VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Auto on 115cdi automaatilla,vuosimallia 2006 ja kmetrejä kertynyt n.145000.
"Rapina" kuuluu parhaiten kierrosten ollessa n.1800 ja vähän kuormitettuna.Ääni kuuluu todella hyvin hyttiin ja on todella häiritsevää.
Moottorista kuuluu myös "suhahduksia" kun antaa autolle kunnolla kaasua.Kuulostaa vähän samalta kun kilpa-autojen hukkaportit.
Auto toimii muuten normaalisti,voimaa löytyy ja tyhjäkäynti on tasainen.
Tähän mennessä autoon on tehty seuraavat asiat.
-Moottorin ohjainlaite vaihdettu
-Kannentiiviste vaihdettu
-Määränsäätöventtiili vaihdettu
-Railpaine säätimet vaihdettu
-Remmipyörät uudet
-Suuttimet testattu ja yksi vaihdettu uuteen
-Ahtoputket tarkastettu,ehjät ja tiiviit
-Suuttimien pohjatiivisteet vaihdettu pariin kertaan
-Pakosarjan tiiviste vaihdettu
-Pakoputki uusittu ja kiinnitys turboon tarkastettu
-Huopa asennettu syylärin ja tuulitunnelin väliin
-Ja varmaan jotain muutakin,mikä jo unohtunut
Auto on "ohjelmoitu" tunnetussa alan yrityksessä ja heidän mukaan viat ei voi johtua uudesta ohjelmasta.
Korjaukset,tarkistukset ja säädot tehty Veholla ja toisessa dieseleihin erikoistuneessa korjaamossa.
Rahaa ja aikaa mennyt rumasti.
Eli jos jollain vinkkejä "rapinan" ja puhinan poistamiseen,niin otetaan mielellään vastaan.
"Rapina" kuuluu parhaiten kierrosten ollessa n.1800 ja vähän kuormitettuna.Ääni kuuluu todella hyvin hyttiin ja on todella häiritsevää.
Moottorista kuuluu myös "suhahduksia" kun antaa autolle kunnolla kaasua.Kuulostaa vähän samalta kun kilpa-autojen hukkaportit.
Auto toimii muuten normaalisti,voimaa löytyy ja tyhjäkäynti on tasainen.
Tähän mennessä autoon on tehty seuraavat asiat.
-Moottorin ohjainlaite vaihdettu
-Kannentiiviste vaihdettu
-Määränsäätöventtiili vaihdettu
-Railpaine säätimet vaihdettu
-Remmipyörät uudet
-Suuttimet testattu ja yksi vaihdettu uuteen
-Ahtoputket tarkastettu,ehjät ja tiiviit
-Suuttimien pohjatiivisteet vaihdettu pariin kertaan
-Pakosarjan tiiviste vaihdettu
-Pakoputki uusittu ja kiinnitys turboon tarkastettu
-Huopa asennettu syylärin ja tuulitunnelin väliin
-Ja varmaan jotain muutakin,mikä jo unohtunut
Auto on "ohjelmoitu" tunnetussa alan yrityksessä ja heidän mukaan viat ei voi johtua uudesta ohjelmasta.
Korjaukset,tarkistukset ja säädot tehty Veholla ja toisessa dieseleihin erikoistuneessa korjaamossa.
Rahaa ja aikaa mennyt rumasti.
Eli jos jollain vinkkejä "rapinan" ja puhinan poistamiseen,niin otetaan mielellään vastaan.
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Uusilla suuttimilla rapinat häviää mutta vanholilla ja kuluneilla suuttimilla ja oikeastaan uudetkin rapisee eli se on tyypillistä ja kuitenkaan se ei ole vaarallista ja monet on ajelleet 100tkm ilman ongelmaa ja tosiaan vedätttäessä kuuluu aina.
Toi kyllä kiinnostaisi onko järjestelmä painetta nostettu lastutus ohjelmalla?
Toi kyllä kiinnostaisi onko järjestelmä painetta nostettu lastutus ohjelmalla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Suuttimet on testattu penkissä ja kaikki olivat hyvin "arvojen" sisäpuolella,itseasiassa uusi suuti antoi huonoimmat arvot,mutta sekin vielä hyvin ohjearvojen sisällä.
"Rapina" on todella kovaa ja häiritsevää.
Onko joku keksinyt mistä moottoriäänet niin hyvin hyttiin pääsevät.Onko jokin äänieristys pettänyt tai rintapellin läpivienti irronnut.Ei viitsisi koko kojelautaa lähteä purkamaan.
Moottorin ohjelmoinut kaveri ei usko ohjelman aiheuttavan "rapinaa",kun on vastaavia autoja tehnyt useita eikä ole vastaavaan törmännyt.
Tunnen miehen hyvin ja olen hänen ohjelmoimaansa toista vastaavaa Vitoa päässyt kokeilemaan ja mielestäni kone toimi siistimmin kuin tehtaalta tullessaan.
"Rapina" on todella kovaa ja häiritsevää.
Onko joku keksinyt mistä moottoriäänet niin hyvin hyttiin pääsevät.Onko jokin äänieristys pettänyt tai rintapellin läpivienti irronnut.Ei viitsisi koko kojelautaa lähteä purkamaan.
Moottorin ohjelmoinut kaveri ei usko ohjelman aiheuttavan "rapinaa",kun on vastaavia autoja tehnyt useita eikä ole vastaavaan törmännyt.
Tunnen miehen hyvin ja olen hänen ohjelmoimaansa toista vastaavaa Vitoa päässyt kokeilemaan ja mielestäni kone toimi siistimmin kuin tehtaalta tullessaan.
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
missä päin suomea tämä rapisija on
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Tämmöisiä on puitu ennenkin täällä. Löysin yhden viestiketjun hätäseen hakemalla. Muitakin taatusti on.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... et#p951860" onclick="window.open(this.href);return false;
Edittiä Kommenttia veskolan seuraavaan .... No voe helevata Sitä se tietää kun hätäseen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... et#p951860" onclick="window.open(this.href);return false;
Edittiä Kommenttia veskolan seuraavaan .... No voe helevata Sitä se tietää kun hätäseen

Viimeksi muokannut Jari Ke, Ti 08.10.2013 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Onko listasa olevat vaihdetut osat ollet uusia?janne77 kirjoitti:Auto on 115cdi automaatilla,vuosimallia 2006 ja kmetrejä kertynyt n.145000.
"Rapina" kuuluu parhaiten kierrosten ollessa n.1800 ja vähän kuormitettuna.Ääni kuuluu todella hyvin hyttiin ja on todella häiritsevää.
Moottorista kuuluu myös "suhahduksia" kun antaa autolle kunnolla kaasua.Kuulostaa vähän samalta kun kilpa-autojen hukkaportit.
Auto toimii muuten normaalisti,voimaa löytyy ja tyhjäkäynti on tasainen.
Tähän mennessä autoon on tehty seuraavat asiat.
-Moottorin ohjainlaite vaihdettu
-Kannentiiviste vaihdettu
-Määränsäätöventtiili vaihdettu
-Railpaine säätimet vaihdettu
-Remmipyörät uudet
-Suuttimet testattu ja yksi vaihdettu uuteen
-Ahtoputket tarkastettu,ehjät ja tiiviit
-Suuttimien pohjatiivisteet vaihdettu pariin kertaan
-Pakosarjan tiiviste vaihdettu
-Pakoputki uusittu ja kiinnitys turboon tarkastettu
-Huopa asennettu syylärin ja tuulitunnelin väliin
-Ja varmaan jotain muutakin,mikä jo unohtunut
Auto on "ohjelmoitu" tunnetussa alan yrityksessä ja heidän mukaan viat ei voi johtua uudesta ohjelmasta.
Korjaukset,tarkistukset ja säädot tehty Veholla ja toisessa dieseleihin erikoistuneessa korjaamossa.
Rahaa ja aikaa mennyt rumasti.
Eli jos jollain vinkkejä "rapinan" ja puhinan poistamiseen,niin otetaan mielellään vastaan.
ja Moottorin ohjainlaiteen käytöön otto tehty online tilassa
onko samat oireet vaiko ohjelmalla
oireiden esintymisellä mitää toistuvuuttaa, lämpötila, joku tiety tilane tms
Jokunen aika sitten tuli turun suunalta vähän vastaava
211 tapaus tutkailtavaksi oli myös käynyt mainituisa paikossa +raisonveho
siinäkin oli suutimet arvojen sisällä väitämät oli samat ei voi olla vika suutimissa,
sitä siten tutkailtiin niin yhden suutimen arvot oli toisinaan hiukan kohollaan ei kuitenkaan läheläkään vika raja,
sen kun siten myöntyivät asikaan pyynöstä mainitusa vehosa (itselä ei ollut hyllyssä) vaihtamaan
(kunhan olivat vielä ~12h asiakaan ensin aikaa tuhlaneet)
loppui kaiki oireet siihen
(tuolla oli vara osa puoli suhtautunut asiaan hienosti, myöhemin
auton omistajan hakiesa muita osia olivat huomanet että suutimesta oli maksettu vaika suutin oli joku takuun tms korvaus systeemi voimassa
niin rahat oli tullut takaisin pyytämättä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Eihän tuo suuttimen testi mitenkään sitä aukottomasti testaa, esimerkiksi jos se suutin ei kykene suorittamaan sitä esiruiskutuksen 'pulsseja' riittävän nopeasti niin voisi hyvin ääntää vaikka itse testi antaa spekseissä olevat arvot.
Aika paljon on korjaamo osia vaihtanut, ihan tietokokeenkin.
Aika paljon on korjaamo osia vaihtanut, ihan tietokokeenkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
.
