PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Tämä topic oli alkujaan oldtimer puolella, mutta pyysin siirtämään sen tänne että voin kirjoitella muistakin, kun vanhus projektista! Eli tänne kirjoittelen w108:n edistymisestä, mutta sekaan tulee nyt myös muutakin!
Ekat 5 sivua w108:a jotka on ollut jo luettavissa oldtimer puolella jonkin aikaa ja 6 sivulla jo jotain muutakin projektin tynkää:
Auton ostin unskilta ja sitähän on käsitelty ennemmin täällä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kun on käyttöauto saatu valmiiksi niin on intoa ja aikaa keskittyä tähän, minusta ehkä hienoimpaan mersun korimalliin, jos w109 ei lasketa
Eli auto käytiin hakemassa mun talliin tuossa kesällä.
Ja ei muuta kun heti purkuhommia
Korihommia oli tiedossa, joten ajattelin että tehdään heti kunnolla ja kaverilla kun oli korigrillin päädyt joutilaana, niin hain ne ja iskin w108 vartaaseen
Takapää vaatii aika paljonkin hitsaus toimenpidettä, mutta eiköhän niistä tekemällä selvitä! Tänään pitkästä aikaa pääsin työstämään tätä helmeä Otin etulokasuojat työn alle varastosta. Tuosta läjästä pitäis 2kpl lokareita saada tehtyä!
Ensimmäiseksi rappaan massat pois korjattavista lokareista ja kyllä sieltä ihan tervettäkin peltiä löytyy
Tavoite on pyrkiä tekemään peltityöt ajan kans ja mahdollisimman hyvin, kun ei ole kiire saada ajoon. Kaikki vinkit, kommentit ja neuvot on tervetulleita ja koitetaan ottaa oppia niistä! Yhden auton oon hitsannut ja maalannut joten kokemus on aika vähäistä vielä
Tavoite on auton kans seuraava. Kori kuntoon ja ulkokuori originaalin näköiseksi vanteita lukuunottamatta. Alusta kuntoon ja taka-akseli semmoiseksi että kestää. Sisusta puuttuu joten sen kans ns. kaikki auki ja tekniikka vielä mietinnässä, mutta bensalla sekä nykyaikaisella moottorinohjauksella sen pitää käydä kun on noiden diisselikoneiden kans tullu värkättyä liiankin kanssa ja mielenkiinto vetää bensamoottorin sielunelämän opetteluun, sekä jonkinlaista ylipainetta moottorissa en pistä pahakseni Täytyy päivitellä topiccia aina kun jotain "merkittävää" saan aikaiseksi.
PS. w108 osia saa tarjota
Ekat 5 sivua w108:a jotka on ollut jo luettavissa oldtimer puolella jonkin aikaa ja 6 sivulla jo jotain muutakin projektin tynkää:
Auton ostin unskilta ja sitähän on käsitelty ennemmin täällä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kun on käyttöauto saatu valmiiksi niin on intoa ja aikaa keskittyä tähän, minusta ehkä hienoimpaan mersun korimalliin, jos w109 ei lasketa
Eli auto käytiin hakemassa mun talliin tuossa kesällä.
Ja ei muuta kun heti purkuhommia
Korihommia oli tiedossa, joten ajattelin että tehdään heti kunnolla ja kaverilla kun oli korigrillin päädyt joutilaana, niin hain ne ja iskin w108 vartaaseen
Takapää vaatii aika paljonkin hitsaus toimenpidettä, mutta eiköhän niistä tekemällä selvitä! Tänään pitkästä aikaa pääsin työstämään tätä helmeä Otin etulokasuojat työn alle varastosta. Tuosta läjästä pitäis 2kpl lokareita saada tehtyä!
