Ppd pumpuista kysymys
Ppd pumpuista kysymys
Elikkä tuli ostettu w140 möhkö 606 moottorilla, autossa on kuullema Pp dieselin tekemä pumppu 7mm elementeillä. Rupesi vain ihmetyttämään kun ei ollut keltaista merkkausmaalia pulttien päällä niinkuin on mynän ja yleensä muidenkin tekemissä pumpuissa, eli tietäsköhän joku kasaako Ppd nuo pumput ilman maalia?
Toinen ihmetyksen aihe on ulkoinen syötönsäätö, tuo näyttää ihan itse tehdyltä eikä sammuttimen vipua ole edes muokattu eli ei ole toiminnassa, näyttäs vähän keskeneräseltä tai sitten osia poistettu. Miten on muilla toteutettu ulkoinen säätö Ppd pumpuissa?
Toinen ihmetyksen aihe on ulkoinen syötönsäätö, tuo näyttää ihan itse tehdyltä eikä sammuttimen vipua ole edes muokattu eli ei ole toiminnassa, näyttäs vähän keskeneräseltä tai sitten osia poistettu. Miten on muilla toteutettu ulkoinen säätö Ppd pumpuissa?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Ja hieman päivitystä, auto on ilmeisesti ollut joskus foorumin käyttäjä Mika.T:llä. Musta, vm -95 ja alunperin ollut 3.5 moottorilla.
Jos joku tunnistaa omakseen niin lisätietoja ja historiaa otettas mielellään vastaan vaikka yv.llä jos ei tähän halua kirjotella.
Jos joku tunnistaa omakseen niin lisätietoja ja historiaa otettas mielellään vastaan vaikka yv.llä jos ei tähän halua kirjotella.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Pikkane nyrkkipaja ko touhuu jotai ni eiks ne näytä ite tehyiltä? 

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Ppd pumpuista kysymys
Riippuu tietenkii tekijästäjeemu kirjoitti:Pikkane nyrkkipaja ko touhuu jotai ni eiks ne näytä ite tehyiltä?

