W124 farmarin madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

W124 farmarin madallus

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Elikkäs pitäisi jossain vaiheessa pistää tuohon farkkuun jonkinlainen madallus sarja kun nuo omat jouset alkavat olla jo aika vetelät.Ja kysymys kuuluukin minkälaisia sarjoja muut ovat laittaneet autoihinsa ja mistä on mahdollisesti ostettu.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

<------- -60mm madallus ja 245/45-255/40/17" renkailla. ei ole tietoa jousista... ovat entisen omistajan perua... ei ainakaan ollut laikkasarja :D
perää on hieman nostettu tasonsäädön avulla "linttamaisuuden" vähentämiseksi... :P
PS. perkuleen huono kuva.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Eibachit ehdottomasti, säilyy mukavuus, ei madalla liikaa ja toimii alkup. iskareilla, jos vaan ovat kunnossa.
Prostreetiltä tai KL:n poistomyynnistä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Pasi M. kirjoitti:Eibachit ehdottomasti, säilyy mukavuus, ei madalla liikaa ja toimii alkup. iskareilla, jos vaan ovat kunnossa.
Prostreetiltä tai KL:n poistomyynnistä.
Täytyypä käydä joku päivä kl stä kyselemässä.Minkähän laiset jousen säätökumit kannattaa pistää arviolta että nokka olis alempana ja perään sais semmosen pienen nousun ettei ihan menis perä maassa kun on jotain takana tai vetää kärryä perässä.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Mika.T kirjoitti:perkuleen huono kuva.
Olisko mahdollista saada selvää kuvaa jossain vaiheessa niin näkis miltä näyttää madallettuna.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kumit on välillä 1-3 ja nousu 1 ja 3 välillä oli muistaakseni 13mm
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tommi83 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:perkuleen huono kuva.
Olisko mahdollista saada selvää kuvaa jossain vaiheessa niin näkis miltä näyttää madallettuna.
juu täytyy koittaa saaha parempaa kuvaa...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla on H&R:n jouset ja Bilsteinin Sprint-etuiskarit, takana sportlinen tasonsäätötolpat, ja kallistuksen vakaajat on kanssa sportlinea, auto kun oli alunperin jo tilattu sporttialustalla.

Myös Eibachia olen käyttänyt aikoinaan 300 TE:ssä, oli tosi hyvä, nykyiseen autoon ne ei enää riittäneet vaan tarvittiin järeämpiä jousia, H&R on loistava.

Tässä vähän kuvaa miltä näyttää, keula on tuosta kuvasta hiukan vielä painunut kun jouset ovat asettuneet.

Kuva

Perän korkeuden voi säätää halutulle tasolle, onhan siellä tasonsäätö. Mulla on kakkosen kumit ympäriinsä, kannattaa muuten vaihtaa uusiin ne kumit, ne painuvat vuosien saatossa kasaan.
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Joo o hyvältähän tuo näyttää. Mitenkäs tuon perän säätö sitten tapahtuu kun ei ole napilla toimivaa perän säätöä. Ja takanahan on vielä ne hydrauliset iskarit. Jotka pitäis kai säätyä painon mukaan?? mutta jostain olin muistaakseni lukenut että perässä olisi jotkut säätötangot josta voi nostaa perää ylemmäksi.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tommi83 kirjoitti:Joo o hyvältähän tuo näyttää. Mitenkäs tuon perän säätö sitten tapahtuu kun ei ole napilla toimivaa perän säätöä. Ja takanahan on vielä ne hydrauliset iskarit. Jotka pitäis kai säätyä painon mukaan?? mutta jostain olin muistaakseni lukenut että perässä olisi jotkut säätötangot josta voi nostaa perää ylemmäksi.
Perän tasonsäätö toimii yksinkertaisesti niin että takakallistuksenvakaajalta tulee säätötanko hydrauliventtiiliin, joka puolestaan säätää koneen kyljessä sijaitsevalta hydraulipumpulta tulevan hydrauliöljyn pääsyä takaiskunvaimentimiin.

Pidentämällä tätä tankoa perän vakiotaso laskee.

Perän korkeus ei varsinaisesti säädy kuorman mukaan, vaan perän laskiessa alaspäin venttiili avautuu ja hydrauliöljy pääsee paineella iskunvaimentimiin sisään nostaen perän takaisin säädettyyn korkeuteen jolloin venttiili taas sulkeutuu. Systeemi on täysin mekaaninen.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Komea on Koljan kosla.

Ehkei tuninkia mutta topicin aihetta sivuten:

Omassa lotjassani häiritsee "maasturilook", josta mielelläni haluaisin eroon. Autoon on ilmeisesti joskus lyöty eteen tarvikejouset ja nyt on renkaan ja lokarin välissä ilmaa vajaat kymmenen senttiä (renkaan keskusta - lokari 41 cm). :( Edessä on kakkosen kumit. Tarkoituksena ei ole tiputtaa kulkinetta ihan tonttiin vaan suurinpiirtein tehtaalla suunnitellulle tasolle. Saisi samalla autoon terveen etunojan. Onko kellään heittää lukuja, mitä tuo taso suurinpiirtein tarkoittaisi?

Valittelin ongelmaani M-B Osassa (paikallinen KL) ja sieltä suositeltiin ykkösen kumeja ja 250 D:n jousia (ilmeisesti pikkuisen 230 E:n jousia jäykemmät).

Arvoita tuon homman järkevyydestä?

t.
Risto

Kyseessä siis allekirjoituksen farmari. Ei ilmastointia painona, alla 195/65 15" gummit.
E500 – 211.070
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

enska kirjoitti:Kumit on välillä 1-3 ja nousu 1 ja 3 välillä oli muistaakseni 13mm
Ohohnetin hinnastosta:

W124 Takajousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . 18-1203 3.36
W124 Takajousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1202 3.36
W124 Takajousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1281 3.03
W124 Etujousen korokekumi "4" 23mm. . . . . . . . . . . . . 18-1204 4.20
W124 Etujousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . . 18-1309 4.37
W124 Etujousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1308 3.36
W124 Etujousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1307 3.03
Tommi83 kirjoitti:Minkähän laiset jousen säätökumit kannattaa pistää arviolta että nokka olis alempana ja perään sais semmosen pienen nousun ettei ihan menis perä maassa kun on jotain takana tai vetää kärryä perässä.
300CE:ssä on edessä kolmoskumit ja takana kakkoset, silti nokka on hieman perää matalemmalla myös uusilla jousilla. Liekö kumit hieman linttaantuneet... Ja Eibachin jousilla on ihan tarpeeks matala, ainakin jos vertaa alkuperäiseen. Ja jos laittais ykköskumit, olis jo selvästi madalletun näköinen.
On siellä Sahalahden takamailla kuitenkin sen verran noita routaheittoja, ettei siitä ihan LowRideria kantsi tehdä; ainakin Biimerin pakoputki sylki kipinää päätiellä kevättalven routakuopissa 60/40mm madalluksella ja 3 hengen kuormalla. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla on kans eibachit odottamassa asennusta. Heti kun ostin auton (w124, 300D) niin lyhensin etujousia 1 1/2 kiekkaa edestä ja kierroksen takaa sekä laitoin bilsteinin sprintit alle eteen. Perän käytös ei miellyttänyt lyhennetyillä jousila joten hankin oikean alustasarjan. Kunhan nyt sais sen paikoilleen.

Auto on kyllä melko matala kun lyhentelin etujousia reilusti, vaikka se oli kyllä melkoinen traktori ennen jousien lyhennystä. Luultavasti nousee hieman noilla eibacheilla??? On kyllä ennen ja jälkeen kuvia, mutten saa niitä näytille tänne ellei joku ystävällinen sitte halua niitä laittaa näkösälle :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Pasi M. kirjoitti:On siellä Sahalahden takamailla kuitenkin sen verran noita routaheittoja, ettei siitä ihan LowRideria kantsi tehdä; ainakin Biimerin pakoputki sylki kipinää päätiellä kevättalven routakuopissa 60/40mm madalluksella ja 3 hengen kuormalla. :wink:
No se on kyllä totta varsinkin tuo kuhmalahti ek yhtä hyppyä ja röykytystä koko ajan.Mutta nyt on vähän parempi ajaa kun tuli uusi pinta Sahalahti-Kangasala välille siinä kelpaa kyllä mennä katu sliipperillä toista sataa :D Mutta asiaan eli tuo Maurin madallus näyttääpi kyllä aika hienolta kun vaan sais toteutettua jossain vaiheessa omaanikin mutta katsotaan nyt miltä näytääpi Mikan farkku kunhan kerkiääpi ottaa ensin kuvia omastaan.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Vastaa Viestiin