oltzi kirjoitti:onkos nuo 290 aivan susia?? ois vaa vähempi ajettua edullisemmin.
290 on vielä ns. vanhanajan patarautaa. eli tekniikka on suhteellisen yksinkertainen. laiskahan se on, mutta kyllä sillä ajelee, jos ei ole hätäinen luonteeltaan. vakio puhallin on niin onnettoman pieni, että yhtään enempää tehoja ei kannata yrittää ottaa pihalle. om606:sen vakio turbolla, paremmalla coolerilla, uudella putkistolla ja ohjelmoinnilla tulee aivan ajettava. tästä ei ole itsellä kokemusta, mutta näin olen kuullut esson baarissa.
5-pyttynen diesel ei ääniltään ole mitenkään kaunis, kuten on jo todettu. ei se moottorin ääni mielestäni kabiiniin kuulu mitenkään häiritsevästi. suoraruikkari ei sitä lämpöäkään kehitä mitenkään hirmuisesti. kun pakkasta alkaa olla enemmän kuin -20c niin ei lämmöt tahdo pysyä siellä 90c:ssa ilman webastoa. tämä siis maantietä ajettaessa. vastaavasti hämmästyttävän taloudellinen w210 on 290td koneella ja manuaalina. 11 viime tankillista keskiarvo 5.33L/100km. 70/30 maantie ja kaupunki ja ajotyyli kohtuullisen rauhallinen.
eli koneeltaan 290 on varmatoiminen. jos pystyt hyväksymään laiskuuden ja vajaapyttysen äänet niin uskaltaa ostaa. ja nythän oli puhe vain itse koneesta. korista ym. ei sitten puhuta
