W203 ei pakkasella käyntiin.
W203 ei pakkasella käyntiin.
-7 lämmintä ja auto ei lähde millään käyntiin. Hehkut mittasin vastusmittarilla ja ne lienee kunnossa. 3/5 lähtee irti, eli 2 jumissa... En ole koittanut virralla, lämpiääkö, eli vastusmittarin varassa.
Katselin vikakoodeja Autelin Maxidiagilla ja antoi masentavan listan. Kuka näistä voisi kertoa, mitä nämä käytännössä tulee tarkoittamaan? Tuo laatikon luisto kyllä pistää hieman masentaan... Laatikkoon on vaihdettu öljyt ilmeisesti vuosi sitten. Auto ollut mulla pari viikkoa. Tällä pitäsi olla takana vain 240tkm, mutta mikä lie totuus. Kuka kahtelis tätä starin kans ja osais vielä sanoa, mitä kahtelee??? Auto on Raahessa.
Ostanko tähän nyt randomina uudet hehkut ja releen ja kokeilen onnea?
Tuollaista listaa tuli:
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Read Codes
P220A The speed comparison of Y3/6n2 or Y3/6n3 is implausible.Stored
P2312 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2311 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2502 The gear is implausible or the transmission is slipping.Stored
P2001 Component N15/3(ETC control module) is faulty.Stored&Current
P2600 The voltage supply of circuit 87 has undervoltage.Stored
P2315 One or more messages from control unit A1(Instrument cluster) are not available on the CAN bus.Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Read Codes
P1664-008 electric heater openStored&Current
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Control Unit Version
Control unit: CDI2
MB No.: 612 153 44 79
Supplier: Bosch
HW: 14 / 0
SW: 14 / 1
DIAG ID: 5 / 5
Date of manu.: 27.08.01
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Control Unit Version
Control unit: EGS
MB No.: 030 545 23 32
Supplier: Siemens
HW: 3 / 1
SW: 14 / 1
DIAG ID: 2 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Read Codes
C1179 N49(Steering angle sensor):Zero point variationLamp&Stored
C1038 Engine control module not identified or incorrect control moduleStored
C1022 Please refer to vehicle service manual!Lamp&Stored
C1174 N49(Steering angle sensor):Steering angle sensor is not initialized.Lamp&Stored
C1210 Terminal 30 undervoltageLamp&Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Control Unit Version
Control unit: ESP
MB No.: 209 545 02 32
Supplier: Teves
HW: 30 / 1
SW: 11 / 1
DIAG ID: 1 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Read Codes
B106D Please refer to vehicle service manual!Stored
B1003 Please refer to vehicle service manual!Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Control Unit Version
Control unit: AB
MB No.: 001 820 97 26
Supplier: M.Marelli
HW: 0 / 3
SW: 0 / 1
DIAG ID: 7 / 31
N2/7 Serial No.: 553682
N2/7 System information:
A53/1 Date of manu.:04.09.01
A53/1 Serial No.: 39812587
A54/1 Date of manu.:04.09.01
A54/1 Serial No.: 39812605
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Read Codes
B1102 CAN-Communication with controller ME is disturbedStored
B1108 Interior-CAN-Bus:CAN-Bus OFFStored
B110D CAN-Communication with controller KLA is disturbedStored
B1121 Power supply of controller is too high(overvoltage)Stored
B1128 The brake fluid conditions are not correctStored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Control Unit Version
Control unit: IC
MB No.: 203 540 71 11
Supplier: VDO
HW: 21 / 1
SW: 22 / 1
DIAG ID: 0 / 8
Katselin vikakoodeja Autelin Maxidiagilla ja antoi masentavan listan. Kuka näistä voisi kertoa, mitä nämä käytännössä tulee tarkoittamaan? Tuo laatikon luisto kyllä pistää hieman masentaan... Laatikkoon on vaihdettu öljyt ilmeisesti vuosi sitten. Auto ollut mulla pari viikkoa. Tällä pitäsi olla takana vain 240tkm, mutta mikä lie totuus. Kuka kahtelis tätä starin kans ja osais vielä sanoa, mitä kahtelee??? Auto on Raahessa.
Ostanko tähän nyt randomina uudet hehkut ja releen ja kokeilen onnea?
Tuollaista listaa tuli:
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Read Codes
P220A The speed comparison of Y3/6n2 or Y3/6n3 is implausible.Stored
P2312 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2311 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2502 The gear is implausible or the transmission is slipping.Stored
P2001 Component N15/3(ETC control module) is faulty.Stored&Current
P2600 The voltage supply of circuit 87 has undervoltage.Stored
P2315 One or more messages from control unit A1(Instrument cluster) are not available on the CAN bus.Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Read Codes
P1664-008 electric heater openStored&Current
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Control Unit Version
Control unit: CDI2
MB No.: 612 153 44 79
Supplier: Bosch
HW: 14 / 0
SW: 14 / 1
DIAG ID: 5 / 5
Date of manu.: 27.08.01
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Control Unit Version
Control unit: EGS
MB No.: 030 545 23 32
Supplier: Siemens
HW: 3 / 1
SW: 14 / 1
DIAG ID: 2 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Read Codes
C1179 N49(Steering angle sensor):Zero point variationLamp&Stored
C1038 Engine control module not identified or incorrect control moduleStored
C1022 Please refer to vehicle service manual!Lamp&Stored
C1174 N49(Steering angle sensor):Steering angle sensor is not initialized.Lamp&Stored
C1210 Terminal 30 undervoltageLamp&Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Control Unit Version
Control unit: ESP
MB No.: 209 545 02 32
Supplier: Teves
HW: 30 / 1
SW: 11 / 1
DIAG ID: 1 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Read Codes
B106D Please refer to vehicle service manual!Stored
B1003 Please refer to vehicle service manual!Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Control Unit Version
Control unit: AB
MB No.: 001 820 97 26
Supplier: M.Marelli
HW: 0 / 3
SW: 0 / 1
DIAG ID: 7 / 31
N2/7 Serial No.: 553682
N2/7 System information:
A53/1 Date of manu.:04.09.01
A53/1 Serial No.: 39812587
A54/1 Date of manu.:04.09.01
A54/1 Serial No.: 39812605
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Read Codes
B1102 CAN-Communication with controller ME is disturbedStored
B1108 Interior-CAN-Bus:CAN-Bus OFFStored
B110D CAN-Communication with controller KLA is disturbedStored
B1121 Power supply of controller is too high(overvoltage)Stored
B1128 The brake fluid conditions are not correctStored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Control Unit Version
Control unit: IC
MB No.: 203 540 71 11
Supplier: VDO
HW: 21 / 1
SW: 22 / 1
DIAG ID: 0 / 8
Viimeksi muokannut (Oo * oO), Ke 04.12.2013 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C270 W203.216
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Ookko tarkistanut kaikki sulakkeet ja akun jännitteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
(Oo * oO) kirjoitti:-7 lämmintä ja auto ei lähde millään käyntiin. Hehkut mittasin vastusmittarilla ja ne lienee kunnossa. 3/5 lähtee irti, eli 2 jumissa... En ole koittanut virralla, lämpiääkö, eli vastusmittarin varassa.
