
Joiken V230TD ruostekorjausta ja muuta.
Re: Joiken V230TD. Nyt ei ehi, muita hommia.
Paljos nuo viton ovipellit kustansi naapurista ..pitäs kans jostain hommata uutta ruostutettavaa ..tosin myös hitsari joka heppaa pellit paikalleen kohtuu hinnalla 

Re: Joiken V230TD. Nyt ei ehi, muita hommia.
Etuovien ja liukuoven korjauspellit, siis pintapellin alaosat ja rungon alaosat vajaa 150e kaikki yhteensä. Näköjään nyt tullu alvadille takaluukkuunki korjauspellit. Viime talavena en ainakaan ite hokannu takaluukun peltejä sieltä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. s124 500tkm huolto.
Päivitelläämpä välillä, ettei jää ihan unholaan.
Toussa viime vuojen syys-lokakuussa tuli tehtyä tuohon käyttöautoon pieni syys-, 500tkm ja katsastushuolto/korjaus.

Tuommonen lukema pyörähti viime elokuussa.
Kamera ei ollut ihan joka vaiheessa mukana tallilla, mutta joitakin kuvia otin homman etenemisestä. Tarkoitus oli vaihtaa takakelkan tukikumit eteen ja taakse, tasonsäädön paineakut ja korjata ruostevauriot yms.

Ekaksi tempasin takalavetin lattialle.

Elikkä näin.

Vasemman puolen takalavetin etummaisen korvakon ympäristö.

Vasen puoli sisältä käsin.








Siinäpä onkin jo pohja- ja pintamaalaus suoritettu ja oottelee massaa.

Sisäpuoleltakin maalattuna.

Alustamassaa päälle ja kotelosuojaa koteloihin.

Oikean puolen takalavetin etummaisen korvakon ympäristö.

Oikealta pohjasta. Joku 3 vuotta sitten hitsannu paikan tuohon, mutta ruostesuojaus jääny vähän vajaaksi.

Oikea puoli sisältä katsottuna.

Ruostuneen pellit leikeltu pois.

Runkopalkin korjausta. Pahvista tehty sapluuna peltiä varten.


Pohjamaalia kotelon sisään.

Viereen soiroa.

Sisäpuolen pohjamaalaus onnistui koritulppien rei'istä kun olivat sen verran reilun kokosia.

Askartelu jatkuu.

Puukapulat on näissä tulityöhommissa hyviä tukeja.




Kotelon sisäpuoli maalattiin myös pohja- ja pintamaalilla ja suojattiin kotelosuojalla.

Jätin tuon runkopalkin pään auki siihen asti, että sain sen maalattua pohja- ja pintamaalilla sekä laitettua kotelosuojaa perään vielä.

Sisäpuoli maalattuna.



Siinä se ny sitte on massattuna ja valmiina.

Taka-akselistosta ei löytynyt, muuta vikaa, kuin että perämurikan puslat olivat hieman ratkanneet, joten ne vaihtelin ne. Tukivarsia ja narinaniveliä on vaihdettu jo aikaisemmin.
Taakse vaihtui uudet tasonsäädön paineakut tässä yhteydessä. Sitten vain takapää kasaan ja tuulilasin vaihtoon.
Kun otin tuulilasin irti, ajattelin, että taitaisin kiitellä kolmevuotta sitten tähän autoon lasia vaihtanutta. Seuraavat kuvat selventäköön hieman, miksi.




Kostuttelin paperin paloja fosforihappoon ja tälläsin ne ruostepaikkojen päälle muhimaan.

Porasin joulukuusiporalla reiän tuohon, missä on tuo punainen tulppa, että saa paikan maalattua ja suojattua sisäpuoleltakin.

Hapolla ja mekaanisella puhdistuksella tuli ihan kohtuu puhdasta jäläkiä.




Pohjamaalia.

