W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Kuskin puolen etuiskari kolahtelee joustoissa siihen malliin, että päätin uusia etuiskarit. Katselin, että motonet myy tuotenumerolla 55-3202 sopivia Bilstein/Sachs iskareita. Hyllystä löytyikin Bilsteinin setti, joten uskaltauduin ostamaan, kun kivenkovaan myyjä väitti, että käy myös Avantgardeen. Sachsia en olisi edes huolinut luettujen kommenttien perusteella.
Bilstein omilta sivuilta kun katsoo, niin Bilstein tarjoaa iskareita seuraavasti:
BE3-C179 / 24-121798 for Avantgarde
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)
Sitten kun avaa bilsteinin linkit, niin BE3-C179 (for Avantgarde) sisältää mersun varaosanumeroita, mutta yksikään ei vastaa EPC:n antamaa varaosanumeroa omalle Avantgardelle (A2113235600), kun taas tuo motonetinkin myymä tuote BE3-A591 sisältää myös bilsteinin sivulla tuon mersun oman varaosanumeron. Hieman ristiriitaista tietoa.
Onkohan noissa iskareissa nyt oikeasti eroa ja voiko nuo nyt heittää alle? Tuo jousen jalan korkeus on lukkorenkaalla säädettävissä, eli iskarin saanee oikean mittaiseksi.
Olisin saksasta tilannut tuon BE3-C179, mutta katselin, että motonetista saa postikulut huomioiden parin samaan hintaan. Tokihan tuo BE3-A591 olis tullut saksasta muutaman kympin halvemmaksi, mutta nyt oikeastaan kiinnostaa enemmänkin, että käykö tuo iskari nyt oikeasti tuohon autoon?
Autohan oli siis W211 2003 270cdi Avantgarde.
Bilstein omilta sivuilta kun katsoo, niin Bilstein tarjoaa iskareita seuraavasti:
BE3-C179 / 24-121798 for Avantgarde
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)
Sitten kun avaa bilsteinin linkit, niin BE3-C179 (for Avantgarde) sisältää mersun varaosanumeroita, mutta yksikään ei vastaa EPC:n antamaa varaosanumeroa omalle Avantgardelle (A2113235600), kun taas tuo motonetinkin myymä tuote BE3-A591 sisältää myös bilsteinin sivulla tuon mersun oman varaosanumeron. Hieman ristiriitaista tietoa.
Onkohan noissa iskareissa nyt oikeasti eroa ja voiko nuo nyt heittää alle? Tuo jousen jalan korkeus on lukkorenkaalla säädettävissä, eli iskarin saanee oikean mittaiseksi.
Olisin saksasta tilannut tuon BE3-C179, mutta katselin, että motonetista saa postikulut huomioiden parin samaan hintaan. Tokihan tuo BE3-A591 olis tullut saksasta muutaman kympin halvemmaksi, mutta nyt oikeastaan kiinnostaa enemmänkin, että käykö tuo iskari nyt oikeasti tuohon autoon?
Autohan oli siis W211 2003 270cdi Avantgarde.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Orkkisiskarit on avantgardessa noin 3.0 cm lyhemmät samoin jouset.Jos motonetin iskareissa lukee Bilstein sport tahi sprint niin silloin ne on lyhemmät.Kyllähän ne pitemmät iskarit sinne sopii,mutta toimivuudesta en tiedä
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)....Vaikuttaisi ihan normialustaisen iskarilta
Viie takasin ja kerro,että kaupankäynnissä oli pakkomyynnin makua.Motonetti ei ihan heleposti palauta rahoja
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)....Vaikuttaisi ihan normialustaisen iskarilta
Viie takasin ja kerro,että kaupankäynnissä oli pakkomyynnin makua.Motonetti ei ihan heleposti palauta rahoja
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Minä sanoin sille varaosatiskin kaverille, että jos nämä on väärät osat, niin rahat haen kyllä pois. Noissa on kyllä jousilautasen korkeussäätö, eli sikäli iskarin alatapin ja jousen alareunan välin saa säädettyä ainakin samaksi.koyama kirjoitti:Orkkisiskarit on avantgardessa noin 3.0 cm lyhemmät samoin jouset.Jos motonetin iskareissa lukee Bilstein sport tahi sprint niin silloin ne on lyhemmät.Kyllähän ne pitemmät iskarit sinne sopii,mutta toimivuudesta en tiedä
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)....Vaikuttaisi ihan normialustaisen iskarilta
Viie takasin ja kerro,että kaupankäynnissä oli pakkomyynnin makua.Motonetti ei ihan heleposti palauta rahoja
Sitä minä vaan ihmettelen, että mihin tietoon tuolla bilsteinin sivuilla oikein pitäisi luottaa? Kun OE-numero vastaa bilsteinin sivuillakin tuota "väärää" iskaria. Hintaero yhdellä iskarilla Saksassa n. 99eur vs 135eur, eli äkkiseltään voisi kuvitella, että jotain muutakin eroa olisi kuin tolpan pituus? Kalliimpi siis tuo lyhyempi.
