Moro,
Onko kellään kokemusta vanhan 202:n ajonestolaitteesta? Eli auto on vm. -94 ja ajonestolaite on Mersun oma, mutta ilmeisesti jälkiasennuspaketti. Toiminnaltaan tuo on sellainen, että kaukosäätimestä aukeaa ovet ja ajonestol ähtee pois päältä. Sitten on minuutti aikaa startata tai ajonesto menee takaisin päälle. Tunnusmerkkinä ainakin tälle mallille on punainen ledi ajovalokytkimen vieressä joka vilkkuu kun ajonesto on päällä.
Niin ja asiaan. Auton ovi oli jäänyt yöksi raolleen ja akku oli tyhjentynyt. Nyt on akku ladattu ja virtaa on, mutta ajonesto vaan ei lähde pois millään. Ennen tuo ei kyllä ole temppuillut vaikka akku on ollut irroitettuna. Olisikohan kaukosäätimen ja ajonestolaitteen paritus jotenkin seonnut? Kenelläkään vinkkiä?
Toisena tapana voisi miettiä koko vekottimen poistoa. Olisiko siitä kenelläkään kokemusta?
Jussi
W202 Ajonesto
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Re: W202 Ajonesto
Itellä vastaava sysipaska systeemi väyrysessä johon vielä sotkettu hälytinkin mutta ei ole mulla ainakaan ollut moksiskaan vaikka ollu viikonkin ilman akkua mutta muistan täältä lukeneeni että jos luukut pitkään auki niin pitäisi parittaa uudelleen.
Joo, mulla on kanssa tuossa hälytin ja se löytyy myös auton varustekoodeista.
Voisikohan tähän liittyä se, että tässä autossa on kaikissa ovissa sähkölasit ja toisen takaoven hissi on paskana? Ja tuo keskuslukkohan toimii jotenkin sähkölasien kanssa yhteen. Kun vaikka kuskin oven avaimesta lukitsee oven ja jää pitämään avainta sulkuasentoon niin pienen viiveen jälkeen auto sulkee kaikki avoimet lasit. Olisiko tuo ajonesto niin viisas, että nyt se tulkitsisi sen ikkunan olleen auki joitakin kuukausia ja päättänyt vetää koko vehkeen jumiin?
Jussi
Voisikohan tähän liittyä se, että tässä autossa on kaikissa ovissa sähkölasit ja toisen takaoven hissi on paskana? Ja tuo keskuslukkohan toimii jotenkin sähkölasien kanssa yhteen. Kun vaikka kuskin oven avaimesta lukitsee oven ja jää pitämään avainta sulkuasentoon niin pienen viiveen jälkeen auto sulkee kaikki avoimet lasit. Olisiko tuo ajonesto niin viisas, että nyt se tulkitsisi sen ikkunan olleen auki joitakin kuukausia ja päättänyt vetää koko vehkeen jumiin?
Jussi
Minulla tuossa W210 -98 väykyssa meni hälyt aina itsekseen päälle ja siitäkös kyläläiset yöllä tykkäsi. Ongelma poistui kun käytin pirssiä *:n piuhassa osaavalla kaverilla. Hän poisti pyynnöstä pelkästään näpyttelemällä koko helahoidon toiminnasta,. Eipä ole tarvinnut enää öisin ryntäillä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969