Ensimmäiseksi rappaan massat pois korjattavista lokareista ja kyllä sieltä ihan tervettäkin peltiä löytyy
Tavoite on pyrkiä tekemään peltityöt ajan kans ja mahdollisimman hyvin, kun ei ole kiire saada ajoon. Kaikki vinkit, kommentit ja neuvot on tervetulleita ja koitetaan ottaa oppia niistä! Yhden auton oon hitsannut ja maalannut joten kokemus on aika vähäistä vielä
Tavoite on auton kans seuraava. Kori kuntoon ja ulkokuori originaalin näköiseksi vanteita lukuunottamatta. Alusta kuntoon ja taka-akseli semmoiseksi että kestää. Sisusta puuttuu joten sen kans ns. kaikki auki ja tekniikka vielä mietinnässä, mutta bensalla sekä nykyaikaisella moottorinohjauksella sen pitää käydä kun on noiden diisselikoneiden kans tullu värkättyä liiankin kanssa ja mielenkiinto vetää bensamoottorin sielunelämän opetteluun, sekä jonkinlaista ylipainetta moottorissa en pistä pahakseni Täytyy päivitellä topiccia aina kun jotain "merkittävää" saan aikaiseksi.
PS. w108 osia saa tarjota
Viimeksi muokannut PTracing, Su 29.10.2023 21:42. Yhteensä muokattu 20 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: PTracingin w108 projekti
hommaa tällänen pilteemasta, tuolla on hyvä irrotella massat ja ruosteet kokemusta löytyy tuollasesta laitteesta
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... uri-17399/
ittellä kans tuollanen
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... uri-17399/
ittellä kans tuollanen
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: PTracingin w108 projekti
Lähtisköhän tuolla W123 pohjasta se muovi/kummi sonta massa/eriste
Re: PTracingin w108 projekti
Kokkolan biltemasta kävin etsimässä mutta en löytäny ko värkkiä. Olis kyllä pätevä jos tepsii siihen mersun taikinaan ja ei vahingoita peltiä.touhottaja kirjoitti:hommaa tällänen pilteemasta, tuolla on hyvä irrotella massat ja ruosteet kokemusta löytyy tuollasesta laitteesta
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... uri-17399/
ittellä kans tuollanen
IG: @pyrytakkunen
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 projekti
Mitäs suunnitelmia tämän osalta olisi?PTracing kirjoitti: ja taka-akseli semmoiseksi että kestää.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracingin w108 projekti
Oon kuulut huhua että jaguarin taka-akselisto kävis hyvin pienellä sovittelulla paikoilleen, mutta tätä akseli asiaa on aikaa miettiä kun korin hitsailee eka kuntoonhismajestics kirjoitti:Mitäs suunnitelmia tämän osalta olisi?PTracing kirjoitti: ja taka-akseli semmoiseksi että kestää.
IG: @pyrytakkunen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Re: PTracingin w108 projekti
mulla ois jouten XJ6 lukoton taka-akseli jos satut tarviimaan.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 projekti
PTracing kirjoitti:Oon kuulut huhua että jaguarin taka-akselisto kävis hyvin pienellä sovittelulla paikoilleen, mutta tätä akseli asiaa on aikaa miettiä kun korin hitsailee eka kuntoonhismajestics kirjoitti:Mitäs suunnitelmia tämän osalta olisi?PTracing kirjoitti: ja taka-akseli semmoiseksi että kestää.
Toisessa topicissa tällä osastolla oli maininta yhdestä W111 sedanista, jossa taka-akseli nelilinkeillä. Mikä tämä jaggen akselisto sitten olisi? Tai siis, miksi juuri Jaguarista?Ranex kirjoitti:mulla ois jouten XJ6 lukoton taka-akseli jos satut tarviimaan.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracingin w108 projekti
Erillis jousitettu, murikka on jenkki valmistetta joten sisuskaluja pitäis löytyä helposti ja kiinnitypistees hyvin lähellä w108 omia. Tämä siis netistä ongittua tietoa. Totuus selviää sitten tietysti vasta sovittelemallahismajestics kirjoitti:
Toisessa topicissa tällä osastolla oli maininta yhdestä W111 sedanista, jossa taka-akseli nelilinkeillä. Mikä tämä jaggen akselisto sitten olisi? Tai siis, miksi juuri Jaguarista?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Jaguareissa on reilusti ylimitoitettu pomminkestävä Salisbry-perä, (melkein) samat sisuskalut löytyy myös Danan murikoista. Merkistä huolimatta väittäisin perän olevan ehtaa brittituotantoa.
Kiinnitys on kyllä täysin erilainen kuin w108 omassa akselissa, mutta voihan se silti olla helppo modata alle jos vaan pystysuunnassa löytyy tarpeeksi tilaa Jagen kookaalle apurunkokehikolle. Kuvat Jagen IRS-remontista selventänevät aihetta: http://www.classicdigest.com/community/ ... eas/44/421" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsemiä Projektiin!
Kiinnitys on kyllä täysin erilainen kuin w108 omassa akselissa, mutta voihan se silti olla helppo modata alle jos vaan pystysuunnassa löytyy tarpeeksi tilaa Jagen kookaalle apurunkokehikolle. Kuvat Jagen IRS-remontista selventänevät aihetta: http://www.classicdigest.com/community/ ... eas/44/421" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsemiä Projektiin!
Re: PTracingin w108 projekti
Sanoisin, että Jaguarin apurunkohässäkkäperä on helpompi ruuvata W108:n alle, kun jousille ja iskareille ei tarvitse keksiä uusia kiinnikeitä. Raivaa vain tilaa apurungolle aisojen väliin. W108:ssahan on tossakohden jo hyvin tilaa. Aisoihin on helppo tehdä kiinnikkeet vaikka sitten jämäkästä neliöprofiilista. Lisäksi lupien saantia varten on varmaan helpotus, kun apurunko sisältää kaikki osat (mm. jouset ja iskarit) , jolloin niiden kestävyyttä ei tarvitse todistella...ja onhan se itsellekin kivempi, kun tietää, että jousitusgeometria on kunnossa. Ajo-ominaisuudetkin ovat varmasti kaarteissa paremmat.
Sovitusta tosiaan helpottaa reilusti, kun Jaguaarissa ei ole erillisiä ylätukivarsia viemässä tilaa, ja jarrusatulat on murikassa kiinni. Pakopuket tietysti joutuu ujuttamaan koko rakenteen alta.
Timppa
Sovitusta tosiaan helpottaa reilusti, kun Jaguaarissa ei ole erillisiä ylätukivarsia viemässä tilaa, ja jarrusatulat on murikassa kiinni. Pakopuket tietysti joutuu ujuttamaan koko rakenteen alta.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: PTracingin w108 projekti
Siis brittituotantoahan se varmaastikkin on, mutta juurikin saman tyylinen kun jenkkimurikka. Tilaa tehdään tarpeen mukaan, koska kyseessä ei ole entisöinti. Ajettavuus ja kesto on etusijalla sekä tietenkin auto pitää saada myös katsastettua tieliikenteeseenAndreas kirjoitti:Jaguareissa on reilusti ylimitoitettu pomminkestävä Salisbry-perä, (melkein) samat sisuskalut löytyy myös Danan murikoista. Merkistä huolimatta väittäisin perän olevan ehtaa brittituotantoa.
Kiinnitys on kyllä täysin erilainen kuin w108 omassa akselissa, mutta voihan se silti olla helppo modata alle jos vaan pystysuunnassa löytyy tarpeeksi tilaa Jagen kookaalle apurunkokehikolle. Kuvat Jagen IRS-remontista selventänevät aihetta: http://www.classicdigest.com/community/ ... eas/44/421" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsemiä Projektiin!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Vähän touhuiltu eteenpäin. Pohjan sain rapattua massasta viimein kokonaan puhtaaksi. Joku voisi kuvailla sanoilla toivoton, mutta minusta se on hyvä aihio harjoitella tekemään peltitöitä kunnolla
Paikkaa paikan päällä ja näppärästi laitettu myös rosteri peltiä jotta ei paikat enään ruostu, harmi vaan kun lahoaa sitten ympäriltä kahta kauheammin
Joku aloittanut korjauksen, joka ei ole oikeen onnistunut. Vaatii "paikan" poisto operaation ja uutta peltiä, toinen nurkka on myös korjattu jopa paremmin mutta taidan tehdä senkin uusiksi ilman monta kerrosta päällekkäin olevaa ruostunutta peltiä
Jos huonoa peltiä riittää niin on siinä jotain hyvääkin joissain kohdin.
Korin vien pohjan hiekkapuhallukseen tässä lähi aikoina niin pääsee aloittelemaan korjauksia!
