Terve!
Asiaan paremmin perehtyneet, antakaapa vinkkiä: Eli auto S211 vm -04, 270cdi. Auton hankinnan jälkeen noin 400km ajettuani motarin rampista lähdettyä polkasin kaasun pohjaan ja kun kick-down heitti pienempää vaihdetta pesään, kuului vahva "tupsahdus" (tupsahdus on paukasta vaimeampi ääni

), auto hieman jopa heilahti ja samalla hävisi veto vahvasti. Ajattelin että turbo hajosi tai jotain muuta. Nilkutin tien laitaan ja tutkimisen jälkeen huomasin että turbolta coolerille menevä letku on irti coolerin päästä, ja collerin letkukarasta puuttuu pieni, ehkä noin 5x15 mm palanen. En ole vikaa sen kummemmin päässyt vielä tutkimaan mutta onko syytä olettaa että letkun irtoamiseen on joku muukin syy? Eli olisiko sen voinut aiheuttaa esim tukkoinen putki, Kat tai jotain vastaavaa. Haen siis vinkkejä mitä kannattaisi tutkia samalla kun tuota letkua alkaa virittelemään takaisin paikalleen, eli onko jossain mahdollisesti joitain muuta vikaa mikä aiheutti tuon ja letku toimi tällä kertaa tavallaan sulakkeena? Ai niin, aloin ajamaan sen jälkeen autoa trailerille. Juuri kun eturenkaat oli trailerinkynnyksellä, painoin kaasua reilummin jotta nousee kynnyksen yli, kuului taas sellainen ilman tupsahdus aika lujaa (hukkaportti?). Mitäs tämä kertoo? Eihän normaalisti ajossa tuollaisia tuhahduksia kuulune?