M-B 250S

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

M-B 250S

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Paikallinen huoltamoyrittäjä oli vaihtanut Volvo Amazonillaan tällaisen
Kuva
Onnistunut vaihto, voidaan sanoa. Mersun uusi omistaja oli ainakin tyytyväinen. Koeajo on jo luvattu. :D
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onnittelut hänelle, jos koeajojonossa on tilaa niin minutkin voisi sinne raapustaa... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kappas kappas. On muuten yksinkertaisella tavalla kaunis auto.
LIeneekö pisteenä iin päälle vielä alkuperäiset kilvetkin paikallaan?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mitähän edellisellä omistajalla on päässä liikkunut, kun vaihtaa tuommosen Mersun parin tonnin Amazoniin? :roll:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nätti on ja haluttava. Samanlainen MR-kilvissä oleva vierailee säännöllisesti hovijunkkarin hellässä huomassa - muuten tässä mallissa on pätkäkorisena todella pienet takajalkatilat - myös W115:een verrattuna, m.o.t.

Tuli eilen vihdosta viimein katseltua Raid-leffa ja siinä kamerat suorastaan nuolivat päähenkilön ja Janssonin vastaavia laitteita, 3.5-kasikoneisia tosin, ainakin "tappaa ja talossa ja puutarhassa" -turjakkeen. Paksun poliisin Mersun perälautaa ei näytettykään, Perse-Arskan kylläkin :x Oli viipyilevää kuvaa ulko- ja sisätiloista, joista löytyi jo ajan patinaakin.

Onneksi tässä rikosleffassa S-Mersuja ei ajettu rotkoon, junan alle, ammuttu seulaksi tai köyritty verhoiluja riekaleiksi. Parhaan naurun irrotti Lohtanderin repliikkien lisäksi tilanne, jossa haastateltiin pappia Ruotsin puolella - mies lahjottiin antamaan tietoa varaosan avulla. Pappi tokaisi kääreen avatessaan, ilme kuin joulupakettia avaavalla lapsella: "72 mallin painetunnistin, ainoa ehjä Pohjoismaissa". Ja eikös Raid ja Jansson käyneet tv-sarjan aikaan tietokauppaa taustapeiliäkin maksuvälineenä käyttäen :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

ot

Kaapo, mitä tuo m.o.t. tarkoittaa? Maha on täynnä? Minun oma töppäys? Mahdollisimman oikea tieto? Mervi os. Tapola? Mitenniin off topic?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sivonen kirjoitti:ot

Kaapo, mitä tuo m.o.t. tarkoittaa? Maha on täynnä? Minun oma töppäys? Mahdollisimman oikea tieto? Mervi os. Tapola? Mitenniin off topic?
Vastaan, vaikka en kaapo olekaan:
Mikä
On
Todistettavaa

Oiva Lohtanderhan muuten ajaa siviilissä W123 dieselillä. Ilmankos onkin niin sympaattisen oloinen ukko.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Kaapo kirjoitti:Nätti on ja haluttava.
Pakko kommentoida tuosta haluttavuudesta:
Kun kalustonvähennysoperaatiossani kaupittelin omaa 280S:ää, niin kyllä oli halukkaat vähissä. Ilmoituksia oli paperilla ja netissä ainakin vuoden ajan, kuvien kanssa. Eikä varmasti hinta pelottanut. Ja auto oli sentään hyväkuntoinen MR-katsastettu matching numbers suomi-auto ja historia tiedossa, alkuperäisillä mustilla kilvillä. Mutta kun ei edes katsojia käynyt :cry:
No, lopulta yksikin ostaja riitti ja kaupat tuli reilu vuosi sitten.

Silloin ei vielä ollutkaan mersuforumia, jonka kautta ko auto olisi mennyt huutokaupalla, ja kalliisti :twisted:

Hienoa että mallista on tullut haluttava. Siinä on ihan omaa, juhlavaa tyyliä.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Matti R kirjoitti: Mutta kun ei edes katsojia käynyt :cry:
No, lopulta yksikin ostaja riitti ja kaupat tuli reilu vuosi sitten.
Hienoa että mallista on tullut haluttava. Siinä on ihan omaa, juhlavaa tyyliä.
Haluttavin on usein täysin eri asia kuin myydyin. Ja halut toki riippuvat asianosaisista. Monelle se on ostokandidaattina vain vajaa 40-vuotias lotja - paitsi kun sellainen sitten näkyy livenä parhaassa kiillossaan. "Tuomaille ja juutaksille" :lol: tulee poikkeuksetta viimeistään tässä vaiheessa mieleen, että "On se komea, kun itse joskus uskaltasi hankkia".... ja sitten kuolataan ja perustellaan itselle, miksi hanke olisi aivan järjetön. Kuten onkin :wink: :shock:

Ainakin omat "perversiot" ovat aina kohdistuneet tähän korimalliin, omalla tavallaan se on S-sedaneista "se muhkein" versio, (Heckflosse-S:n )ohella - etenkin keulaosastaan.
Ja kuskin tuhdolta katseltuna näkymissä on oikeaa entisajan henkeä, vaikka teknisesti auto ei sitä edustakaan. Mersulla vaan on aina ollut taito valmistaa autoja, joissa uusin kehitys yhdistyy hyvinkin arvovaltaisen vanhanaikaiseen tunnelmaan. Sillä on toinenkin nimi - hillytty konservatiivisuus.
Nyttemminhän merkki on määrätietoisesti pyrkinyt tästä eroon, mutta parhaat fiilikset löytyvät silti tuolta 60-luvun kaaresta. Ja koska Kaapo on narissut jo kyllästymiseen asti W111 Coupeista, niin annetaan niiden olla.... :roll:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Minä tunnustaudun myös varsin suureksi W108/109 -faniksi. Tulee aina pientä alemmuudentunnetta tuon W115:n kanssa kulkiessaan kun noita isoja, mutta silti siroja autoja tulee vastaan. Joskus vielä hankin tuollasen, vaikka menisi eläkepäiviin asti. Pagoda olisi toinen vaihtoehto.

On muuten kuulemma tyyppivika, että kori taipuu takalasin alaosan kohdalta siten, että takaluukku rupeaa ennen pitkää roikkumaan. (edit. hm, siis lähinnä C-pilarien takaa näkee, josko rakenteet puskevat koripelleistä ulos) Onko jollain kokemusta moisesta?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Samaa väittävät W115:sta ja W111:sta.
Tiedä häntä. Oma W111 on näiltä osin täysin suora. Vastakohtaisesti taas kaverin jo lähdössä melko mätä W115 (joka korjattiin lähinnä lasikuidulla ja sikafleksillä, kun muka oli kiire saada ajoon) notkahti selkeästi muutaman kuukauden ajon jälkeen. Sivusta katsomalla huomaa, että keskilista on mutkalla ja takimmaisen pyöränaukon yläreuna (joka normaalisti on melko vaaterissa) on selkeästi alaspäin kenollaan.


OT. Monenko muun mielestä Volvo 740/760 näyttää C-pilarin alaosassa olevan vinon listanpätkän vuoksi siltä, kuin perä olisi juuri murtumassa? :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tuc kirjoitti: On muuten kuulemma tyyppivika, että kori taipuu takalasin alaosan kohdalta siten, että takaluukku rupeaa ennen pitkää roikkumaan. (edit. hm, siis lähinnä C-pilarien takaa näkee, josko rakenteet puskevat koripelleistä ulos) Onko jollain kokemusta moisesta?
Korin taipuminen tuosta edellyttää korinhoidon täydellistä laiminlyömistä.
Jos koteloita suojataan ja alustan kuntoa seurataan, niin ei ole mitään hätää...

Ja siltikin tuo ilmiö tulee vastaan siinä vaiheessa, kun useimmat "ikätoverit "
on jo paalattu.

Toisaalta muutos kylkilinjassa voi paljastaa myös taitamattoman ruostekorjauksen; jos ruostuneet palkit piikataan alas ja tilalle hitsataan peltiä,
niin tässä työssä on kori tuettava, ettei peräpää pääse painumaan.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Aku P kirjoitti:Samaa väittävät W115:sta
Runkopalkki ruostuu vas. takaiskarin kohdilta. Ei tarvitse edes ruostua poikki, kunhan sen verran ohenee alapuolelta, että perä nitkahtaa alas.

Luukku ei roiku ainakaan minulla, vaan korin taipumisen näkee lähinnä takaoven kolahtamisena kun pistää kiinni, sekä takaoven alareunan raon kapeudesta verrattuna toiseen puoleen (muutaman mm ero). Myös takaapäin kylkilistaa pitkin katsoessa näkee "mutkan" listassa, takaoven takareunan kohdalla.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: OT. Monenko muun mielestä Volvo 740/760 näyttää C-pilarin alaosassa olevan vinon listanpätkän vuoksi siltä, kuin perä olisi juuri murtumassa? :shock:
Ootteen ooteeta: Alfan 75-kopassa on sama vaiva, aivan kuin olisi saanut kunnon tällin takalistoon.

"Perästä poikki" olevia Mersuja on esiintynyt myös W123-sarjassa, etenkin näissä jo aiemminkin puheena olleissa "betoniraudoittaja-Arska" -yksilöissä. Ja kuten Henry V. totesi, hoidon täydellinen laiminlyönti tämän aiheuttaa, vaikkakin ilkeä huhu kertoo 123-sarjan alkupään autoissa olleen taka-akselin kohdalla ja takatuhdon alla olevan erityistä alttiutta pohjan ruostumiseen "käsiin". Tiedä häntä, kukaan ei ainakaan Kaapolle ole tätä todistanut ja hevosmiesten tietotoimistot voi taas jättää omaan arvoonsa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Ootteen ooteeta: Alfan 75-kopassa on sama vaiva, aivan kuin olisi saanut kunnon tällin takalistoon.
Katsohan muuten www.laatuautot.com
Sieltä saisi todelliseen syyshintaan 75-alfan: 88-mallinen auto ja hintaa alle tonni. :shock: :? Väittävät, että ajonautintoa irtoaa -- milloin laite sattuu toimimaan.

***
Mutta tuosta MB:n perästä vielä. Kyllähän ne ovat yleensä näitä "betoniraudoittajalla olleita" yksilöitä, jotka notkahtavat.
Hauskimmillaan ilmiö on, kun vain toisen puolen aisa pettää. Tällaisenkin tapauksen olen nähnyt. Kun takaa katsoessa takaluukun reunan ja takalasin reunan tulisi olla samansuuntaiset, niin tässäpä yksilössä takaluukun toinen laita oli selvästi toista alempana ja ero takalasin suuntaan oli selkeä.

Ja kyllä: kyseessä oli todella räjähtäneen oloinen, joskin ajossa ollut W115.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

Kyllä 115 sedan kestää kun ei oo mätä. En ole saanut poikki vielä mutta coupe malli on paljon letkumpi kun ei ole tolppia keskellä ja takakontti on pidempi.

Hyvin voi laittaa sedanin konttiin vaikka 200kg jos on perän säätö; ei painu perä. Oon jopa hypänny 115:lla tälläisella kuormalla, kovassa vauhdissa ja ei hajonnut mitään. Hidasteista ja routavaurioista kun on ajanu 4 vuotta ympärivuotisesti 115 240d 3.0 matkaa on tullu 150000 eikä mitään tälläistä vikaa vaikka autolla on ajettu yli miljoona.

Tämä on se vihreä yksilö Helsingistä - liikkuu myös Padasjoella. Aina otetaan kaikki irti säälimättä.

Edit. Lisätty välimerkkejä ja jaettu tekstiä lukemisen helpottamiseksi. Timo L.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Ensin tulee 115 coupe, sitte 108. Siis tavoitelista saatavaksi mahd. autoista!

Mutta asiasta viikseen, kuuluu olevan Raidin takana olevat herrat Piirainen & Nykänen melkomoisia mersumiehiä itsekin.. ja pitäneekö paikkansa huhu että ko. kulttuuriteoksi yltävässä sarjassa oma(t) mersu(t) pääosassa. Mutta minkähän vuoksi Raid-elokuvassa ajellaan eri satakasilla kuin Raid-sarjassa. Olisiko alkuperäinen rottelo joutunut kunnostustoimenpiteiden uhriksi..
Vastaa Viestiin