Suojausta tehty maalausta varten.
Tässä välissä kamera unohtu kämpille.
Maalailin ikkunan kehystä ja asensin ruostereiän takia irrotetun kojelaudan paikoilleen.

Uusi lasi paikollaa.
Siinä kuvia pikku huollosta. Lisäksi tässä huollossa vaihtui ohjaustehostimen ja tasonsäädön tandempumpun tiivisteet, öljyt perään, vaihteistoon ja tasonsäätöön, jarrunesteet takajarrupalat ja kaikenlaista pientä huolto-osaa ym.
Toussa viime vuojen syys-lokakuussa tuli tehtyä tuohon käyttöautoon pieni syys-, 500tkm ja katsastushuolto/korjaus.

Tuommonen lukema pyörähti viime elokuussa.
Kamera ei ollut ihan joka vaiheessa mukana tallilla, mutta joitakin kuvia otin homman etenemisestä. Tarkoitus oli vaihtaa takakelkan tukikumit eteen ja taakse, tasonsäädön paineakut ja korjata ruostevauriot yms.

Ekaksi tempasin takalavetin lattialle.

Elikkä näin.

Vasemman puolen takalavetin etummaisen korvakon ympäristö.

Vasen puoli sisältä käsin.








Siinäpä onkin jo pohja- ja pintamaalaus suoritettu ja oottelee massaa.

Sisäpuoleltakin maalattuna.

Alustamassaa päälle ja kotelosuojaa koteloihin.

Oikean puolen takalavetin etummaisen korvakon ympäristö.

Oikealta pohjasta. Joku 3 vuotta sitten hitsannu paikan tuohon, mutta ruostesuojaus jääny vähän vajaaksi.

Oikea puoli sisältä katsottuna.

Ruostuneen pellit leikeltu pois.

Runkopalkin korjausta. Pahvista tehty sapluuna peltiä varten.


Pohjamaalia kotelon sisään.

Viereen soiroa.

Sisäpuolen pohjamaalaus onnistui koritulppien rei'istä kun olivat sen verran reilun kokosia.

Askartelu jatkuu.

Puukapulat on näissä tulityöhommissa hyviä tukeja.




Kotelon sisäpuoli maalattiin myös pohja- ja pintamaalilla ja suojattiin kotelosuojalla.

Jätin tuon runkopalkin pään auki siihen asti, että sain sen maalattua pohja- ja pintamaalilla sekä laitettua kotelosuojaa perään vielä.

Sisäpuoli maalattuna.



Siinä se ny sitte on massattuna ja valmiina.

Taka-akselistosta ei löytynyt, muuta vikaa, kuin että perämurikan puslat olivat hieman ratkanneet, joten ne vaihtelin ne. Tukivarsia ja narinaniveliä on vaihdettu jo aikaisemmin.
Taakse vaihtui uudet tasonsäädön paineakut tässä yhteydessä. Sitten vain takapää kasaan ja tuulilasin vaihtoon.
Kun otin tuulilasin irti, ajattelin, että taitaisin kiitellä kolmevuotta sitten tähän autoon lasia vaihtanutta. Seuraavat kuvat selventäköön hieman, miksi.




Kostuttelin paperin paloja fosforihappoon ja tälläsin ne ruostepaikkojen päälle muhimaan.

Porasin joulukuusiporalla reiän tuohon, missä on tuo punainen tulppa, että saa paikan maalattua ja suojattua sisäpuoleltakin.

Hapolla ja mekaanisella puhdistuksella tuli ihan kohtuu puhdasta jäläkiä.




Pohjamaalia.

Suojausta tehty maalausta varten.
Tässä välissä kamera unohtu kämpille.
Maalailin ikkunan kehystä ja asensin ruostereiän takia irrotetun kojelaudan paikoilleen.

Uusi lasi paikollaa.
Siinä kuvia pikku huollosta. Lisäksi tässä huollossa vaihtui ohjaustehostimen ja tasonsäädön tandempumpun tiivisteet, öljyt perään, vaihteistoon ja tasonsäätöön, jarrunesteet takajarrupalat ja kaikenlaista pientä huolto-osaa ym.
Viimeksi muokannut joikke, La 04.01.2014 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. s124 500tkm huolto.
Vaikka isohko huolto tulikin tehtyä, niin isommista kuopista ajaessa kuului kolahdus edelleen. Syyksi paljastui vaihteiston takakannatin kumi. Sen vaihdon jälkeen tällä autolla ajellessani tuli jopa mieleen, että tämmöinenköhän tämän ajettavuus on ollut uutenaki.
Katsastin auton marraskuun alussa. Ainoo vika oli, ettö ABS-merkkivalo ei syttynyt mittaristoon ollenkaan. Syyksi paljastui, että polttimo oli tippunut mittariston taakse. 


Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. s124 500tkm huolto.
hyvää työtä olet tehnyt ja sulta näyttää tuo hitsaaminenkin onnistua paremmin kun meikäläiseltä 

Re: Joiken V230TD ja E300TD. s124 500tkm huolto.
Kiitos kiitos.
Viton hitsaamista varten vähän harjottelin. Sais jostakin paikan, niin vois alkaa Vitoprojektia jatkaan tässä talvisydännä. Oon kyselly paikkoja, vaan ei vielä oo tärpänny.

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. s124 500tkm huolto.
Nyt tarjoutu mahollisuus alakaa jatkaan tuon Viton laittoa, niin pakkohan se oli ottaa työn alle taas.

Tästä olis tarkoitus jatkaa.

Kuskin oven pintapellin passuuttelua.

Siitä täppäillään sitte kiinni.

Melkein sain hitsattua koko reunan. Huomena varmaan jatkuu hommat.
Pitää nyt kattoa, miten aika riittää, mutta sais ny ees nuo ovet valmiiksi ja jos ei muuta ehdi, niin kasaa sitten auton ja hakee leiman, että saa ajella siihen asti, että joutaa taas laittaa autoa, mutta senpä näkkee sitte tuonnempana.

Tästä olis tarkoitus jatkaa.

Kuskin oven pintapellin passuuttelua.

Siitä täppäillään sitte kiinni.

Melkein sain hitsattua koko reunan. Huomena varmaan jatkuu hommat.
Pitää nyt kattoa, miten aika riittää, mutta sais ny ees nuo ovet valmiiksi ja jos ei muuta ehdi, niin kasaa sitten auton ja hakee leiman, että saa ajella siihen asti, että joutaa taas laittaa autoa, mutta senpä näkkee sitte tuonnempana.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Jatketaampa ovien kans.

Kuskin oven etureunan paikka pala hitsattuna kiinni.

Kuskin ovi hiottu mataksi.

Sisäpuolelta tarkasteltuna.

Hups. Jäänyt kuskin oven kuvaaminen vähän vähemmälle. Hitsauskohdat ja uudet pellit maalattu kertaalleen sisältä ja päältä ja pintapelti taitettu rungon ympärille maalin ollessa vielä märkää.

Vänkärin oven alareuna hepattu kiinni.

Heppailtu, hiottu, heppailtu, hiottu... ....heppailtu ja taas hiottu koko sauma kiinni.
Sisäpuoli maalattu ja pintapellin reuna taitettu rungon ympärille maalin ollessa vielä märkää.

Siihen sitte karhennus hionta ja leviällä lastalla pakkelia pintaan.

Siitä se alkaa. Ekoja pakkeli vetoja.

Leveällä hiontatuella hiottu ja lisää pakkelia.

Vänkärin ovi jo aika hyvällä mallilla. Pakkelia tosin menny aika reippaasti.

Siinä ne nyt on vähän vielä vaiheessa. Kuskin oveenki kerkesin yhen pakkeli vedon tehä.

Kuskin oven etureunan paikka pala hitsattuna kiinni.

