Pari kertaa olen käyttänyt letkun nokassa tuota W202:sta ja kummallakin kerralla tulos on antanut enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Abs-valon tähden käytin piuhassa ja sanottiin, että vasemman takapyörän anturi on viallinen. Ostin anturin ja kun rupesin vaihtamaan huomasin, ettei siellä ollut anturia ensinkään. Katsoin oikean puolen, eikä ollut sielläkään. Viimein selvisi, että joissain malleissa on vain yksi anturi ja se on perämurikassa. Sieltähän se sitten löytyi ja sain palautettua ja vaihdettua uuteen.
Nyt tuon varoitusvalojen ja käynnistysongelman kanssa sama juttu. Pitkä lista vikoja antureista, venttiileistä ja säätimistä, jotka varmaan olis vaihdettu, jos olisin ajanut jollekin verstaalle. Vika paljastui kuitenkin mitättömäksi kosketushäiriöksi jossain johdossa moottorinohjausboxissa.
Kysymys siis kuuluu: Tällaisiako ne laitteet sitten viimekädessä ovat. Ilmoittaa vialliseksi osan, jota ei ole koko autossa koskaan ollutkaan, tai sitten jättää lukematta todellisen vian ja tarjoaa jotain aivan toisarvoista. Mielessä on ollut hankkia jonkinlainen lukulaite, mutta tällaiset kokemukset kyllä pistävät miettimään, että jos ammattilaisten laitteet ovat tuollaisia leluja, niin mitä ovatkaan sitten ne, joita myydään tavalliselle autoilijalle.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Vianlukulaitteiden lukutaito
Re: Vianlukulaitteiden lukutaito
kannataa hommata stari niin saa ainakin selville parhaiten. Tuohan riippuu mitä laitteita ns ammatilaiset käyttävät. Jos on stari käytössä niin sitten on käyttäjässä vika jos tuollaisia herjaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Vianlukulaitteiden lukutaito
Kyllä noiden ns. virallisten diagnoosisoftien kanssa pitää joskus olla vähän pelisilmää ja ymmärrystä. Starista nyt ei ole hirveästi kokemuksia, mutta esim. E39:n kanssa automaatti heitti vikavalon päälle ja auto limp modeen. Ei mennyt kuin 3. vaihde päälle. DIS/INPA antoi vikakoodina vaikka sun mitä, mm. herjasi viallisesta laatikon ohjausboksista ja moottorin ohjausboksista sekä näiden yhteysongelmista. Lopulta viaksi paljastui viallinen nokka-akselin asentotunnistin, kun asiaa jaksoi tarpeeksi googlettaa. Tuosta ei tullut edes vikakoodia. Ongelmat poistui kuitenkin täysin tuon asentotunnistimen vaihdolla.
Voisin kuvitella, että starillakin pystyy väärissä käsissä tekemään myös vääriä diagnooseja.
Voisin kuvitella, että starillakin pystyy väärissä käsissä tekemään myös vääriä diagnooseja.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vianlukulaitteiden lukutaito
Melko selkeää...
Käytössä ei ole ollut *:ri (siis ainakkan aito)
se ei ilmoitele oikeasta tai vasemasta
Taka abs anturista semmoisissa autoissa missä sitä ei ole
(Ja jos käytössä ei ole ollut *:ri
niin kyse ei ole ollut ammattilaisista
Ainakaan mersun korjauksen suhteen...
Koska ammatilaiset käyttää oikeaa työkalua aina kulloiseenkin homman
Ja mersun testauksessa siihen on vain yksi)
Ja oli mikä hyvänsä tapa/työkalu millä tehdään diagnoosi
Niin ihmisen tekemä tulkinta vaikuttaa eniten lopputulokseen
Käytössä ei ole ollut *:ri (siis ainakkan aito)
se ei ilmoitele oikeasta tai vasemasta
Taka abs anturista semmoisissa autoissa missä sitä ei ole
(Ja jos käytössä ei ole ollut *:ri
niin kyse ei ole ollut ammattilaisista
Ainakaan mersun korjauksen suhteen...
Koska ammatilaiset käyttää oikeaa työkalua aina kulloiseenkin homman
Ja mersun testauksessa siihen on vain yksi)
Ja oli mikä hyvänsä tapa/työkalu millä tehdään diagnoosi
Niin ihmisen tekemä tulkinta vaikuttaa eniten lopputulokseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Vianlukulaitteiden lukutaito
Omien kokemuksieni mukaan Stari antaa täsmälliset vikakoodit joihin voi luottaa.
Joissakin tapauksissa CAN-väylältä voi antaa vikavaihtoehdoksi kommunikaatiovirheen kahden eri tunnistimen väliltä, mutta senkin voi helposti tarkastaa kummassako on vikaa. CDI-tekniikat kun tuli, niin meilläkin on kolme eri softaa eri Mersumalleihin....joten kaikkia tarvitaan tapauksesta riippuen.
Joissakin tapauksissa CAN-väylältä voi antaa vikavaihtoehdoksi kommunikaatiovirheen kahden eri tunnistimen väliltä, mutta senkin voi helposti tarkastaa kummassako on vikaa. CDI-tekniikat kun tuli, niin meilläkin on kolme eri softaa eri Mersumalleihin....joten kaikkia tarvitaan tapauksesta riippuen.