MB123 81/84 ulinaa, jyrinää
MB123 81/84 ulinaa, jyrinää
Moro
Nyt on takarunko pudotettu alas, on siinä iso kasa rautaa!
Vaihdan kardaanin tukilaakerin + ohjausholkin + vanhan 300d perän,
saas nähdä loppuuko ulinat ja jyrinät.
Ostaisin vasemman tukivarren, ei haittaa jos vähän hitsattavaa jousikupissa, tuossa mun on paljon! max 50ekua
ja sitten kysymys:
koputtava ääni tulee n.100 km yhtämittaisen ajon jälkeen, ääni alkaa jos hiljentää vauhtia, muuten on hiljainen.
veikkasin ensin toista vetoakselia kumit oli kyllä ehjät mutta vanhat,
Vai voiskohan tuo olla kardaaniin liian tiukka nivel tms, kun taivuttelin sitä irrallaan niin nivelet kääntyi hiukan pykälittäin. välystä ei kyllä käsiin tuntunut.
tajuttoman kalliita noi vetoakselit noin tehoihin verraten taitaa olla samoja jöötejä kuin isoissa bensamersuissa.?
Mitähän öljyä tuollaiseen vanhaan perään laittais synteettistä vai ei? en tiedä mitä on ollut ja nyt ollu jo "kuivana" ties kuinka kauan.
-Ruoste raiskaa mutta konepa käy nätisti!-
Nyt on takarunko pudotettu alas, on siinä iso kasa rautaa!
Vaihdan kardaanin tukilaakerin + ohjausholkin + vanhan 300d perän,
saas nähdä loppuuko ulinat ja jyrinät.
Ostaisin vasemman tukivarren, ei haittaa jos vähän hitsattavaa jousikupissa, tuossa mun on paljon! max 50ekua
ja sitten kysymys:
koputtava ääni tulee n.100 km yhtämittaisen ajon jälkeen, ääni alkaa jos hiljentää vauhtia, muuten on hiljainen.
veikkasin ensin toista vetoakselia kumit oli kyllä ehjät mutta vanhat,
Vai voiskohan tuo olla kardaaniin liian tiukka nivel tms, kun taivuttelin sitä irrallaan niin nivelet kääntyi hiukan pykälittäin. välystä ei kyllä käsiin tuntunut.
tajuttoman kalliita noi vetoakselit noin tehoihin verraten taitaa olla samoja jöötejä kuin isoissa bensamersuissa.?
Mitähän öljyä tuollaiseen vanhaan perään laittais synteettistä vai ei? en tiedä mitä on ollut ja nyt ollu jo "kuivana" ties kuinka kauan.
-Ruoste raiskaa mutta konepa käy nätisti!-
Viimeksi muokannut Hako, Ti 14.09.2004 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Tervetuloa joukkoon kummaan.
Perän tarkistuksessa pidä kahdella kädellä vetareista kiinni, ja pyöritä kardaania kolmannella (ts vetarien ja kardaanin laipoista). Väljää ei saisi paljon olla (kolinaa). Musta öljy on usein kuluneen perän merkki. Tietysti myös metallihileet öljyn seassa kertoo kuluneisuudesta.
Jos ö-paineet on tapissa, niin se on hyvä merkki. Eikö kuumanakaan laske alle 3:n tyhjäkäynnillä? Yleensä paine asettuu välille 1-2,5, mutta minullakin on vain karvan alle 3.
Perän tarkistuksessa pidä kahdella kädellä vetareista kiinni, ja pyöritä kardaania kolmannella (ts vetarien ja kardaanin laipoista). Väljää ei saisi paljon olla (kolinaa). Musta öljy on usein kuluneen perän merkki. Tietysti myös metallihileet öljyn seassa kertoo kuluneisuudesta.
Jos ö-paineet on tapissa, niin se on hyvä merkki. Eikö kuumanakaan laske alle 3:n tyhjäkäynnillä? Yleensä paine asettuu välille 1-2,5, mutta minullakin on vain karvan alle 3.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Eli hiukan saa olla välystä mutta kolahtaa ei saa. tämä selvä. tarkistan kun saan 300d perän tänään. kiitosSivonen kirjoitti:Tervetuloa joukkoon kummaan.
Perän tarkistuksessa pidä kahdella kädellä vetareista kiinni, ja pyöritä kardaania kolmannella (ts vetarien ja kardaanin laipoista). Väljää ei saisi paljon olla (kolinaa). Musta öljy on usein kuluneen perän merkki. Tietysti myös metallihileet öljyn seassa kertoo kuluneisuudesta.