CDI203,n kirjoituksessa on mielestäni paljon oikeaa.
Samoin Veskun.
Olen sattuneesta syystä pelannut paljon noiden suuttimien kanssa.
Tähän mennessä, joka kerta, osakaasulla tapahtuva ratina kierrosluvuilla 1500-3000 on johtunut pieleen menneestä esiruiskutusmäärästä.
Ja väittäisin että minulla on tästä enemmän kokemustaa, kun yhdelläkään veholla tässä maassa, siksi paljon aikoinaan juuri tämän moottorityypin kanssa suuttimilla pelasin.
Esiruiskutus on ohjelmassa "päällä" juuri noilla kierroksilla.
Esiruiskutuksen yksi tehtävä on siistiyttää ääntä, mutta se todellakin vaatii onnistuakseen juuri oikeansuuruisen ja laadukkaan ruiskutuksen.
Suutintesti staarilla ei kerro totuutta tässä asiassa, se vertaa suuttimia ja niiden toimintaa keskenään.
Jos olisi sellainen "hiljainen" auto, josta voisi suuttimia lainata, sehän ei ole kummallinen toimenpide - niin saisi jotain poissuljettua, tai varmistettua.
Jos ääni johtuu esiruiskutuksesta, niin se ei vielä riko mitään, se "äänenpoisto" vaan ei toimi kunnolla.
Mutta netin välityksellä on mahdoton tietää, missä vika oikeasti on.
Ruiskutuksen ajoitukseen vaikuttaa myös vaikkapa eri lämpöantureiden antama tieto, niitäkin voisi seurailla.
CDI203,n kirjoituksessa on mielestäni paljon oikeaa.
Samoin Veskun.
Olen sattuneesta syystä pelannut paljon noiden suuttimien kanssa.
Tähän mennessä, joka kerta, osakaasulla tapahtuva ratina kierrosluvuilla 1500-3000 on johtunut pieleen menneestä esiruiskutusmäärästä.
Ja väittäisin että minulla on tästä enemmän kokemustaa, kun yhdelläkään veholla tässä maassa, siksi paljon aikoinaan juuri tämän moottorityypin kanssa suuttimilla pelasin.
Esiruiskutus on ohjelmassa "päällä" juuri noilla kierroksilla.
Esiruiskutuksen yksi tehtävä on siistiyttää ääntä, mutta se todellakin vaatii onnistuakseen juuri oikeansuuruisen ja laadukkaan ruiskutuksen.
Suutintesti staarilla ei kerro totuutta tässä asiassa, se vertaa suuttimia ja niiden toimintaa keskenään.
Jos olisi sellainen "hiljainen" auto, josta voisi suuttimia lainata, sehän ei ole kummallinen toimenpide - niin saisi jotain poissuljettua, tai varmistettua.
Jos ääni johtuu esiruiskutuksesta, niin se ei vielä riko mitään, se "äänenpoisto" vaan ei toimi kunnolla.
Mutta netin välityksellä on mahdoton tietää, missä vika oikeasti on.
Ruiskutuksen ajoitukseen vaikuttaa myös vaikkapa eri lämpöantureiden antama tieto, niitäkin voisi seurailla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: VITON SUUTTIMET "RAPISEE"
Jos nyt tällä foorumilla voi kertoa muutkin mainitusta asiasta, niin ensimmäiseksi kiinnitän huomiota mainittuihin tahoihin, joissa autoa on " testailtu ", voisin kokemusperäisesti kertoa näiden " korjaamoiden " osaamisesta, joka ei ole julkaisukelpoista tällä foorumilla.
Eivät autokorjaamot ole moottoriasiantuntijoita, eikä myöskään yksittäiset näprääjät.
Mitä tulee retosteluihin asian osaamisen suhteen, niin jätetään sekin omaan arvoonsa.
Dieselin palamistapahtuma aiheuttaa mainittua ilmiötä monestakin syystä, ei pelkästään suuttimesta/ruiskutusksen ajoituksesta/määrästä ja suunnasta jne. johtuvista syistä.
En nyt alkaa kertomaan niistä johtuvista syistä, koska foorumin henkilökunta ja jotkin jäsenet tulkitsevat kertomaani aina itsekeskeiseksi ja kaikkitietäväksi.
Eivät autokorjaamot ole moottoriasiantuntijoita, eikä myöskään yksittäiset näprääjät.
Mitä tulee retosteluihin asian osaamisen suhteen, niin jätetään sekin omaan arvoonsa.
Dieselin palamistapahtuma aiheuttaa mainittua ilmiötä monestakin syystä, ei pelkästään suuttimesta/ruiskutusksen ajoituksesta/määrästä ja suunnasta jne. johtuvista syistä.
En nyt alkaa kertomaan niistä johtuvista syistä, koska foorumin henkilökunta ja jotkin jäsenet tulkitsevat kertomaani aina itsekeskeiseksi ja kaikkitietäväksi.