w210 narinahelan vaihto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Makkeus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 25.11.2012 17:44

w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Makkeus »

Takaa ulommat olis nyt projektina vaihtaa. Auto on tallissa ja tunkattu ylös. En viitsis ostaa sitä työkalua, jos joku viitsis kertoa millä saan ne pois ja asennettua. Tai antaa mitat irrotustyökalun holkeista, niin teen ne itse.
Nythän kävi niin, että helan ulkokuori jäi paikoilleen ja sisuskalut tuli pois, kun omatekoisella ulosvetäjällä irrottelin.
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Makkeus kirjoitti:Takaa ulommat olis nyt projektina vaihtaa. Auto on tallissa ja tunkattu ylös. En viitsis ostaa sitä työkalua, jos joku viitsis kertoa millä saan ne pois ja asennettua. Tai antaa mitat irrotustyökalun holkeista, niin teen ne itse.
Nythän kävi niin, että helan ulkokuori jäi paikoilleen ja sisuskalut tuli pois, kun omatekoisella ulosvetäjällä irrottelin.
Jos se on normaali pusla niin sahaa sen kuori halki ja naputtele jollakin pois. Näin olen joskus joutunut tekemään kun ei ole muuten tullut pois.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Makkeus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 25.11.2012 17:44

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Makkeus »

Normaalilta tuo vaikuttaa, täytyy varmaan alkaa sahailemaan. Mutta jos sais sen irrotuskalun holkkien halkaisijan, niin helpottais asennusta sekä toisen puolen irrotusta.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja hanta »

Makkeus kirjoitti:Normaalilta tuo vaikuttaa, täytyy varmaan alkaa sahailemaan. Mutta jos sais sen irrotuskalun holkkien halkaisijan, niin helpottais asennusta sekä toisen puolen irrotusta.
Narinahelan läpimitta on melko tarkkaan 40 mm. 39,5 mm läpimittaisella 30 mm hylsyllä olen niitä poistanut ja asentanut, ja sitten tarvitaan tietysti min. 41 mm sisämittainen putki, johon poistovaiheessa hela työntyy. Asennusvaiheessa pitää olla tarkkana että hylsy painaa vain helan ulkokehää, eikä riko tiivistettä.
W203CDI
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

hanta kirjoitti:
Makkeus kirjoitti:Normaalilta tuo vaikuttaa, täytyy varmaan alkaa sahailemaan. Mutta jos sais sen irrotuskalun holkkien halkaisijan, niin helpottais asennusta sekä toisen puolen irrotusta.
Narinahelan läpimitta on melko tarkkaan 40 mm. 39,5 mm läpimittaisella 30 mm hylsyllä olen niitä poistanut ja asentanut, ja sitten tarvitaan tietysti min. 41 mm sisämittainen putki, johon poistovaiheessa hela työntyy. Asennusvaiheessa pitää olla tarkkana että hylsy painaa vain helan ulkokehää, eikä riko tiivistettä.
Itse sahasin vanhan pois ja panin hylsyn avulla uuden paikoilleen. Hylsyn tulee olla 12-kulmainen, jotta kumi pysyy ehjänä.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Makkeus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 25.11.2012 17:44

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Makkeus »

Nyt on narinahelat vaihdettu ja narina on melkoista. Kaipa inssi on tyytyväinen minä en. Mikä meni vikaan?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olisiko vioittunut tai suoraan tehtaalta pelkästään kumin alla rasva eli nivel kuiva.
Apoteekista paksulla neulalla oleva ruisku ja perä öljyä kumen sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Makkeus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 25.11.2012 17:44

Re: w210 narinahelan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Makkeus »

Jarrulevyn suojakilpi osui rakenteisiin ja siitä narina, nyt on hiljainen.
Vastaa Viestiin