Kuskin ovi hiottu mataksi.

Sisäpuolelta tarkasteltuna.

Hups. Jäänyt kuskin oven kuvaaminen vähän vähemmälle. Hitsauskohdat ja uudet pellit maalattu kertaalleen sisältä ja päältä ja pintapelti taitettu rungon ympärille maalin ollessa vielä märkää.

Vänkärin oven alareuna hepattu kiinni.

Heppailtu, hiottu, heppailtu, hiottu... ....heppailtu ja taas hiottu koko sauma kiinni.

Sisäpuoli maalattu ja pintapellin reuna taitettu rungon ympärille maalin ollessa vielä märkää.

Siihen sitte karhennus hionta ja leviällä lastalla pakkelia pintaan.

Siitä se alkaa. Ekoja pakkeli vetoja.

Leveällä hiontatuella hiottu ja lisää pakkelia.

Vänkärin ovi jo aika hyvällä mallilla. Pakkelia tosin menny aika reippaasti.

Siinä ne nyt on vähän vielä vaiheessa. Kuskin oveenki kerkesin yhen pakkeli vedon tehä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Pientä päivytysta tähän väliin.

Kuskin ovi alkaa olla maalaus valmis. Usiamman kerran tuotakin sai pakkeloida.

Vänkärin ovikin alkaa olla kitattuna ja hiottuna isoimmat kuopat pois.

Kuskin ovi alkaa olla maalaus valmis. Usiamman kerran tuotakin sai pakkeloida.

Vänkärin ovikin alkaa olla kitattuna ja hiottuna isoimmat kuopat pois.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Päivitelläämpä välillä tätä. Eli etuovet, keulan pellit ja puskurit on tällähetkellä maalauksessa. Liukuovi on vielä vähän kesken. Kuvat todella huonoja puhelimella otettuja.

Alareunan runko-osan sovittelua.

Runko-osa hitsattuna kiinni.

Pintapelti pois.

Epoksipohjamaalia pinnoille ennen uuden pintapellin asennusta.

Sovittelin tuommosta lippaa tuohon takaluukkuun. Se on kans maalauksessa nyt.

Keulalle on suunnitteilla tämmönen valorauta. Kuvassa hiekkapuhallettuna. Maalasinkin sen jo, mutta en hokannu ottaa kuvaa.
Kun sais liukuoven maalaukseen, niin sitten ei juuri olis ku laittaa auto kasaan ja leimalle.

Alareunan runko-osan sovittelua.

Runko-osa hitsattuna kiinni.

Pintapelti pois.

Epoksipohjamaalia pinnoille ennen uuden pintapellin asennusta.

Sovittelin tuommosta lippaa tuohon takaluukkuun. Se on kans maalauksessa nyt.

Keulalle on suunnitteilla tämmönen valorauta. Kuvassa hiekkapuhallettuna. Maalasinkin sen jo, mutta en hokannu ottaa kuvaa.
Kun sais liukuoven maalaukseen, niin sitten ei juuri olis ku laittaa auto kasaan ja leimalle.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Näitä projektien etenemistä on kyllä mukava seurata, etenkin kun kuvamateriaalia on runsaasti. Ne kun tarjoavat lukijalle konkretiaa pelkän tekstimuurin ja mielikuvituksen sijaan.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Itekki oon kokenut, että aika äkkiä loppuu mielenkiinto niihin projektikertomuksiin, joissa ei oo kuvia. Nyt ei suuria mullistuksia oo tässä tapahtunut. Liukuovia oon laitellu maalauskuntoon pikku hiljaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Viton ovien korjausta.
Laitetaanpa pientä päivitystä näin sunnuntai-illan ratoksi.

Pintapelti hitsattuna oveen.

Laitoin tuommosen puukapulan tuohon väliin, että sain maalattua oven sisäpuolen kunnolla.