Katselin vikakoodeja Autelin Maxidiagilla ja antoi masentavan listan. Kuka näistä voisi kertoa, mitä nämä käytännössä tulee tarkoittamaan? Tuo laatikon luisto kyllä pistää hieman masentaan... Laatikkoon on vaihdettu öljyt ilmeisesti vuosi sitten. Auto ollut mulla pari viikkoa. Tällä pitäsi olla takana vain 240tkm, mutta mikä lie totuus. Kuka kahtelis tätä starin kans ja osais vielä sanoa, mitä kahtelee??? Auto on Raahessa.
Ostanko tähän nyt randomina uudet hehkut ja releen ja kokeilen onnea?
Tuollaista listaa tuli:
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Read Codes
P220A The speed comparison of Y3/6n2 or Y3/6n3 is implausible.Stored
P2312 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2311 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus.Stored
P2502 The gear is implausible or the transmission is slipping.Stored
P2001 Component N15/3(ETC control module) is faulty.Stored&Current
P2600 The voltage supply of circuit 87 has undervoltage.Stored
P2315 One or more messages from control unit A1(Instrument cluster) are not available on the CAN bus.Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Read Codes
P1664-008 electric heater openStored&Current
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> CDI2 -> Control Unit Version
Control unit: CDI2
MB No.: 612 153 44 79
Supplier: Bosch
HW: 14 / 0
SW: 14 / 1
DIAG ID: 5 / 5
Date of manu.: 27.08.01
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> EGS -> Control Unit Version
Control unit: EGS
MB No.: 030 545 23 32
Supplier: Siemens
HW: 3 / 1
SW: 14 / 1
DIAG ID: 2 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Read Codes
C1179 N49(Steering angle sensor):Zero point variationLamp&Stored
C1038 Engine control module not identified or incorrect control moduleStored
C1022 Please refer to vehicle service manual!Lamp&Stored
C1174 N49(Steering angle sensor):Steering angle sensor is not initialized.Lamp&Stored
C1210 Terminal 30 undervoltageLamp&Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> ESP -> Control Unit Version
Control unit: ESP
MB No.: 209 545 02 32
Supplier: Teves
HW: 30 / 1
SW: 11 / 1
DIAG ID: 1 / 0
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Read Codes
B106D Please refer to vehicle service manual!Stored
B1003 Please refer to vehicle service manual!Stored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> AB -> Control Unit Version
Control unit: AB
MB No.: 001 820 97 26
Supplier: M.Marelli
HW: 0 / 3
SW: 0 / 1
DIAG ID: 7 / 31
N2/7 Serial No.: 553682
N2/7 System information:
A53/1 Date of manu.:04.09.01
A53/1 Serial No.: 39812587
A54/1 Date of manu.:04.09.01
A54/1 Serial No.: 39812605
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Read Codes
B1102 CAN-Communication with controller ME is disturbedStored
B1108 Interior-CAN-Bus:CAN-Bus OFFStored
B110D CAN-Communication with controller KLA is disturbedStored
B1121 Power supply of controller is too high(overvoltage)Stored
B1128 The brake fluid conditions are not correctStored
[ BENZ ]
Record1 -> C-Class/CLK -> C-Class -> 203 -> Up to 08/2003 -> T-model -> Diesel -> 203.216 C 270 CDI -> IC -> Control Unit Version
Control unit: IC
MB No.: 203 540 71 11
Supplier: VDO
HW: 21 / 1
SW: 22 / 1
DIAG ID: 0 / 8
Tuleeko kaikki nuo takaisin nollauksen jälkeen,
Mitä hehkun merkkivalo tekee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Auto on nyt Mersuhuollossa, siihen asennetaan lokilämppäri. Koodit on edelleen sisällä, en niitä nollannut. Vasta tehtiin b-huolto ja huoltomies nollasi koodit autodatalla. Mitä koodeja sitten oli, en muista ja mistä järjestelmästä, en tiedä. Huomenna kun saa auton takaisin, niin nollaan nuo ja parin päivän päästä vois kahtella uudestaan.
Hehkun merkkivalo paloi aika pitkään, kun virran laittoi päälle. Sitten se sammuu ja väännän avaimesta, eikä jää palamaan kun auto käynnistyy.
Akku on keväällä uusittu reilu 100Ah Exide. Siellä ei vika ole, kun se käyntiin laitettiin apuvirralla ja antava osapuoli oli käynnissä. Sulakkeet kahtelin kuskin ovitolpasta ja konehuoneesta kuskinpuolen ikkunan alta. Ehjiltä näyttivät. Huoltomies sanoi, ettei hehkun releelle ole sulaketta, siinä itessäänhän on sisällä sulakkeet.
Comand systeemikään ei toimi niin, kuin sen pitäisi. Ei tunnista tv:tä, eikä matkapuhelintakaan. Eikä navigointia... :/ <-- löytyskö noihinkin lääkettä helposti?
