W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Autona on W210 E270CDI.
Automaattilaatikko on temppuillut ja dilemma on mitä sille tekisi.
Tähän mennessä tehty.
Automaattilaatikkoon öljyt(3.5l), suodatin ja ohjainboxi.
Tämän jälkeen ajoa n15tkm ja sen aikana satunnaisia laatikon vikatiloja(5-7 kpl), jotka häviää virrat sammuttamalla tai muutaman kerran hetken päästä ajossa. Kaikki tulleet kiihdytettäessä.
Tuossa välissä on myös luettu bochilla vikakoodit jokunen tuhat kilsaa sitten:
110 - RPM comparison n2 to n3 implausible
146 - speed sensor n3 overspeed OR impermissible transmission ratio / Speed sensor n3 or clutch K1 are faulty
147 - Gear is not plausible or transmission slips
Hetki sitten käytin pajalla, joka pitäisi automaatit tuntea (mersut ei vaikuttaneet olevan kovin tuttuja kuitenkaan, tällainen fiilis jäi).
Valuttivat öljyä pohjasta, laittoivat häkkyrään pyörimään ja metallia kuulema ei seassa ollut, ja pohjaan kurkkaaminen ei ollut tarpeen. Laatikkoon tuleva liitin jäi avaamatta ja putsaamatta, kuulema ei ollut tarvis, vaikka pyysin. No ohjausboxin liittimen ja sisustan putsasivat kuitenkin kun vakuutin, että olen tosissani, katsokaa onko siellä öljyä. Liittimessä oli jonkinverran öljyä ja boxissakin muutama tippa. Seuraava ehdotettu toimenpide olisi koneellinen huuhteluvaihto(450€-miinus satanen jo tehdystä). Kuulema 90 prossan todennäköisyydellä korjaa ongelman. Ennen operaatiota epäilivät, että varmaan venttilikoneisto olisi kaput, mutta ilmeisesti puhdistus auttaisi.
Nämä tehty tähän asti eteläisessä Saksassa. Mietityttämään on jäänyt seuraavat.
Vanha boxi on tallella, ja se näyttää olevan osaltaan saventapasen mönjän peitossa siellä täällä(metallia?). Ja näkyykö öljyn metalli kunnolla ilman pohjaan kurkkaamista?
Toinen probleema on että vikatilaa en ole saanut enään aikoihin päälle kuin kerran ja sekin vain samalla naputtelin W/S kytkintä päälle ja pois ja kiihdyttämällä. Mutta muuten normaali ajossa ei vikatilaa ole saanut aikoihin päälle. Olisko jotain tekemistä lämpimän ilman kanssa? Kaasun nostamalla tuntuu joskus että vaihto tökkäsee pikkasen. Autossa oli myös oikealla takana eripari rengas. Nyt kun vaihdoin renkaat, niin hävisi myös mystinen oikealle puoltokin samantien, jota ei saatu edes nelipyöräsuuntauksilla pois.
Joululomilla auto on tarkoitus tuoda suomeen ja viedä osaavalle pajalle vikadiagnoosiin. Vaihtoehtona on kuitenkin myös matkalla kopata tai ehkä asentaakkin Berliinissä takuukunnostettu laatikko 1500€ ja jos ehtisi päivän varata, niin 250€ saisi asennuksenkin.
Pitkää tarinaa, mutta any ideas?
Automaattilaatikko on temppuillut ja dilemma on mitä sille tekisi.
Tähän mennessä tehty.
Automaattilaatikkoon öljyt(3.5l), suodatin ja ohjainboxi.
Tämän jälkeen ajoa n15tkm ja sen aikana satunnaisia laatikon vikatiloja(5-7 kpl), jotka häviää virrat sammuttamalla tai muutaman kerran hetken päästä ajossa. Kaikki tulleet kiihdytettäessä.
Tuossa välissä on myös luettu bochilla vikakoodit jokunen tuhat kilsaa sitten:
110 - RPM comparison n2 to n3 implausible
146 - speed sensor n3 overspeed OR impermissible transmission ratio / Speed sensor n3 or clutch K1 are faulty
147 - Gear is not plausible or transmission slips
Hetki sitten käytin pajalla, joka pitäisi automaatit tuntea (mersut ei vaikuttaneet olevan kovin tuttuja kuitenkaan, tällainen fiilis jäi).
