w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Olis yllätys yllätys vähän märäntyny ja nyt jo revennyt nuo kiinnikkeet korin puolelta. Ne on joskus jo hitsattu uudestaan mutta näkyy olevan taas rikki. Nyt kysymys kuuluu että miten te ootte hitsauksen suorittanu? Ilmeisesti 3-5mm levystä kannattaa alkaa tekemään mutta miten/mistä kannattaa hitsata ja onko noiden levyjen asettelussa jotain jippoja? Mites kierreosa? Ootteko pelkästään tuon takia puottanu takakelkan pois? Sen jo tiedän että noiden ruostesuojaus reilulla määrällä koteloainetta on suotavaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itsekin odottelen että joku vastaisi tähän.
Tuolla kun haulla hakee niin projekteissa oli jotain mutta kun olisi kuvia niin jees.
Itse ajattelin silleen paloista tehdä koska tollanen paksu levy vaikea muotoilla.
Siihenkin saisikin korjaus palan jota joku taannoin kyselikin niin olisi hyvä mutta ei taida olla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

atlas kirjoitti:Itsekin odottelen että joku vastaisi tähän.
Tuolla kun haulla hakee niin projekteissa oli jotain mutta kun olisi kuvia niin jees.
Itse ajattelin silleen paloista tehdä koska tollanen paksu levy vaikea muotoilla.
Siihenkin saisikin korjaus palan jota joku taannoin kyselikin niin olisi hyvä mutta ei taida olla.
Joo ei tahtonu haulla oikein löytyä mitään järkevää. Helpottais kyllä kummasti jos olis valmiita korjauspaloja niin tulis ainakin helposti oikeaan kohtaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuo oikean kohdan paikka minuakin mietityttää mutta kaiketi se pitää vaan ottaa mita useammasta kohdin tai kelkkaa nostettava että saa hepattua sen kohdalleen ennen hitsausta
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hyvä tieto olisi että onko pultin vastamutteri heti siinä palkin takana vai ylempänä runkopalkissa kun se tyynyn pultti on aika pitkä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mutteri on heti "pinnassa", takakelkka irti niin saa kunnolla korjattua. Samalla on helppo vaihtaa kottikärryllinen uutta osaa eli takatuennan varret ja helat, perän kiinnitys, takajarrut jne :D
wiimax.fi
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja scherer »

Olen kahdesta 124:sta korjauttanut tuon ruostekohdan Järvenpäässä (pajan mimeä ei ole enää muistissa, Jani??) ja tosi hyvin hitsattiin kuntoon.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Monet turaajat ei varmaan tota kelkkaa laske yhtään alaspäin kun työnjälki on toiselta puolen jees ja toinen...kuin takapuoli.

Edit :iPad toiminnassa ja niin hankala kirjoittaaa ja ennustava syöttö vielä häiritsee lisäksi....anteeksi.
Viimeksi muokannut atlas, La 09.11.2013 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

:wtf:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja ksi »

no jos ei tartte orkkiksen näkönen olla niin sopivasta pyöreästä putkesta jollain 2mm seinämälle luulis tulevan aika kivuttomasti.. voihan toki käydä prässäileen levystä sopivan U-palkin ja tehdä ns.takaseinän erikseen, kierreosa/pohjahan tulee joko levy+mutteri tai sit esm:8mm lootua.. ja kierre plootuun.
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Levy jossa kierre on on niin paksua tavaraa ettei sitä ole tarvinnut uusia, laidat voi väännellä parin millin pellistä.
wiimax.fi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Nämä lahoaa myös W210. Meisseli meni jo läpi. Tuttuun tyyliin mätä kulkee korikitin alla, joka toimii kuin sieni. Lukkojarrutus ja irtoaa korista? Onko tietoa onko Väyryseen vastaavia korjauspaloja olemassa kuin 124:ään?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hiivari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 31.01.2016 16:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja hiivari »

124:ään ostin korjauspalat Venetmäeltä Akaasta , jospa sitä kautta löytyisi.
W124 300E -91
W210 230E-96
310D -91
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Levy jossa kierre on on niin paksua tavaraa ettei sitä ole tarvinnut uusia, laidat voi väännellä parin millin pellistä.
Isäukon 200D:ssä oli onneksi näin, kaikki ruosteiset krämmäleet pois ja kun kelkan alasotto ei ollut optio niin osittain tylysti sisäpuolelta hitsaten uutta peltiä runkoaisan sisemmälle puolelle ja sitten renkaan puoli ihan normaalisti ja kestää varmaan sen vuoden joka on auton tämänhetken elinkaari.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: w124 takakelkan etummaisten korikiinnikkeiden hitsaus

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

dealer kirjoitti:Levy jossa kierre on on niin paksua tavaraa ettei sitä ole tarvinnut uusia, laidat voi väännellä parin millin pellistä.
Laitoin kans samalla tapaa, käytin sähkösinkkistä pelliä ja hyvin kesti.. Eikä se niin kovilla oo katuautossa että mitää törkeen paksua tarvis olla. Leikkaa pahvista luotan ja naputtelee muotoon hitsaillessa.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin