W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Täytyy kyllä nostaa hattua ja korkealle! Tämä on juuri sen näköinen projekti, mihin itsekin haluaisi jossain vaiheessa ryhtyä, kunhan vaan olisi sopivat tilat puuhastella.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Meni sit tän kesän ajelut käsille
Kattoluukun irroitus venyy vielä
, ehkä 1kk. sisällä. Vieläkö tarvis?


Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Kiitosta vaan kommenteista. 
Tango; kyllä sille luukulle on vielä käyttöä. Eikä oo mikään semmonen hätä sen kanssa.

Tango; kyllä sille luukulle on vielä käyttöä. Eikä oo mikään semmonen hätä sen kanssa.

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Tänään laikkasin sen ruosteisen tuplapellin pois ja hiekkapuhalsin sen alapellin puhtaaksi. Samalla laikkasin ne ruosteiset pellit pois oikeasta takanurkasta. Vielä hiukan hitsuuttelua ja nurkan tinailua niin pääsee jatkamaan pohjatöitä.





Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Vasenta takanurkkaa hierottu.
Hitsattu ja pohjustus tinaamista varten tehty.

Tinattu, vielä hiukan viilailuja ja epoksia pintaan.

Epoksin perhana meni loppumaan, täytyy koittaa perjantaiksi hakea niin pääsee askeleen lähemmäs pintaväriä.
Hitsattu ja pohjustus tinaamista varten tehty.

Tinattu, vielä hiukan viilailuja ja epoksia pintaan.

Epoksin perhana meni loppumaan, täytyy koittaa perjantaiksi hakea niin pääsee askeleen lähemmäs pintaväriä.

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Vittuillakseni näpläsin yhteen kylkipaneelin pohjat ja hain hiukan, että mitä väriä tuohon taksiin alkais suihkimaan.
Vesimassalla Mustaa ja hopea sekaisin + karkeaa metallinhohtoa reilusti joka sai kuivuttuaan lakan pintaan.

Vesimassalla Mustaa ja hopea sekaisin + karkeaa metallinhohtoa reilusti joka sai kuivuttuaan lakan pintaan.

Viimeksi muokannut Ilmaister, La 24.08.2013 13:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Auringonvalossa näyttäis tuommoselta


Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Laitatko pintavärin alle vaan epoksia, ei muuta?Ilmaister kirjoitti: Tinattu, vielä hiukan viilailuja ja epoksia pintaan.
Epoksin perhana meni loppumaan, täytyy koittaa perjantaiksi hakea niin pääsee askeleen lähemmäs pintaväriä.
Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Tässä tapauksessa vedän koko auton vielä hinkkavärillä. Näkee jos pohjiin on jäänyt virheitä ja kai se muutenkin on ihan hyvä laittaa väliin.tango kirjoitti:Laitatko pintavärin alle vaan epoksia, ei muuta?Ilmaister kirjoitti: Tinattu, vielä hiukan viilailuja ja epoksia pintaan.
Epoksin perhana meni loppumaan, täytyy koittaa perjantaiksi hakea niin pääsee askeleen lähemmäs pintaväriä.
Alustan osiin tuli vain epoksi alle ja 2k väri pintaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Tarvis hieman apuja tuon ylälistan kanssa kun en keksi, että millä ilmeellä se sieltä lähtee irti? Helpottaisi maalaushommaa aika lailla.


Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Utelen vielä hieman. Mikä/millaista on hinkkaväri? Jos tehdään korin pintapelteihin paikkoja/korjauksia, kelpaako siihen pohjustukseksi pelkästään tuo epoksi? Ei tarvii mitään happovärejä tjms?Ilmaister kirjoitti:Tässä tapauksessa vedän koko auton vielä hinkkavärillä. Näkee jos pohjiin on jäänyt virheitä ja kai se muutenkin on ihan hyvä laittaa väliin.tango kirjoitti:Laitatko pintavärin alle vaan epoksia, ei muuta?Ilmaister kirjoitti: Tinattu, vielä hiukan viilailuja ja epoksia pintaan.
Epoksin perhana meni loppumaan, täytyy koittaa perjantaiksi hakea niin pääsee askeleen lähemmäs pintaväriä.
Alustan osiin tuli vain epoksi alle ja 2k väri pintaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Nuo happovärit kannattaa viedä suosiolla kaatopaikalle, ite tein aikoinaan äiteen vanhan123 koppasen mesen lokarit jossa käytin happoa ja tais ruostua samana kesänä. Vuorostaan epoksin avulla tehdyt 4vuotta vanhat korjaukset126 koppasen ässän peräpäässä ei kuki vieläkään.
Ite oon tehnyt seuraavanlaiseti.
Jos on ollut isoja muotovirheitä niin koritinalla oikonut suurimmat.
Koritinan jälkeen epoksi. -> Pieni tasohionta, että näkee epätasaisuudet.
Toinen reissu epoksia jos hionnan jälkeen tuli pelti jostain kohdasta näkyville.
Tähän väliin mahdolliset kittaukset.-> hionta.
Tässä vaiheessa kannattaa käyttää hiontaväriä. Hiontaväri on 2k tavaraa ja kuivuu todella nopeasti ja on helppo hioa.
Siinä vaiheessa kun omasta mielestä pinta on hiottu suoraksi kannattaa vielä laittaa yksi kerros tuota hiontaväriä. Märkänä maali on kiiltäväpintaista ja siitä näkee hyvin jos on jääny pohjiin virheitä.
sitten hionta 600 paperilla ja lopullinen väri pintaan.
Tuolla tavalla oon itse tehnyt ja pitäis olla ihan kohtalainen korroosionestokyky.
Ite oon tehnyt seuraavanlaiseti.
Jos on ollut isoja muotovirheitä niin koritinalla oikonut suurimmat.
Koritinan jälkeen epoksi. -> Pieni tasohionta, että näkee epätasaisuudet.
Toinen reissu epoksia jos hionnan jälkeen tuli pelti jostain kohdasta näkyville.
Tähän väliin mahdolliset kittaukset.-> hionta.
Tässä vaiheessa kannattaa käyttää hiontaväriä. Hiontaväri on 2k tavaraa ja kuivuu todella nopeasti ja on helppo hioa.
Siinä vaiheessa kun omasta mielestä pinta on hiottu suoraksi kannattaa vielä laittaa yksi kerros tuota hiontaväriä. Märkänä maali on kiiltäväpintaista ja siitä näkee hyvin jos on jääny pohjiin virheitä.
sitten hionta 600 paperilla ja lopullinen väri pintaan.
Tuolla tavalla oon itse tehnyt ja pitäis olla ihan kohtalainen korroosionestokyky.

Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Kiits. Ajattelin tuon oman hauturin maalaushommia. Sitten joskus... 

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
c124 tiiviste makkaran välissä ruuvit. Etin itsekkin hetken aikaa.Ilmaister kirjoitti:Tarvis hieman apuja tuon ylälistan kanssa kun en keksi, että millä ilmeellä se sieltä lähtee irti? Helpottaisi maalaushommaa aika lailla.
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/lista.jpg ]
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Kiitoksia.
Sunnuntai-illan tyhjänpäivänen kuvakertomus.
Makkara lähtee takapäästä irtoamaan.

Listan kiinnityspultit, lisäksi oli liuta ristipää kannalla olevia ruuveja.

Tadaa, ei ruostetta.
Mutta noi vanhan maalarin lakkavalumat on hiottava pois.
Eihän tommosia kehtaa jättää vaikka piiloon jääväätki.

Edullinen parintonnin setti marmoritiskiltä.

Sunnuntai-illan tyhjänpäivänen kuvakertomus.

Makkara lähtee takapäästä irtoamaan.

Listan kiinnityspultit, lisäksi oli liuta ristipää kannalla olevia ruuveja.

Tadaa, ei ruostetta.

Eihän tommosia kehtaa jättää vaikka piiloon jääväätki.


Edullinen parintonnin setti marmoritiskiltä.


Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Takapää on nyt yhtä hiontavärireissua vaille valmis pintamaaleihin.

Täytyy koittaa loppuviikosta keretä kasailemaan perän tukivarret loppuun, että saa jouset, iskarit ja pyörät alle. Saa tuupattua laitteen ulos ja puhalleltua pölyt autosta ja samalla saa pestyä tallin pölystä niin on mukavampi maalailla pintaa.

Täytyy koittaa loppuviikosta keretä kasailemaan perän tukivarret loppuun, että saa jouset, iskarit ja pyörät alle. Saa tuupattua laitteen ulos ja puhalleltua pölyt autosta ja samalla saa pestyä tallin pölystä niin on mukavampi maalailla pintaa.

Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Todella hienoa jälkeä! Maalaaminenkin näyttää sujuvan!
Maalatko muuten minkämerkkisillä maaleilla? Itse maalasin ton oman mesen mipan helmiäis massalla. (automaalit.netistä tilattu) Jälki oli todella hyvää, mutta värisävy ei vaan aivan täsmännyt. 


w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Kiitos kiitos.Isto95 kirjoitti:Todella hienoa jälkeä! Maalaaminenkin näyttää sujuvan!Maalatko muuten minkämerkkisillä maaleilla? Itse maalasin ton oman mesen mipan helmiäis massalla. (automaalit.netistä tilattu) Jälki oli todella hyvää, mutta värisävy ei vaan aivan täsmännyt.

Toistaiseksi on tullut käytettyä car systemiä hionta ja pintaväreissä sekä lakoissa. Epoksina oon todennut hyväksi tikkurilan RM40.
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Tuli sen verran häärättyä tänään, että suojasin auton sisältä oikein perusteellisesti ja puhalsin hienolla hiekalla ja pienillä paineilla noi kylkikotelot johon tulee takalasien nostimet, ruostetta ei paljoa ollut mutta saipahan nekin vähät pois ja samalla lähti lokarin kaaria hitsatessa palaneet maalit sisäpuolelta.
Itse puhallus oli melko nopea toimenpide mutta imuroisessa ja hiekan keräämisessä meniki sitten useampi tunti.
Kunnon tinneripesu kauttaaltaan ja kaks kannua valuttelin epoksia. Sain kun sainkin maalattua ton lokarin kaaren hitsaussauman takapuolelta ihan koko matkalta, hankalaa se oli mutta onnistuin!
Itse puhallus oli melko nopea toimenpide mutta imuroisessa ja hiekan keräämisessä meniki sitten useampi tunti.
Kunnon tinneripesu kauttaaltaan ja kaks kannua valuttelin epoksia. Sain kun sainkin maalattua ton lokarin kaaren hitsaussauman takapuolelta ihan koko matkalta, hankalaa se oli mutta onnistuin!

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ke 28.08.2013 15:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Mukava seurata tätä projektiai kun on näin siistiä jälkeä! 

Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Rojektin edistyminen hiukan hidastunut. Pitäisi koota tukivarsisto ja laittaa navat kiinni, että saisin tuupattua laitteen pihalle ja pestyä tallin maalausta varten. Nyt vaan tuli pikku hidaste kun oikeasta jalkapäydästä on luu murtunut ja vasemman polven eturistisiteet katkesi. Mutta heti kun tästä taivutaan niin täytyy suunnata tallin. 

Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Ristisidevamma on paskamainen, eikä tuo jalkapöydän murtumakaan mitään herkkua tieten ole. Mitä muuten touhusit kun olet molemmat jalat saanu tohon kuntoon?Ilmaister kirjoitti: Nyt vaan tuli pikku hidaste kun oikeasta jalkapäydästä on luu murtunut ja vasemman polven eturistisiteet katkesi.
Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Nooh, nyt on jalkapöytä luutunut ja vasen polvi on leikattu. Mersua en ole kerennyt (pystynyt) rakentelemaan mutta kävin tuommosen tallihoron hommaamassa jos vaikka pian pääsis sen avulla auton alle ruuvailemaan.
Tango.
Polvi meni mäsäksi kun astuin huomaamattani kuoppaan ja nutkautin polven etukautta yli. Ja muutaman päivän päästä tämä polvi petti alta ja siinä rytäkässä murtui oikea jalkapöytä. Tässä vaiheessa ei oltu vielä saatu tarkkaa vaivaa polvesta.
Tommonen hässäkkä.
Tango.
Polvi meni mäsäksi kun astuin huomaamattani kuoppaan ja nutkautin polven etukautta yli. Ja muutaman päivän päästä tämä polvi petti alta ja siinä rytäkässä murtui oikea jalkapöytä. Tässä vaiheessa ei oltu vielä saatu tarkkaa vaivaa polvesta.
Tommonen hässäkkä.

Re: W140 CL600 Ehostus (Vinkkejä listan irroitukseen)
Thadaa! Jalat siinä kunnossa, että asentajanalustalla pääsee autotallissa liikkumaan ja olihan vielä pakko viettää taas muutama ilta. Pitkästä aikaa...
Sisustan purin lähes kokonaan, lukuunottamatta kojelautaa. Poistin sisälattiasta bitumit ja tarkastelin siitäkin nuo ruosteet puhaltamalla koko lattian. Pienet palat peltiäkin tuli tuonne hitsailtua mutta ei mitään suurempia. Myös lambda-antureiden johtojen läpivienneissä oli alkukukkaa, mutta ne lähti puhalluksella. Perinteisellä kaavalla epoksia pellille, korisaumatiivistettä/liimaa hitsaussaumoihin ja pinnan sulku epoksilla.
Nyt saa kuivua rauhassa jonka jälkeen lämmittelen bitumit.
Sisämatot kävi saunassa yhden kylpyreissun, että sai pahimmat paskat pois, pitää vielä tänään viedä ne johonkin autojen sisustoja entraavaan paikkaan pestäväksi.
Kusin jalkatilassa sekä hantarin takapenkin jalkatilassa vielä pinttynyttä likaaa.

Auton ulkopohja onkin maalausten osalta valmis. Liimailen vielä jarru ja muiden putkien kiinnikkeet jonka jälkeen massaan kiveniskusuojalla ton pohjan.

Sisustan purin lähes kokonaan, lukuunottamatta kojelautaa. Poistin sisälattiasta bitumit ja tarkastelin siitäkin nuo ruosteet puhaltamalla koko lattian. Pienet palat peltiäkin tuli tuonne hitsailtua mutta ei mitään suurempia. Myös lambda-antureiden johtojen läpivienneissä oli alkukukkaa, mutta ne lähti puhalluksella. Perinteisellä kaavalla epoksia pellille, korisaumatiivistettä/liimaa hitsaussaumoihin ja pinnan sulku epoksilla.
Nyt saa kuivua rauhassa jonka jälkeen lämmittelen bitumit.
Sisämatot kävi saunassa yhden kylpyreissun, että sai pahimmat paskat pois, pitää vielä tänään viedä ne johonkin autojen sisustoja entraavaan paikkaan pestäväksi.
Kusin jalkatilassa sekä hantarin takapenkin jalkatilassa vielä pinttynyttä likaaa.

Auton ulkopohja onkin maalausten osalta valmis. Liimailen vielä jarru ja muiden putkien kiinnikkeet jonka jälkeen massaan kiveniskusuojalla ton pohjan.

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Nyt on tuota peräpäätä kasailtu ja sain jopa kasattua sen takapään tukivarsi läjän oikein. Yks ongelma tuli tuossa vastaan, käsijarruvaijerin kiinnitys levittimiin joka on navan sisällä... Ilmeisesti ois pitäny ihan ensimmäisenä kiinnittää se? Vai saako sen vaijerin vielä kiinni kun on palat paikoillaan?
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Nyt on auton sisäpohja erstetty bitumilla ja johtokourut sekä isoin kasa johtoa asetettu paikkaansa.


Takapenkkien jalkatilaan tulevat puhallnkanavat asennettuna.

Huomenna hattuhyllyn ja muiden sisustanosien imurointi/puhallus/puhdistus jonka jälkeen lattiamatot paikoilleen. (Sikäli mikäli saan ne pesusta, luvattiin alkuviikoksi mutta omasta mielestäni nyt alkaa olemaan loppuviikko)


Takapenkkien jalkatilaan tulevat puhallnkanavat asennettuna.

Huomenna hattuhyllyn ja muiden sisustanosien imurointi/puhallus/puhdistus jonka jälkeen lattiamatot paikoilleen. (Sikäli mikäli saan ne pesusta, luvattiin alkuviikoksi mutta omasta mielestäni nyt alkaa olemaan loppuviikko)
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Hieno projekti! En ehkä ole mikään ko. Korimallin ylin fani, mutta työn jälki ja aikataulutus toimii ja sitä on mukava seurata itsekin isoa projektia tekevänä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Hienoa työtä
Mukava seurata edistymistä kun hommat tehdään kunnolla eikä sinneppäin 


Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Kyllähän ne matot pesusta tuli.. Yhtä paskaisina toisin kuin mennessään, ne oli pesty kuulema useampaan kertaan. Vittuuntuneena vein ne toiseen paikkaan pestäväksi jossa seurasin ensimmäisen pesun vierestä ja voila! Melkein kaikki tahrat lähti. Sanoi, että pesee ne vielä pariin kertaan eri puhdistusaineilla jonka jälkeen jättää ne kuivumaan, tiistaina saa kuulema hakea matot.
Soitin vielä perään ekaan paikkaan jossa matot oli ja kysyin, että onko mattoja oikeasti pesty, puhelimeen vastannut nainen alkoi selvittää sitä. Vaikka aikaisemmin puhelimessa sanottiin, että matot on valmiit...
Vähän aikaa sitten kyseisen firman omistaja soitti ja kertoi itse aloittaneensa mattojen pesun painepesurilla ja puhdistusaineen suihkuttamisella ja kertoi myös, että matot eivät olleet vielä valmiit vaikkakin hakiessani mattoja fiksari sanoi pesseensä matot ja kertoi, ettei niistä lähde lika. Ei ihan mene yhteen noi kyseisen firman edustajien selitykset.... No lupasivatpahan antaa rahat takaisin.
Soitin vielä perään ekaan paikkaan jossa matot oli ja kysyin, että onko mattoja oikeasti pesty, puhelimeen vastannut nainen alkoi selvittää sitä. Vaikka aikaisemmin puhelimessa sanottiin, että matot on valmiit...
Vähän aikaa sitten kyseisen firman omistaja soitti ja kertoi itse aloittaneensa mattojen pesun painepesurilla ja puhdistusaineen suihkuttamisella ja kertoi myös, että matot eivät olleet vielä valmiit vaikkakin hakiessani mattoja fiksari sanoi pesseensä matot ja kertoi, ettei niistä lähde lika. Ei ihan mene yhteen noi kyseisen firman edustajien selitykset.... No lupasivatpahan antaa rahat takaisin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Mielenkiinnolla seurataan perinpohjaista kunnostusta 

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04