OM603 Virittämistä
OM603 Virittämistä
Suunnitteilla laittaa om603 koneeseen välijäähdytin, 7-8mm syöttöpumppu ja isompi ahdin.
Kumpi olisi kannatavampi: Holsetin hx35 vaiko hx40? ja millä pakokotelolla #14 #16 vaiko #18 ?
Amatööri kaipaa apuja
Kumpi olisi kannatavampi: Holsetin hx35 vaiko hx40? ja millä pakokotelolla #14 #16 vaiko #18 ?
Amatööri kaipaa apuja
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM603 Virittämistä
Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.Paabeli kirjoitti:Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 Virittämistä
Siekkinen kirjoitti:Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.Paabeli kirjoitti:Kiitoksia avusta! Onko tuo herlevin 8mm liian iso tuolle kokoonpanolle? Tieten eihän siitä pumpusta tarvi kaikkia mehuja irti ottaaKuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
Eikä mahda tuo kapeekantinen selvitä ehjänä siitä määrästä ruokaa kun nuo kasit antaa Mut laita kasit vaan suoraan tulevaisuutta varten. Onpahan valmiina sit jos nälkä kasvaa (om606)
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM603 Virittämistä
Juuh, hervelin 8mm pumppu ois tiedossa, nuo mynän pumput tahtoo olla harvassa, kumpi ennemmin, tuo herlevi vai ppd 7mm? Ei haluis tosiaan hajottaa koko vehettä, mutta lisää tehoa tarvis laatikko tuli justii siekkiseltä vahvistettu 722.3 kyseessä. Jos jollai seiskamillin mynäpumppu niin saa kaupitella
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Paabeli kirjoitti:hervelin 8mm pumppu
No joo ppd pumput menettelee käyttiksessä mutta kyllä se kannattaa mynädiisseliltä ostaa. Tai sitten herleviltä jos ei mynältä. 8 millisillä saa varmasti äkkiä sulatettua tuon kapeakantisen koneen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 Virittämistä
Eiköhän tuo seiskamynä löydy talven mittaan, ostaa kaikki muut valmiiksi mutta tuo hx40 siis ennemmin kun 35?
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Kyllä se taitaa parempi olla. Hx35:sella herää alempaa mutta tahtoo mennä ylhäällä tukkoon ja sen takia jää tehoja uupumaan. Hx40 super on omasta mielestä parempi kuin kumpikaan noista. Herää paremmin kuin hx40 ja kärsii pitää riittäviä paineita.Paabeli kirjoitti:Eiköhän tuo seiskamynä löydy talven mittaan, ostaa kaikki muut valmiiksi mutta tuo hx40 siis ennemmin kun 35?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 Virittämistä
Joo sori, tarkotus oli justii sanoo tuo hx40 super. Ja 16# pesällä vai mitä suosittelet?
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Tämä täytyy kyllä nyt kyseenalaistaa! Mulla on mynän 8mm käyttö ajossa ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Pelaa ihan niinkun vakio. Syöttöä tulee toki reilusti jos niin ruuvit säätää, mutta saa sen pidettyä kohtuudessakin. Polttoaineen kulutuskin on pienempi kun vakiona.Siekkinen kirjoitti:
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.
IG: @pyrytakkunen
Re: OM603 Virittämistä
Mitä muuten porukka tarkoittaa tuolla heräämisellä? Sitä kun turbo alkaa tuottaa vähänkään (0.1bar ->) painetta, vai sitä kun on painetta on siten että veto oikeasti alkaa?Kuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
IG: @pyrytakkunen
Re: OM603 Virittämistä
Taitaa tosiaan tarkoittaa eri asiaa monelle tuo herääminen.. Tosta katselin datalogista niin esim. 2400rpm on jo huimat 0,1bar ylipainetta kolmosella, 3000rpm niin löytyy 0,35bar, 3500rpm on 0,89bar ja 4000rpm onkin 2,2bar. Nelosella kutakuinkin samoin, nää ilman turbiinilukon päälläoloa. Koneena tosin om606, 7mm mynä ja mp58-r2 masteri.. Et alkaahan tääkin jo heräileen alle 2500rpm
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM603 Virittämistä
Löytyskö kellään hyvää pakosarjaa tuolle setille mitä olen laittamassa
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Saahan ne kasit siihen käyttikseen laittaa jos haluaa on vaan hiukan herkempi kuin 7mm. Heräämisen voi kukin tulkita tavallaan mutta omasta mielestä se ei ole heräämistä jos paineet on siellä 0.1 korvilla. Sittenhän tuo oma hx50 luokan schwitzeri on koko ajan hereillä matka-ajossaPTracing kirjoitti:Tämä täytyy kyllä nyt kyseenalaistaa! Mulla on mynän 8mm käyttö ajossa ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Pelaa ihan niinkun vakio. Syöttöä tulee toki reilusti jos niin ruuvit säätää, mutta saa sen pidettyä kohtuudessakin. Polttoaineen kulutuskin on pienempi kun vakiona.Siekkinen kirjoitti:
Jos haluat pitää paremmat käyttöauton ominaisuudet niin 7mm elementeillä ja jos haluat enemmän voimaa niin kaseilla. Etkä saakkaan noista kaseista kaikkea irti ilman erillistä sähköstä siirtopumppua ja isompia polttoainelinjoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 Virittämistä
Oman auton heräämisellä tarkoitin että siitä kohtaa rupeaa paineen nousu ja kierrokset kipuamaan nopeammin ylös, täys paine tietenkin vasta vähän alle 4000rpm. Eli täytyy tästä edespäin kertoa vain että missä kohtaa on täydet paineet???
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM603 Virittämistä
itse tulkitsen heräämisen niin, että sitten, kun veto alkaa olla selvästi terhakampaa, kun ilman ahtoja, niin ahdin on heräänyt. eli jotain tälläsessä vanhassa diiselissä reilusti yli puoli baaria, ehkä baarin verran. sit voi puhua heräämisestä. jos ahdin alkaa tuottaan painetta 0,2 bar jo 2000rpm ja 4000 rpm on 0,6 bar moottorin maksimikierrosten ollessa 6000, niin mielestäni se ahdin ei herää ollenkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603 Virittämistä
Sitä nimenomaan että siitä kohtaa alkaa kierrokset nousemaan nopeasti ja tuottamaan painetta siitä eteenpäin kunnolla. EN tarkoita sillä sitä että kyylätään silmä kovana ahtomittaria millon on se 0.1 paineen puolella.PTracing kirjoitti:Mitä muuten porukka tarkoittaa tuolla heräämisellä? Sitä kun turbo alkaa tuottaa vähänkään (0.1bar ->) painetta, vai sitä kun on painetta on siten että veto oikeasti alkaa?Kuisma_ kirjoitti:Ehdottomasti mielummin Hx40 ja 16# pesällä. Itsellä pelas pirun hyvin kunnon plenium imusarjan ja pitkän pulssipakosarjan kanssa. Pirun herkästi heräili (alle 3000rpm) ja huipputehot n.415hp 640nm n.2bar paineella. Pumppu oli viistetyillä seiskoilla.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM603 Virittämistä
Siekkinen, tulisko nuo yv:t perille? kun mulla lukee yhtäkkiä että lähtevät ei suostu lähettämään viestiä jostain syystä...
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Mistähän hukkaportti tuohon holsetin hx40 superille? Vai onko välttämätön?
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Re: OM603 Virittämistä
Jep, sen kyllä huomaa millon se "herääminen" tapahtuu kun paineet ja kierrokset alkaa kipuamaan nopeasti ylöspäin. Hukkaportteja myydään monissa viritysosaliikkeissä. Esim kkd motorsport, hevosvoima.com, ahtoja.com... Riippuu haluatko huomattavasti halvemman kiinalaisen (ns."huonomman" joka kyllä toimii yleensä aivan hyvin) vai jonkun parin kolmen sadan merkkituotteen. Joku 50-60mm on varmasti riittävä ja siihen tarpeeks jäykkä jousi ettei tule näitä paljon puhuttuja ahtojen karkailuongelmia kun joutuu jousta kirimään älyttömästi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 Virittämistä
http://www.ahtoja.com/product/19/hks-style-60mm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuommonen ihan ok?Siekkinen kirjoitti:Jep, sen kyllä huomaa millon se "herääminen" tapahtuu kun paineet ja kierrokset alkaa kipuamaan nopeasti ylöspäin. Hukkaportteja myydään monissa viritysosaliikkeissä. Esim kkd motorsport, hevosvoima.com, ahtoja.com... Riippuu haluatko huomattavasti halvemman kiinalaisen (ns."huonomman" joka kyllä toimii yleensä aivan hyvin) vai jonkun parin kolmen sadan merkkituotteen. Joku 50-60mm on varmasti riittävä ja siihen tarpeeks jäykkä jousi ettei tule näitä paljon puhuttuja ahtojen karkailuongelmia kun joutuu jousta kirimään älyttömästi.
Ja laita tosin postiennakolla se pakosarja tulemaan
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: OM603 Virittämistä
Mites turbon valinta jos alkuperäisestä OM603 turbosta haluaisi sellaiset kohtuulliset tehot käyttöautoon, jotain 250-300 hp, ja vääntöä joku 400 Nm alakierroksilla? Ja mielellään pitäis korvaavan turbon sopia vakiopakosarjaan. Pumpulle ei ole tehty yhtään mitään, se varmaan kaipais sitten 7 mm tappeja? HX35 voi olla tuolle tehotavotteelle vähän liian suuri ahdin jos haluaa että alle 2000 rpm on käytettävää vääntöä kuten vakioahtimellakin? VNT-ahdinvirityksiä tai remmiä en harkitse, ne on noihin tehoihin vähän turhan monimutkasia.
Ajattelin tehdä vähän tavallisuudesta poikkeavan ratkaisun välijäähdyttimen kanssa.. Jos hommais harjoituskappaleeksi toisen konepellin, vähän lasikuitua tms. ja vähän jotain muuta tarviketta, niin voisi tehdä "skuupan" konepeltiin välijäädytintä varten, vähän Impreza-tyyliin... Ei ehkä niin tavanomainen ratkaisu Ja sitten muotoilisi ilmanohjauskanavan siihen coolerin päälle, että ilma ei suoraan mene kannen päälle (lämpötilaeroja kasvattamaan), vaan että se ohjautuisi esim. tulipellin yläpuolelta ulos... Vai tarttiskohan sitä niin hifistellä, kuhan ilma jotenkin kiertäisi tuolla?
Tällä ratkaisulla olisi se positiivinen vaikutus, että ahtoputkiston pituus jäisi melko lyhyeksi, lähes samaksi mitä nykyinenkin orkkisputki, ja tämä taas poistaa turbon viivettä ahtoputkiston täyttymisen osalta. Ja että orkkis-ahtoputkesta voisi modata sellaisen, että uusi turbo ja välijäähdytin käy siihen hyvin eikä isompia muutoksia tarvitsisi imusarjaan tehdä. Tarkoituksena olisi säilyttää mahdollisimman paljon OEM-lookki rakentelussa eikä tehdä mitään sötöksen näköistä.
Ai niin ja se tomaatin vahvistuskin sitten ois tuossa vaiheessa ajankohtasta...
Ajattelin tehdä vähän tavallisuudesta poikkeavan ratkaisun välijäähdyttimen kanssa.. Jos hommais harjoituskappaleeksi toisen konepellin, vähän lasikuitua tms. ja vähän jotain muuta tarviketta, niin voisi tehdä "skuupan" konepeltiin välijäädytintä varten, vähän Impreza-tyyliin... Ei ehkä niin tavanomainen ratkaisu Ja sitten muotoilisi ilmanohjauskanavan siihen coolerin päälle, että ilma ei suoraan mene kannen päälle (lämpötilaeroja kasvattamaan), vaan että se ohjautuisi esim. tulipellin yläpuolelta ulos... Vai tarttiskohan sitä niin hifistellä, kuhan ilma jotenkin kiertäisi tuolla?
Tällä ratkaisulla olisi se positiivinen vaikutus, että ahtoputkiston pituus jäisi melko lyhyeksi, lähes samaksi mitä nykyinenkin orkkisputki, ja tämä taas poistaa turbon viivettä ahtoputkiston täyttymisen osalta. Ja että orkkis-ahtoputkesta voisi modata sellaisen, että uusi turbo ja välijäähdytin käy siihen hyvin eikä isompia muutoksia tarvitsisi imusarjaan tehdä. Tarkoituksena olisi säilyttää mahdollisimman paljon OEM-lookki rakentelussa eikä tehdä mitään sötöksen näköistä.
Ai niin ja se tomaatin vahvistuskin sitten ois tuossa vaiheessa ajankohtasta...
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: OM603 Virittämistä
en tiedä onko sellasta turpoa, mikä on kiinteellä pakopesällä ja vetelee jo täysillä alta 2000rpm, mutta puhisee yläpäästäänkin kunnolla ja tuottaa pihalle sen 300 heppaa. kuulostaa aika pitkälti vnt:ltä...
en ole mikään turdo asiantuntija, mutta mitä nyt ehkä jotain noista ymmärrän, niin ehkäpä lähimpänä on joku garretin gt32, tai vastaavan kokonen muilta valmistajilta. tollanen jaksaa tuottaa sen 300 heppaa, mutta on kyllä luultavasti jo aika tukossa yläkierroksilla, eikä pöhistele täysillä vielä 2000rpm. noin siis äkkiseltään veikkaisin..
en ole mikään turdo asiantuntija, mutta mitä nyt ehkä jotain noista ymmärrän, niin ehkäpä lähimpänä on joku garretin gt32, tai vastaavan kokonen muilta valmistajilta. tollanen jaksaa tuottaa sen 300 heppaa, mutta on kyllä luultavasti jo aika tukossa yläkierroksilla, eikä pöhistele täysillä vielä 2000rpm. noin siis äkkiseltään veikkaisin..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603 Virittämistä
Kannattaa kysyä LSD turbolta sopivaa custom ahdinta ellei sitten itse löydä netin avulla sopivaa. Jotenkin Imprezzalook laskuitukonepelti ja OEM look ei sovi samaan autoon. Noin pienillä tehoilla on paljon helpompi lykätä se maltillinen cooleri sinne keulalle, vaikka pinnoittaa mustalla ja sieltä se ei kennekään silmään pomppaa.
Ahtoputkilla ei ole mitään käytännön merkitystä "turboviiveeseen"
Ahtoputkilla ei ole mitään käytännön merkitystä "turboviiveeseen"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 Virittämistä
kylläpä se gt32 herää om603sessa seiska tapeilla melko viiveettömästi kun kaasua painaa, eli sitä viivettä ei juurikaan käytännössä ole. Pakopainettahan tuommonen pikkuhyrrä kehittää ihan liikaa.. ja tuo cooleri idea ei oo kyllä hyvä..
Re: OM603 Virittämistä
Taitaa subaru virittäjätkin siirtää välijäähyä paremmalle paikalle, eli keulalle...
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: OM603 Virittämistä
Joo, no tuossa omassa yksilössä on siellä keulilla ilmastoinnin kenno joten ainakaan sinne syylärin eteen sitä ei helposti saa.. Varmaankin sitten puskurin alapuolelle, jos se keulaan laitetaan.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisia EGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisia EGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: OM603 Virittämistä
No, 8,1 litraisen traktorin turbossa on sama laippa kuin tuo 603:sen turbossa, ja se on fyysisiltä mitoiltaan jo aika iso, eli kyllä siihen vakiopakosarjaankin jo aika ison turbon saa kiinni.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM603 Virittämistä
Unohda kun on vähäpäästöinenW124_E300DT kirjoitti:Joo, no tuossa omassa yksilössä on siellä keulilla ilmastoinnin kenno joten ainakaan sinne syylärin eteen sitä ei helposti saa.. Varmaankin sitten puskurin alapuolelle, jos se keulaan laitetaan.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisia EGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95