laatikon soveltuvuus...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

tossa silimät sirrillään yritin tonkia infoa mutten löytänyt,joten passaako 190 bensan vaihdelaatikko "bolt on" c180?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielestäni menee mutta tässä topikissa on kuvia ja aski numeroita kun m111 ja 717.......
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390" onclick="window.open(this.href);return false;
sivu14
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

en kyllä maalaisena tullut hullua hurskaammaksi... siihen malliin huutaa loota tossa c:läisessä että ois hyvä olla joku bolt-on aski varastossa.. kun tietäs vaan mikä käy :oops:
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kun muistelen täällä kirjoituksia niin se muuten käy paitsi eroa on vain että w124 on vaijerilla nopeusmittari ja w202 ei ole sitä ollenkaan.eli toisin päin ei naittaminen käy.
Tossa Tomantin topikissa se taisi olla tenavan aski jonka hän pisti saman koneperheen perään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

tällaset tiedot löytyi dekoderilla..

vin wdb2020181f097444
whc wdb
chassbm 202018
chass_ident 1f097444
type 202
subbm1 018
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date
engine 111920 10 066028
front_axle1
front_axle2
heater
interior 701A
lights VALEO
model_idx 6
odometer
order_num1 0452910687
paint1 481
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717416 06 556208
vin_dc
vinwhc
winch
wiper SWF


pitkällä vai pätkällä kytkin-aksilalla?? laatikon tyyppi ilmeisesti 717.416??
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei taida saada kuin numerosarjasta tietoa mikä akseli siellä on.
Eli kl-varaosat saa selville tai veho.tai sitten ei helposti niin purkamalla se aski pois paikoiltaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

mistä sen pitkän ja pätkän erottaa kun ei ole kuin se purettu sitten silmien edessä?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pitkä akseli-normaali vauhtipyörä
lyhyt akseli-kaksoismassa pyörä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

siis jos nokan edessä ei ole kuin pelkkä aski?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

siis tietoa miten erottaa nuo askit jos nokan edessä ei ole kuin se yksi laatikko?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllähän se voi mitätä vaikka rullamitalla mutta pitäisi olla vertailukohde.
mulla kyllä olisi pitkäakselinen w124 714.4... purettuna pahvilaatikossa ,voisin tieten mittailla työntömitalla mihin se jää sitten akselin pää.
Onko kiirekin asialla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

No niin ,mittailin sitä ja hieman nyt se akseli oli jo ilman laakeria että mitta tarkkuus on noin 0.5 cm.
Eli laatikon tasopinnasta kytkin kopasta kun sivulta katsot niin näkyy mihin tylee silmä laakeri ja noin 0.5-1cm jo paksempaa boori ura akselia ja tämä on pitkäakselisen mitta.
Kayn vielä katsomassa sen laatikon numeron...se on 717.411...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli muuten mieleen että pitkä akselinen aski jää kytkinakselin varaan jos laitat laatikon pytyyn lattialle ja lyhyt jää kopan varaan ja akseli jää kopan sisään jonkun verran.Tää on helpoin keino tunnistaa aski.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

atlas kirjoitti:Tuli muuten mieleen että pitkä akselinen aski jää kytkinakselin varaan jos laitat laatikon pytyyn lattialle ja lyhyt jää kopan varaan ja akseli jää kopan sisään jonkun verran.Tää on helpoin keino tunnistaa aski.

Jep.
Helpoin tunnistus on juuri tuo.
Pitkä-akselisessa kytkinakseli tulee "yli" laatikon ja moottorin välisestä kiinnityspinnasta.
Lyhyt akselisessa kytkinakselin pää jää hieman "sisään"
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

ookke, tässä selailin ja koitin ehtiä laatikon räjäytys-kuvaa mutten löytänyt... jahka "tallin" lattia kuivaa niin ruopasen tuon askin alta poes niin varmistuu malli sekä toivottavasti vauriot..


alkoi tuo vanha rouvakin(w124) vonkumaan laatikon suunnalta,mut epäilys ois kannatin laakerista..
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se rouvan aski on muuten paremmin tehty laakereiltaan kun c-aski.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

niin on ja saman vonkumisen suunnilleen päästi n.vuosi sitten kun edellinen kannatin paukahti.. tuolla tien päällä vaihdoin ja ainut saatavilla oleva oli mallia motonet.. :lol:
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

pilvet ei kun tummuu c:läisen päällä.. ajelin sen tuossa kaverin tallille tarkotuksena alkaa laatikko löysään pois niin tallin pihassa "katosi" kytkin.. petaali tunnottomaksi ja parilla polkasulla hieman nousi mut sitten "imaisi" takaisin petaalin lattiaan, liekkö kytkimen työsylinteri pääsi matkansa päähän?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
juzzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 17.10.2004 19:13

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja juzzi »

Mites kun ohje oli että kaksoimassan kanssa lyhytakseli kun omassa 2.5 20V w124 on kaksoismassa mutta pitkäakselinen?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei pitäisi olla.
Vai otitko askin irti ja totesit vai..?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
juzzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 17.10.2004 19:13

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja juzzi »

Mulla oli akseli ehkä vajaan sentin kytkinkopasta ulkona eli onko sitten kumpi malli?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

juzzi kirjoitti:Mulla oli akseli ehkä vajaan sentin kytkinkopasta ulkona eli onko sitten kumpi malli?
Pitkä akselinen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli mieleen kun toi juttu nyt on vanha ja sen jälkeen vaihdoin yhteen c202 peliin ton vanhemman askin niin piti vaihtaa se häntäosa ..ja aski oli 5-vaihteiden kun ei kumityynyt kiinnike käynyt ja palkkikaan vanhemmasta.
Eli se käy sinne suoraan kun vain muistaa etti sekoita muttereita laivalta ja vetäisee sen samaan kohtaa missä oli kun vanhemmassa on kartirullalaakerit ja kireys on tarkka ja uudemmassa on kuulalaakeri aski :think:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
juzzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 17.10.2004 19:13

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja juzzi »

Eli pitkäakselista on myös kaksoismassan kanssa koska myös uusi aski oli 250d perästä jossa oli ollu kaksoismassa. Ja mulla oli tosiaan myös.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaksoismassan kanssa aina lyhyt akselinen koska paineasetelma tulee ulommas moottorista kaksoismassavauhtiksella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

mitenhän lie w210 290turbodieselin ja vastaavalla paketilla olevan sprintterin askit,liekkö samat loovat? ihan mielenkiinnosta kun tuli tuo 290td väykky hommattua...
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: laatikon soveltuvuus...

Viesti Kirjoittaja ksi »

jaahas ,, tuli käytyä väyrysen alla ja laatikon koodi on 717 466.. missähän kaikissa näitä on ollunna? jos oikein ymmärsin niin ainakin w202 220 ja cdi on näillä ollut.. siis ebaystä myytäviä kahtelin..

entäs mikä näistä manuaaleista on se kestävin normikaaviolla?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Vastaa Viestiin