Paikkaa paikan päällä ja näppärästi laitettu myös rosteri peltiä jotta ei paikat enään ruostu, harmi vaan kun lahoaa sitten ympäriltä kahta kauheammin
Joku aloittanut korjauksen, joka ei ole oikeen onnistunut. Vaatii "paikan" poisto operaation ja uutta peltiä, toinen nurkka on myös korjattu jopa paremmin mutta taidan tehdä senkin uusiksi ilman monta kerrosta päällekkäin olevaa ruostunutta peltiä
Jos huonoa peltiä riittää niin on siinä jotain hyvääkin joissain kohdin.
Korin vien pohjan hiekkapuhallukseen tässä lähi aikoina niin pääsee aloittelemaan korjauksia!
Viimeksi muokannut PTracing, La 08.02.2014 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
rosteri peltiä jotta ei paikat enään ruostu, harmi vaan kun lahoaa sitten ympäriltä kahta kauheammin
No se kahta kauheammin on vuosia, jopa vuosikymmeniä ja vaatii jatkuvaa kosteutta... Siinä on kuitenkin paksu hitsisauma joka ensimmäisenä luovuttaa elektroneja...myöskin rosteri pelkistyy siinä hitsatessa mustalla langalla, veikkaisin, että ruostuminen alkaa sieltä rosteripaikan puolelta. Tiedän, että nuo kynnyskotelojen rosteripaikat on olleet tuolla reilusti yli 10 vuotta sateessa ja tuiskussa ...katsos paljonko peltiä on vierestä hävinnyt
Ei sen puoleen, huomattavasti paljon paremman näköinen saa, kun tekee samasta materiaalista ja puhtaalle pellille. Hienoa jälkeä tulee, kun jaksaa tehdä noin perusteellisesti.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: PTracingin w108 projekti
Onnea projektiin ja onnittelut kori valinnasta Yksi hienoimmista kuten itsekkin sanoit jos 109:ä lasketa
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: PTracingin w108 projekti
Niin ja onhan se toki 111 coupekin samaa hienoimpien mersujen sarjaasepulaakeri kirjoitti:Onnea projektiin ja onnittelut kori valinnasta Yksi hienoimmista kuten itsekkin sanoit jos 109:ä lasketa
Minkäslaisia kikkoja porukka suosittelee korin maalipinnan poistoon. Soodapuhallus olis varmastikkin hyvä mutta koitan pitää pudjetin kurissa joten sen saa nyt unohtaa... Onko jotain maalinpoistoainetta joka olis hyvä vai onko ainoa ratkaisu ottaa epäkesko käteen ja alkaa hiomaan? Maalia ja pakkelia on osittain monia kerroksia ja paksusti
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Autoväri kaupasta maalinpoistoainetta , kuorii hyvin tuommoisen maalin.
Ja työn iloa! Hieno peli.
Ja työn iloa! Hieno peli.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: PTracingin w108 projekti
Ok, täytyy käydä kyselemässä väriliikkeestä! Pikkusen on tullut jo aloteltua lokarin korjausta kuskin puolelle. Ensin porasin pistehitsit auki lampun kuupasta ja otin sen irti. Muutama ruostereikä siinä oli ylä ja alareunassa, mutta ei muuta kun uutta peltiä tilalleMikko K kirjoitti:Autoväri kaupasta maalinpoistoainetta , kuorii hyvin tuommoisen maalin.
Ja työn iloa! Hieno peli.
Lokarin alareunaan kopion mallia toisen puolen lokarista jonka joku oli jo tehnyt. Ymmärtääksen aiemmin tehty korjaus on ihan oikean mallinen.
Ei voi muuta kun arvostaa oikeita peltiseppiä, jotka homman osaa. Itseltä meni muutaman vaivaisen palan naputteluun pari iltaa, noo eiköhän tuo ala onnistuun kun työ etenee!