Jos ö-paineet on tapissa, niin se on hyvä merkki. Eikö kuumanakaan laske alle 3:n tyhjäkäynnillä? Yleensä paine asettuu välille 1-2,5, mutta minullakin on vain karvan alle 3.
Koneeseen on tehty 2001 kyllä iso remppa, mutta mittarin mukaan paine ei kyllä laske tyhjäkäynnilläkään uskoako tuota.
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Voi sitä uskoa. Minun tutulla on 540 tkm ajettu 240D, jossa konetta ei ole ikinä korjattu, ja siinäkin on tyhjäkäyntipaineet kuumalla koneella yli 2,5:ssa. Korjatussa koneessa paineiden olo aina kolmosessa ei olisi kovinkaan iso ihme.Hako kirjoitti: Koneeseen on tehty 2001 kyllä iso remppa, mutta mittarin mukaan paine ei kyllä laske tyhjäkäynnilläkään uskoako tuota.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: MB240TD/230TE 81/84 ulinaa, jyrinää,hytinää
Moottorin tukikumi: Kumien kuntoa on hankala todeta ottamatta irti. Itselläni oli 230 E:ssä kumi mennyt kahtia, eikä sitä huomannut, ennenkuin otti kumin käteen.Hako kirjoitti:Miten todeta kumien kunto ottamatta irti?
Mikä hajoaa keskuslukituksesta ensin kuulemma paineet karkaa jonnekin, letkut vai kalvokytkimet?
Ohjaustehostin on pois toiminnasta, kuulemma toimiva, kuuluisko kannen alla olla suodatin ja tiiviste?
Keskuslukitus: sanoisin heikommaksi lenkiksi kalvokytkintä eli painerasiaa. Letku on suht kovaa muovia, eikä se mene rikki esim. saranoissa, joissa se kulkee kumihaitarin sisässä.
Ohjaustehostin: nestesäiliössä kuuluu olla suodatin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hako kirjoitti:Eli hiukan saa olla välystä mutta kolahtaa ei saa. tämä selvä. tarkistan kun saan 300d perän tänään. kiitosSivonen kirjoitti:Tervetuloa joukkoon kummaan.
Perän tarkistuksessa pidä kahdella kädellä vetareista kiinni, ja pyöritä kardaania kolmannella (ts vetarien ja kardaanin laipoista). Väljää ei saisi paljon olla (kolinaa). Musta öljy on usein kuluneen perän merkki. Tietysti myös metallihileet öljyn seassa kertoo kuluneisuudesta.
Jos ö-paineet on tapissa, niin se on hyvä merkki. Eikö kuumanakaan laske alle 3:n tyhjäkäynnillä? Yleensä paine asettuu välille 1-2,5, mutta minullakin on vain karvan alle 3.
Koneeseen on tehty 2001 kyllä iso remppa, mutta mittarin mukaan paine ei kyllä laske tyhjäkäynnilläkään uskoako tuota.
Nonnih nyt otti ohraleipä!
Perä jonka eilen sain on lähes välyksetön mutta kiinni olevassa yli kahden sentin heitto!
Ikävä yllätys oli auton alla makoillessa se että iskarin alapään kiinnitys on ruostunut ja revennyt irti saako tuota hitsata vai pitääkö vaihtaa kys.osa.
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Re: MB240TD/230TE 81/84 ulinaa, jyrinää,hytinää
Kiitos, mistähän saa tarvittaessa noita kalvokytkimiä, korjata ei varmaankaan pysty?Timo L. kirjoitti:Moottorin tukikumi: Kumien kuntoa on hankala todeta ottamatta irti. Itselläni oli 230 E:ssä kumi mennyt kahtia, eikä sitä huomannut, ennenkuin otti kumin käteen.Hako kirjoitti:Miten todeta kumien kunto ottamatta irti?
Mikä hajoaa keskuslukituksesta ensin kuulemma paineet karkaa jonnekin, letkut vai kalvokytkimet?
Ohjaustehostin on pois toiminnasta, kuulemma toimiva, kuuluisko kannen alla olla suodatin ja tiiviste?
Keskuslukitus: sanoisin heikommaksi lenkiksi kalvokytkintä eli painerasiaa. Letku on suht kovaa muovia, eikä se mene rikki esim. saranoissa, joissa se kulkee kumihaitarin sisässä.
Ohjaustehostin: nestesäiliössä kuuluu olla suodatin.
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Ehkä tarkoituksenmukaisinta on metsästää kalvokytkin Hämeen Viialassa sijaitsevasta Venetmäen MB-purkaamosta. Myyvät hyväkuntoisia osia kohtuuhintaan ja osaavat neuvoa. Numero liikkeeseen on (03) 588 9166 .
Toki samaiset osat saa uutena paitsi Vehosta, myös KL-varaosista (www.kl-varaosat.fi) tai Merteilista (www.merteil.fi).
Viimeksimainitut tarjoavat hyvää tarvike- tai alkuperäisosaa kohtuuhinnoin.
Mainitaan nyt nämä tässä topicissa, näin pohjatietona uudelle mersumiehelle.
Toki samaiset osat saa uutena paitsi Vehosta, myös KL-varaosista (www.kl-varaosat.fi) tai Merteilista (www.merteil.fi).
Viimeksimainitut tarjoavat hyvää tarvike- tai alkuperäisosaa kohtuuhinnoin.
Mainitaan nyt nämä tässä topicissa, näin pohjatietona uudelle mersumiehelle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
123 240d>300d perä, kampiakselin tiiviste
Moro
Nyt on 300D perä vaihdettu johan hiljeni!
Tein eilen +800 kilsan koeajon Kiiminki-Jämsä-kiiminki likan pösöä korjaan! Välitys on ihan ok., matka/nopeus näyttää tietysti hiukan alakanttiin
Vaihdoin myös vetoakselin (52 eu + matkahuolto, www.varaosahaku.fi ).
Vaihdoin myös kardaanin ohjausholkin takapäähän ja kannatinlaakerin, olis ehkä pitänyt vaihtaa holkki myös etupäähän kun hiukan hurisee vielä yli 90 vauhdissa.
Korjasin myös alkuperäisen tukivarren iskarin kiinnityksen vaikka oli aika laho mutta kun käytetyt olis 1/2-1/3 mesen hinnasta!
Takasilta meni paikoilleen kulma kerrallaan, ensin laitoin iskarin varret reikiin ja viimeksi perä murikan ripustuksen neljä pulttia.
Vaihdoin myös kampuran etupään tiivisteen.. nyt se vasta vuotaakin ...kele! uusiksi meni.
jäähdyttäjä oli kuitenkin helppo nostaa pois ja muutenkin tilaa kohtalaisesti. Iso pultti vaati tietty vähän jatkovartta mutta lähtoi kun laittoi nelosen päälle ja kapulaa renkaiden eteen.
Tarvii kait kokeilla laittaa tiivisteen ulkokehälle silikoonit jos sieltä vaikka vuotaa ja muuttaa paikkaa muutaman millin jos on varaa??
Nyt on 300D perä vaihdettu johan hiljeni!
Tein eilen +800 kilsan koeajon Kiiminki-Jämsä-kiiminki likan pösöä korjaan! Välitys on ihan ok., matka/nopeus näyttää tietysti hiukan alakanttiin
Vaihdoin myös vetoakselin (52 eu + matkahuolto, www.varaosahaku.fi ).
Vaihdoin myös kardaanin ohjausholkin takapäähän ja kannatinlaakerin, olis ehkä pitänyt vaihtaa holkki myös etupäähän kun hiukan hurisee vielä yli 90 vauhdissa.
Korjasin myös alkuperäisen tukivarren iskarin kiinnityksen vaikka oli aika laho mutta kun käytetyt olis 1/2-1/3 mesen hinnasta!
Takasilta meni paikoilleen kulma kerrallaan, ensin laitoin iskarin varret reikiin ja viimeksi perä murikan ripustuksen neljä pulttia.
Vaihdoin myös kampuran etupään tiivisteen.. nyt se vasta vuotaakin ...kele! uusiksi meni.
jäähdyttäjä oli kuitenkin helppo nostaa pois ja muutenkin tilaa kohtalaisesti. Iso pultti vaati tietty vähän jatkovartta mutta lähtoi kun laittoi nelosen päälle ja kapulaa renkaiden eteen.
Tarvii kait kokeilla laittaa tiivisteen ulkokehälle silikoonit jos sieltä vaikka vuotaa ja muuttaa paikkaa muutaman millin jos on varaa??
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92