Onkos kukaan muu erheytynyt ostamaan noita motonetinkin myymiä bilsteineja avantgarden iskareiksi? Toimiiko?
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Kävin mittailemassa paikallaan olevista iskareista pituuksia. Oikealla puolella on MB:n logolla varustettu (oletettavasti alkuperäinen) iskari, jossa varaosanumero A211 320 3913. Vasemmalla koliseva iskari yllätys yllätys Sachs Super Touring 312 562.
Molemmissa mitta iskarin runko-osalle alapultin reiästä yläosaan 465mm, joka on täsmälleen sama kuin noissa motonetin iskareissa. Lisäksi tuon jousilautasen saa säädettyä alimmassa asennossa oikealle etäisyydelle, joten pitää heittää huomenna nuo iskarit alle.
EPC ei ainakaan minulle antanut tuolla mersun omalla numerolla sopivaa iskaria, eikä tuota numeroa löytynyt bilsteininkaan sivuilta.
Molemmissa mitta iskarin runko-osalle alapultin reiästä yläosaan 465mm, joka on täsmälleen sama kuin noissa motonetin iskareissa. Lisäksi tuon jousilautasen saa säädettyä alimmassa asennossa oikealle etäisyydelle, joten pitää heittää huomenna nuo iskarit alle.
EPC ei ainakaan minulle antanut tuolla mersun omalla numerolla sopivaa iskaria, eikä tuota numeroa löytynyt bilsteininkaan sivuilta.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
katoppa se iskarinvarren jouston pituus, jossain on se rajoitettu jolloin ei ehkä sovellu avari alustaan (pohjaa).
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Pitää vertailla tuokin vielä, kunhan saa vanhat palikat irti. Mietin, että onkohan tuo Sachsin osakin väärä tuolla, koska juuri esim. hidastetöyssyissä se kolahtelee (pohjaa?).epk kirjoitti:katoppa se iskarinvarren jouston pituus, jossain on se rajoitettu jolloin ei ehkä sovellu avari alustaan (pohjaa).
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
voihan se olla. Muistaakseni sen varren pitää mennä lähes kokonaan sisälle, rajoitetuissa jää muistaakseni lähemmäs 10cm vartta ulos !
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Ok, kiitos tiedosta!epk kirjoitti:voihan se olla. Muistaakseni sen varren pitää mennä lähes kokonaan sisälle, rajoitetuissa jää muistaakseni lähemmäs 10cm vartta ulos !
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Minulla samanlainen kulkine ja ryssän sivuilta vin koodin perusteella antaa iskarin valm.nro 211 326 52 00 ,Ne on alkuperäiset ja sachit.Iskarilautasen säätöä ei ole.Ironic32 kirjoitti:Kuskin puolen etuiskari kolahtelee joustoissa siihen malliin, että päätin uusia etuiskarit. Katselin, että motonet myy tuotenumerolla 55-3202 sopivia Bilstein/Sachs iskareita. Hyllystä löytyikin Bilsteinin setti, joten uskaltauduin ostamaan, kun kivenkovaan myyjä väitti, että käy myös Avantgardeen. Sachsia en olisi edes huolinut luettujen kommenttien perusteella.
Bilstein omilta sivuilta kun katsoo, niin Bilstein tarjoaa iskareita seuraavasti:
BE3-C179 / 24-121798 for Avantgarde
BE3-A591 / 24-105910 for standard chassis (tämä on se motonetin myymä tuote)
Sitten kun avaa bilsteinin linkit, niin BE3-C179 (for Avantgarde) sisältää mersun varaosanumeroita, mutta yksikään ei vastaa EPC:n antamaa varaosanumeroa omalle Avantgardelle (A2113235600), kun taas tuo motonetinkin myymä tuote BE3-A591 sisältää myös bilsteinin sivulla tuon mersun oman varaosanumeron. Hieman ristiriitaista tietoa.
Onkohan noissa iskareissa nyt oikeasti eroa ja voiko nuo nyt heittää alle? Tuo jousen jalan korkeus on lukkorenkaalla säädettävissä, eli iskarin saanee oikean mittaiseksi.
Olisin saksasta tilannut tuon BE3-C179, mutta katselin, että motonetista saa postikulut huomioiden parin samaan hintaan. Tokihan tuo BE3-A591 olis tullut saksasta muutaman kympin halvemmaksi, mutta nyt oikeastaan kiinnostaa enemmänkin, että käykö tuo iskari nyt oikeasti tuohon autoon?
Autohan oli siis W211 2003 270cdi Avantgarde.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false; syötä vin koodi palkkiin ja etsi spring ,,sarake nro 32.Hieman hakemista kun tuo sivusto on mennyt sekavammaksi kun sitä on uudistettu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Minusta tuo 211 326 52 00 on takaiskarin varaosanumero?koyama kirjoitti: Minulla samanlainen kulkine ja ryssän sivuilta vin koodin perusteella antaa iskarin valm.nro 211 326 52 00 ,Ne on alkuperäiset ja sachit.Iskarilautasen säätöä ei ole.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false; syötä vin koodi palkkiin ja etsi spring ,,sarake nro 32.Hieman hakemista kun tuo sivusto on mennyt sekavammaksi kun sitä on uudistettu
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Itsellä facelift W211 avantgarde:
original etuiskarit:
SACHS 80 1404 000 613
MB 211 320 2338
original etuiskarit:
SACHS 80 1404 000 613
MB 211 320 2338
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 Avantgarde oikeat bilstein-iskarit?
Kyllä tuo Motonetinkin myymä Bilstein (BE3-A591 / 24-105910) on ihan käypäinen iskari tuohon 2003 Avantgardeen. Kuskin puolen Sachs (312 562) oli selkeästi väärä osa, eli iskari pohjasi joustoissa. Eron huomasi, kun mittasi kaikki kolme iskaria keskenään.
Kaikista suurin joustovara on tuossa Bilsteinin iskarissa. Se nousee pisimmäksi ja painuu matalimmaksi (pelkästään kierreosa jää näkyviin). Toiseksi matalin oli tuo alkuperäisiskari (A211 320 3913), siitä jäi pari senttiä vartta+kierreosa. Sachs jäi sitten selkeästi korkeammaksi matalimmassa asennossaan. Lähes 10 cm, kuten epk totesikin. Sachsin oikeat nro:t on Sachsin manuaalin mukaan 312 563 / 312 564.
Eli aikaisemmassa "asiantuntevassa" mersuhuollossa on laitettu väärä palikka. Se jäi vielä mysteeriksi, että paljonko lisäarvoa olisi saanut tuolla kalliimmalla Bilsteinilla, mutta eiköhän nuo asiansa aja.
Kaikista suurin joustovara on tuossa Bilsteinin iskarissa. Se nousee pisimmäksi ja painuu matalimmaksi (pelkästään kierreosa jää näkyviin). Toiseksi matalin oli tuo alkuperäisiskari (A211 320 3913), siitä jäi pari senttiä vartta+kierreosa. Sachs jäi sitten selkeästi korkeammaksi matalimmassa asennossaan. Lähes 10 cm, kuten epk totesikin. Sachsin oikeat nro:t on Sachsin manuaalin mukaan 312 563 / 312 564.
Eli aikaisemmassa "asiantuntevassa" mersuhuollossa on laitettu väärä palikka. Se jäi vielä mysteeriksi, että paljonko lisäarvoa olisi saanut tuolla kalliimmalla Bilsteinilla, mutta eiköhän nuo asiansa aja.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11