CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Kait se olisi mahdolista,

vaan toivotavasti ei kukkan
semmoista autoonsa laita
ennemin toisin päin :)
(joka mäkeen hyytyviä riittää muutenkin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
FinMaN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 01.11.2012 09:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinMaN »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Joo, tollanen olis kyllä parempi.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Kait se olisi mahdolista,

vaan toivotavasti ei kukkan
semmoista autoonsa laita
ennemin toisin päin :)
(joka mäkeen hyytyviä riittää muutenkin)
Ei sen tarvisi pudottaa kun muutama km/h vauhtia. Tietäisin varmaan heti muutaman ottajan tuollaiselle softa muutokselle.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja skibe »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Kait se olisi mahdolista,

vaan toivotavasti ei kukkan
semmoista autoonsa laita
ennemin toisin päin :)
(joka mäkeen hyytyviä riittää muutenkin)
Ei sen tarvisi pudottaa kun muutama km/h vauhtia. Tietäisin varmaan heti muutaman ottajan tuollaiselle softa muutokselle.
tien tukkona olisivat

en ymmärrä..
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Juuri tuollaisten kuskien takia niitä "turhia" ohituksia tulee, kun itellä ainaki menee hermot, jos edellä ajava muuten ajaisi sopivaa vauhtia, muttei osaa pitää sitä tasaisena, niin joutuu itsekin olla koko ajan vakkaria säätämässä tai jarruttelemassa (kun ei ole varaa sellaiseen tutkalla toimivaan vakkariin).
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Meitä on moneen junaan, mutta mulla on ainakin normaali tilanteessa tien päällä vakkarissa +10-15km/h siitä mitä rajoitus sallii. Jos nopeus siitä putoaa esim. 5km/h ylämäen tullessa niin ei siitä tien tukkoa synny. Toisekseen jos mun peileissä noilla nopeuksilla vilkkuu vielä joku "apina" ja vaikuttaa siltä että hidastan sen matkan tekoa, niin vedän autoni ihan reilusti pientareele ja laitan vilkun oikeaan.,

Mutta olkoon, se oli vain kysymys onko mahdollista tuo toiminto? Vastaus saatiin, eli on mahdollista. Todetaan kuitenkin ettei sitä ei kenenkään kannata laittaa, kun sillä vaarantaa oman ja kanssa autoilijoiden turvallisuuden, niin ja se ärsyttää muita kun tukkii tiet.

Mites sitten nuo nykyiset vakkarit kun jarrutellaan alamäkeen? Siinä sitä ollaan uuden karhealla mersulla tientukkona vanhalle nissanille jossa ei vakkaria ole nähtykkään ja riisikippo senkun haluasi vaan kiihtyä alamäkeen. Sekin saattaa ärsyttää kanssa-autoilijaa kun jarruvalot palaa alamäessä vai hä? :lol:

Tuo jarrutoiminto pitäis saada pois myös ja se ehkä vähemmän ärsyttäis kun ylämäkeen hidastaminen ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No mun 'vanha' vakkari on sit just sellanen kun haluaisit. Ei mulla ihmeemmin jarruttele, jos oon laittanu esim. 85 vakkariin, alamäessä kiintyy johonkin 95 asti, jonka jälkeen vaihtaa pienempää mutta ei se nopeus siitä mihinkään tipu, siinä satasen alta se roikkuu. Ja kyllä sen muutaman (max3 kilsaa) pudottaa ylämäkeen tullessakin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

MiHe kirjoitti:No mun 'vanha' vakkari on sit just sellanen kun haluaisit. Ei mulla ihmeemmin jarruttele, jos oon laittanu esim. 85 vakkariin, alamäessä kiintyy johonkin 95 asti, jonka jälkeen vaihtaa pienempää mutta ei se nopeus siitä mihinkään tipu, siinä satasen alta se roikkuu. Ja kyllä sen muutaman (max3 kilsaa) pudottaa ylämäkeen tullessakin.
Oletko mielestäsi ollut teiden tukkona tuon "vanhan" mallisen vakkarin kanssa, vai poljetko aina kaasua ylämäkeen? :D
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

:D
Itse asiassa jos mulla on kärry lastissa perässä niin laitan tiptronicilla pienemmälle ja jyrkimpään mäkiin kyllä annan vähän ennakkoon kaasua :wink:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Minulla on myös vakkarissa se +10 normaalisti, eikä minua haittaisi, jos se vähän ylämäessä tippuisi, mutta alamäessä en kyllä halua vauhdin siitä nousevan (+10 vakkarissa = +7 oikeasti; +9 = sakkoraja)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

simppa80 kirjoitti:Meitä on moneen junaan, mutta mulla on ainakin normaali tilanteessa tien päällä vakkarissa +10-15km/h siitä mitä rajoitus sallii.
Eikös kulutus tippuisi jo kun laittaisit sen vakkarin siihen suurimpaan sallittuun...

Toisekseen jos ennen ylämäkeä vaihdan nelosen voimansiirtoa säästääkseni, reagoi vakkari ärsyttävän hitaasti, kerkee vauhti tippua 10-15km/h ennenkö se älyää antaa taas kaasua...

Kolmanneksi kiihdytän pedaali pohjassa, kun vauhti esim se sata, tökkäsen viiksestä vakkarin päälle ja pedaali ylös, no sehän perkele :mrgreen: vaan jatkaa kiihtymistä jollain kympillä vielä ja sitten alkaa hidastella vauhtia siihen käskettyyn satkuun

Mut otanpa yhteyttä Kajjaanin pastoriin jos se sille jottain sais tehtyä
Sprinter 316 -05 & -06
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Kyllä minuakin kiinostas tollanen. Ruuhka-aikaan toki olisin käyttämättä kyseistä toimintoa ylämäessä mutta eipä tuosaa viiksessä oo mitään naappuloita millä vois valita ""speed"" / ""eco"" vaihtoehdon. Ellei sais softattua että kun pitää pohjassa/tuplaklikkaa viikseä niin lähtis "eco" toiminto päälle. Ite teen ohjelmointia kiinteistöautomaation puolella ja siellä voi tehdä ihan mitä haluaa ohjelmoinniks mutta en tiijä tästä star-ohjelmoinnista sitte.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

osku1619 kirjoitti: mutta en tiijä tästä star-ohjelmoinnista sitte.

Starilla ei mainittua toimenpidettä pysty tekemään, se on tehtävä toisenlaisella laitteistolla.
Starilla voidaan versiokoodata Tempomat mutta siihen se jääkin.
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Missähän w202 -99 200cdi:n uudelleenohjelmoinnin sais teetettyä eteläsuomessa, osaako joku suositella?
Boostholic
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Juuri sitä. Olen kuitenkin ymmäsrtänyt ettei ko. kulkine poikkea 220cdi:stä kuin juuri ecun osalta.
Boostholic
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Voimansiirrossa on eroa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PP007 kirjoitti:Juuri sitä. Olen kuitenkin ymmäsrtänyt ettei ko. kulkine poikkea 220cdi:stä kuin juuri ecun osalta.
Jep automaatisa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
t.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.01.2013 16:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja t.k »

Minulla on w202 200cdi automaati jossa on lastu. Särkyykö siitä joku sitten pidemmän ajan saatossa?
bomble
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.08.2013 20:24

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja bomble »

Paljos 110cdi vitosta sais vetua ulos vakiokaluilla? Entäpä se järkevyydenraja?

Etelä-suomesta, ketä suosittelette (henkikö/foorumilta/yritys)


E: automaatti :)
Viimeksi muokannut bomble, Ma 04.11.2013 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vito -07 120cdi
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Eikös noissa nyt hiukan "lisävoimavaraa" ole tehtaalla tullessa?
Boostholic
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

bomble kirjoitti:Paljos 110cdi vitosta sais vetua ulos vakionaluilla? Entäpä se järkevyydenraja?

Etelä-suomesta, ketä suosittelette (henkikö/foorumilta/yritys)


E: automaatti :)
110cdi mallin voi muttaa ainkin vastaamn 112cdi mallia
Ilman isompaa murhetta keston lyhenemisessä
(110 ero 112 on ohjelmassa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

t.k kirjoitti:Minulla on w202 200cdi automaati jossa on lastu. Särkyykö siitä joku sitten pidemmän ajan saatossa?
Käsittääkseni vain manuaalissa on voimansiirrossa eroa, ei automaatissa, sitä vissiinkin mietit. :think:
t.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.01.2013 16:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja t.k »

Jotain 150hp pitäs olla penkki lapun mukaan. Aivan eli ei tarvi pelätä että jotain särkyisi. :)
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Ecu lähti huoltoon ja varmaa samalla siitä lähtee vanha hyvä ohjelma pois.. Osaiskohan joku foorumilainen mielellään Oulun lähistöltä tehdä uuden ohjelman autoon sitten ku ecu palaa huollosta. Auto siis w203 vm04 facelift 270cdi. Minkähän verran foorumilaiset kyseisestä toimenpiteestä ottavat?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Taikl kirjoitti:Ecu lähti huoltoon ja varmaa samalla siitä lähtee vanha hyvä ohjelma pois.. Osaiskohan joku foorumilainen mielellään Oulun lähistöltä tehdä uuden ohjelman autoon sitten ku ecu palaa huollosta. Auto siis w203 vm04 facelift 270cdi. Minkähän verran foorumilaiset kyseisestä toimenpiteestä ottavat?
Tuikku Kajaanissa kohtuu matkan päässä,suosittelen! Lähetä yksityisviestiä Tuikulle!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
OlliT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 25.10.2009 17:03
Paikkakunta: Espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja OlliT »

Yritänpä vastata ketjun otsikkoon yhdestä näkökulmasta, nimittäin omastani. C200 CDI:hin ajettiin sisään uudet säädöt alkusyksystä. Säädöt ovat ketjun aloittajan käsialaa. Uusilla säädöillä on nyt ajeltu n. 10tkm. Mittarissa on kaikkiaan nyt jotain 140 tkm.

Ensimmäiset vaikutelmat, kehätiellä 80 km/h rajoitusten mukaan ajellessa, olivat lähinnä hiukan herkempi vaste kaasuun. Tämä oli siis pintakaasulla ajellessa. Kun kurvasin motarille, ja polkaisin kaasua 4-5-6 vaihteilla niin jopa olikin helppo huomata ero entiseen. Laiskannahkea lotkottaja oli muuttunut hyvinkin reipaskulkuiseksi, ja voimaa oli aivan eri tavalla kuin ennen. Ennen ohjelmointia ei ollut eroa, painoiko kaasun puoleenväliin vai pohjaan. Nyt se voima löytyy pääasiassa juuri sieltä puolenvälin jälkeen. Ohitukset ovat nyt toisenlaista hommaa kuin ennen.

Erona on myös se että voimaa on nyt laajemmalla kierrosalueella 1200 rpm - yli 4300+ alueella. Ennen käyttökelpoinen alue oli siinä 2000-3600 tienoilla. Lisäksi kone vastaa herkemmin kaasuun.

Mersun manuaaliloota ja CDI ei ole ihan niitä kierrosherkimpiä yhdistelmiä yrittää jotain liikennevaloista revittelyä, joten ei siitä sen enempää - lähtee se liikennevaloistakin nyt ripeämmin. Sen sijaan isommilla vaihteilla, kun ei tarvitse koko ajan kepittää, ero on todella iso entiseen. Maantieajossa en vaihtaisi enää vanhaan, niin paljon mukavampaa on nyt ajelu.

Polttoaineen kulutus on pysynyt jokseenkin samana. Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan mun ajossa ollut nyt 10 tkm ajalta 6.2 l/100km, ennen oli 6.3 l/100km. Ajo on työmatka-ajoa ja pidempää mökkikeikkaa maakuntaan.

Auto toimii muuten kuten ennenkin, ei ongelmia, tosin pari kertaa on kytkin hetkellisesti lipsahdellut kun vetää talla pohjassa alle 2000 rpm 5-vaihteella peräkärry perässä, eli pahin tilanne kytkimen kannalta. Muissa tilanteissa ei ole ollut merkkiäkään luistosta. Jos menee kytkin remppaan, niin sitten menee, ja laitetaan vahvempi asetelma. Takaisin vakiotehoihin ei ole paluuta... Tällaisena sen olisi pitänyt tulla jo tehtaalta alun perinkin.

Käyttöominaisuudet ovat parantuneet selvästi, eikä toteutuneeseen parannukseen suhteutettuna hintakaan ollut paha. Päätelkääpä tästä sitten mitä mieltä olen otsikon kysymyksestä...
W212 250 CDI -10
Ex: S203 200CDI -06, W116 280SE-73, W124 230E -88 ja muutama muu
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja grisha »

PP007 kirjoitti:Missähän w202 -99 200cdi:n uudelleenohjelmoinnin sais teetettyä eteläsuomessa, osaako joku suositella?
CDI203 on käsittääkseni erittäin pätevä ammattimies. Osaa tehdä tarvittavan ohjelmoinnin ja varmasti kaikkea muutakin tarvittavaa. Lähetä hänelle privaviesti.
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja PP007 »

grisha kirjoitti:
PP007 kirjoitti:Missähän w202 -99 200cdi:n uudelleenohjelmoinnin sais teetettyä eteläsuomessa, osaako joku suositella?
CDI203 on käsittääkseni erittäin pätevä ammattimies. Osaa tehdä tarvittavan ohjelmoinnin ja varmasti kaikkea muutakin tarvittavaa. Lähetä hänelle privaviesti.
Yep..asia on jo "vireillä" :thumbup:
Boostholic
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Nyt on sitten ecu Vaasassa huollossa ja tänään sen perään soittelen milloin se olis valmis. Tuli myös puhetta että kyseiseen ecuun on laitettu joku vuosi sitten uus ohjelma sisälle. Huoltomies sieltä sitten sanoi että juurikin tuon uudelleen ohjelmoinnin takia näitä ecuja monesti hajoaa. Mikä sen ecuun sitte hajottaa tuosa ohjelmoinnissa, ku sanotaan että se voi hajota jos sen tekee huonosti. Jos ne tuon ecun saa vielä kuntoon niin olisko järkevää laittaa sinne alkup. Softa sisälle ja viiä uudestaan ohjelmoitavaksi esim. Jollekki foorumilaiselle?
454SS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ke 17.03.2004 10:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Sprinter 315 josta hiukkassuodatin tyhjennetty, muuten vakio. Ohjelmalla egr pois, nopeuden rajoitin pois, hiukkassuodatin pois ja ehkä 180hv/400nm. Kyseessä pitkä ja korkea malli. Kulutus lukemat samoissa kun vakiolla, mutta voi johtua alku innostuksesta polkea enemmän ;) Toissa aamuna tuli kaveri vierelle 318 muuten vastaavalla autolla, 120km/h jälkeen mentiin aivan vierekkäin sinne huippunopeuteen 160km/h asti. Rahat ei todellakaan menneet hukkaan ohjelmamuutoksessa.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Vastaa Viestiin