W 210 Smart Key

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kupi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 17:15

W 210 Smart Key

Viesti Kirjoittaja kupi »

Tilaamalla tehtaan kautta kopion alkuperäisestä avaimesta vika poistui, avaimen toisen sirun jalka irti
Viimeksi muokannut kupi, Ti 10.12.2013 14:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kupi kirjoitti:Mulla on ollut akku poissa autosta toista kuukautta samalla vaihdoin avaimen patterit. Nyt auto ei tunnista avainta, siis ei starttaa, lienee ajonestotilassa. Kuinka avain ohjelmoidaan uudestaan? Avain ei mene riittävän syvälle sisään.
Toinen mahdollisuus voisi olla viallinen virtalukko, avain temppuili aikaisemminkin irrottaessa, oletin akun aiheuttavan ongleman. Miten virtalukko vaihdetaan? Irrotus ja mekaaniset osat uusiksi, sitten enää ohjlemointi.
Uusi avain maksaa ohjelmoituna mb - huollossa 460 € ja auton pitäisi olla vko pajalla. Onko muuta neuvoa luin tilata hinuri?
Ja mikähän oli auton ikä ja muut tiedot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kupi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 17:15

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kupi »

Hei! Auto on MB E 220 CDI (W210) diesel farkku, vm. 2002. Auton n :ro on WDB2102061X097577 ja moottorin n :ro on 611961122702. Avain kääntyi lukossa, mutta se ei mennyt sisään riittävän syvälle. Hehkutus sammui ja häiriövalot sammuivat, mutta kone ei starttaa eli ajonestotila on päällä, oletan. Lukkopohja voi olla viallinen, vaimon vm. -00 MB 250 TD avain menee sisään ja ei käänny ellei ajonesto ole pois päältä.
t. pertti
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ensimäisenä tarkistella että avimessa sisällä on kaikki osat kiinni,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kupi kirjoitti:Hei! Auto on MB E 220 CDI (W210) diesel farkku, vm. 2002. Auton n :ro on WDB2102061X097577 ja moottorin n :ro on 611961122702. Avain kääntyi lukossa, mutta se ei mennyt sisään riittävän syvälle. Hehkutus sammui ja häiriövalot sammuivat, mutta kone ei starttaa eli ajonestotila on päällä, oletan. Lukkopohja voi olla viallinen, vaimon vm. -00 MB 250 TD avain menee sisään ja ei käänny ellei ajonesto ole pois päältä.
t. pertti
Ei se avain tuossa 2002-mallisessakaan käänny jos ajonesto ei anna lupaa.
kupi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 17:15

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kupi »

CDI203 kirjoitti:Ensimäisenä tarkistella että avimessa sisällä on kaikki osat kiinni,
Irrotin sähkölukon autosta, euhaittalevyssä on pari halkkeamaa. Nyt lukon irtiollessa avain menee sisälle, mutta ei käänny. Lukko tarvinnee sähköä, avain ei käänny mekaanisesti. Tarviiko virtalukko uusia, voiko lukkoa testata jossakin, piuhat on oltava kiinni. Rattilukko saanee ohjauslaitteelta ohjelmalla aukaisukäskyn. Ajattelin testata virtalukkoa kytkemällä piuhat kiinni ja akun navan paikalleen ja yrittää kääntää avainta. Vaihdeasentotunistin estää mekaanisesti lukkosylinterin kääntymisen, nyt on irti ei rajoita. Avain voi olla vikaantunut, on pintaliitoskomponenteilla tehty, vaikea testata. Missä olisi lähin testerihlö, asun Kuopiosa? Pertti
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kupi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ensimäisenä tarkistella että avimessa sisällä on kaikki osat kiinni,
Irrotin sähkölukon autosta, euhaittalevyssä on pari halkkeamaa. Nyt lukon irtiollessa avain menee sisälle, mutta ei käänny. Lukko tarvinnee sähköä, avain ei käänny mekaanisesti. Tarviiko virtalukko uusia, voiko lukkoa testata jossakin, piuhat on oltava kiinni. Rattilukko saanee ohjauslaitteelta ohjelmalla aukaisukäskyn. Ajattelin testata virtalukkoa kytkemällä piuhat kiinni ja akun navan paikalleen ja yrittää kääntää avainta. Vaihdeasentotunistin estää mekaanisesti lukkosylinterin kääntymisen, nyt on irti ei rajoita. Avain voi olla vikaantunut, on pintaliitoskomponenteilla tehty, vaikea testata. Missä olisi lähin testerihlö, asun Kuopiosa? Pertti
Siis tarkistitko että avaimessa ei ole sisällä mitään irti,
jos niin sytyykö nappulla painamalla se pieni "led" siihen nappulan viereen,
meneekö ovet kiinni/auki avaimen nappuloista,
tuleeko avaimen päästä "irvaloa" kun nappulaa painaa
(näkyy esim digikameran läpi katsomalla)

*:rista ei ole ratkaisevaa hyötyä jos virtaa ei tule päälle
jos oikeen ymmärsin niin tämän
hetkinen tilanne on että avain ei sen vertaa käänny)
(samat tarkistukset voi tehdä 5€ yleis mittatarilla ja muuten tarkistelemalla)

Jos kyseesä automaatti
tarkista että vaihteiston ohjausboxsissa ei ole öljyä

kannattaa tarkistella myös vielä kertaaleen että akussa on kaikki johdot kiinni
E: joskus on pienempiä johtoja ollut nioissa huonosti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kupi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 17:15

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja kupi »

CDI203 kirjoitti:
kupi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ensimäisenä tarkistella että avimessa sisällä on kaikki osat kiinni,
Irrotin sähkölukon autosta, euhaittalevyssä on pari halkkeamaa. Nyt lukon irtiollessa avain menee sisälle, mutta ei käänny. Lukko tarvinnee sähköä, avain ei käänny mekaanisesti. Tarviiko virtalukko uusia, voiko lukkoa testata jossakin, piuhat on oltava kiinni. Rattilukko saanee ohjauslaitteelta ohjelmalla aukaisukäskyn. Ajattelin testata virtalukkoa kytkemällä piuhat kiinni ja akun navan paikalleen ja yrittää kääntää avainta. Vaihdeasentotunistin estää mekaanisesti lukkosylinterin kääntymisen, nyt on irti ei rajoita. Avain voi olla vikaantunut, on pintaliitoskomponenteilla tehty, vaikea testata. Missä olisi lähin testerihlö, asun Kuopiosa? Pertti
Siis tarkistitko että avaimessa ei ole sisällä mitään irti,
jos niin sytyykö nappulla painamalla se pieni "led" siihen nappulan viereen,
meneekö ovet kiinni/auki avaimen nappuloista,
tuleeko avaimen päästä "irvaloa" kun nappulaa painaa
(näkyy esim digikameran läpi katsomalla)

*:rista ei ole ratkaisevaa hyötyä jos virtaa ei tule päälle
jos oikeen ymmärsin niin tämän
hetkinen tilanne on että avain ei sen vertaa käänny)
(samat tarkistukset voi tehdä 5€ yleis mittatarilla ja muuten tarkistelemalla)

Jos kyseesä automaatti
tarkista että vaihteiston ohjausboxsissa ei ole öljyä

kannattaa tarkistella myös vielä kertaaleen että akussa on kaikki johdot kiinni
E: joskus on pienempiä johtoja ollut nioissa huonosti
Hei! Sain uuden kopioavaimen 260 €. Avain toimii, auto tunnisti sen, käynnistyi pitkän startin jälkeen. Ekaksi tuli virheilmoitus "Ignition fale funktion" . Parin yrityskerran jälkeen käynnistyi. Uusi ongelma, lienee ollut sama alunperinkin: avainta ei saa irti kunnolla virtalukosta. Irrotin vaihdevivun kaapelin, mekaaninen tieto vaihteen valitsijalta ja huijasin ruuvarilla lukkoa. Avain lähti normaalisti pois, käynnistyi ja toimi normaalisti. Kokeilin useita kertoja kaapelivaijerin kanssa tuloksetta, avainta ei saa irti. Olisko sähkölukko kulunut/kontaktivika, koska meisselillä vähän kampesi pysäytyksen jälkeen, jo avain irtosi. Pitänee ilmeisesti ostaa uusi sähkölukko. Katselin hajottamon osioa, sata -150 €, uuden hinta voi olla useampi satanen. Toinen ongelma ilmeni, kun vilkut ja töötti hiljeni. Vaihdoin eilen konepellin avausvaijerin.Olisiko sulake tai jokin johto irti sulakelaatikosta. Konetilan sulakekartta puuttuu, en ole vielä löytänyt. Tai töötin johdot maissa, laitoin eilen töötin paikalleen, olisiko toinen johto maissa.
Lisäksi syttyi ABS -valo, epäilen vas etupyörän nopeusanturia, liitintä oli hiplattu. Muuten lyhyt koekäyttö meni lupaavasti, nyt jarruremontin tekoon. Tällä viikolla en ehdi paljoa tehdä.
Lohkolämmittimen johdot oikea vai vas puoli olisi parempi kaapelireitti. Laitan sisätilapistokkeen.
Autossa on ollut Webasto, lienee palanut, liitin kaputt. Mula on kuva vempaimesta ja siinä on yksi liitin irti, muistuttaa kapillaaritermostaatin henkilankaa, tuntoelintä. Numerosarja on: MB # A 210541 4 (? ehkä) 04 50; 22D 261 ? 1999.
terv. Pertti
P.s. Pultit, talvirenkaat (ja kesärenkaat) ja lohkolämmitin olisi vielä ostettava. Jatkan jarruremontilla, sitten etupään osat paikalleen, ovat vielä maalarilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W 210 Remote Key ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kupi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kupi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ensimäisenä tarkistella että avimessa sisällä on kaikki osat kiinni,
Irrotin sähkölukon autosta, euhaittalevyssä on pari halkkeamaa. Nyt lukon irtiollessa avain menee sisälle, mutta ei käänny. Lukko tarvinnee sähköä, avain ei käänny mekaanisesti. Tarviiko virtalukko uusia, voiko lukkoa testata jossakin, piuhat on oltava kiinni. Rattilukko saanee ohjauslaitteelta ohjelmalla aukaisukäskyn. Ajattelin testata virtalukkoa kytkemällä piuhat kiinni ja akun navan paikalleen ja yrittää kääntää avainta. Vaihdeasentotunistin estää mekaanisesti lukkosylinterin kääntymisen, nyt on irti ei rajoita. Avain voi olla vikaantunut, on pintaliitoskomponenteilla tehty, vaikea testata. Missä olisi lähin testerihlö, asun Kuopiosa? Pertti
Siis tarkistitko että avaimessa ei ole sisällä mitään irti,
jos niin sytyykö nappulla painamalla se pieni "led" siihen nappulan viereen,
meneekö ovet kiinni/auki avaimen nappuloista,
tuleeko avaimen päästä "irvaloa" kun nappulaa painaa
(näkyy esim digikameran läpi katsomalla)