Hehkun merkkivalo paloi aika pitkään, kun virran laittoi päälle. Sitten se sammuu ja väännän avaimesta, eikä jää palamaan kun auto käynnistyy.
Akku on keväällä uusittu reilu 100Ah Exide. Siellä ei vika ole, kun se käyntiin laitettiin apuvirralla ja antava osapuoli oli käynnissä. Sulakkeet kahtelin kuskin ovitolpasta ja konehuoneesta kuskinpuolen ikkunan alta. Ehjiltä näyttivät. Huoltomies sanoi, ettei hehkun releelle ole sulaketta, siinä itessäänhän on sisällä sulakkeet.
Comand systeemikään ei toimi niin, kuin sen pitäisi. Ei tunnista tv:tä, eikä matkapuhelintakaan. Eikä navigointia... :/ <-- löytyskö noihinkin lääkettä helposti?
C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Katselin noita autl koodeja uudestaan
Niin mistä päteelmä että hehku ei toimi(mittattu jotenkin vai jäikö sen koodi tuosta huomaamatta)
Kuvaillun hehkun valon toiminnan mukaan toimii
Paremin oire sopsi paluu puolen vuotoon
(Läheskään kaikki noista vika koodeista ei ole oikeita vikoja
Esim yhteys onkelmat ME:een kanssasitä kun ei CDI autosa ole
Se on bensan moottorin ohjain yksikkö)
Niin mistä päteelmä että hehku ei toimi(mittattu jotenkin vai jäikö sen koodi tuosta huomaamatta)
Kuvaillun hehkun valon toiminnan mukaan toimii
Paremin oire sopsi paluu puolen vuotoon
(Läheskään kaikki noista vika koodeista ei ole oikeita vikoja
Esim yhteys onkelmat ME:een kanssasitä kun ei CDI autosa ole
Se on bensan moottorin ohjain yksikkö)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Ilmeisesti tarkoitat, että suuttimet on niin heikolla hapella, ettei paine nouse tarpeeksi, jotta alkaisi ruiskuttaa? Yksi suutin siihen on edellinen omistaja vaihdattanut. Moneen kertaan sitä vannoi, ettei tiedä itse autoista mitään ja jossain korjauttanut... No monia asioita on, jotka eivät tunnu olevan loogisia tässä entisen omistajan kertomuksissa. Tuo kiinnostaa nyt kovasti, paljonko tuo on todellisuudessa ajettu. Pitää käyttää töpselin nokassa, kun töpselin pää löytyy...
Stareja täälläpäin on ilmeisesti Kalajoella, Pyhäjoella ja Simppa80 jossain lähistöllä?
Tuollainen keskustelunpätkä löytyi: "Älä pyyhi heti kaikkia vikakoodeja jos niitä ei ole autostasi aikaisemmin poistettu. Sieltäkin voi näkyä vian ilmenenmisen kilometrit ."
Näinpä juuri taidan tehdä ja selvittää sen, ketä ja milloin on kusetettu, kun auton edellinen omistaja Saksassa oli kuulemma 73 vuotias herrasmies, jolla auto ollut lähes 10 vuotta...
Sillä meinasin hehkuja, kun laitoin jännitemittarin hehkun päähän ja toisen pään maahan, kun laitoin virran päälle ja hehkun merkkivalo syttyi, niin mittari ei reagoinut. Jos jokin hehku olisi pelannut, niin kyllä niillä pytyillä olisi yrittänyt käyntiin.
Tuosta Autelista vielä, kun ostaa Kiinasta Kiinan laatua, niin sitä saa mitä tilaa
Tuossa Mersuhuollossa, jossa se nyt on, ei ole staria, vaan autodatalla hommia kuulemma hoitelee. Eikä aikaa ole varattu, kuin sen lämppärin asennukseen...
Ai niin muuten, konehuoneen sulakerasiaan on jotain johtoviritystä ilmeisesti tehty??? Oli sen näköistä systeemiä ja koteloa sikamassalla paikattu.
Stareja täälläpäin on ilmeisesti Kalajoella, Pyhäjoella ja Simppa80 jossain lähistöllä?
Tuollainen keskustelunpätkä löytyi: "Älä pyyhi heti kaikkia vikakoodeja jos niitä ei ole autostasi aikaisemmin poistettu. Sieltäkin voi näkyä vian ilmenenmisen kilometrit ."
Näinpä juuri taidan tehdä ja selvittää sen, ketä ja milloin on kusetettu, kun auton edellinen omistaja Saksassa oli kuulemma 73 vuotias herrasmies, jolla auto ollut lähes 10 vuotta...
Sillä meinasin hehkuja, kun laitoin jännitemittarin hehkun päähän ja toisen pään maahan, kun laitoin virran päälle ja hehkun merkkivalo syttyi, niin mittari ei reagoinut. Jos jokin hehku olisi pelannut, niin kyllä niillä pytyillä olisi yrittänyt käyntiin.
Tuosta Autelista vielä, kun ostaa Kiinasta Kiinan laatua, niin sitä saa mitä tilaa

Ai niin muuten, konehuoneen sulakerasiaan on jotain johtoviritystä ilmeisesti tehty??? Oli sen näköistä systeemiä ja koteloa sikamassalla paikattu.
C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Ei en tarkoita mitään olevan millän hapella(Oo * oO) kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitat, että suuttimet on niin heikolla hapella, ettei paine nouse tarpeeksi, jotta alkaisi ruiskuttaa? Yksi suutin siihen on edellinen omistaja vaihdattanut. Moneen kertaan sitä vannoi, ettei tiedä itse autoista mitään ja jossain korjauttanut... No monia asioita on, jotka eivät tunnu olevan loogisia tässä entisen omistajan kertomuksissa. Tuo kiinnostaa nyt kovasti, paljonko tuo on todellisuudessa ajettu. Pitää käyttää töpselin nokassa, kun töpselin pää löytyy...
Stareja täälläpäin on ilmeisesti Kalajoella, Pyhäjoella ja Simppa80 jossain lähistöllä?
Tuollainen keskustelunpätkä löytyi: "Älä pyyhi heti kaikkia vikakoodeja jos niitä ei ole autostasi aikaisemmin poistettu. Sieltäkin voi näkyä vian ilmenenmisen kilometrit ."
Näinpä juuri taidan tehdä ja selvittää sen, ketä ja milloin on kusetettu, kun auton edellinen omistaja Saksassa oli kuulemma 73 vuotias herrasmies, jolla auto ollut lähes 10 vuotta...
Sillä meinasin hehkuja, kun laitoin jännitemittarin hehkun päähän ja toisen pään maahan, kun laitoin virran päälle ja hehkun merkkivalo syttyi, niin mittari ei reagoinut. Jos jokin hehku olisi pelannut, niin kyllä niillä pytyillä olisi yrittänyt käyntiin.
Tuosta Autelista vielä, kun ostaa Kiinasta Kiinan laatua, niin sitä saa mitä tilaaTuossa Mersuhuollossa, jossa se nyt on, ei ole staria, vaan autodatalla hommia kuulemma hoitelee. Eikä aikaa ole varattu, kuin sen lämppärin asennukseen...
Ai niin muuten, konehuoneen sulakerasiaan on jotain johtoviritystä ilmeisesti tehty??? Oli sen näköistä systeemiä ja koteloa sikamassalla paikattu.
vaan että niistä on tiivistys pettänyt/kulumaa jo niin paljon että sisäisen vuoto paluu puollele on liian isoa mikä estää käynistymisen
kylmänä
(ihan yleinen vaiva ja tiedossa jokaisessa paikassa missä CDI mersuja oikeasti kannattaa korjautella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
No niin, huollossa mitattiin ohivuoto ja sitä ei juurikaan ollut. Lisäksi hehkut testattiin ja yksi oli pimeänä. Se sitten tais hajota siinä, kun niitä kokeeksi nitkuttelin
ja se hehkun valo jää palamaan. Lisäksi se sanoi, että rele pellaa, kun siihen tulee virtakin.
Eli se sitten lienee imuvuotoa tai korkiapainepumppu ei tee painetta...
Saisko tuohon ohjelmoitua jotenkin jonkin valon vaikkapa ilmoittamaan startatessa, kun suuttimille tulee virtaa? Vai vetääkö sieltä piuhan ledille ja relepatentilla startilta herätevirta sille, ettei välkytä koko aikaa.
Hetipä te tiesittä eppäillä, että vikaa on muualla... Eipä osannu uskoa
Jos nyt alkaisetsimään sitä imuvuotoa, niin mitä letkuja/tiivisteitä tuohon heti hommaa? Veholtako? Pitäiskö letkut uusia, vai vaihtaa vaan o-renkaat? Jos tämä ei tehoa, niin miten todeta pumpun kunto?
Kärsiikö näitten antaa ilmata itsensä startilla, kun vaihtaa polttoainesuodattimen? Näissä ei lienee pumppua tankissa, joka ottaa löysät pois? Edellisessä suoraruutadieselissä näin oli ja virrat kun laittoi päälle, niin suodatin oli äkkiä täynnä
Muokkasin tuota otsikkoa ajantasaisammaksi, etsitään sitä vikaa siis muualta, kuin hehkuista.

Eli se sitten lienee imuvuotoa tai korkiapainepumppu ei tee painetta...
Saisko tuohon ohjelmoitua jotenkin jonkin valon vaikkapa ilmoittamaan startatessa, kun suuttimille tulee virtaa? Vai vetääkö sieltä piuhan ledille ja relepatentilla startilta herätevirta sille, ettei välkytä koko aikaa.
Hetipä te tiesittä eppäillä, että vikaa on muualla... Eipä osannu uskoa

Kärsiikö näitten antaa ilmata itsensä startilla, kun vaihtaa polttoainesuodattimen? Näissä ei lienee pumppua tankissa, joka ottaa löysät pois? Edellisessä suoraruutadieselissä näin oli ja virrat kun laittoi päälle, niin suodatin oli äkkiä täynnä

Muokkasin tuota otsikkoa ajantasaisammaksi, etsitään sitä vikaa siis muualta, kuin hehkuista.
C270 W203.216
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Käy hakemassa uudet kirkkaat polttoaine letkut koko sarja niisä on kaikki tarvittavat, kun nuo kiinikket tahtoo hajota niitä irrotaessa ja niitä ei saa erikseen, kun kaadat filtterin täyteen naftaa vaihdon jälkeen niin pitäisi lähteä käyntiin.(Oo * oO) kirjoitti:No niin, huollossa mitattiin ohivuoto ja sitä ei juurikaan ollut. Lisäksi hehkut testattiin ja yksi oli pimeänä. Se sitten tais hajota siinä, kun niitä kokeeksi nitkuttelinja se hehkun valo jää palamaan. Lisäksi se sanoi, että rele pellaa, kun siihen tulee virtakin.
Eli se sitten lienee imuvuotoa tai korkiapainepumppu ei tee painetta...
Saisko tuohon ohjelmoitua jotenkin jonkin valon vaikkapa ilmoittamaan startatessa, kun suuttimille tulee virtaa? Vai vetääkö sieltä piuhan ledille ja relepatentilla startilta herätevirta sille, ettei välkytä koko aikaa.
Hetipä te tiesittä eppäillä, että vikaa on muualla... Eipä osannu uskoaJos nyt alkaisetsimään sitä imuvuotoa, niin mitä letkuja/tiivisteitä tuohon heti hommaa? Veholtako? Pitäiskö letkut uusia, vai vaihtaa vaan o-renkaat? Jos tämä ei tehoa, niin miten todeta pumpun kunto?
Kärsiikö näitten antaa ilmata itsensä startilla, kun vaihtaa polttoainesuodattimen? Näissä ei lienee pumppua tankissa, joka ottaa löysät pois? Edellisessä suoraruutadieselissä näin oli ja virrat kun laittoi päälle, niin suodatin oli äkkiä täynnä
Muokkasin tuota otsikkoa ajantasaisammaksi, etsitään sitä vikaa siis muualta, kuin hehkuista.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Hienoa, mutta ei se vikaa korjaa.Auto on nyt Mersuhuollossa, siihen asennetaan lokilämppäri.
Helppojahan nuo on korjata kun on siinä mallissa ettei käynnisty lainkaan.
Testerillä kurkkaa mitä tapahtuu - tai paremminkin ei tapahdu - käynnistysyrityksen aikana.
Joko nokka/kampiakseli ei tule signaalia = uusi ka-anturi tai molemmat, tai sitten railpaine ei nouse -> suutin / suuttimet / paineensäätimen tiivisteet / säädin / pumppu.
Jos hieman yrittää muttei sitten lähde on vikaa polttoaineputkissa, jotka kyllä kannattaa joka tapauksessa vaihtaa...
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Niin... ovat ihan perus juttuja vähänkään cdi koneisten kanssa touhuneille(Oo * oO) kirjoitti:No niin, huollossa mitattiin ohivuoto ja sitä ei juurikaan ollut. Lisäksi hehkut testattiin ja yksi oli pimeänä. Se sitten tais hajota siinä, kun niitä kokeeksi nitkuttelinja se hehkun valo jää palamaan. Lisäksi se sanoi, että rele pellaa, kun siihen tulee virtakin.
Eli se sitten lienee imuvuotoa tai korkiapainepumppu ei tee painetta...
Saisko tuohon ohjelmoitua jotenkin jonkin valon vaikkapa ilmoittamaan startatessa, kun suuttimille tulee virtaa? Vai vetääkö sieltä piuhan ledille ja relepatentilla startilta herätevirta sille, ettei välkytä koko aikaa.
Hetipä te tiesittä eppäillä, että vikaa on muualla... Eipä osannu uskoaJos nyt alkaisetsimään sitä imuvuotoa, niin mitä letkuja/tiivisteitä tuohon heti hommaa? Veholtako? Pitäiskö letkut uusia, vai vaihtaa vaan o-renkaat? Jos tämä ei tehoa, niin miten todeta pumpun kunto?
Kärsiikö näitten antaa ilmata itsensä startilla, kun vaihtaa polttoainesuodattimen? Näissä ei lienee pumppua tankissa, joka ottaa löysät pois? Edellisessä suoraruutadieselissä näin oli ja virrat kun laittoi päälle, niin suodatin oli äkkiä täynnä
Muokkasin tuota otsikkoa ajantasaisammaksi, etsitään sitä vikaa siis muualta, kuin hehkuista.
Ja kuten deler tuossa mainitsi niin tarkistelee vaan tilanne päällä
Mitä siellä tapahtuu
Ne läpinäkyvät putket orinkuloineen päivineen
jos ei ole uusia niin vaihto ei mene hukkaan
Siirto(01) pumppu on mekaaninen siinä korkeapaiepumpun vierssä
Ilmaa itsensä parilla startaillulla kun kaikki vaan on kunnossa
(On siinä pumppujen välisessä putkessa semmoinen haara mistä saa imettyä
Ainetta siihen sopivalla pumppula mutta ei tosiaan tarvitse vaikka olis putsarityhjä
Kunhan paikat on kunnossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Tuo ei silloin yrittänytkään käyntiin, eli vika ei siis ilmeisesti imuvuodoissa? Ne letkut eivät ole enään kirkkaita, eli vaihtoon menevät ennen, kuin ne ongelmia aiheuttavatkaan.
Tuota sai startata vaikka kuinka monta kertaa, ennen kuin lähti käyntiin ilmatessa. En kehtaa kaataa suoraan sinne suotimeen ainetta, kun siinä menee ne mukana tulleet paskat sitten suoraan pumpulle. Taitas olla hyvä konsti laittaa pumppupallo siihen linjaan, kuten monessa muussakin autossa ollut.
Tuo on kyllä aika haasteellista saaha mittaria paikalle, joka kertoo reaaliaikaiset tapahtumat, kun ei inahda...
Mikä paineensäädin homma on? Missä sijaitsee ja millaiset tiivisteet se voisi kaivata?
Tuota sai startata vaikka kuinka monta kertaa, ennen kuin lähti käyntiin ilmatessa. En kehtaa kaataa suoraan sinne suotimeen ainetta, kun siinä menee ne mukana tulleet paskat sitten suoraan pumpulle. Taitas olla hyvä konsti laittaa pumppupallo siihen linjaan, kuten monessa muussakin autossa ollut.
Tuo on kyllä aika haasteellista saaha mittaria paikalle, joka kertoo reaaliaikaiset tapahtumat, kun ei inahda...
Mikä paineensäädin homma on? Missä sijaitsee ja millaiset tiivisteet se voisi kaivata?
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Ruiskusuutin rikki, siinä on ohivuoto joka EI näy testerissä. Vika löytyy ainoastaan pullotestillä. Autossani tämä vika on ollut neljä kertaa ja parhaillaan viides on menossa. Toki muukin ruiskutuspaineeseen vaikuttava tekijä voi olla, mutta tämä vika on yleisin. Veho vaihtaa vain uuden suuttimen (600 €) ja muualla korjaamalla selviää alle puoleen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Paineen säädin on siinä raili putkessa mistä lähtee metalli putket suutimille(Oo * oO) kirjoitti:Tuo ei silloin yrittänytkään käyntiin, eli vika ei siis ilmeisesti imuvuodoissa? Ne letkut eivät ole enään kirkkaita, eli vaihtoon menevät ennen, kuin ne ongelmia aiheuttavatkaan.
Tuota sai startata vaikka kuinka monta kertaa, ennen kuin lähti käyntiin ilmatessa. En kehtaa kaataa suoraan sinne suotimeen ainetta, kun siinä menee ne mukana tulleet paskat sitten suoraan pumpulle. Taitas olla hyvä konsti laittaa pumppupallo siihen linjaan, kuten monessa muussakin autossa ollut.
Tuo on kyllä aika haasteellista saaha mittaria paikalle, joka kertoo reaaliaikaiset tapahtumat, kun ei inahda...
Mikä paineensäädin homma on? Missä sijaitsee ja millaiset tiivisteet se voisi kaivata?
Siin päässä mikä on lähinnä tuulilasia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Raili putkessa... Hmm, tulee mieleen RaidCDI203 kirjoitti:Paineen säädin on siinä raili putkessa mistä lähtee metalli putket suutimille(Oo * oO) kirjoitti:Tuo ei silloin yrittänytkään käyntiin, eli vika ei siis ilmeisesti imuvuodoissa? Ne letkut eivät ole enään kirkkaita, eli vaihtoon menevät ennen, kuin ne ongelmia aiheuttavatkaan.
Tuota sai startata vaikka kuinka monta kertaa, ennen kuin lähti käyntiin ilmatessa. En kehtaa kaataa suoraan sinne suotimeen ainetta, kun siinä menee ne mukana tulleet paskat sitten suoraan pumpulle. Taitas olla hyvä konsti laittaa pumppupallo siihen linjaan, kuten monessa muussakin autossa ollut.
Tuo on kyllä aika haasteellista saaha mittaria paikalle, joka kertoo reaaliaikaiset tapahtumat, kun ei inahda...
Mikä paineensäädin homma on? Missä sijaitsee ja millaiset tiivisteet se voisi kaivata?
Siin päässä mikä on lähinnä tuulilasia

Tilasin Veholle uudet putket tiivisteineen, niissä en usko vikaa kyllä olevan. Pitää vielä kysellä tuota paineensäätimen tiivisteitä. Oisko kuvaa, miltä se näyttää? Mitä löytyy, kun sen aukaisee? Lentäviä, katoavia osasia?
Timse varmaan tarkoitti sitä ohivuototestiä, että auto käynnissä katotaan paljonko ainetta ruutaa suuttimien ohivuotoputkista? Se juuri tehtiin, eikä mitään hälyttävää lähelläkään ollut. Yksi suutin on vaihdettu.
Kuka tietää onko tässä Valeo syyläri ja osaa sanoa takasinkutsukampanjan? Veholla kiisti varaosamyyjä sen, mutta netissä on juttua siitä asiasta. Tuo laatikon luistokoodi masensi sen verran, että piti tietoa kahtella. Tämä taitaa olla juuri niitä ongelmatapauksia...???
Edit
Kävin kahtelemassa konepellin alla. Korkeapainepumppu lienee se tähtikolmi mötikkä keskellä moottorin päässä? Sen päälläkin oli jokin mokkula, joita koitin hetken kuumailmapuhaltimella lämmitellä. Ei lähtenyt käyntiin ja tuntuu akkukin olevan jo vajaana. Pistin lataukseen ja lohkon lämpiään.
Onko se railipaineensäädin nyt se mokkula siellä putken päässä tulipellin lähellä? Siitä näytti puuttuvan toinen pultti ja sitä toistakin on käytetty irti...
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Mitä tuolla oknehuoneessa tapahtuu, kun lämpötila nousee sopivaksi? Kun kone on lämmenyt sopivasti ja virrat laittaa päälle, niin konehuoneessa naksahtaa terävästi jokin rele tai solenoidi. Kylmänä sitä ääntä ei tainnut kuulua. Sitten auto lähteekin nätisti käyntiin.
Edellinen eri valmistajan auto teki samalla tavalla. Ei lähtenyt kylmänä käyntiin, mutta kun lämmitin oli päällä ja konehuoneessa jokin naksahti, niin lähti heti käyntiinkin... Mikä sen tekee?
Kuinka vähänä näissä saa virta olla, ettei auto enään käynnisty? Kun sitä akun kunnossa ja latingissa oloa kyseltiin...
Edellinen eri valmistajan auto teki samalla tavalla. Ei lähtenyt kylmänä käyntiin, mutta kun lämmitin oli päällä ja konehuoneessa jokin naksahti, niin lähti heti käyntiinkin... Mikä sen tekee?
Kuinka vähänä näissä saa virta olla, ettei auto enään käynnisty? Kun sitä akun kunnossa ja latingissa oloa kyseltiin...
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Naksauksista tiedä, mutta joo säädin on se putken takamokkula, ja varmaan kannattais hommata siihe pultti ja käyttää irti ja kattoo että sen o-renkaat on kunnossa.
Ja lähtee aika alhasellakin volteilla kun muuten kunnossa, mulla oli toi kutoskone webassa 10,6V jänniterajalla, weba sammu alijännitteeseen mutta kone venkos (vaivalloisesti) käyntiin...
Ja lähtee aika alhasellakin volteilla kun muuten kunnossa, mulla oli toi kutoskone webassa 10,6V jänniterajalla, weba sammu alijännitteeseen mutta kone venkos (vaivalloisesti) käyntiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
"tähtikolmi mötikä" sylinterikannen päässä(Oo * oO) kirjoitti:Raili putkessa... Hmm, tulee mieleen RaidCDI203 kirjoitti:Paineen säädin on siinä raili putkessa mistä lähtee metalli putket suutimille(Oo * oO) kirjoitti:Tuo ei silloin yrittänytkään käyntiin, eli vika ei siis ilmeisesti imuvuodoissa? Ne letkut eivät ole enään kirkkaita, eli vaihtoon menevät ennen, kuin ne ongelmia aiheuttavatkaan.
Tuota sai startata vaikka kuinka monta kertaa, ennen kuin lähti käyntiin ilmatessa. En kehtaa kaataa suoraan sinne suotimeen ainetta, kun siinä menee ne mukana tulleet paskat sitten suoraan pumpulle. Taitas olla hyvä konsti laittaa pumppupallo siihen linjaan, kuten monessa muussakin autossa ollut.
Tuo on kyllä aika haasteellista saaha mittaria paikalle, joka kertoo reaaliaikaiset tapahtumat, kun ei inahda...
Mikä paineensäädin homma on? Missä sijaitsee ja millaiset tiivisteet se voisi kaivata?
Siin päässä mikä on lähinnä tuulilasiaPitää käydä opiskelemassa konepellin alla uutta perheen jäsentä. Jos tässä vielä opittas samaa kieltä.
Tilasin Veholle uudet putket tiivisteineen, niissä en usko vikaa kyllä olevan. Pitää vielä kysellä tuota paineensäätimen tiivisteitä. Oisko kuvaa, miltä se näyttää? Mitä löytyy, kun sen aukaisee? Lentäviä, katoavia osasia?
Timse varmaan tarkoitti sitä ohivuototestiä, että auto käynnissä katotaan paljonko ainetta ruutaa suuttimien ohivuotoputkista? Se juuri tehtiin, eikä mitään hälyttävää lähelläkään ollut. Yksi suutin on vaihdettu.
Kuka tietää onko tässä Valeo syyläri ja osaa sanoa takasinkutsukampanjan? Veholla kiisti varaosamyyjä sen, mutta netissä on juttua siitä asiasta. Tuo laatikon luistokoodi masensi sen verran, että piti tietoa kahtella. Tämä taitaa olla juuri niitä ongelmatapauksia...???
Edit
Kävin kahtelemassa konepellin alla. Korkeapainepumppu lienee se tähtikolmi mötikkä keskellä moottorin päässä? Sen päälläkin oli jokin mokkula, joita koitin hetken kuumailmapuhaltimella lämmitellä. Ei lähtenyt käyntiin ja tuntuu akkukin olevan jo vajaana. Pistin lataukseen ja lohkon lämpiään.
Onko se railipaineensäädin nyt se mokkula siellä putken päässä tulipellin lähellä? Siitä näytti puuttuvan toinen pultti ja sitä toistakin on käytetty irti...
mistä lähtee yksi mettalli putki siihen raili "tukkin"
mistä lähtee mettalli putket suutimille on on korkea paine pumppu
muita mötiköitä sen lähellä siirto pummppu, alipaine pumppu(mikä on pyörreä)
Raili
(raid tappa talossa ja puutarhassa

eli vikaa on etsitty ennekin (tai sitten se on saatettu aiheuttaa jättämällä pultti pois/löysälle)
yksi mahdolinen syy on jos pultti puuttuu niin paine mikä sillä
on voi saada sen säätimen pikkusen liikkumaan ja sitä kautta jumitamaan
usein sieltä on pieni orinkula tai sen tuki rinkula rikki
muita yleisiä vikoja siinä on kuluminen niin että jumitta tai vuotaa(sisäistä vuotoa)
jos on syyläri on niin se on kyllä hajonut/vaihdettu jo aikaa sitten
toinen juttu on myös laatikon kitka pinnat on kärsineet pakkas nesteestä heti kun sitä niihin päässe
ja kestävät sen jälkeen pesuista ym toimista tuurilla hetken aikaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kiitos tiedoista. Huomenna Veholle pitäisi tulla se letkuputki ja samalla kysästä sitä o-rengastakin. Niin ja huoltotietoja, jos löytyy Saksan päästä semmoisia...
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kertokaas vielä miksi ja miten tuo paineensäädin vaikuttaisi tuohon kylmäkäynnistys ominaisuuteen? Se on kuitenkin lämpimänä ollut siinä asemassaan, kun auto on sammutettu, eikä pitäisi sitten juuri liikkua mihinkään, vaikka paine laskee. Tyhjäkäynnillähän paine on muutama sata bar ja täyskaasulla toista tonnia. Päästääkö tämä sitten paineet pihalle, jos se nousee liian korkeaksi? Onko siinä painenturi samassa, kun siihen menee johtoja? Löytyiskö tuosta räjäytyskuvaa?
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Paineensäätimen vuotava o-rengas päästää paineen karkaamaan paluulinjaan.
Kun paine ei startatessa nouse riittävästi, ei ruiskutuslupaa anneta...
Koneen sitten käydessä, korkeapainepumpun tuotto ylittää niin reilusti tuon vuodon o-renkaan kautta, ettei sitä huomaa. Ellei sitten vuoda niin paljon, että sammuu täyskaasulla.
Itsellä oli tuo vika kuukausi sitten, mitään muuta en huomannut, mutta startti kesti 10-30 sek!
Kun paine ei startatessa nouse riittävästi, ei ruiskutuslupaa anneta...
Koneen sitten käydessä, korkeapainepumpun tuotto ylittää niin reilusti tuon vuodon o-renkaan kautta, ettei sitä huomaa. Ellei sitten vuoda niin paljon, että sammuu täyskaasulla.
Itsellä oli tuo vika kuukausi sitten, mitään muuta en huomannut, mutta startti kesti 10-30 sek!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Ei ole samasa asenossa ohjaillan sähköllä paine ja se säätelee sitä 0-1350bar välillä(Oo * oO) kirjoitti:Kertokaas vielä miksi ja miten tuo paineensäädin vaikuttaisi tuohon kylmäkäynnistys ominaisuuteen? Se on kuitenkin lämpimänä ollut siinä asemassaan, kun auto on sammutettu, eikä pitäisi sitten juuri liikkua mihinkään, vaikka paine laskee. Tyhjäkäynnillähän paine on muutama sata bar ja täyskaasulla toista tonnia. Päästääkö tämä sitten paineet pihalle, jos se nousee liian korkeaksi? Onko siinä painenturi samassa, kun siihen menee johtoja? Löytyiskö tuosta räjäytyskuvaa?
(siellä "tukissa ei pidetä yön yli ~200bar varstossa)
paine anturi on sen "tukin" etu päässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kiitoksia asiantuntevasta ja tyhjentävästä vastauksesta
Enään ei jäänyt epäselvää tuon asian suhteen. Vika voisi olla siis tässä. Miten sen vaan saisi todennettua? Kyn ei lähde käyntiin, niin starilla kahtoa? Ja kun kahtoo, niin mistä tämän tieto löytyy ja mitä sen pitäisi ilmoittaa? Kun tässä lähellä on elektroniikkahuolto, jolla moinen laite on, mutta se maksaa ihan mukavasti, että mitään kahtelevat sillä...
Imuvuotoa tässä ei liene ole, kun ei siellä ilmaa kulje. Oiskohan siirtopumpulla jotain osuutta, kun kesti starttailla hirmu monesti suodattimen vaihdon jälkeen, että sai käyntiin...??? Silloinhan tämä oli lämmin ja painesäädin ei pitäisi olla se oireileva? Edellisen omistajan sain tekstiviestillä kiinni ja tämä kertoi, että sillä on lähtenyt aina käyntiin. En paljoa enään puheita epäile, kun tarkistin tullin tilastosta mittarilukemankin, jolla on maahan tuonut...
Edellinen auto teki sellaista vikaa, kun sen sammutti, niin ei heti sammunut ja tuli seuraavalla startilla ilmoitus "antipollution fault" ja häiriökoodi "rail pressure too high" Tähän löytyi vastaus Briteistä, sanoivat huonolaatuisen polttoaineen aiheuttavan tämän painesäätimen jumittamista ja tuo johtuisi siitä. Se auto on vieläkin meillä, annoin sen papalle ja neuvoin tätä laittamaan 2t öljyä tankkiin, jos se sitä säädintä auttais. Pitää käydä sitäkin kahtomassa, jos senkin saisi kuntoon. Siinä on myös tämä sama ongelma, ettei lähde kylmänä käyntiin, mutta vikaa en selvitellyt, kun siinä on Webasto
Saattaisi siis olla sama paineensäädin ongelma. Ja tosiaan, kun auto on Webastolla lämpiämässä, niin siinäkin kuului sitten jonkin ajan kuluttua naksaus konehuoneesta, kun oli lämmennyt tarpeeksi ja silloin auto starttasi heti. Mikä rele siellä siis sen tiedon antaa, että lämmintä olisi? HDI ja CDI on aika samanlaista tekniikkaa... Siirryin saksalaiseen, ettei nuita vikoja olisi... Kuulemma...

Imuvuotoa tässä ei liene ole, kun ei siellä ilmaa kulje. Oiskohan siirtopumpulla jotain osuutta, kun kesti starttailla hirmu monesti suodattimen vaihdon jälkeen, että sai käyntiin...??? Silloinhan tämä oli lämmin ja painesäädin ei pitäisi olla se oireileva? Edellisen omistajan sain tekstiviestillä kiinni ja tämä kertoi, että sillä on lähtenyt aina käyntiin. En paljoa enään puheita epäile, kun tarkistin tullin tilastosta mittarilukemankin, jolla on maahan tuonut...
Edellinen auto teki sellaista vikaa, kun sen sammutti, niin ei heti sammunut ja tuli seuraavalla startilla ilmoitus "antipollution fault" ja häiriökoodi "rail pressure too high" Tähän löytyi vastaus Briteistä, sanoivat huonolaatuisen polttoaineen aiheuttavan tämän painesäätimen jumittamista ja tuo johtuisi siitä. Se auto on vieläkin meillä, annoin sen papalle ja neuvoin tätä laittamaan 2t öljyä tankkiin, jos se sitä säädintä auttais. Pitää käydä sitäkin kahtomassa, jos senkin saisi kuntoon. Siinä on myös tämä sama ongelma, ettei lähde kylmänä käyntiin, mutta vikaa en selvitellyt, kun siinä on Webasto

C270 W203.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei hehkuta, ei pakkasella käyntiin.
Olikos auto kylmä?(Oo * oO) kirjoitti:No niin, huollossa mitattiin ohivuoto ja sitä ei juurikaan ollut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
(Oo * oO) kirjoitti:Lämpimässä hallissa seissyt. Kui?
Onkos siinä ollut käyntiin lähtö onkelmia lämpimässä hallissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Ei mitään ongelmia ole lämpimänä. Sen pari kartaa tuo kone joka kerta pyörähtää, ennen kuin pörähtää. Semmoset -3 saa olla pakkasta, että vielä lähtee käyntiin. -5 vaatii jo vähän enempi pyörimistä. -7 oli liikaa. Nyt olis siihen paineensäätömötikkään tiivisteet. Lähen nyt niitä vaihteleen, niin pääsee samalla tutustuun sen anatomiaan.
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Suuttimet pitäisi testata kylmänä kun kerran kylmänä on vikakin.
W213 220d +W242 electric drive
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
(Oo * oO) kirjoitti:Ei mitään ongelmia ole lämpimänä. Sen pari kartaa tuo kone joka kerta pyörähtää, ennen kuin pörähtää. Semmoset -3 saa olla pakkasta, että vielä lähtee käyntiin. -5 vaatii jo vähän enempi pyörimistä. -7 oli liikaa. Nyt olis siihen paineensäätömötikkään tiivisteet. Lähen nyt niitä vaihteleen, niin pääsee samalla tutustuun sen anatomiaan.
Niin ja se pitäis olla kyllä kaikilla tiedossamarkoala kirjoitti:Suuttimet pitäisi testata kylmänä kun kerran kylmänä on vikakin.
(Ainkin semmoisissa paikoissa mihin yli päätään kannatta autoa viedä...)
Lukeehan se myös työ ohjeissa, muutenkin pitäisi olla selvä juttu
Jos vika esiintyy vain kylmänä niin sitä tutkitaan kylmänä
Ja jos taas kuuman niin sitten tutkailut kuumana jos vaan kello 24:00 niin sitten silloin jne...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Jotain mulla menee ehkä ohi, kun se vika on, ettei lähde kylmänä käyntiin. Niin miten ne suuttimet testataan kylmänä, kun sieltä ei tule sitten yhtään mitään?
Suodattimelta siirtopumpulle menevän letkun vaihdoin. Pörähti heti käyntiin ja kohta sammui. Sitten sai startata 10 kertaa, ennen kuin lähti taas käymään. Mistä se kertoo? Paineensäädintä ei saanut irti, kun ei ole sopivaa työkalua sille tähtipäälle. :/ Kuusiokoloa tilalle.
Suodattimelta siirtopumpulle menevän letkun vaihdoin. Pörähti heti käyntiin ja kohta sammui. Sitten sai startata 10 kertaa, ennen kuin lähti taas käymään. Mistä se kertoo? Paineensäädintä ei saanut irti, kun ei ole sopivaa työkalua sille tähtipäälle. :/ Kuusiokoloa tilalle.
C270 W203.216