Laatikon ja perän vaihto (5 vaihteinen) w201
Laatikon ja perän vaihto (5 vaihteinen) w201
Ostamassani varaosa autossani olisi 5-vaihteinen laatikko ja hyväkuntoinen perä, joten ne pitäisi irrottaa talteen ja luultavasti myös vaihtaa käyttikseen (1.8E), joten kaikki vinkit irrotukseen ja asennukseen tervettulleita. Kiinnostaa myös että onko 1.8:seissa ollut 5-lovista lootaa ja vaikuttaako autoon miten?? Oma 4-vaihteinen laatikkokin on hyvä tosin vaihteet ovat todella löysät mistähän johtuu?, mutta onko perät välitetty erilailla 5 ja 4 vaihteisissa? Vinkkejä saa myös antaa mitkä osat kannattaa vaihtaa/tarkistaa irrallaan. Käyttiksestä irrotettavat loota ja perä olisi myös tarkoitus kunnostaa. Käyttiksen perä muistuttaa ikivanhaa koulubussin perää
(ujeltaa) joten onko kyse laakereista vai mistä? Anteeksi sekava viesti 
Re: Laatikon ja perän vaihto (5 vaihteinen) w201
Osta ensin 190E-mallin korjausopas (esim. Alfamer) ja lue sieltä irrotusohjeet vaihteiston, kardaanin, perän ja vetoakseleiden osalta, niin saat kuvan työmäärästä ja yksityiskohdista. Purettavia osia on melko paljon ja osat ovat suuria ja painavia. Kolmenkympin sijoitus maksaa taatusti itsenä takaisin. Yksi mahdollisuus on irrottaa taka-akselisto kokonaisena, jolloin purkutyöt jäävät mahdollisesti vähemmälle. Mieti, millaiset työtilat, työkalut ja taidot sinulla tai osaavalla kaverilla on.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020




