudassa alkaa mennä jo liian pitkälle käytettävyyden kustannuksella varsinkin kun muistelee joidenkin 80-luvun autojen kaarevia kojelautoja joissa nappulat ja säädöt oli hyvin tyrkyllä. Pitäisi käydä joskus aamuruuhkassa kokeilemassa miten äkkiä ipadista löytyy huurteenpoisto appsi.
Nykyisen SLK:n LCD näyttö on ihan sulavasti integroitu kojelautaan. Onko se pakko olla niin mahdottoman iso telkkari ?
Muotoilu varmasti koskettelee asiakkaita ja pistää kylä hyvin kampoihin Bemarin 300-sarjalle mikä ilmeisesti on se pää kilpakumppani. Kovin nuorekas se ei vieläkään ole mutta onhan aina tarjolla CLA joka on ollut jopa positiivinen yllätys jopa tehtaalle itellekkin.
Arvosana 9
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Noname kirjoitti:samalla kaavalla tehtiin W202 ja W203 ja W204 joten mitä sitä nyt hyväksi havaittua kaavaa muuttamaan.
Siis miltä osin 204 sopii kaavaan? Joka tapauksessa ainakin omasta mielestäni mersun onnistunein luomus siihen asti, ja toistaiseksi sen jälkeenkin.
Niin, jos viitataan C ja S-mallin yhdennäkoisyyteen niin minunkaan mielestä W204 ei oikein sitä noudattanut. W201/W126, W202/W140 ja W203/W220 olivat aika sukunäköisiä kun taas E-malli siellä välissä oli erilainen.
Noname kirjoitti:samalla kaavalla tehtiin W202 ja W203 ja W204 joten mitä sitä nyt hyväksi havaittua kaavaa muuttamaan.
Siis miltä osin 204 sopii kaavaan? Joka tapauksessa ainakin omasta mielestäni mersun onnistunein luomus siihen asti, ja toistaiseksi sen jälkeenkin.
Ensimmäisen kerran kun näin 204:n niin se tapahtui yllättäen Veholla ja olivat vierekkäin ässän kanssa. Minulle tuli samantien mieleen että jonkinlaista teollisuusvakoilua on tapahtunut kun katsot esim kattolinjaa, perän muotoja, kyljen pokkausta ja etuvalojen perusmuotoa. Tämä uusi malli on ulkomuodoltaan niin suora kopio että ei ole ennen nähty.
Ihan mukavan näköinen malli 204:kin on etenkin faceliftrinä. Odotin uudelta ehkä enempi Audin suuntaan kääntyvää muotoiua. Pidän Peter Pfeifferin muotoilemista Mersuista ja ehdototon suosikki R230 eli SL.
Se on makuasia, sanoi Musti ku muniansa nuoli
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Tulevassa C:n ///AMG:ssä tulee olemaan huhujen mukaan BMW:n Valvetronicia vastaava Camtronic: http://www.porscheboost.com/content.php ... -CAMTRONIC" onclick="window.open(this.href);return false;
(Porsche-harrastajien sivuilla tunnutaan olevan parhaiten tästä perillä. )