Mb 300tdt 4matic vika!
Mb 300tdt 4matic vika!
Mb 300tdt 4matic -92 500tkm
Eli vika seuraava:
4matic valo palaa.
Öljyä on riittävästi säiliön tarran yläpuolella.
Koodien lukeminen ei jostain syystä toimi ( auto käynnissä ja 1 ja 5 navan välissä johto)
Mitkä yleisimmät tyyppiviat näissä?
Eli vika seuraava:
4matic valo palaa.
Öljyä on riittävästi säiliön tarran yläpuolella.
Koodien lukeminen ei jostain syystä toimi ( auto käynnissä ja 1 ja 5 navan välissä johto)
Mitkä yleisimmät tyyppiviat näissä?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Jaaha tämä juuri myynnissä ollut päätyi tänne Lounais-Suomeen.sakke0207 kirjoitti:Mb 300tdt 4matic -92 500tkm
Eli vika seuraava:
4matic valo palaa.
Öljyä on riittävästi säiliön tarran yläpuolella.
Koodien lukeminen ei jostain syystä toimi ( auto käynnissä ja 1 ja 5 navan välissä johto)
Mitkä yleisimmät tyyppiviat näissä?

Jos kyrpiinnyt autoon, niin ostan sen pois, niinkuin yritin ostaa sitä muutama päivä sitten Lahden suunnalta.

Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Jarruvalokatkaisija kuuleman mukaan voi aiheuttaa tuon
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Huomasin tuossa eilen ajellessa, että jossain abs-anturissa varmaan likaa tai jotain kun juuri ennen pysähtymistä rupee poljin jurnuttamaan, voikos tuosta syystä vikavalo palaa..?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
kannattaa myös tarkistaa paineet..
itsellä samankaltaista vikaa ja tandempumppu oli rikki..
oppaassakin taisi että jos paine alle 5bar niin sytyttää merkkivalon ja ei anna vikakoodia sille..
korjatkaa jos muistan väärin

itsellä samankaltaista vikaa ja tandempumppu oli rikki..
oppaassakin taisi että jos paine alle 5bar niin sytyttää merkkivalon ja ei anna vikakoodia sille..

korjatkaa jos muistan väärin

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Ei pelkästään ....täytyy sitten palaa ABS-valokin tai sitten ei...tai ASD-valo tai 4-Matic-valo tai...tai....tai...sakke0207 kirjoitti:... voikos tuosta syystä vikavalo palaa..?
4-Matic häiriövaloon on 20-30 mahdollisuutta miksi se palaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
mikkojp88 kirjoitti:kannattaa myös tarkistaa paineet..![]()
itsellä samankaltaista vikaa ja tandempumppu oli rikki..
oppaassakin taisi että jos paine alle 5bar niin sytyttää merkkivalon ja ei anna vikakoodia sille..![]()
korjatkaa jos muistan väärin
Kyllä antaa vikakoodin testiohjelman mukaan. ( Venttilit 8...9...ja 10 )
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
nyt käytiin läpi abs-anturit loppus jurnutus jarrupolkimesta, jarruvalokatkasin ja yj-rele vaihdettu. ei vaikutusta.
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
taitaa olla tuo pumppuvika kun ei välillä toimi ohjaustehostin tyhjäkäynnillä
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Todennäköisesti vika on joko tandempumpussa tai sitten painekytkin on rikki tai jumissa kuten itselläni oli.
W210 200CDI -01
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
missä päin painekytkin sijaitsee? Itselläkin kolme tai neljä tandem-pumppua.
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Kyseisessä Mersussa ei tuollaista painekytkintä ole olemassakaan.sakke0207 kirjoitti:missä päin painekytkin sijaitsee? Itselläkin kolme tai neljä tandem-pumppua.

Kirjoittaja ilmeisesti yritti tarkoittaa tandempumpun ylipaineventtiiliä.
Tuo ylipaineventtiili ei ole sidoksissa 4-Matikin vikavaloon, koska pumpun kaksi eri lohkoa tekee omaa tehtävää järjestelmässä...toinen on lamellipumppu ohjaustehotimelle ja toinen mäntäpumppu tasonsäädölle/ASD:lle ja 4-Matikin venttiilikoneistolle. Jos tandempumppuun on tullut vika, jolloin takimmainen mäntäpumppu lopettaa toimimasta, niin silloin vikavalo syttyy venttiilien 8,9,ja 10 tietojen perusteella.
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Mistäs syystä tuo vikakoodi hässäkkä ei suostu toimimaan? Koitin ilmata tuota järjestelmää avaamalla paine puolen putkea, mutta sen jälkeenkin valovaan mittarissa hieman kirkastuu kun laittaa tuon johdon 1 ja 5 navan väliin. Jos ei tee riittävää painetta niin ei suostu lukemaan koodeja vai?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
sakke0207 kirjoitti:Mistäs syystä tuo vikakoodi hässäkkä ei suostu toimimaan? Koitin ilmata tuota järjestelmää avaamalla paine puolen putkea, mutta sen jälkeenkin valovaan mittarissa hieman kirkastuu kun laittaa tuon johdon 1 ja 5 navan väliin. Jos ei tee riittävää painetta niin ei suostu lukemaan koodeja vai?
Kaksi sulaketta ja YJ-rele testiohjelman mukaan oltava kunnossa, jotta testi voidaan suorittaa.
Testiohjelma täytyy osata tehdä oikein, että saa luotettavan vika-analyysin.
EDIT: Sitten kun olet roplannut autoa vikaa löytämättä, niin voit ajaa auton Auraan niin voidaan tehdä kauppaa autosta.

Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Tarkoitin 5bar painekytkintä joka sytyttää merkkivalon mikäli järjestelmässä ei ole painetta ja joka on 4-maticin hydrauliyksikössä takapenkin kohdalla oikealla. Itsellä vaati pari kevytta napautusta vasaralla, jotta alkoi pelittämään.Mesemies89 kirjoitti:Kyseisessä Mersussa ei tuollaista painekytkintä ole olemassakaan.sakke0207 kirjoitti:missä päin painekytkin sijaitsee? Itselläkin kolme tai neljä tandem-pumppua.![]()
Kirjoittaja ilmeisesti yritti tarkoittaa tandempumpun ylipaineventtiiliä.
Tuo ylipaineventtiili ei ole sidoksissa 4-Matikin vikavaloon, koska pumpun kaksi eri lohkoa tekee omaa tehtävää järjestelmässä...toinen on lamellipumppu ohjaustehotimelle ja toinen mäntäpumppu tasonsäädölle/ASD:lle ja 4-Matikin venttiilikoneistolle. Jos tandempumppuun on tullut vika, jolloin takimmainen mäntäpumppu lopettaa toimimasta, niin silloin vikavalo syttyy venttiilien 8,9,ja 10 tietojen perusteella.
Tuolla on linkki englanninkielisiin vianhakuohjeisiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=107623" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivulla 13/1 on ohjeet pikatestiin, jolla voi selvittää onko vika hydrauliikassa vai sähköissä.
Eli tuo:
To quickly diagnose a possible hydraulic fault, disconnect connector (A7/2x1) of the 4MATIC hydraulic unit (A7/2) located under the ight rear seat. Pull out pin 7 or 8 and reconnect connector. If
the DTC memory can now be read out, there is a hydraulic fault.
W210 200CDI -01
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Mersun 4-matic korjauskäsikirjassa lukee seuraavanlaisestisakke0207 kirjoitti:Mistäs syystä tuo vikakoodi hässäkkä ei suostu toimimaan? Koitin ilmata tuota järjestelmää avaamalla paine puolen putkea, mutta sen jälkeenkin valovaan mittarissa hieman kirkastuu kun laittaa tuon johdon 1 ja 5 navan väliin. Jos ei tee riittävää painetta niin ei suostu lukemaan koodeja vai?
Seuraavia vikoja ei talleneta ohjainlaitteen muistiin:
Häiriö toiminnan merkkivalossa
Häiriö merkkivalossa
Painekatkaisin ohjausventtiilistössä rikki
Ei painetta
Alijännite
Eli jos ei anna vikakoodeja niin todennäköisimmät syyt ovat juurikin tuo painekatkaisin tai paineen puute. Tekee vikakoodin lukua yrittäessä juurikin tuon että kirkastuu siksi aikaa kun yhdistaa navat 1 ja 5, mutta ei vilku kertaakaan. Alijännite taas sytyttäisi muitakin vikavaloja, joten siinä vika ei voi olla.
W210 200CDI -01
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
Nyt melkovarmaan löytys vika tosta 4maticista, takapäässä lievää öljy vuotoa. Tarvitsee tehdä nuo putket kaikki tuonne taakse uusiksi. Mutta yksi asia ei kyllä mahdu päähän, kävin tuossa parkanossa kääntymässä sieltä takaisin ajellessa niin 4matic-valo sammus, siitä sitten hiekkatielle kokeilemaan tuota nelikkoa ja asd-perää niin kaikki toimis moitteetta. 60-80km tuo valo poissa ja sitten taas bling 4matic valo syttys.. Voiko olla että tuo pieni vuoto aiheuttaa tuon vian? 4matic vikavalo vilkuttelee omia aikojaan ajon aikanakin, mistähän tuo johtuu?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Re: Mb 300tdt 4matic vika!
4matic valon vilkkuminen tarkoittaa juurikin sitä että paine putoilee alle 5bar ja painekytkin sytyttää tällöin vikavaloa. Periaattessa vuotokin voisi tuon aiheutaa, mutta on outoa jos valo häviää välillä noinkin pitkäksi aikaa.sakke0207 kirjoitti:Nyt melkovarmaan löytys vika tosta 4maticista, takapäässä lievää öljy vuotoa. Tarvitsee tehdä nuo putket kaikki tuonne taakse uusiksi. Mutta yksi asia ei kyllä mahdu päähän, kävin tuossa parkanossa kääntymässä sieltä takaisin ajellessa niin 4matic-valo sammus, siitä sitten hiekkatielle kokeilemaan tuota nelikkoa ja asd-perää niin kaikki toimis moitteetta. 60-80km tuo valo poissa ja sitten taas bling 4matic valo syttys.. Voiko olla että tuo pieni vuoto aiheuttaa tuon vian? 4matic vikavalo vilkuttelee omia aikojaan ajon aikanakin, mistähän tuo johtuu?
Jos saisit jostain lainattua 250bar painemittarin, niin tuon voisi mitata liittimestä M alla olevassa kuvassa. Paineen pitäisi nousta nopeasti 10-22bar:iin, josta hitaasti asettua 36bar:iin.

W210 200CDI -01
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83
S124 300TDT 4-matic 2+3 -88
C124 230CE -88
Ex C124 220CE -93
Ex W201 190E -83