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys

W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Re: Ppd pumpuista kysymys
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Yhden ppd pumpun 2009 vuonna omistaneena voin sanoa kuvauksesi kuulostaa tutulta...
IG: @pyrytakkunen
Re: Ppd pumpuista kysymys
Se pumppu on tehty muistaakseni vuonna 2007 joten ei ole aivan uusinta uutta.
Syötön rajaus toimii oikein hyvin. mikäli siitä ei ole jotain purettu irti.
Mitä lie viritelmiä tehty kun on moottorikin vaihtunut minultä lähdön jälkeen.
Syötön rajaus toimii oikein hyvin. mikäli siitä ei ole jotain purettu irti.
Mitä lie viritelmiä tehty kun on moottorikin vaihtunut minultä lähdön jälkeen.
Re: Ppd pumpuista kysymys
Mika.T kirjoitti:Se pumppu on tehty muistaakseni vuonna 2007 joten ei ole aivan uusinta uutta.
Syötön rajaus toimii oikein hyvin. mikäli siitä ei ole jotain purettu irti.
Mitä lie viritelmiä tehty kun on moottorikin vaihtunut minultä lähdön jälkeen.
Kyllä tuosta puuttuu joitain osia.. olikos sinun aikaan sammuttimen vipu muokkaamaton, ja kyllähän tuon saa käyttöön pienellä vaivalla? Ja onkos tuossa 7mm viistetyt vai tasapää elementit?
Kyllä, autoon on vaihdettu -98 väyrysen 606 turbokone, mutta kaikki muutokset on tehty pirun asiallisesti. Turbona ilmeisesti sama hx35 kuin vanhallakin koneella, sit on välijäähdytin ja alumiinicooleri keulilla.
Olikos tuo laatikko jo sinun aikaan vahvistettu? siekkisen tekemä kuullema.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Mulla on itellä 2011 tehty ppd pumppu ja siinä on vielä samalla systeemillä syötönsäätö sammutinvivussa. Latan pätkä sammutinvivun ruuvin alla ja sitten siitä läpi pultti sammutinvipua vasten. Eikä siellä keltasta maalia käytellä. Tasapääelementit.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Kiitän, sopii kuvaukseen täydellisesti. Ihmetytti vaan kun käy niin pirun siististi tasapää elementeiks. Ei roklata yhtään eikä kalise kierroksilla, kuulostaa kuin ois vakiopumpulla.
Pitää katella ennakko, mihin ennakkoon nuo ppd pumput yleensä ajotetaan?
Pitää katella ennakko, mihin ennakkoon nuo ppd pumput yleensä ajotetaan?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Loota on jm-koneen tekemä. Siis jos on vielä sama toosa kuin minun aikana.
Tasapää elementit ja pumpussa on vanhan -87 603turbon nokka-akseli jolla käynti on siisti eikä sellaista epämääräistä kolinaa.
Pumpun sammutinvipua ei ole muokattu. Pitäisikö? Säätö toimii oikein hyvin muokkaamattakin.
Sen pumpun ajoitus pitäisi olla 21ast eykk. Voin tarkistaa kun se ajotuslappu on mulla tallessa.
Maks kierrokset on 5000 jos ei ole kukaan pruuvaillut ominpäin. (350 koneen punaraja on 4300rpm)
Maks tuotto 120mm3
Tasapää elementit ja pumpussa on vanhan -87 603turbon nokka-akseli jolla käynti on siisti eikä sellaista epämääräistä kolinaa.
Pumpun sammutinvipua ei ole muokattu. Pitäisikö? Säätö toimii oikein hyvin muokkaamattakin.
Sen pumpun ajoitus pitäisi olla 21ast eykk. Voin tarkistaa kun se ajotuslappu on mulla tallessa.
Maks kierrokset on 5000 jos ei ole kukaan pruuvaillut ominpäin. (350 koneen punaraja on 4300rpm)
Maks tuotto 120mm3
Re: Ppd pumpuista kysymys
Mullakin käy noilla tasapääelementeillä om606 nätisti ku ennakko on siinä 22-24 jykk ajotusmerkillä. Pasin neuvo on 20-24jykk ajotusmerkillä. Aluks oli itellä 16-18 välillä niin käynti oli aivan hirveän kuulosta ja mustaa tuli tyhjäkäynnillä. Se ennakko pitää sitten aina tarkastaa pumpun asennuksen jälkeen kun konetta on pyöritetty
pumpuissa vanha nokka (89 alaspäin) on justiin se jyrkempi malli eli nopea ruiskutus ja kolisee aikasella ennakolla. Näin ainakin "mutu"tieto kertoo
ei sulla ainakaan ole liian aikasella kun nätisti käy. hx35:sella ei sitten kannata om606:sta kierrättää hirveän pitkälle (ainakaan jos on vetävät kierrokset korkealla) kun siellä alkaa pakopaineet nousta. Riippuu toki pakopesästä mutta yleensähän se on 12 pesällä.


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Uudemmissa on jyrkempi nokka.Siekkinen kirjoitti:pumpuissa vanha nokka (89 alaspäin) on justiin se jyrkempi malli eli nopea ruiskutus ja kolisee aikasella ennakolla. Näin ainakin "mutu"tieto kertoo .
Re: Ppd pumpuista kysymys
Kaikilla tuntuu olevan tähän eri näkemysMika.T kirjoitti:Uudemmissa on jyrkempi nokka.Siekkinen kirjoitti:pumpuissa vanha nokka (89 alaspäin) on justiin se jyrkempi malli eli nopea ruiskutus ja kolisee aikasella ennakolla. Näin ainakin "mutu"tieto kertoo .


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Kiitoksia informaatiosta. Tosiaan ei ole paljon kierroksia, kiertää n.5000 eli vetävät aika kesyt
Jos Mika lapun löydät niin tarkista ihmeessä. Ja Siekkiselle sen verran että ei tästä olla mitään tehoja repimässäkään, ainakaan tuolla ahtimella, nyt on ahtoja n.1bar.

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Munkin mielestä uudemmissa jyrkempi nokka, edellinen pumppu oli -90 ja siinä viistetyt elementit, ja tuo nykynen Mika.T:n vanha käy kyllä pirusti siistimmin, ei voi edes verrata käyntiä
Riippuu tietysti niin monesta muustakin asiasta. Mutta ei ois heti uskonu että tuossa on tasapäät
Täytyy vielä tarkistaa onko syöttö pumpun takaa täysillä. Tuo ulkoinen säätö ei ole rajoittamassa vivun liikettä ollenkaan joten sen puolesta olis täysillä, mutta outoa kun ei hirveästi savuta ahdoilla joten ei mahda täysillä pumppu olla. Voihan se olla että kerkee syötöt leikkaantua matalien vetävien kierroksien takia ja savu häviää melkein heti.
Eli kun tuo kiertää sen 5000rpm niin syötöt alkaa leikkaantua jo n.3750rpm?


Täytyy vielä tarkistaa onko syöttö pumpun takaa täysillä. Tuo ulkoinen säätö ei ole rajoittamassa vivun liikettä ollenkaan joten sen puolesta olis täysillä, mutta outoa kun ei hirveästi savuta ahdoilla joten ei mahda täysillä pumppu olla. Voihan se olla että kerkee syötöt leikkaantua matalien vetävien kierroksien takia ja savu häviää melkein heti.
Eli kun tuo kiertää sen 5000rpm niin syötöt alkaa leikkaantua jo n.3750rpm?

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
http://smg.photobucket.com/user/mikatau ... 0.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
350 veti tuonne 4500 kohtuudella. Lootan säädin niin että kickdownilla vaihtaa viimeistään tuossa 4400-4500 isompaa.
350 veti tuonne 4500 kohtuudella. Lootan säädin niin että kickdownilla vaihtaa viimeistään tuossa 4400-4500 isompaa.
Re: Ppd pumpuista kysymys
Itsellä veti tuohon 4300 asti kohtuudella lyhyellä sarjalla ja vähän päälle 5000 kierroksen pitkällä sarjalla. Sitten alko vääjäämättä pakopaineet ahdistaa. Ahtoja oli noin 2 bar. Tuo 1 bar on kyllä turvallinen ratkasu 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Samoissa säädöissähän tuo nyttenkin on. Mikäs tuo vilkkuva kolmio mittaristossa on? onko tässä luistonesto tai vastaava? ei tuo ainakaan mulla ole pelannut eikä kolmio vilkkunut. Ei tässä taida asd:täkään olla?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Pitää miettiä sitä vetävien ja ahtojen nostamista kuhan löytyy isompi ahdin. Mielessä ollut laittaa Hx40 super 16 pesällä, se varmaan heräis viellä mukavasti käyttöauton tarpeisiin. Tuossa pakosarjassa on valmiiksi hukkiksen lähtö niin olis helppo päivittää turbo isompaan ja hukkis ulkoseen.Siekkinen kirjoitti:Itsellä veti tuohon 4300 asti kohtuudella lyhyellä sarjalla ja vähän päälle 5000 kierroksen pitkällä sarjalla. Sitten alko vääjäämättä pakopaineet ahdistaa. Ahtoja oli noin 2 bar. Tuo 1 bar on kyllä turvallinen ratkasu
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Luistoneston valo se tuossa vilkuttaa.
Ko. pätkässä oli kitkat alla niin luistivat kokoajan.
Ahtopaine 1.5bar. mittarista ei saa selvää tuossa vilimin pätkässä.
Jos et ole hakemassa mitään hulluja teholukemia tuosta niin pidä vaan se 35nen siellä. Se toimii hienosti käyttöautossa.
Onko tietoa onko sitä leimattu noille muutoksille? on ne kuitenkin jo sen verran monta vuotta siellä olleet että kumma jos vielä ei ole leimalla "jäänyt kiinni"
Ko. pätkässä oli kitkat alla niin luistivat kokoajan.
Ahtopaine 1.5bar. mittarista ei saa selvää tuossa vilimin pätkässä.
Jos et ole hakemassa mitään hulluja teholukemia tuosta niin pidä vaan se 35nen siellä. Se toimii hienosti käyttöautossa.
Onko tietoa onko sitä leimattu noille muutoksille? on ne kuitenkin jo sen verran monta vuotta siellä olleet että kumma jos vielä ei ole leimalla "jäänyt kiinni"
Re: Ppd pumpuista kysymys
Tuskimpa sitä saakaan muutoskatsastettua. Mutta sen verran piilossa kennot yms että mennyt aina läpi. Tuoreella leimalla ostin.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Siekkinen kirjoitti:Mullakin käy noilla tasapääelementeillä om606 nätisti ku ennakko on siinä 22-24 jykk ajotusmerkillä. Pasin neuvo on 20-24jykk ajotusmerkillä.
Paljonkos tuo 20-24jykk ajotusmerkillä on sit todellisena ennakkona?
-s124 300tdt -92
Re: Ppd pumpuista kysymys
Aikalailla 14-18 eykk.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
ok, kiitos. itellä 15eykk todellinen nyt ppd 7mm tasapäällä ja välillä kierrokset laskee hitaasti tyhjäkäynnille. täytyy koittaa säätää vielä johki 17eykkSiekkinen kirjoitti:Aikalailla 14-18 eykk.
-s124 300tdt -92
Re: Ppd pumpuista kysymys
Voi olla vika pumpun säädöissä tai kaasuvivustossa. Noin pieni heitto ennakossa ei vaikuta juuri mitään.Mgo- kirjoitti:ok, kiitos. itellä 15eykk todellinen nyt ppd 7mm tasapäällä ja välillä kierrokset laskee hitaasti tyhjäkäynnille. täytyy koittaa säätää vielä johki 17eykkSiekkinen kirjoitti:Aikalailla 14-18 eykk.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Mika.T, olikos sinun aikaan tuo möhkön pumppu säädetty täysille takakannen alta? kun on tuo ulkoinen syötönrajaus niin vois luulla että on. Jos muistaisit niin säästäis vaivaa
Arvelin kohta nyppästä takakannen pois ja säädellä vetäviä kierroksia lisää.
Mites tuo morkoolin kello irtoaa? tuntuu että ei ole paljon vaikutusta onko letku paikallaan vai ei niin pitäis tutkia onko tuo jumissa tai jotain vastaavaa. Ilmaa kun puhaltaa niin ei ainakaan suhise läpi niin vois olettaa että kalvo on ehjä? Mites nuo yleensä hajoaa, onko kellään kokemusta?

Mites tuo morkoolin kello irtoaa? tuntuu että ei ole paljon vaikutusta onko letku paikallaan vai ei niin pitäis tutkia onko tuo jumissa tai jotain vastaavaa. Ilmaa kun puhaltaa niin ei ainakaan suhise läpi niin vois olettaa että kalvo on ehjä? Mites nuo yleensä hajoaa, onko kellään kokemusta?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Ppd pumpuista kysymys
Lista-avaimella pyörität kellon alta mutterista auki.Kuisma_ kirjoitti:Mites tuo morkoolin kello irtoaa? tuntuu että ei ole paljon vaikutusta onko letku paikallaan vai ei niin pitäis tutkia onko tuo jumissa tai jotain vastaavaa. Ilmaa kun puhaltaa niin ei ainakaan suhise läpi niin vois olettaa että kalvo on ehjä? Mites nuo yleensä hajoaa, onko kellään kokemusta?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ppd pumpuista kysymys
Ai niin, ei malttanut olla laittamatta uutta hyrrää
Tuli ostettua hx40 super 16#pesällä, herääminen kärsi hieman entiseen verrattuna mutta uskaltaapahan nyt ajella jo hieman isommilla ahtopaineilla ja kierroksilla ilman pakopaineiden pelkoa.

W201 250D
W202 250D
W202 250D