Seuraavaksi varovaista hitsausta lokarin alareunaan
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Hyvännäköistä työtä. Alareunan pokkauksen tehtävänä on pitää reuna jäykkänä ja "piilottaa" ruuvinkannat koristelistan alle. Korissa on vastaava ura pokkaukselle.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: PTracingin w108 projekti
Näin ajattelinkin kun listan kiinnitysreijät oli helmassa juuri samalla kohdallaunski kirjoitti:Alareunan pokkauksen tehtävänä on pitää reuna jäykkänä ja "piilottaa" ruuvinkannat koristelistan alle.
Timppa
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Vähän hitsailtu ja naputettu peltiä lisää. Aika hyvin pysyy veteleminen kurissa kun maltilla hitsaa pisteitä ja jäähdyttelee. Saumat sitten varovasti hion niin matalaksi kun uskallan, siten ettei itse pellistä lähde materiaalia. Koritinaustakin saa alkaa harjottelemaan kun löydän jostain kohtuu hintaisen koriviilan..
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Hienosti on lähtenyt projekti liikkeelle - siistin näköistä jälkeä!
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: PTracingin w108 projekti
Kuskin puolen lokari alkas olla ruostereikien osalta valmis, pitää vielä hiekkapuhaltaa varovasti pintaruosteet puhtaaksi ja korjata jos tulee vielä reikää johonkin.
Vänkärin puolen lokari seuraavaksi työn alle. Saapa nähdä miten saan oiottua kun on vedellyt aikaisempien korjaus hitsausten takia aika paljon. Ihan ensiksi lampun kuuppa irti jotta saa ruosteet 2 pellin välistä pois
Vänkärin puolen lokari seuraavaksi työn alle. Saapa nähdä miten saan oiottua kun on vedellyt aikaisempien korjaus hitsausten takia aika paljon. Ihan ensiksi lampun kuuppa irti jotta saa ruosteet 2 pellin välistä pois
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Kävin paikallisesta maalikaupasta kyselemässä maalinpoistoainetta. Ei ollut muuta kun solmasteria. Ostin kokeeksi pöntön kun kehuttiin että tehoaa myös automaaliin. Lähti silla kerros maalia kun tarpeeksi siveli ainetta ja odotti. Mutta kun niitä poistettavia kerroksia oli ainakin 6kpl. Kävin sitten ostamassa perus "tummaihoisen tukka" laikkoja rälläkkään ja johan alko maali pöliseen lokareista irti!
Sain myös oiottua vänkärin puolen lokaria ettei tinaa ja pakkelia mene enään ihan kohtuuttomasti ja listoille porailin reijät kohdalleen jotta pystyi mallaamaan niitä paikoilleen. Koriviilankin löysin joten kohta aletaan harjoittelemaan tinaamista
Sain myös oiottua vänkärin puolen lokaria ettei tinaa ja pakkelia mene enään ihan kohtuuttomasti ja listoille porailin reijät kohdalleen jotta pystyi mallaamaan niitä paikoilleen. Koriviilankin löysin joten kohta aletaan harjoittelemaan tinaamista
IG: @pyrytakkunen
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: PTracingin w108 projekti
Samanlainen on juutouhottaja kirjoitti:oliko se viila tällänen
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
Kävimpä siinä pikku lauantai päivän ajelulla eilen ja tallissa olis nyt tällainen
XJ12 lukkoperällä varutettu akselisto. Välitys on 3.31 Pitää laittaa ylivaihteellinen manuaalilaatikko kaveriksi, niin kulkee varmasti ihan tarpeeksi lujaa!
XJ12 lukkoperällä varutettu akselisto. Välitys on 3.31 Pitää laittaa ylivaihteellinen manuaalilaatikko kaveriksi, niin kulkee varmasti ihan tarpeeksi lujaa!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 projekti
mittasitko jo miten mahtuu runkoaisojen väliin?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: PTracingin w108 projekti
Pikaisella mittauksella on jonkin verran leveämpi kun w108 runkoaisojen väli. Akselin raideleveys laipasta laippaan on taas hyvin lähelle w108 omaa, joka on hyvä asia. Täytyy huolella miettiä miten tuon nyt toteuttaa, voi olla että en käytä tuota kehikkoa ollenkaan, mutta aika näyttää. Ei se ihan bolt on osa oleunski kirjoitti:mittasitko jo miten mahtuu runkoaisojen väliin?
Timppa
IG: @pyrytakkunen