Sauma taitettu kiinni ja laitettu liima/tiivistemassa saumaan.

Ja vielä epoksimaalia sisäpuolelle.
Maalasin tuon pintapuolenkin epoksimaalilla, mutta siitä ei nyt ole kuvvaa. Sitten toimitin oven maalarille. Kaikki muut osathan jo olivatki maalarilla.

Nyt tuli osat maalarilta takas ja vähän tuossa jo mallailin paikalleen. Hyvin näyttäs väri osuneen kohdalleen tässä.
Penkit ja lattiamatot tuli pestyä tuossa kans.

Pintapelti hitsattuna oveen.

Laitoin tuommosen puukapulan tuohon väliin, että sain maalattua oven sisäpuolen kunnolla.

Sauma taitettu kiinni ja laitettu liima/tiivistemassa saumaan.

Ja vielä epoksimaalia sisäpuolelle.
Maalasin tuon pintapuolenkin epoksimaalilla, mutta siitä ei nyt ole kuvvaa. Sitten toimitin oven maalarille. Kaikki muut osathan jo olivatki maalarilla.

Nyt tuli osat maalarilta takas ja vähän tuossa jo mallailin paikalleen. Hyvin näyttäs väri osuneen kohdalleen tässä.
Penkit ja lattiamatot tuli pestyä tuossa kans.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Ikkunatiivisteitä etsimässä.
Onko kellään tietoa, onko nuita etusivulasien tiivisteitä olemassa jotain yleismallia, kun monissa autoissa saman tyyppisiä? Vitossa on ne tiivisteet, mitkä menee sinne uraan ja sitte niissä on se ura jossa lasi kulukee, niin ne on aivan murtuneet. Mistähän nuita saisi uutena tai jos jollakin on hyviä käytettyjä, saa tarjota.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Ikkunatiivisteitä etsimässä.
Jotain kuviakin olis, mutta ku kameran ja tietokonneen tietoyhteys ei taho pelittää. Pikkuhiljaa alakais olleen auto kasassa. Takaosan sisusta puuttuu vielä. Pitäs rakennella takaosaan vähän matkailuautolle ominaisemmat sänky yms. systeemit, kun tämä kerran on matkailuautoksi rekisteröity.
Etuovien lasien uratiivisteet on vielä hakusessa, kun ei oikeen oo ehtinyt kysellä. Talon rakennushommat painaa lujasti päälle, niin siks hidasta tää Viton rakentelu tässä vaiheessa. Parin viikon päästä pitäis talopaketti tulla.
Etuovien lasien uratiivisteet on vielä hakusessa, kun ei oikeen oo ehtinyt kysellä. Talon rakennushommat painaa lujasti päälle, niin siks hidasta tää Viton rakentelu tässä vaiheessa. Parin viikon päästä pitäis talopaketti tulla.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD.
Terve.
Päivitystä välillä tännekki. Elikkä Vitohan tuli katsastettua alku kesällä ja on nyt ollut ajossa melkeen koko kesän. En oo rakennuskiireiltä kerenny aikasemmin päivitellä tänne vaan parempi myöhään kun ei millonkaan. Suht hyvin on pelannu koko kesän, mitä ny lämmityslaitteen puhallin ja starttimoottori pitäny vaihtaa ku lopettivat toimimasta. Sisusta on vielä kasausvaiheessa kun ei oo kerenny laitella kaikkia verhoiluja paikolleen.
Tässä muutamat kuvat nykyhetkestä.



Päivitystä välillä tännekki. Elikkä Vitohan tuli katsastettua alku kesällä ja on nyt ollut ajossa melkeen koko kesän. En oo rakennuskiireiltä kerenny aikasemmin päivitellä tänne vaan parempi myöhään kun ei millonkaan. Suht hyvin on pelannu koko kesän, mitä ny lämmityslaitteen puhallin ja starttimoottori pitäny vaihtaa ku lopettivat toimimasta. Sisusta on vielä kasausvaiheessa kun ei oo kerenny laitella kaikkia verhoiluja paikolleen.
Tässä muutamat kuvat nykyhetkestä.



Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Pääosassa ruostekorjaus
Täytyykin onnitella tuosta maalipinnasta. Näyttää siltä että pellihommat ja "pohjat" on todella onnistuneet; peilailee sen verran nätisti kuvissa noi kyljet. 

Re: Joiken V230TD ja E300TD. Pääosassa ruostekorjaus
Ok, kiitos.
Viimeksi muokannut joikke, Ke 20.01.2016 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ja E300TD. Pääosassa ruostekorjaus
Terve.
Edellisestä päivityksestä kulunut jonkun verran aikaa, kun mennyt tuossa talon ja tallin teossa aikaa. Jotain kerennyt mersullekkin tässä vuoden kuluessa kuitenkin tehdä. On vaihdettu kallistuksen vakaajan pystytangot eteen molemmin puolin ja samoin runkokumet. Etujarrut käyty läpi ja laitettu uudet palat ja levyt sekä jarrusatuloihin sylinterien tiivisteet ja suojakumet. Käsijarruvaijeritkin tuli vaihdettua sekä tehty normaaleita huoltotoimenpiteitä. Onhan sillä tietenki ajeltukkin.
Kesällä tuli värkättyä uutta pakoputkeakin, kun sattui löytymään äänenvaimentimet ja y-haara siihen. Tässä alla joitain kuvia.








Sänkysysteemiä muutin siten että ne on nyt kiinni etupenkkien selkänojissa.

Verhoilin tuon matkatavarakaapin lattiamaton teosta jääneillä suikaleilla.
Nyt vain kävi niin, että tuli tarve enemmän kuin kuuden hengen autolle, niin tämä olis joutilaana. Löytyy nettiautosa. Laitan tuonne myydään mersuja osioonkin ilmoituksen kunhan kerkeän. Tekniikka ja kaikki sähkölaitteet toimii ainakin ja onhan siihen kulutus osiakin vaihdettu viimeisen 60tkm aikana melkolailla.
Edellisestä päivityksestä kulunut jonkun verran aikaa, kun mennyt tuossa talon ja tallin teossa aikaa. Jotain kerennyt mersullekkin tässä vuoden kuluessa kuitenkin tehdä. On vaihdettu kallistuksen vakaajan pystytangot eteen molemmin puolin ja samoin runkokumet. Etujarrut käyty läpi ja laitettu uudet palat ja levyt sekä jarrusatuloihin sylinterien tiivisteet ja suojakumet. Käsijarruvaijeritkin tuli vaihdettua sekä tehty normaaleita huoltotoimenpiteitä. Onhan sillä tietenki ajeltukkin.
Kesällä tuli värkättyä uutta pakoputkeakin, kun sattui löytymään äänenvaimentimet ja y-haara siihen. Tässä alla joitain kuvia.








Sänkysysteemiä muutin siten että ne on nyt kiinni etupenkkien selkänojissa.

Verhoilin tuon matkatavarakaapin lattiamaton teosta jääneillä suikaleilla.
Nyt vain kävi niin, että tuli tarve enemmän kuin kuuden hengen autolle, niin tämä olis joutilaana. Löytyy nettiautosa. Laitan tuonne myydään mersuja osioonkin ilmoituksen kunhan kerkeän. Tekniikka ja kaikki sähkölaitteet toimii ainakin ja onhan siihen kulutus osiakin vaihdettu viimeisen 60tkm aikana melkolailla.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Joiken V230TD ruostekorjausta ja muuta.
Nyt joutuu pärjään tolla Pösöllä. V-sarjalainen tuli myytyä. Onneksi tuli kesällä hommattua tuo Viisnollakasi, nii on Mersu vielä talossa. Siitä oon mesen puolelle pientä kertomustaki alakanu tekkeen.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77