Valuttivat öljyä pohjasta, laittoivat häkkyrään pyörimään ja metallia kuulema ei seassa ollut, ja pohjaan kurkkaaminen ei ollut tarpeen. Laatikkoon tuleva liitin jäi avaamatta ja putsaamatta, kuulema ei ollut tarvis, vaikka pyysin. No ohjausboxin liittimen ja sisustan putsasivat kuitenkin kun vakuutin, että olen tosissani, katsokaa onko siellä öljyä. Liittimessä oli jonkinverran öljyä ja boxissakin muutama tippa. Seuraava ehdotettu toimenpide olisi koneellinen huuhteluvaihto(450€-miinus satanen jo tehdystä). Kuulema 90 prossan todennäköisyydellä korjaa ongelman. Ennen operaatiota epäilivät, että varmaan venttilikoneisto olisi kaput, mutta ilmeisesti puhdistus auttaisi.
Nämä tehty tähän asti eteläisessä Saksassa. Mietityttämään on jäänyt seuraavat.
Vanha boxi on tallella, ja se näyttää olevan osaltaan saventapasen mönjän peitossa siellä täällä(metallia?). Ja näkyykö öljyn metalli kunnolla ilman pohjaan kurkkaamista?
Toinen probleema on että vikatilaa en ole saanut enään aikoihin päälle kuin kerran ja sekin vain samalla naputtelin W/S kytkintä päälle ja pois ja kiihdyttämällä. Mutta muuten normaali ajossa ei vikatilaa ole saanut aikoihin päälle. Olisko jotain tekemistä lämpimän ilman kanssa? Kaasun nostamalla tuntuu joskus että vaihto tökkäsee pikkasen. Autossa oli myös oikealla takana eripari rengas. Nyt kun vaihdoin renkaat, niin hävisi myös mystinen oikealle puoltokin samantien, jota ei saatu edes nelipyöräsuuntauksilla pois.
Joululomilla auto on tarkoitus tuoda suomeen ja viedä osaavalle pajalle vikadiagnoosiin. Vaihtoehtona on kuitenkin myös matkalla kopata tai ehkä asentaakkin Berliinissä takuukunnostettu laatikko 1500€ ja jos ehtisi päivän varata, niin 250€ saisi asennuksenkin.
Pitkää tarinaa, mutta any ideas?
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Turhaan kyllä askia vaihdat...eiköhän toi ihan pikku toimenpiteillä korjaannu.
Öljy pitäisi kyllä saada pistokkeista ja boxista pois ekaksi
Öljy pitäisi kyllä saada pistokkeista ja boxista pois ekaksi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Ja ennenkaikkea... Öljynvaihto huuhtelemalla, jolla saadaan kaikki vanha öljy pois kierrosta.
Tuo vaihdettu 3.5l on noin puolet laatikon öljytilavuudesta.
Tuo vaihdettu 3.5l on noin puolet laatikon öljytilavuudesta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Onpa ollut melkoisia asiantuntioita...mf777 kirjoitti:Autona on W210 E270CDI.
Automaattilaatikko on temppuillut ja dilemma on mitä sille tekisi.
Tähän mennessä tehty.
Automaattilaatikkoon öljyt(3.5l), suodatin ja ohjainboxi.
Tämän jälkeen ajoa n15tkm ja sen aikana satunnaisia laatikon vikatiloja(5-7 kpl), jotka häviää virrat sammuttamalla tai muutaman kerran hetken päästä ajossa. Kaikki tulleet kiihdytettäessä.
Tuossa välissä on myös luettu bochilla vikakoodit jokunen tuhat kilsaa sitten:
110 - RPM comparison n2 to n3 implausible
146 - speed sensor n3 overspeed OR impermissible transmission ratio / Speed sensor n3 or clutch K1 are faulty
147 - Gear is not plausible or transmission slips
Hetki sitten käytin pajalla, joka pitäisi automaatit tuntea (mersut ei vaikuttaneet olevan kovin tuttuja kuitenkaan, tällainen fiilis jäi).
Valuttivat öljyä pohjasta, laittoivat häkkyrään pyörimään ja metallia kuulema ei seassa ollut, ja pohjaan kurkkaaminen ei ollut tarpeen. Laatikkoon tuleva liitin jäi avaamatta ja putsaamatta, kuulema ei ollut tarvis, vaikka pyysin. No ohjausboxin liittimen ja sisustan putsasivat kuitenkin kun vakuutin, että olen tosissani, katsokaa onko siellä öljyä. Liittimessä oli jonkinverran öljyä ja boxissakin muutama tippa. Seuraava ehdotettu toimenpide olisi koneellinen huuhteluvaihto(450€-miinus satanen jo tehdystä). Kuulema 90 prossan todennäköisyydellä korjaa ongelman. Ennen operaatiota epäilivät, että varmaan venttilikoneisto olisi kaput, mutta ilmeisesti puhdistus auttaisi.
Nämä tehty tähän asti eteläisessä Saksassa. Mietityttämään on jäänyt seuraavat.
Vanha boxi on tallella, ja se näyttää olevan osaltaan saventapasen mönjän peitossa siellä täällä(metallia?). Ja näkyykö öljyn metalli kunnolla ilman pohjaan kurkkaamista?
Toinen probleema on että vikatilaa en ole saanut enään aikoihin päälle kuin kerran ja sekin vain samalla naputtelin W/S kytkintä päälle ja pois ja kiihdyttämällä. Mutta muuten normaali ajossa ei vikatilaa ole saanut aikoihin päälle. Olisko jotain tekemistä lämpimän ilman kanssa? Kaasun nostamalla tuntuu joskus että vaihto tökkäsee pikkasen. Autossa oli myös oikealla takana eripari rengas. Nyt kun vaihdoin renkaat, niin hävisi myös mystinen oikealle puoltokin samantien, jota ei saatu edes nelipyöräsuuntauksilla pois.
Joululomilla auto on tarkoitus tuoda suomeen ja viedä osaavalle pajalle vikadiagnoosiin. Vaihtoehtona on kuitenkin myös matkalla kopata tai ehkä asentaakkin Berliinissä takuukunnostettu laatikko 1500€ ja jos ehtisi päivän varata, niin 250€ saisi asennuksenkin.
Pitkää tarinaa, mutta any ideas?

jo pelkästään se eri pari rengastus rittää syyksi latikon sekoiluun
ja sitten vielä öljyä ohjain boxsissa, töpselissä
niin olis ihme jos ei sekoilisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Tuollasta harmaata mönjää oli kun ohjainboxi vaihdettiin. Onko tuo metallia ja mitä kertoo laatikon sisuksista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Kuva ei ole ohjain boxsistamf777 kirjoitti:Tuollasta harmaata mönjää oli kun ohjainboxi vaihdettiin. Onko tuo metallia ja mitä kertoo laatikon sisuksista?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Niin tietty siis laatikon sisällä ollut musta levy ei se moottoritilassa oleva.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Olisko jollain tietoa, onko tuo harmaa mönjä normaalia. Autossa lasissa 190tkm. Aiemmista öljynvaihdoista ei mitään tietoa, oletuksena, että ei ole pahemmin vaihtoja tehty.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
mönjä on normaalia. metallilastut ei oo normaalia jos niitä on esim. öljypohjan magneettiin kerääntynyt.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Johdinlevy (~150€) vaihdettu, mutta ei pistoketta (~8€)?
Todellisia tietäjiä. Pistokkeen kun joutuu muutenkin irroittamaan, että johdinlevyn voi vaihtaa.
Mutta sanoisin, että CDI203:n tutkittavaksi, niin löytyy ne viat. Tosin äkkiähän mukanaan tuo vaikka uuden venttiilikoneiston tai vaikka laatikonkin.
Ps. Mittarissa on 190tkm.

Mutta sanoisin, että CDI203:n tutkittavaksi, niin löytyy ne viat. Tosin äkkiähän mukanaan tuo vaikka uuden venttiilikoneiston tai vaikka laatikonkin.
Ps. Mittarissa on 190tkm.

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Itsellä ollut 2000 mallinen samanlainen 4vuotta.Ostaessa ajettu 186 tuh.Automaattilaatikko teki temppuja muutamana ensivuotena. Epäsäännöllisesti mutta monesti kylmänä pihasta lähtiessä 1-2 välissä teki kummallisen "onko"vaiheen,kuin olisi käynyt vapaalla.Aina alakierroksilla ja alimmilla vaihteilla.Muutaman kerran jopa oikein potkas heti valoista lähdettäessä.Saattoi olla tekemättä "temppuja"jopa viikkoja,pitempäänkin ? Maalaisjärjellä vian kaikesta päätellen täytyisi olla laatikossa. Öljyt ja suodatin tuli vaihdettua n.220 tuh. Sillä ei tuntunut olevan vaikutusta mihinkään ? Itse asiassa viime kesäisen auton pohjan ym.saneerauksen jälkeen ajoon lähdettyäni loota temppuili vielä enemmän! Olin varma että se on kohta entinen.Vika koodejakin oli viime keväänä saatu num.65/laatikon ohjainlaite viallinen+116/laatikon lämpötunnistin tai käynnistyksen esto. Kummallisia,liian pitkiä starttauksiakin oli ollut säännöllisen epäsäännöllisesti? TARINAN OSA 2. Alusta lähtien,noin 4 vuotta sitten,kuten missä tahansa autossa joku polttimo aina pimenee tai palaa tai ainekin niin luulee käyneen kun koe laudassa syttyy lampun kuva ja kuuluu PÄÄP! Joskus niin olikin ,ei aina?? Etu sumuvalo oli pimeänä vaikka polttimo olikin ehjä? Paljastui myöhemmin miltei poikki hapettuneeksi johdoksi/liitimeksi. NO jälkeenpäin ajatellen helppo sanoa mutta liiankin usein temppuili oikean puolen jarruvalon polttimo. Vaihdoin sen jopa pari kertaa vaikka se ei ollut palanut? Se tuntui auttavan jonkunaikaa? Huomionarvoista on myös että vakionopeudensäädin otti epäsäännöllisesti päälle.Joskus oikea jarruvalopolttimo syttyi kopauttamalla.Ajattelin polttimon pohjan,johon polttimo kierretään,hapettuneen.Kun ei muuta ollut saatavilla suihkutin lukkosulaa lampun pohjaan ja hinkkasin kankaalla kunnolla puhtaaksi! Moneen viikkoon laatikko ei temppuilut kertaakaan eikä myöskään vakionopeuden säädin,ei pitkiä starttauksia EI MITÄÄN?! Kunnes taas PÄÄP! Tarkemmin tutkien,kun polttimon kiersi paikalleen,metallilevy jossa on lampulle kierteet,nousi,koska sen läpi menevistä muovitapeista(5-6)oli topparipäät haurauttaan katkenneet. Ajattelin lampun jääneen näin ollen aina odottamaan huonoa kosketusta.Kun "hitsasin"muovitappien päät ja siis lukitsin pohjalevyn paikalleen,jo ainekin yli kahteen kuukauteen ei laatikossa tempun tempua,ei pitkiä startteja,laatikkoon EI vaihdettu ohjainlaitetta ei lämpötunnistimia ei yhtään mitään! Tarina ei ehkä ole yleispätevä mutta voin sanoa että melkein minkä tahansa vian ilmestyttyä, tarkista ensin kaikkien polttimoiden kaikinpuolinen toiminta.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Kiitos vastauksesta! Vähän tämmösen toivossa tänne näitä ongelmiaan jorisee 
Minulla on juuri samanlaista ongelmaa valojen kanssa. Jatkuvasti joku lamppu pimeenä.
Juuri eilen laitoin oikeeta takavaloa kun oli pimeenä, lamppu oli ehjä. Asettelin paikalleen paremmin ja taas toimi jonkun aikaa.
Välillä huutaa lamp defect ja välillä ei. Tänään aamulla oli rekisterikilven valo pimeenä. Vasen sellainen. Pari päivää sitten vaihdoin oikean puoleisen rekisterikilven valon. No se oli sentään oikeasti palanut polttimo. Ja jokin aikaa sitten oli pikkuvalo edestä pimeenä ...
Voipi olla aiheellista käydä autosta läpi noita johtoja jne...
Kaukaa haettuna autossa on myös viheltävä turbo, tiedä sitten olisko silläkin jotain tekemistä jonkun kanssa. Ei taida laatikon paineet esim venttiilikoneistoon olla turboon mitenkään yhteydessä?

Minulla on juuri samanlaista ongelmaa valojen kanssa. Jatkuvasti joku lamppu pimeenä.
Juuri eilen laitoin oikeeta takavaloa kun oli pimeenä, lamppu oli ehjä. Asettelin paikalleen paremmin ja taas toimi jonkun aikaa.
Välillä huutaa lamp defect ja välillä ei. Tänään aamulla oli rekisterikilven valo pimeenä. Vasen sellainen. Pari päivää sitten vaihdoin oikean puoleisen rekisterikilven valon. No se oli sentään oikeasti palanut polttimo. Ja jokin aikaa sitten oli pikkuvalo edestä pimeenä ...
Voipi olla aiheellista käydä autosta läpi noita johtoja jne...
Kaukaa haettuna autossa on myös viheltävä turbo, tiedä sitten olisko silläkin jotain tekemistä jonkun kanssa. Ei taida laatikon paineet esim venttiilikoneistoon olla turboon mitenkään yhteydessä?
