Kysymys AMG:n 'pajalle'

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lanta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 31.05.2013 09:37

Kysymys AMG:n 'pajalle'

Viesti Kirjoittaja Lanta »

Molskista!

Mitenkähän tuo on, kun pitäis selvittää vähän miltei kolmenkymmenen vuoden takaa että mitä ne ovat AMG:n pajalla tuolla autolle tehneet. Oisko kenelläkään vinkkiä että minne ottaa yhteyttä? Kun ovat yhtä jos toista tehneet vaan kun ei ole paperia eikä mitään tietoja. Turbokin siinä vissiin ollut kun mittaria on yhtä jos toista. Että koittaisko pistää sähköpostia sinne nykyiselle AMG:n tehtaalle Affalterbachiin ja kysyä että onko niillä jotain rekisteriä koneen numeron perusteella mitä ovat aikoinaan siihen loihtineet vai miten??

Voe mahoton kun ajattelin jo jättää mielestä mutta joku tuossa pirssisä (vm. 1985) kovertaa mieltä jotta pitäis tietää mistä siinä on olluna kysymys!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys AMG:n 'pajalle'

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jotensakin epäilsen tehtaan halukkuutta vastata, mutta ainahan voi yllättyä iloisesti. Kokeilisin myös harrastajasivustoa:

http://www.amg-classics.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikä siinä autossa kielii AMG:n tuunauksesta? Joihinkin autoihin asennettiin Suomessa jälkikäteen korisarjoja etenkin W201:een, Arwidsonkin taisi tuoda niitä jossain vaiheessa. Turboja AMG ei minusta ole tuohon aikaan käyttänyt.

Edit: minulla on pari AMG-kirjaa, autoa voidaan identifioida myös niiden perusteella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Kysymys AMG:n 'pajalle'

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mitä korimallia auto on?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kysymys AMG:n 'pajalle'

Viesti Kirjoittaja karra »

500 SEC on ja tuota AMG asiaa on jo sivuutettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=135777" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Lanta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 31.05.2013 09:37

Re: Kysymys AMG:n 'pajalle'

Viesti Kirjoittaja Lanta »

Ka suurkiitos jokaiselle näin nopeista vastauksista :clap:

Unohtui tosiaan sanoa, eli W126 (SEC 500 kuten karra mainitsikin).

Löysin juurikin tänään tuon klassikko AMG-sivuston, upeita kuvia ja tekstejä, täytyy paneutua.

Eli mikä kielii AMG:n tuunauksesta oli hyvä kysymys. Korista, siinä on AMG:n helmat, suht. harvinaiset vanteet, madalletut ja todella jäykät jouset ja iskarit. Etu- ja takapuskuria ei ole, sen etupuskurin pistän etsintään, se olisi aika :geek:.

Sisälle on isketty neljä eri VDO:n mittaristoa. Keskelle kolme jossa jotain pakokaasun lämpöjä, paria erilaista ja sitten joku muu. Vasemmalla on neljäs mittari jossa on bar, epäilin öljynpainemittariksi. Aluksi mietin että onko ne vain rekvisiittaa, mutta ei, ihan on sähköt vedetty sinnekin mutta anturit ei vaan pelitä. Ne ovat suht. siistiä työtä, näyttäisi ainakin.

Itse moottoripuolelle en tiedä onko tehty modifikaatioita, PAITSI että eräs ralliautoilija sanoi tuota autoa ajaessaan että on muokattu nokka-akselia. Ajoin itse 80-luvun lopun 560 seciä ja siihen nähden hieman eri tavalla reagoi. Olisi kiva tietää, onko moottorille tai ilmansaannille tehty jotain. Saatika onko laatikkoa jollain tapaa säädetty...

Onkelma on siinä, että auto ei ole täydessä iskussa. Eli tyhjäkäynnin 'moottori' on ohitettu ja olemme pähkäilleet että se vaikuttaa korkeaan tyhjäkäyntiin sekä käynnistysongelmiin, ja mahdollisesti siihen että ei ota 1. vaihdetta päälle. Antaa myös pakokaasua jostain sisälle, ilmeisesti pakosarjasta jostain :?: . Hassua, nyt juuri luin että Pekka on elokuussa toisessa ketjussa pohtinut samaa ongelmaa liittyen tyhjäkäyntiin ja 1 vaihteen puutteeseen...

Tulkeehan Joensuussa käymäseltään niin käydään ajelemassa ennen kun iskee lumet maahan. Ei ole talvirenkaita eikä vielä talvisäilytyspaikkaa :crazy:

Edit. kielioppivirheet ja lisäys: ykkönen toimi aikoinaan ja voi sitä riemua. Auton pakoputkien ollessa alkuperäiset äänet olivat silti aika rouheat, nyt kun on pari pönttöä pois niin on myös kivat! Se tyhjäkäynnin moottorin luisti on isketty ihan auki (tietyistä muista vanhoista syistä...)

Edit. 2. Vielä joutuu lisäämään, että mesessä oli myös paljon tuota 'burl wood' osaa, juuri tuota mitä jossain sivustolla mainitaan AMG:n lisäosaksi...mutta tuohon puuhommaan en osaa sanoa. On muuten pirun hankala vaihtaa kun on todella kiinni, mikä vaan tietty kielii laadusta...
Edit. 3. Sekä steereosysteemiä oli isketty aika paljon, Magnaflown kaijutinta ovissa ja hattuhyllyllä ja oli Blaupunktin radiokasettisoitin. Nyt tosin sähköt otettu irti...
Vastaa Viestiin