*:rista ei ole ratkaisevaa hyötyä jos virtaa ei tule päälle
jos oikeen ymmärsin niin tämän
hetkinen tilanne on että avain ei sen vertaa käänny)
(samat tarkistukset voi tehdä 5€ yleis mittatarilla ja muuten tarkistelemalla)

Jos kyseesä automaatti
tarkista että vaihteiston ohjausboxsissa ei ole öljyä

kannattaa tarkistella myös vielä kertaaleen että akussa on kaikki johdot kiinni
E: joskus on pienempiä johtoja ollut nioissa huonosti
Hei! Sain uuden kopioavaimen 260 €. Avain toimii, auto tunnisti sen, käynnistyi pitkän startin jälkeen. Ekaksi tuli virheilmoitus "Ignition fale funktion" . Parin yrityskerran jälkeen käynnistyi. Uusi ongelma, lienee ollut sama alunperinkin: avainta ei saa irti kunnolla virtalukosta. Irrotin vaihdevivun kaapelin, mekaaninen tieto vaihteen valitsijalta ja huijasin ruuvarilla lukkoa. Avain lähti normaalisti pois, käynnistyi ja toimi normaalisti. Kokeilin useita kertoja kaapelivaijerin kanssa tuloksetta, avainta ei saa irti. Olisko sähkölukko kulunut/kontaktivika, koska meisselillä vähän kampesi pysäytyksen jälkeen, jo avain irtosi. Pitänee ilmeisesti ostaa uusi sähkölukko. Katselin hajottamon osioa, sata -150 €, uuden hinta voi olla useampi satanen. Toinen ongelma ilmeni, kun vilkut ja töötti hiljeni. Vaihdoin eilen konepellin avausvaijerin.Olisiko sulake tai jokin johto irti sulakelaatikosta. Konetilan sulakekartta puuttuu, en ole vielä löytänyt. Tai töötin johdot maissa, laitoin eilen töötin paikalleen, olisiko toinen johto maissa.
Lisäksi syttyi ABS -valo, epäilen vas etupyörän nopeusanturia, liitintä oli hiplattu. Muuten lyhyt koekäyttö meni lupaavasti, nyt jarruremontin tekoon. Tällä viikolla en ehdi paljoa tehdä.
Lohkolämmittimen johdot oikea vai vas puoli olisi parempi kaapelireitti. Laitan sisätilapistokkeen.
Autossa on ollut Webasto, lienee palanut, liitin kaputt. Mula on kuva vempaimesta ja siinä on yksi liitin irti, muistuttaa kapillaaritermostaatin henkilankaa, tuntoelintä. Numerosarja on: MB # A 210541 4 (? ehkä) 04 50; 22D 261 ? 1999.
terv. Pertti
P.s. Pultit, talvirenkaat (ja kesärenkaat) ja lohkolämmitin olisi vielä ostettava. Jatkan jarruremontilla, sitten etupään osat paikalleen, ovat vielä maalarilla.
Tuossa pienessä kuvasa oleva on sähköinen lisä lämmitin ei webasto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin