Ei ole.Jutzk kirjoitti:Eikös se oo läpi asti se jenka? Tuloo öljyvuoto jos näin on vai oonko vääräs?
elementtien vaihto pumppuun.
Re: elementtien vaihto pumppuun.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Yritin kerran ottaa tuota rajotinta pois w202 200D:stä kun pumppu oli paikallaan autossa, tiputin 2 kuusiokooavainta jonnekin väliin ja sitten totesin että olkoon paikallaan. On vähän ahtaassa välissä ainakin tuossa kokoonpanossa
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Onhan se ahtaassa välissä ja pyörii vielä lisäks todella nihkeästi
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Dremelillä katkaasoo koko hyvän
Ajattelin seuraavaan versioon tehdä 2 menolla, näyttääs olevan helposti tehtävissä ku jengatkin valmiina. Onkos kukaan muu huomannut että prikkoja lisäämällä saisi periaatteessa lisää iskua elementeille? Eli sinne kupin ja elementin istukan alle näin vaikeasti selitettynä. Tai iskuhan on sama mutta niin.
Ajattelin seuraavaan versioon tehdä 2 menolla, näyttääs olevan helposti tehtävissä ku jengatkin valmiina. Onkos kukaan muu huomannut että prikkoja lisäämällä saisi periaatteessa lisää iskua elementeille? Eli sinne kupin ja elementin istukan alle näin vaikeasti selitettynä. Tai iskuhan on sama mutta niin.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Jotenkin tuntuu ettei ne rikat siellä mitään hyödytä. Joku olis sen muuten jo tehnyt
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
sitä simmausta kerran kokeiltiin ja syöttö saatiin kasvamaan 120->125 en nyt enää muista mitä eroja niissä elementeissä oli kun niitä verrattiin vierekkäin.
muistaakseni mynän mäntä oli pitempi ja löpö reikä lohkossa alempana ja soikean muotoinen
muistaakseni mynän mäntä oli pitempi ja löpö reikä lohkossa alempana ja soikean muotoinen
w201 om605
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Niin no jos jostakin löytäis pitempiä elementtejäjekku90 kirjoitti:sitä simmausta kerran kokeiltiin ja syöttö saatiin kasvamaan 120->125 en nyt enää muista mitä eroja niissä elementeissä oli kun niitä verrattiin vierekkäin.
muistaakseni mynän mäntä oli pitempi ja löpö reikä lohkossa alempana ja soikean muotoinen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
alunperin tuo elementin korkeus säätö hoidetaan nostimen rullia vaihtamalla niitä on eri halkaisijalla 0,15mm välein (syötön ajoituksen perus säädössä käytetään)
pumpun nokassa on nostoa 7mm
tehollinen isku kuitenkin alkaa siitä hetkestä kun elementti nousee täyttöaukkonsa yläosan ohi ollen noin 4,5mm (vakio 5,5mm elementti täyttöaukko 2,5mm)
ei ole paljon varaa nostella ottaa pian tappi sylinterinsä alaosaan tai sitten ylhäällä iskee paineventtiiliin eikä ehkä ehdi täyttyä jos täytös reikä ei aukene kokonaan (no suurempaa siirtopainetta vaan sitten)
lisäksi kannatta huomioida että tapin syötön lopetus viiste myös nousee tapin mukana (tosin tällä ei ole merkitystä kun vivun rajoitin ruuvi on poistettu niin tapin kiertymä on max. kierrosluvun loppuun asti niin suuri että viiste ei pääse puuttumaan syötön rajaukseen)
soikea täytös reikä siihen sopivaksi koneistetun tapin kanssa on paras ratkiasu
pumpun nokassa on nostoa 7mm
tehollinen isku kuitenkin alkaa siitä hetkestä kun elementti nousee täyttöaukkonsa yläosan ohi ollen noin 4,5mm (vakio 5,5mm elementti täyttöaukko 2,5mm)
ei ole paljon varaa nostella ottaa pian tappi sylinterinsä alaosaan tai sitten ylhäällä iskee paineventtiiliin eikä ehkä ehdi täyttyä jos täytös reikä ei aukene kokonaan (no suurempaa siirtopainetta vaan sitten)
lisäksi kannatta huomioida että tapin syötön lopetus viiste myös nousee tapin mukana (tosin tällä ei ole merkitystä kun vivun rajoitin ruuvi on poistettu niin tapin kiertymä on max. kierrosluvun loppuun asti niin suuri että viiste ei pääse puuttumaan syötön rajaukseen)
soikea täytös reikä siihen sopivaksi koneistetun tapin kanssa on paras ratkiasu
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Tuota tarkoitin, eli lisää rikkoja sinne elementtien alle niin että ylä-asennos tulis sen sylinterin tasalle, kun sehän jää jonkun millin vajaaksi. Sitte tosiaan kattoos seuraavaksi ala asennon, leventää sitä reikää reiän yläpäästä. Tulis varmasti enee soppaa. Bensamersun sähköinen pumppu toimii siirtopumppuna jo valmiiksi, kuristaa pumpun paluuta niin että 2 bar olis siirtopaine elementeille.
Kaikkee sitä köyhä kehittelee, pitääpä nykästä vielä pumppu käteen
Kaikkee sitä köyhä kehittelee, pitääpä nykästä vielä pumppu käteen
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Mihin kaikkeen ne nokka akselin keskipako limput vaikuttaa?Ne kaiketi rajottaa syöttöä huippukierroksilla mutta onko niillä muuta vaikutusta?Mihin ne pumpun takaosan kaksi sisempää säätöruuvia vaikuttaa siis ne jotka ovat siellä pumpunrungon ja takaosan välissä siinä keskipakolimppujen vieressä?
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Eiköpä tuo koko syöttöpumpun säädin perustu niihin keskipakolimppuihin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: elementtien vaihto pumppuun.
kyllä. kylmäkäynnistyksestä ja tyhjäkäynnistä alkaen ne limput hoitaa sen, että kone käy niinku pitääkin aina maksimikierroksille saakka. jos limput ei toimi niinkun kuuluu, niin kone ei käy tyhjäkäyntiä, taikka ei jaksa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä, taikka ei ymmärrä lopettaa sopan antamista, kun kierrokset on "maximissa". eli koko pumpun toiminta perustuu niihin keskipakolimppuihin.S202 kirjoitti:Eiköpä tuo koko syöttöpumpun säädin perustu niihin keskipakolimppuihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Joskus mynämäellä kyselin vaparipumpun ruuvauksesta niin mestari muistaakseni höpötti tosta keskipakosäätimestä että sitä pitäisi jotenkin säätää että saa syöttöä tulemaan heti alhaalta.Sanoi että pumppu antaa vakiona täyden syötön vasta kierroksilla.Tästä on jo aikaa joten voi olla että muistan väärin mutta jotenkin se tällä tavalla se sitä selitti...Rupesin nyt tutkimaan tota pumpun toimintaa kun levitin sen.Vielä ei auennut että miten sen sais antamaan täyden syötön heti alhaalta.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: elementtien vaihto pumppuun.
oot nyt kuitenkin ymmärtäny väärinhegeli kirjoitti:Joskus mynämäellä kyselin vaparipumpun ruuvauksesta niin mestari muistaakseni höpötti tosta keskipakosäätimestä että sitä pitäisi jotenkin säätää että saa syöttöä tulemaan heti alhaalta.Sanoi että pumppu antaa vakiona täyden syötön vasta kierroksilla.Tästä on jo aikaa joten voi olla että muistan väärin mutta jotenkin se tällä tavalla se sitä selitti...Rupesin nyt tutkimaan tota pumpun toimintaa kun levitin sen.Vielä ei auennut että miten sen sais antamaan täyden syötön heti alhaalta.
(tunnustan heti että en ole häävi selittäjä mutta yritän ainakin)
mitä kovemmin pyörii pumpun aksila sitä enempi keskipako säätimen painot auetessaan rajoittavat syöttöä
jos kuvitellan että vakio säädöissään olevan pumpun max kierrosluku on esim. 5300rpm ja vetävät kierrokset alkaa rajaantumaan 4500rpm kohdalla
niin aina tuon 4500rpm kierrosluvun alapuolella olevalla kierrosluku alueella pystyy kaasun pohjaan painamalla saamaan elementit siihen maksimi asentoon joka on syöttöruuvista säädetty
sen 4500rpm jälkeen alkavat keskipako painot nojata pientä jousta vastaan jonka välityksellä syötö määrä alkaa putoamaan
5300rpm kohdalla tulee keskipako painoille vastaan se jäykkä jousi josta yleensä säädätte maksimi kierrokset ja kun sen jousen voima on voitettu niin syöttömäärä putoaa jyrkästi
ja tuon ja tuon pienen jousen saa käännettyä kaasuvivulla kasaan kun poistaa pumpun takaa sivulla olevan vivun rajoitin ruuvin silloin jää vain toimintaan se maksimi kierrosten säätö ruuvi jolloin syöttö pysyy täysillä 5300rpm asti
tuo ruuvin poisto on tehokkaampi pumppumallissa jossa ei ole morkoolia tai alppi kelloa niiden sisäinen vivusto rajoitaa vivun liikettä toki sitäkin voi viilaamalla hiukan parantaa mutta paras on kelloton säädin malli
pumpussa ei tarvi koskea kuin kolmeen ruuviin yläkulmassa tyhjäkäynti päinvastaisella puolella alhaalla maksimi syötön ruuvi ja siinä välissä maksimi kierrosten iso säätöruuvi mihinkään muuhun ruuviin älkää koskeko
on kylläkin totta että kun syöttöruuvi on ruuvattu niin pitkälle että se vastaa takakanteen niin ei tahdo enää kierrokset pudota ja tyhjäkäynti on suuri silloin on näkyny sellaisia ohjeita että ruuvataan siitä maksimi kierrosluku ruuvin alta tai sitten siitä pumpun ulkopuolella takana ylhäältä olevasta ruuvista tyhjäkäynti alas
mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D
jousen oikea säätö vaikutta osakaaku alueeseen ja kuinka paljon mooottoria voi kuormittaa tyhjäkäynnillä valot/ohjaustehosti/automaatti vaihteisto jos jousi on väärässä säädössä niin auto sammuu ja ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä kylmänä vasinkaan jos pumpussa ei ole sähköistä tyhjäkäynnin säädintä
Re: elementtien vaihto pumppuun.
No nyt tuo toiminta rupee selviimään...Rakentelen ensviikol testikoneel penkin ni pääsen säätöhommiin...
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt tippuu aika rajusti samasta syystä kun jousi löystyy ja painot pääsee aukeamaan kun alakierroksilla painaa kaasua.xr kirjoitti:mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D
Viimeksi muokannut Siekkinen, Su 17.11.2013 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Tuonne jousen alleko ne jotkut hurjat lisäilee niitä prikkoja?Siekkinen kirjoitti:xr kirjoitti:mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D /quote]
Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt tippuu aika rajusti samasta syystä kun jousi löystyy ja painot pääsee aukeamaan kun alakierroksilla painaa kaasua.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Jolle kirjoitti:Tuonne jousen alleko ne jotkut hurjat lisäilee niitä prikkoja?Siekkinen kirjoitti:xr kirjoitti:mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D /quote]
Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt tippuu aika rajusti samasta syystä kun jousi löystyy ja painot pääsee aukeamaan kun alakierroksilla painaa kaasua.
Niin. Se ruuvi pois ja 1.5 millin rikka sinne alle ja ruuvi takasi. On vaan vähän paskamainen säätää ilman penkkiä. Tai voihan sen niin säätää että niin paljon kiinni ettei kierrokset enää tipaha ja sitten puoli kiekkaa kerrallaan auki että kierrokset taas tippuu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
ei tämän jousen alle vaan yleensä siihen maksimikierroslukuun vaikuttavan jousen alle (isoin ruuvi mitä kannen alta löytyy joko kuuskulma tai torx avain kannalla)Jolle kirjoitti:Tuonne jousen alleko ne jotkut hurjat lisäilee niitä prikkoja?Siekkinen kirjoitti:xr kirjoitti:mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D /quote]
Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt tippuu aika rajusti samasta syystä kun jousi löystyy ja painot pääsee aukeamaan kun alakierroksilla painaa kaasua.
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Hmm, mutta jos ottaa sen stoppariruuvin pois pumpun kyljestä niin se ajaa saman asian? Tai paremminkin?xr kirjoitti:ei tämän jousen alle vaan yleensä siihen maksimikierroslukuun vaikuttavan jousen alle (isoin ruuvi mitä kannen alta löytyy joko kuuskulma tai torx avain kannalla)Jolle kirjoitti:Tuonne jousen alleko ne jotkut hurjat lisäilee niitä prikkoja?Siekkinen kirjoitti:xr kirjoitti:mutta nämä ruuvit vaikuttavat juurikin siihen jouseen johon keskipakopainot ensin nojaavat eli kun olette korjanneet niistä tyhjäkäynnin niin olette tehneet itsellenne karhun palveluksen olette saaneet syötön rajaantumisen alkamaan jo 4000rpm kierrokksella sitä jousivoimaa pudottamalla:D /quote]
Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt tippuu aika rajusti samasta syystä kun jousi löystyy ja painot pääsee aukeamaan kun alakierroksilla painaa kaasua.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: elementtien vaihto pumppuun.
stoppariruuvin poisto ja prikkojen laitto ovat kaksi aivan eri asiaan vaikuttavia toimenpiteitä
ruuvin poisto nostaa vetäiä kierroksia ei maksimi kierrroksia
prikat nostavat vain maksimi kierroksia eivätkä (vaikka laittais kuinka paljon hyvänsä) nosta sitä vetävien kierrosten leikautumis kierroslukua
ruuvin poisto nostaa vetäiä kierroksia ei maksimi kierrroksia
prikat nostavat vain maksimi kierroksia eivätkä (vaikka laittais kuinka paljon hyvänsä) nosta sitä vetävien kierrosten leikautumis kierroslukua
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Sitä tarkotin että niitä rikkoja ladotaan sinne maksimiruuvin ja syöttöruuvin välissä olevan ruuvin alle. Tämä nostaa alavääntöjä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Edelline 300d vaparin pumppu oli mynämäellä siten että kaikki mitä jräkevästi saa..Lopputulos oli helvetin hyvä kun pienillä kierroksilla paino kaasua ni mustaa tuli.No nykyinen käyttis 300d kävi samassa paikassa tosin nyt sanoin että ei tartte irrottaa pumppua riittää kun kierrät syöttöä lisää...Vastaus oli että tehdää mutta ei tule niin hyvää kun pumppu irrotettuna.Lopputulos on nyt sellainen että kun rupee kiihdyttämään niin rupee savuttamaan vasta siinä 3500rpm kohdalla ja alarekisteriin ei tullu mitään muutosta.Ainoastaan kierroksilla vetää paremmin.Tämä on se ero ja syy minkä takia rupesin itse tätä asiaa tutkimaan.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Oliskohan ne jättäny säätämättä sitä syöttöruuvin yläpuolella olevaa ruuvia kun pumppu oli koneessa kiinni.hegeli kirjoitti:Edelline 300d vaparin pumppu oli mynämäellä siten että kaikki mitä jräkevästi saa..Lopputulos oli helvetin hyvä kun pienillä kierroksilla paino kaasua ni mustaa tuli.No nykyinen käyttis 300d kävi samassa paikassa tosin nyt sanoin että ei tartte irrottaa pumppua riittää kun kierrät syöttöä lisää...Vastaus oli että tehdää mutta ei tule niin hyvää kun pumppu irrotettuna.Lopputulos on nyt sellainen että kun rupee kiihdyttämään niin rupee savuttamaan vasta siinä 3500rpm kohdalla ja alarekisteriin ei tullu mitään muutosta.Ainoastaan kierroksilla vetää paremmin.Tämä on se ero ja syy minkä takia rupesin itse tätä asiaa tutkimaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: elementtien vaihto pumppuun.
kyllä mulla on ainakin kaikki savutaneet aina alhaalta yläkierroksille asti, jos kaasu pohjassa on menty ja kaikki syötöt on pelissä, eli alppikello, tai morkooli ei ole estämässä alasyöttöjä. en oikein ymmärrä kuinka sen pumpun edes saa ilman morkoolia sellasiin säätöihin, että alakierroksilla ei savuta, mutta yläkierroksilla sitten tulee kunnon savut pakarista?
niin voi kaydä ja monesti käykin, että ahdetuissa peleissä yläkierroksilla ei tule paksua savua, koska soppa loppuu kesken, kun ahdin alkaa pelaan kunnolla.
niin voi kaydä ja monesti käykin, että ahdetuissa peleissä yläkierroksilla ei tule paksua savua, koska soppa loppuu kesken, kun ahdin alkaa pelaan kunnolla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Purin syöttöpumpun joka on lähtösin 88-mallisesta 300d vaparista löytyy sähkönen tyhjäkäynnintasain mutta alppikelloa ei ole.Suurin yllätys oli elementit jotka olikin 5.5 mm eikös vaparissa ole 5mm?Tällä tosin ei merkitystä ole.Onko tietoa noista pumppujen nokka-akseleista kun mynämäen mies sanoi että -89 ja ennen valmistetuissa vaparipumpuissa olisi paras nokka virityskäyttöön?
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: elementtien vaihto pumppuun.
viiden millin elementtejä ei ole ollut koskaan w124 mallissa minkään moottorin yhteydessähegeli kirjoitti:Purin syöttöpumpun joka on lähtösin 88-mallisesta 300d vaparista löytyy sähkönen tyhjäkäynnintasain mutta alppikelloa ei ole.Suurin yllätys oli elementit jotka olikin 5.5 mm eikös vaparissa ole 5mm?Tällä tosin ei merkitystä ole.Onko tietoa noista pumppujen nokka-akseleista kun mynämäen mies sanoi että -89 ja ennen valmistetuissa vaparipumpuissa olisi paras nokka virityskäyttöön?
w123 kopassa 200d mallissa on viiden millin tapit 240d mallissa on sitten jo 5,5mm
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Syöttöpumpun nokka vaihtuu Rs 173 uudemmaksi. Tuon numeron näkee pumpun tyyppikilvestä joka on esim. PES 6M 55C .. .. ... RS 200. Kyseessä siis uudemma nokalla varustettu syöttöpumppu. En tiedä että onko tehon kannalta mitään väliä etttä kumpi nokka siellä pumpussa on, suurin vaikutushan on käyntiäänessä 3000 kierrokseen saakka.hegeli kirjoitti:Purin syöttöpumpun joka on lähtösin 88-mallisesta 300d vaparista löytyy sähkönen tyhjäkäynnintasain mutta alppikelloa ei ole.Suurin yllätys oli elementit jotka olikin 5.5 mm eikös vaparissa ole 5mm?Tällä tosin ei merkitystä ole.Onko tietoa noista pumppujen nokka-akseleista kun mynämäen mies sanoi että -89 ja ennen valmistetuissa vaparipumpuissa olisi paras nokka virityskäyttöön?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 16.06.2014 09:17
- Paikkakunta: Parkano
Re: elementtien vaihto pumppuun.
Juu ei ainakaan tuolta dieselkontorilta kannata osia tilata, kuukausi menny eikä pakettia näy...
Eikä sähköpostiin ole sen jälkeen vastannut kun kyselin rahoja takas
Mynälle laitoin viestiä asiasta niin alko homma toimiin
Eikä sähköpostiin ole sen jälkeen vastannut kun kyselin rahoja takas
Mynälle laitoin viestiä asiasta niin alko homma toimiin
Re: elementtien vaihto pumppuun.
vähän samanlaisia kokemuksia kuullut tuosta diiselikonttorista. kyllä ne hilut sieltä vielä joskus tulee, mutta toivottoman hidasta tuntuu ihmisten kokemusten mukaan välillä olevan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E