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Joo näiden kanssa on välillä niin suossa maalaisjärjellä joka ei sekään ole niin kummonen.Mutta asiansa osaava autosähkömies sanoi että kaikki sähkötoiminnat,siis kaikki,kiertää erikokoisina piireinä boxien kautta ja jo melko pienetkin jännite erot normaaliin saattavat aiheuttaa rakettitiedettä muistuttavia ongelmia ristiin rastiin nyky autoissa, MOT. Muuten itselläni myös alkoi turbo hiljaa viheltää noin pari vuotta sitten,hiljaa voimistuen ja voimistuen.Viime talvena ,etenkin kylmänä,se muistutti jo melkein kollikissaa.Lämmittyään ääni aina kuitenkin vaimeni,ei kokonaan mutta huomattavasti. NO on tietenkin selvää että jos ääni kuuluisi turbon laakereista eli siellä olisi niin paljon väljää,niin se päättyisi hyvin nopeasti jonkinlaatuiseen jysähdykseen ja samalla jos kuvittelisi välyksiä olevan niin paljon että turbon siivet ottaisi pesään kiinni,niin sama juttu. Kuitenkin vihellys oli ollut niin pitkään niin voimakas että edellä kerrotun "saneerauksen"aikana päätin vaihtaa turbon.20 vuotta turbojen kanssa pelanneen firman kunnostamaan siis uudelleen laakeroituun tasapainoitettuun testattuun turboon. Ainekin omassani on muuttuvasiipinen,kutsutaan myös JUUTTUVAsiipiseksi. Kun olin irroittanut vanhan,ilmeisestikin alkuperäisen turbon,aj. 282 tuh. kokeilin siipiakselista päittäisvälystä,jota oli tosi vähän.sivuttaisvälystä oli enemmän. Mittalaitteita ei ollut. Jos niitä olis osannut käyttääkään,no ehkä. Laitoin "uuden"turbon asianmukaisesti paikalleen,uusine tiivisteineen ja puhdistin välijäähdyttimen ja putkistoa niin pitkälle kuin mahdollista. Ai niin vanhalla turbolla auto oli mennyt vikatilaan,siis tehot puolittuu jne. ehkä 4-5 kertaa 4 vuoden aikana.Kuitenkin tilanne aina oli nollaantunut kun käänsi virrat pois ja takaisin,paitsi viimeisellä kerralla ennen turbon vaihtoa.Ajelin kaupunkiajoa varmaan läh.2 kuukautta vikatila päällä. Kun lähdin ajamaan uudella turbolla vikatilaa ei enään ollut (en käynyt nollauttamassa missään,ellei sitten akun pitkä irti oleminen nollannut tilannetta,ehkä?Auto veti ja toimi turbon puolesta moitteetta,kunnes siitäkin alkoi kuulua,tosin vaimeaa ja vähäistä vislausta. Soittelin turboliikkeeseen ja muistivat sinne lähettämäni vanhan turbon+että siinä EI OLLUT MITÄÄN VIKAA !! Kun sillöin kokeilin sen vanhan turbon välyksiä,siis maalaisjärjellä,mielessäni kävi,että siitä taitaa saada joku hyvän turbon MOT. NO ajettu muutama tuhat ja käyty tekemässä savutesti,mahdollisten vuotojen takia. Ei ollut! Vikakoodit ei ilmoita mitään ?? Oo nyt näiden kanssa sitte ................
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Voisiko vislaus kuulu revenneestä ahtoilma lauhduttajan päädyn halkeamasta tai putki jostain halki
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Unique387lla taitaa sulla olla mun auton klooni. Turbo viheltää niin että aamulla naama punasena lähtee ajamaan kun herää koko kylä... Hiljenee sitten lämpimänä. Parikin pajaa on tsekannut turbon ja kunnossa kuulema on.
Tähän tarinaan jatkona, juuri hetki sitten kotiin ajaessa kävin matkalla olleessa sveitsin pajassa luetuttamassa vikakoodit. Staria en täältä löydä, boschilla lukivat, sama paja kun edellä luki koodit 110,146 ja 147. Nyt oli 147 hävinnyt viime kerrasta. Nämä koodit tulleet ennen boxin puhdistusta. Taas tuli sama neuvo kun viime kerralla (miksi kaikki neuvovat aina erilailla mitä tehdä?). Tämä sanoi että ennen mitään muuta vaihda kampiakselin asentotunnistin. Ja mersut ja bemarit on sähköjensä kannalta kuulema aika ongelmallisia. Tämmöstä näitten kanssa. Kun edes löytys se starin omaava paja. Niin uskomattomalta kun kuulostaa, niin esim saksasta en ole löytänyt yhtään pajaa joka lukee mersuja starilla, tämä tuossa sveitsin rajalla olevissa paikoissa. Aika turhauttavaa.
.
Tähän tarinaan jatkona, juuri hetki sitten kotiin ajaessa kävin matkalla olleessa sveitsin pajassa luetuttamassa vikakoodit. Staria en täältä löydä, boschilla lukivat, sama paja kun edellä luki koodit 110,146 ja 147. Nyt oli 147 hävinnyt viime kerrasta. Nämä koodit tulleet ennen boxin puhdistusta. Taas tuli sama neuvo kun viime kerralla (miksi kaikki neuvovat aina erilailla mitä tehdä?). Tämä sanoi että ennen mitään muuta vaihda kampiakselin asentotunnistin. Ja mersut ja bemarit on sähköjensä kannalta kuulema aika ongelmallisia. Tämmöstä näitten kanssa. Kun edes löytys se starin omaava paja. Niin uskomattomalta kun kuulostaa, niin esim saksasta en ole löytänyt yhtään pajaa joka lukee mersuja starilla, tämä tuossa sveitsin rajalla olevissa paikoissa. Aika turhauttavaa.
.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Jos kampiakselin asento tunnistin on rikki, niin usein tekee sen kuumana ettei lähde enää käyntiin. En kyllä usko tuohon vikaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Niin ja sitten tällanen maallikko koittaa pärjätä näiden diagnoosien kanssa. Lompakko ainakin tyhjenee ennenkuin kissaa ehtii sanoa.
Sanoi että jos se temppuilee ja antaa häiriöitä niin vaikuttaa vaikka minne jne...
Sanoi että jos se temppuilee ja antaa häiriöitä niin vaikuttaa vaikka minne jne...
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
kuten sanottu mitään vuotoja/halkeamia tms. ei todettu ja vihellys käytännössä katosi turbon vaihdolla ?? Ilmanpuhdistajan tietenkin vaihdoin samalla,vaikkei niin huono ollutkaan. Ei mitään muuta. Erg venttiilit voi jumittua ja kai jopa vähän ruostuillakkin,mutta kun mihinkään ei koskettu ja silti......? Yksi mikä on varmaa,niin se mietokin vihellys kuuluu kyllä varmasti turbolta. Tietäjät ties sanoa että pakokaasut kiertää vähän erilailla kylmänä kuin lämpöisenä. Ajatuksissa olis kanssa että sen täytyy liittyä kuitenkin jotenkin pakokaasujen kiertoon ja samalla "juuttuviin" siipiin jotka ehkä varmaankin on aina oikeassa asennossa (toivottavasti) mutta että pakokaasua ei tule kuitenkaan oikeaa määrää,kukaties,oikeasta suunnasta oikean lämpöisenä oikeaan aikaan - huh huh -? turbopaja epäili myös liiallista vastapainetta. Paitsi että röörit on vamuudella auki. Mihinkäänhän ei turbolta peräänpäin koskettu. Ja silti vihellys käytännössä hävisi ??
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Vuoden vaihteen jälkeen testeri tilanne paranee niillä kulmillamf777 kirjoitti:Unique387lla taitaa sulla olla mun auton klooni. Turbo viheltää niin että aamulla naama punasena lähtee ajamaan kun herää koko kylä... Hiljenee sitten lämpimänä. Parikin pajaa on tsekannut turbon ja kunnossa kuulema on.
Tähän tarinaan jatkona, juuri hetki sitten kotiin ajaessa kävin matkalla olleessa sveitsin pajassa luetuttamassa vikakoodit. Staria en täältä löydä, boschilla lukivat, sama paja kun edellä luki koodit 110,146 ja 147. Nyt oli 147 hävinnyt viime kerrasta. Nämä koodit tulleet ennen boxin puhdistusta. Taas tuli sama neuvo kun viime kerralla (miksi kaikki neuvovat aina erilailla mitä tehdä?). Tämä sanoi että ennen mitään muuta vaihda kampiakselin asentotunnistin. Ja mersut ja bemarit on sähköjensä kannalta kuulema aika ongelmallisia. Tämmöstä näitten kanssa. Kun edes löytys se starin omaava paja. Niin uskomattomalta kun kuulostaa, niin esim saksasta en ole löytänyt yhtään pajaa joka lukee mersuja starilla, tämä tuossa sveitsin rajalla olevissa paikoissa. Aika turhauttavaa.
