W124 farmarin madallus
W124 farmarin madallus
Elikkäs pitäisi jossain vaiheessa pistää tuohon farkkuun jonkinlainen madallus sarja kun nuo omat jouset alkavat olla jo aika vetelät.Ja kysymys kuuluukin minkälaisia sarjoja muut ovat laittaneet autoihinsa ja mistä on mahdollisesti ostettu.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Eibachit ehdottomasti, säilyy mukavuus, ei madalla liikaa ja toimii alkup. iskareilla, jos vaan ovat kunnossa.
Prostreetiltä tai KL:n poistomyynnistä.
Prostreetiltä tai KL:n poistomyynnistä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Täytyypä käydä joku päivä kl stä kyselemässä.Minkähän laiset jousen säätökumit kannattaa pistää arviolta että nokka olis alempana ja perään sais semmosen pienen nousun ettei ihan menis perä maassa kun on jotain takana tai vetää kärryä perässä.Pasi M. kirjoitti:Eibachit ehdottomasti, säilyy mukavuus, ei madalla liikaa ja toimii alkup. iskareilla, jos vaan ovat kunnossa.
Prostreetiltä tai KL:n poistomyynnistä.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mulla on H&R:n jouset ja Bilsteinin Sprint-etuiskarit, takana sportlinen tasonsäätötolpat, ja kallistuksen vakaajat on kanssa sportlinea, auto kun oli alunperin jo tilattu sporttialustalla.
Myös Eibachia olen käyttänyt aikoinaan 300 TE:ssä, oli tosi hyvä, nykyiseen autoon ne ei enää riittäneet vaan tarvittiin järeämpiä jousia, H&R on loistava.
Tässä vähän kuvaa miltä näyttää, keula on tuosta kuvasta hiukan vielä painunut kun jouset ovat asettuneet.

Perän korkeuden voi säätää halutulle tasolle, onhan siellä tasonsäätö. Mulla on kakkosen kumit ympäriinsä, kannattaa muuten vaihtaa uusiin ne kumit, ne painuvat vuosien saatossa kasaan.
Myös Eibachia olen käyttänyt aikoinaan 300 TE:ssä, oli tosi hyvä, nykyiseen autoon ne ei enää riittäneet vaan tarvittiin järeämpiä jousia, H&R on loistava.
Tässä vähän kuvaa miltä näyttää, keula on tuosta kuvasta hiukan vielä painunut kun jouset ovat asettuneet.

Perän korkeuden voi säätää halutulle tasolle, onhan siellä tasonsäätö. Mulla on kakkosen kumit ympäriinsä, kannattaa muuten vaihtaa uusiin ne kumit, ne painuvat vuosien saatossa kasaan.
Joo o hyvältähän tuo näyttää. Mitenkäs tuon perän säätö sitten tapahtuu kun ei ole napilla toimivaa perän säätöä. Ja takanahan on vielä ne hydrauliset iskarit. Jotka pitäis kai säätyä painon mukaan?? mutta jostain olin muistaakseni lukenut että perässä olisi jotkut säätötangot josta voi nostaa perää ylemmäksi.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Perän tasonsäätö toimii yksinkertaisesti niin että takakallistuksenvakaajalta tulee säätötanko hydrauliventtiiliin, joka puolestaan säätää koneen kyljessä sijaitsevalta hydraulipumpulta tulevan hydrauliöljyn pääsyä takaiskunvaimentimiin.Tommi83 kirjoitti:Joo o hyvältähän tuo näyttää. Mitenkäs tuon perän säätö sitten tapahtuu kun ei ole napilla toimivaa perän säätöä. Ja takanahan on vielä ne hydrauliset iskarit. Jotka pitäis kai säätyä painon mukaan?? mutta jostain olin muistaakseni lukenut että perässä olisi jotkut säätötangot josta voi nostaa perää ylemmäksi.
Pidentämällä tätä tankoa perän vakiotaso laskee.
Perän korkeus ei varsinaisesti säädy kuorman mukaan, vaan perän laskiessa alaspäin venttiili avautuu ja hydrauliöljy pääsee paineella iskunvaimentimiin sisään nostaen perän takaisin säädettyyn korkeuteen jolloin venttiili taas sulkeutuu. Systeemi on täysin mekaaninen.
Komea on Koljan kosla.
Ehkei tuninkia mutta topicin aihetta sivuten:
Omassa lotjassani häiritsee "maasturilook", josta mielelläni haluaisin eroon. Autoon on ilmeisesti joskus lyöty eteen tarvikejouset ja nyt on renkaan ja lokarin välissä ilmaa vajaat kymmenen senttiä (renkaan keskusta - lokari 41 cm).
Edessä on kakkosen kumit. Tarkoituksena ei ole tiputtaa kulkinetta ihan tonttiin vaan suurinpiirtein tehtaalla suunnitellulle tasolle. Saisi samalla autoon terveen etunojan. Onko kellään heittää lukuja, mitä tuo taso suurinpiirtein tarkoittaisi?
Valittelin ongelmaani M-B Osassa (paikallinen KL) ja sieltä suositeltiin ykkösen kumeja ja 250 D:n jousia (ilmeisesti pikkuisen 230 E:n jousia jäykemmät).
Arvoita tuon homman järkevyydestä?
t.
Risto
Kyseessä siis allekirjoituksen farmari. Ei ilmastointia painona, alla 195/65 15" gummit.
Ehkei tuninkia mutta topicin aihetta sivuten:
Omassa lotjassani häiritsee "maasturilook", josta mielelläni haluaisin eroon. Autoon on ilmeisesti joskus lyöty eteen tarvikejouset ja nyt on renkaan ja lokarin välissä ilmaa vajaat kymmenen senttiä (renkaan keskusta - lokari 41 cm).
Valittelin ongelmaani M-B Osassa (paikallinen KL) ja sieltä suositeltiin ykkösen kumeja ja 250 D:n jousia (ilmeisesti pikkuisen 230 E:n jousia jäykemmät).
Arvoita tuon homman järkevyydestä?
t.
Risto
Kyseessä siis allekirjoituksen farmari. Ei ilmastointia painona, alla 195/65 15" gummit.
E500 – 211.070
Ohohnetin hinnastosta:enska kirjoitti:Kumit on välillä 1-3 ja nousu 1 ja 3 välillä oli muistaakseni 13mm
W124 Takajousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . 18-1203 3.36
W124 Takajousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1202 3.36
W124 Takajousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1281 3.03
W124 Etujousen korokekumi "4" 23mm. . . . . . . . . . . . . 18-1204 4.20
W124 Etujousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . . 18-1309 4.37
W124 Etujousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1308 3.36
W124 Etujousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1307 3.03
300CE:ssä on edessä kolmoskumit ja takana kakkoset, silti nokka on hieman perää matalemmalla myös uusilla jousilla. Liekö kumit hieman linttaantuneet... Ja Eibachin jousilla on ihan tarpeeks matala, ainakin jos vertaa alkuperäiseen. Ja jos laittais ykköskumit, olis jo selvästi madalletun näköinen.Tommi83 kirjoitti:Minkähän laiset jousen säätökumit kannattaa pistää arviolta että nokka olis alempana ja perään sais semmosen pienen nousun ettei ihan menis perä maassa kun on jotain takana tai vetää kärryä perässä.
On siellä Sahalahden takamailla kuitenkin sen verran noita routaheittoja, ettei siitä ihan LowRideria kantsi tehdä; ainakin Biimerin pakoputki sylki kipinää päätiellä kevättalven routakuopissa 60/40mm madalluksella ja 3 hengen kuormalla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mulla on kans eibachit odottamassa asennusta. Heti kun ostin auton (w124, 300D) niin lyhensin etujousia 1 1/2 kiekkaa edestä ja kierroksen takaa sekä laitoin bilsteinin sprintit alle eteen. Perän käytös ei miellyttänyt lyhennetyillä jousila joten hankin oikean alustasarjan. Kunhan nyt sais sen paikoilleen.
Auto on kyllä melko matala kun lyhentelin etujousia reilusti, vaikka se oli kyllä melkoinen traktori ennen jousien lyhennystä. Luultavasti nousee hieman noilla eibacheilla??? On kyllä ennen ja jälkeen kuvia, mutten saa niitä näytille tänne ellei joku ystävällinen sitte halua niitä laittaa näkösälle
Auto on kyllä melko matala kun lyhentelin etujousia reilusti, vaikka se oli kyllä melkoinen traktori ennen jousien lyhennystä. Luultavasti nousee hieman noilla eibacheilla??? On kyllä ennen ja jälkeen kuvia, mutten saa niitä näytille tänne ellei joku ystävällinen sitte halua niitä laittaa näkösälle
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
No se on kyllä totta varsinkin tuo kuhmalahti ek yhtä hyppyä ja röykytystä koko ajan.Mutta nyt on vähän parempi ajaa kun tuli uusi pinta Sahalahti-Kangasala välille siinä kelpaa kyllä mennä katu sliipperillä toista sataaPasi M. kirjoitti:On siellä Sahalahden takamailla kuitenkin sen verran noita routaheittoja, ettei siitä ihan LowRideria kantsi tehdä; ainakin Biimerin pakoputki sylki kipinää päätiellä kevättalven routakuopissa 60/40mm madalluksella ja 3 hengen kuormalla.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86
Ex Mercedes Benz 300TE -89





