Hankkisinko Mersun

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Woodland kirjoitti:
Minkä verran mahtaa kustantaa Webaston asennus ko autoon.En koe voivani elää ilman kello Webastoa ja harvemmin sitä löytyy käytetyistä.Ja asennus tehtynä kunnolla,ei liitoksia mallia rosvoliitin.

Mä oon nyt ite kyselly tarjouksia omaan w203 -malliin. 5kw malleja Webastosta sekä Eeberistä. Tarjouksia oon aika monesta paikasta kyselly, hinnat n. 2000-2500e vähän riippuen ottaako kellolla vai kauko-ohjaimella vai GSM-ohjauksella.

En tiijä onko porukka ottanu noin 200/220 malleihin 4kw vai 5kw lämmittimiä mutta väittäsin että se on about 150-170e halvempi, ei ehkä siinä kohin kannata pihistellä, varmasti 5kw saa nopeemman,tehokkaamman ja halvemman(polttoainekulut pidemmällä välillä) lämmityksen.

Ootkos mistä päin Suomee? Voin YV:llä heitellä noita tarjouksia mitä oon ite saanu kysellessä, vähäsen on ympäri suomee niitä.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Hyvinkään alueelta minut löytää,Lämppäri asennukset olisi noin pyöreesti Helsinki-Hämeenlinna alueella,sen kauemmaksi ei ole mielekästä lähteä.Sinällään minusta ei ole väliä kumpi valmistaja on kyseessä,kokemuksia on ainoastaan Webastosta.Ja ainakin Nykyisessä Passatissa se toimii aina vaan,ollu uudesta lähtien ja minulla reilu 7 vuotta käytössä eikä ainakaan minn aikana ole edes koskaan huollettu tms.Sen olen oppinut että Ctek on talvella kiinni illat kun auto ei ole ajossa ja silti akku on sökö 3 talven jälkeen.Se on ollut lämpimän auton hinta,tosin jos ajoa tulisi enemmän voisi paremmin kestää.MB:hen ilmeisesti on saanut jonkun isomman akku/laturi systeemin?Onko kokemuksia ilman tätä tai/ja vertailua tehokkaampaan sähköpuoleen?

Itsekin voisin olettaa että tehokkaampi on kokonaisuutena parempi,jos virran otto on jotakuinkin sama.Käyttöaika saattaa olla lyhyempi ja sitämyötä virran kulutus pienempi.

Uskaltaako muuten näihin MB:hin laittaa Ctekin tms vastaavan ylläpitolaturin ns kiinteeksi,vai onko jotain jota se voisi haitata tai vioittaa.Kun en ihan tarkalla ole kärryillä näistä 2000 luvun jutuista.Esim siitä saako yleismittarilla mitata enää johdoista jännitteitä(Can väylät ynnä muut? :? )
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä taida can-väylä mittauksissa yleismittari auttaa..korkeintaan syöttövirran antopaikasta muta voihan sillä välikaapelin mitata.
Näissä muutenkin luotetaan mb-testerin starin antamaan tietoon ja on hyvä laite näihin yleismalli testereihin nähden jotka on suuntaa antavia.
Olenko väärässä mutta näin kun kaverilla oli star ja hänellä oli ohjelma jossa vian jälkeen tuli korjausohjeet näytölle????
Muutenkin moottoripuolen ja yleensä sähkövikojen etsintään näissä uudemmissa kannattaa mennä testerillä ...muuten menee arpomiseksi.

Olet jo pitkällä miettiessäsi ostaa mersu niin älä nyt lipeä koska joka tapauksessa tulet sen hankkimaan jossakin vaiheessa jos nyt sorrrutkin muuhun merkkiin kun se jää kummitteleemaan päähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin