terve, ajattelin pistää tänne oman tarinan.
mulla on 290td -96 jonka pa mittari alkoi käyttäytymään kummasti yks aamu.
kun ainetta oli alle puoli tankkia mittari ei hievahtanutkaan eikä pa valokaan palanut. ku taas tankkas täyteen "lcd"(tai mitä tekniikkaa se nyt onkaan) näyttö pimeni ja kun virran kytki kuului 2 piippausta vaikkei muita defektejä .
soittelin muutamiin vehohuoltoihin ja kyselin mikä voi olla vikana. lähes kaikki ehdotti anturivikaa joku diesel-laadun muuttumista kun anturi on kulunut niin sen vastusarvo muuttuu joutuessaan kosketuksiin oudon lisäainedieselin kanssa?
mittasin sen anturin, arvot 0--200 ohmiin, anturi kunnossa.
sitten luin tältä foorumilta miten mittarin saa rautalangoilla pois. otin koko mittarin käteen ja purin sen. mittarin tausta on täynnä elktroniikkaa, kaikki analogiset mittarit on toteutettu jollain askelmoottoritekniikalla.
säkällä huomasin että yksi pintaliitosvastus on vinossa, se otti naapurivastukseen!. soitin vehohuoltoon ja sanoin että tämä vika on takuulla tuotantolinjavika, koska mitään jälkiä ei foliosta löytynyt että joku teese-itse mies olis kolvannu mittaria. huollossa sanottiin että soita maahantuojalle ja kysele mahd. takuuta sieltä.
soitin maahantuojalle, esitin asian että voin viedä mittarin näytille niin varmaan itsekin toteatte sen olevan valmistusvika. maahantuoja sanoi että on parasta että ostat uuden mittarin ja unohdat koko homman.
sitten se kysyi että kattotaampas sun tietoja, annatko rekkari numeron? sanoin että ei sen pitäisi asiaan vaikuttaa? lopuksi huomasin että varmaan jos mulla olis 3 uutta mersua ostettu aiemmin ehkä mulle olis mittari lähetetty.
no juotin vastuksen suoraan ja kaikki rupes toimimaan.
210 ja polttoainemittari juttu
Kumarus, mielenkiintosta tietoa taas kerran. oliko sielä pientä neppari akkua? bemarissa oli akku kun se alko heikkenemään, niin mittaritkin toimi miten sattuun...
Suosittelen varovaisuutta noiden pintaliitos vastuksien kanssa. tosi hankalia juotella.
Suosittelen varovaisuutta noiden pintaliitos vastuksien kanssa. tosi hankalia juotella.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90