.

E: joskus vuoto on ennen turboa ja viheltää ja sotkee systeemin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
mf777 lle. Se savutesti ehkä kannattais teettää.Melkein kaikki paineenalaiset liitokset voi viheltää.....jos on vuotoa ja vielä lämpöisenä hävitä. Haetaan NASAlle töihin. Terv.alpeille.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Tällasta näiden kanssa on
Edellinen auto oli sentään V70 ja 655tkm lasissa. Ei ollu tällasia vikoja ei. No onneksi toinen mese 300TD suomessa toimii kun junan vessa. Se vaan lähtee kohta muualle ja tilalle on hakusessa Vito...
Tämä 270 oli muuten kesällä suomessa kuntotestissä ja huomautuksena oli kaukovaloissa heikko valoteho. Kyseisen valon lamppu oli taipunut 45?? asteen kulmaan, mutta toimi, siitä luulen johtuneen, mutta olisko sitten kuitenkin sähköissä jotain.
Siinä jollekkin työmaata starin kanssa tiedossa joulu - loppiaisen välille... Saa laittaa kuntoon tai ajaa mereen.

Tämä 270 oli muuten kesällä suomessa kuntotestissä ja huomautuksena oli kaukovaloissa heikko valoteho. Kyseisen valon lamppu oli taipunut 45?? asteen kulmaan, mutta toimi, siitä luulen johtuneen, mutta olisko sitten kuitenkin sähköissä jotain.
Siinä jollekkin työmaata starin kanssa tiedossa joulu - loppiaisen välille... Saa laittaa kuntoon tai ajaa mereen.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Laitetaanpa linkki pdf-fileen. Saksankielinen, automaattilaatikkoon liittyvää:
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... _Pixel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... _Pixel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
oletko saanut jo laatikon pelittämään ?
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Huuhteluöljynvaihdon teen joko täällä tai suomessa joululomilla.
Ongelmahan on, että tällähetkellä ei ole ongelmaa. Laatikko pelaa niinkuin pitääkin. Vähän vaihdot joskus tömähtää kun heittää esim kickdownille. Mutta vikatilaan ei tuota askia saa. Viimeksikin piti kesken kiihdytysten naputella W/S nappulaa edestakas niin sai vikatilan päälle, sekin vain pitkän yrityksen jälkeen. Sen jälkeen on vielä ohjausboxi putsattu liittimineen konetilasta.
Ongelmahan on, että tällähetkellä ei ole ongelmaa. Laatikko pelaa niinkuin pitääkin. Vähän vaihdot joskus tömähtää kun heittää esim kickdownille. Mutta vikatilaan ei tuota askia saa. Viimeksikin piti kesken kiihdytysten naputella W/S nappulaa edestakas niin sai vikatilan päälle, sekin vain pitkän yrityksen jälkeen. Sen jälkeen on vielä ohjausboxi putsattu liittimineen konetilasta.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Sieltä Saksasta kannattaa tuliaisiksi tuliaisiksi tuoda korjattu (testattu), tai uusi hydrauliyksikko. Vaihtamalla se tiukkaan terveeseen hydrauliyksikköön, niin kaikki töksähtelyt ja epäjohdonmukaiset vaihteen vaihdot poistuvat.
Huuhteluöljynvaihto on "kokemattomien" viimeinen kortti, kun ongelma siirretään tuonnemmaksi.
Aivan yliarvostettu toimenpide, vaikka lähettämäsi pdf. Olikin mielenkiintoinen.
Ehjä terve laatikko toimii helteeltä pakkasella aina samalla tavalla.
Terveeseen laatikkoon ei tarttee huollossa tehdä muuta kuin öljypohja alas, puhdistus, pistoke, uusi öljyn suodatin, öljypohjan tiiviste ja 4l öljyä.
Likainen öljy ei oo koskaan ollut ainut syy huonoon laatikon toimintaan!
Laatikon virhekäytytymiset noin 98% johtuu kuluneesta hydrauliyksiköstä.
HY saa olla todella kulunut, että olisi syy olla ajamatta. Monet vain hyväksyvät lievät laatikon käyttäytymisvirheet, kun sillä pääsee perille.
Nyt kun oot siellä syvällä etelässä
Osta ihmeessä uusi, tai korjattu HY vaikka varalle.
Täällä jääkarhujen maassa ei oo firmaa, joka niitä tekee, niin kuin Saksassa.
Osta vaikka varalle.
Maksaa siellä noin 500€ ja sen saa vaihdettua todella helposti.
Turha tuhlata rahaa enempää.
Huuhteluöljynvaihto on "kokemattomien" viimeinen kortti, kun ongelma siirretään tuonnemmaksi.
Aivan yliarvostettu toimenpide, vaikka lähettämäsi pdf. Olikin mielenkiintoinen.
Ehjä terve laatikko toimii helteeltä pakkasella aina samalla tavalla.
Terveeseen laatikkoon ei tarttee huollossa tehdä muuta kuin öljypohja alas, puhdistus, pistoke, uusi öljyn suodatin, öljypohjan tiiviste ja 4l öljyä.
Likainen öljy ei oo koskaan ollut ainut syy huonoon laatikon toimintaan!
Laatikon virhekäytytymiset noin 98% johtuu kuluneesta hydrauliyksiköstä.
HY saa olla todella kulunut, että olisi syy olla ajamatta. Monet vain hyväksyvät lievät laatikon käyttäytymisvirheet, kun sillä pääsee perille.
Nyt kun oot siellä syvällä etelässä

Osta ihmeessä uusi, tai korjattu HY vaikka varalle.
Täällä jääkarhujen maassa ei oo firmaa, joka niitä tekee, niin kuin Saksassa.
Osta vaikka varalle.
Maksaa siellä noin 500€ ja sen saa vaihdettua todella helposti.
Turha tuhlata rahaa enempää.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
No justiinsa varasin ajan huuhteluvaihtoon. Eli sotasuunitelma on nyt, että sinne seuraavaksi. Öljyt, suodatin, plugi ja o-renkaat menee vaihtoon. Koneellisesti tekee, mutta mitään puhdistusaineita ei käytä. Pikkunen nyrkkipaja on.
Sitten suomeen ja takasin 6000km ja suomessa ainakin starin päähän ihmeteltäväksi jos ja kun oulun seudulta joku löytyy jolle sen kiikuttaa. Jos takasin tullessa ei vikatiloja näy ja kuulu niin ajetaan siihen asti kun taas tulee ja sitten venttiilikoneisto vaihtoon.
ps: edullista turboa voi tarjota, terveisin nimim "silence is golden"
Sitten suomeen ja takasin 6000km ja suomessa ainakin starin päähän ihmeteltäväksi jos ja kun oulun seudulta joku löytyy jolle sen kiikuttaa. Jos takasin tullessa ei vikatiloja näy ja kuulu niin ajetaan siihen asti kun taas tulee ja sitten venttiilikoneisto vaihtoon.
ps: edullista turboa voi tarjota, terveisin nimim "silence is golden"
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Jos sisälle asti kuuluu turbosta vihellys, on kyllä melkee ahtovuoto. Ikkuna auki pikkuvauhdeissa
kiihdytellessä voi vähän viheltää, kuuluu asiaan.
kiihdytellessä voi vähän viheltää, kuuluu asiaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Kyllä olulun seudulat löytyy ja matkan vareltakin,mf777 kirjoitti:No justiinsa varasin ajan huuhteluvaihtoon. Eli sotasuunitelma on nyt, että sinne seuraavaksi. Öljyt, suodatin, plugi ja o-renkaat menee vaihtoon. Koneellisesti tekee, mutta mitään puhdistusaineita ei käytä. Pikkunen nyrkkipaja on.
Sitten suomeen ja takasin 6000km ja suomessa ainakin starin päähän ihmeteltäväksi jos ja kun oulun seudulta joku löytyy jolle sen kiikuttaa. Jos takasin tullessa ei vikatiloja näy ja kuulu niin ajetaan siihen asti kun taas tulee ja sitten venttiilikoneisto vaihtoon.
ps: edullista turboa voi tarjota, terveisin nimim "silence is golden"
Yv:elä tarvitaessa lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Kyllä noita Hydrauli yksiköitä korjataan myös suomessa 

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Ongelmahan on, että tällähetkellä ei ole ongelmaa. Sory. Kiinnostas vaan niin hirveesti että tulitko katsoneeksi polttimot kuntoon ja sen jälkeen laatikko toimii normaalisti? Sopis vaan niin hyvin "taudin"kuvaan josta kerroin aiemmin. Edelleen laatikkoni toimii täysin moitteetta ja mitäänhän sinne ei tehty. Jos todettu jotain muuta niin sitten eri asia 
