Kotelosuojaruisku paineilmalla
Kotelosuojaruisku paineilmalla
Itsellä tuollainen" halpismalli "jossa kotelosuoja-ainepurkki ruuvataan kiinni ruiskuun,
mukana muoviletku jolla saa koteloiden sisälle ainetta.
Uudehko ruisku ei vain aina meinaa toimia, ja purkin pohjakin on näköjään pullistunut ulos päin,
samoin ruiskun kannessa olevasta reiästä meinaa tulla aineet silmille, nyt hokasin ,että oisko liian kovat
paineet kompurassa käytössä ? Muita malleja ei näytä oikein olevan, toki perinteinen peltinen sumutuskannu,
mutta sillä ei pääse koteloiden sisälle.
mukana muoviletku jolla saa koteloiden sisälle ainetta.
Uudehko ruisku ei vain aina meinaa toimia, ja purkin pohjakin on näköjään pullistunut ulos päin,
samoin ruiskun kannessa olevasta reiästä meinaa tulla aineet silmille, nyt hokasin ,että oisko liian kovat
paineet kompurassa käytössä ? Muita malleja ei näytä oikein olevan, toki perinteinen peltinen sumutuskannu,
mutta sillä ei pääse koteloiden sisälle.
Re: Kotelosuojaruisku paineilmalla
En oikein tiedä, hiffasinko ihan, että mitä tässä kysyttiin, mutta...
Itsellä on Motonetista ostettu massaruisku. Ei mikään mahdottoman kallis ollut. Sellainen muovirunkoinen se taitaa olla. Siitä muutama huomio:
- Sopiva ilmanpaine on kerrottu laitteen mukana tulevissa ohjeissa. Ei ollut muistaakseni kovin korkea. Ei pullista purkin pohjia tai roiski silmille oikealla paineella.
- Pitää tietty puhdistaa hyvin käytön jälkeen, ettei massat tai kotelonsuojat ole sisällä kovettuneena tukkimassa systeemeitä. Eri juttu jos, jo ensimmäisellä käytöllä toimi kummallisesti.
- Siinä on säätö ainakin siihen hommaan, kun massaa ruiskutetaan - saa säädettyä, minkä verran massaa tai muuta nestettä tulee ilman sekaan. Varmaan silläkin on jotakin vaikutusta siihen, miten hyvin ilma virtaa läpi.
Itsellä on Motonetista ostettu massaruisku. Ei mikään mahdottoman kallis ollut. Sellainen muovirunkoinen se taitaa olla. Siitä muutama huomio:
- Sopiva ilmanpaine on kerrottu laitteen mukana tulevissa ohjeissa. Ei ollut muistaakseni kovin korkea. Ei pullista purkin pohjia tai roiski silmille oikealla paineella.
- Pitää tietty puhdistaa hyvin käytön jälkeen, ettei massat tai kotelonsuojat ole sisällä kovettuneena tukkimassa systeemeitä. Eri juttu jos, jo ensimmäisellä käytöllä toimi kummallisesti.
- Siinä on säätö ainakin siihen hommaan, kun massaa ruiskutetaan - saa säädettyä, minkä verran massaa tai muuta nestettä tulee ilman sekaan. Varmaan silläkin on jotakin vaikutusta siihen, miten hyvin ilma virtaa läpi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
itse ole käyttänyt noin 6 baaria, hyvin on toiminut, sitten jos/kun se pikku ilma reikä mennyt tukkoon,niin silloin pullistaa purkkia
Ja se letkun pää ei saisi tökätä mihinkään samalla tukkien ilman virtauksen.
Paine kulkeutuu sinne massapurkkiin ko. tapauksessa.
Paine kulkeutuu sinne massapurkkiin ko. tapauksessa.
onko purkkiin menevän imuputken pää viistosti katkaistu? pitäisi olla
Mulla on tuo sama ongelma. 2:lla ruiskulla kokeillut. Alustamassa ja kotelonsuojainekin tulee läpi pelkästä ruiskusta. Sitten kun laittaa sen muoviputken ruiskun päähän, alkaa aine tulemaan ihan väärästä paikasta. Paineitakin olen koittanut passailla, vaan tilanne ei ole miksikään muuttunut. Paskoja ruiskujako?
-
- Mersumaanikko
taitaa olla siinä letkun suuttimessa aivan liian pienet reijät koska paine menee säiliöön, voihan se olla että letkun suutin ei ole etes läpi asti porattu 

mullon pelkkiä romuja vaan
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
Samanmoiset kokemukset. Rakentelin vielä oman letkuvirityksenkin, kun en uskonut mutta ei toimitango kirjoitti:Mulla on tuo sama ongelma. 2:lla ruiskulla kokeillut. Alustamassa ja kotelonsuojainekin tulee läpi pelkästä ruiskusta. Sitten kun laittaa sen muoviputken ruiskun päähän, alkaa aine tulemaan ihan väärästä paikasta. Paineitakin olen koittanut passailla, vaan tilanne ei ole miksikään muuttunut. Paskoja ruiskujako?

No joo samanlainen huomio tältä päivältä, hyvin tulee ainetta , kunnes laittaa muoviputken kiinni ja johan lakkaa toimimasta , myös silloinkin kun letkun päästä ottaa suuttimen pois niin ei tule mitää. Melkein tekis mieli jo sanoa, että käsittämätöntä . ( ? )tango kirjoitti:Mulla on tuo sama ongelma. 2:lla ruiskulla kokeillut. Alustamassa ja kotelonsuojainekin tulee läpi pelkästä ruiskusta. Sitten kun laittaa sen muoviputken ruiskun päähän, alkaa aine tulemaan ihan väärästä paikasta. Paineitakin olen koittanut passailla, vaan tilanne ei ole miksikään muuttunut. Paskoja ruiskujako?
Olenkohan ymmärtänyt taas jotain väärin.klonksvaagen kirjoitti:Samanmoiset kokemukset. Rakentelin vielä oman letkuvirityksenkin, kun en uskonut mutta ei toimitango kirjoitti:Mulla on tuo sama ongelma. 2:lla ruiskulla kokeillut. Alustamassa ja kotelonsuojainekin tulee läpi pelkästä ruiskusta. Sitten kun laittaa sen muoviputken ruiskun päähän, alkaa aine tulemaan ihan väärästä paikasta. Paineitakin olen koittanut passailla, vaan tilanne ei ole miksikään muuttunut. Paskoja ruiskujako?Syynä lienee liian pieni konpuran tuotto, kun ei näissä harrastusvehkeissä seiso raha
Tuo kompuran tuotto ei ole tuttu juttu. Puhutaan imutuotosta, litroista ja mistälie. Eikö tuon massaruiskun kuitenkin pitäisi ainakin hetki toimia pienemmälläkin kompuralla, mikäli säiliössä on esim. 8 bar. painetta?
Edit. Tämä olisi kyllä ennemminkin offtopikkii.
Ainakin minulla on muistaakseni toiminut, kompuran riittämätön tuotto ilmenee kyllä siinä kun painaa liipaisinta ja jos paine alkaa kovasti laskea. Semmoisella 99€ kompuralla, jossa vieläpä minimaalinen säiliö, olen maalannut ja puhaltanut ties mitä aikoinaan.
Enkä varmasti laittaisi mitään 8Bar painetta siihen massahommaan, laittaa sitten mieluummin tärpättiä sinne kannuun joukkoon, niin että kyllä tulee. Niiden ruiskutetavien massojen kannattaa muutenkin olla vähän löysiä niin se menee myös kulmiin ja vastaaviin paikkoihin, sehän on juuri ruiskuttamisen etu pensseliin verrattuna.
Enkä varmasti laittaisi mitään 8Bar painetta siihen massahommaan, laittaa sitten mieluummin tärpättiä sinne kannuun joukkoon, niin että kyllä tulee. Niiden ruiskutetavien massojen kannattaa muutenkin olla vähän löysiä niin se menee myös kulmiin ja vastaaviin paikkoihin, sehän on juuri ruiskuttamisen etu pensseliin verrattuna.
Lisää tietoa: www.skg.fi