W211 280 Cdi vm -07. Tehot kateissa, ei ottanut kierroksia vaikka moottorin käynti oli muutoin ihan normaali. Sitten syttyi moottorin varoitusvalo ja auto pajalle, josta ilmoituksena joko tubon vaurio tai imuilman läppämoottorin vaurio. Tersterit antavat kuulemma hieman ristikkäistä tietoa.. Toinen kertoo läppämoottorivikaa (vai mikä se lieneekään) ja toinen turbovikaa. Oliskohan sitten molemmat kaputt vaiko vain toinen?
Kuntoonhan se on tottakai laitettava, mutta olisi hyvä saada varmuus viasta ennen osien tilausta. Ja mistähän tuon läppämoottorin kannattaa alkaa hankkimaan? Ja jos turbovika, niin sitten täytyy varmaan selvittää hankintakanava jo hyvinkin tarkkaan, lienee aika kallis?
Voihan olla,että ko. pajalla vika ei varmistu ja jos näin, niin mihin suuntaan Espoossa sitä kannattaa viedä?
Vielä pohdintana, että voiko ilmanputsarin alla olevan silikonitiivisteen (sellainen punainen lärpäke) paikaltansa lähteminen aiheuttaa ko. ongelman. Siihen vaihdettiin hetki sitten ilmanputsari ja vanha oli pois paikaltansa. Länässä siellä alla. Ja oli vaihdettu hesalaisessa mersun valtuuttamassa huollossa. Aika erikoista sekin, että sellainenkin asennusvirhe on mahdollinen.
W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
Millä testerilä tutkivat jos ei tuloksesta käy lmi kumpi on rikki,FarkkuEemeli kirjoitti:W211 280 Cdi vm -07. Tehot kateissa, ei ottanut kierroksia vaikka moottorin käynti oli muutoin ihan normaali. Sitten syttyi moottorin varoitusvalo ja auto pajalle, josta ilmoituksena joko tubon vaurio tai imuilman läppämoottorin vaurio. Tersterit antavat kuulemma hieman ristikkäistä tietoa.. Toinen kertoo läppämoottorivikaa (vai mikä se lieneekään) ja toinen turbovikaa. Oliskohan sitten molemmat kaputt vaiko vain toinen?
Kuntoonhan se on tottakai laitettava, mutta olisi hyvä saada varmuus viasta ennen osien tilausta. Ja mistähän tuon läppämoottorin kannattaa alkaa hankkimaan? Ja jos turbovika, niin sitten täytyy varmaan selvittää hankintakanava jo hyvinkin tarkkaan, lienee aika kallis?
Voihan olla,että ko. pajalla vika ei varmistu ja jos näin, niin mihin suuntaan Espoossa sitä kannattaa viedä?
Vielä pohdintana, että voiko ilmanputsarin alla olevan silikonitiivisteen (sellainen punainen lärpäke) paikaltansa lähteminen aiheuttaa ko. ongelman. Siihen vaihdettiin hetki sitten ilmanputsari ja vanha oli pois paikaltansa. Länässä siellä alla. Ja oli vaihdettu hesalaisessa mersun valtuuttamassa huollossa. Aika erikoista sekin, että sellainenkin asennusvirhe on mahdollinen.
enekun mitään osia alkaa vaihtaman niin kanattaa testa *:rila
ilman putsarin ohi jos pääsee ilmaa niin on ihme ellei siitä jotain jälkeä jää turbon
eli hyvin on mahdolista että vika ontullut siistä,
jos paikan oltava espoosa
https://maps.google.fi/maps?hl=fi&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://maps.google.fi/maps?hl=fi&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyviä paikoja vian selvitelyyn
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
Säätömoottorissa se vika sitten kuulemma on. Ainakin se on vikana halvempi korjata kuin turbon korjaaminen. Osahinnat eivät ole vielä tiedossa, ei myöskään korjauksen kokonaishinta.
Onko jollakin kokemusperäistä tietoa tällaisen operaation kustannuksen suuruudesta?
Onko jollakin kokemusperäistä tietoa tällaisen operaation kustannuksen suuruudesta?
Re: W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
Merteil myy tuollaiseen hintaan..muista ei tietoa..eikä tosin omakohtaista kokemusta vaihdosta.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 28130/8/16" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 28130/8/16" onclick="window.open(this.href);return false;
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
Parisataahan se uusi moottori on maksanut, ja se kannattaa sitten asentaa jonnekin muualle ettei vikaannu uudestaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 imuilman läppämoottori tai Turbo paskana?
Hei
Kiitos hintatiedoista. Onneksi oli vaan tuo läppämoottori, ettei kuitenkaan ollut turbossa vikaa. Lienee jonkinlainen tyyppivika?
Hyvä, ettei tullut kalliimpi remppa, mutta jotenkin harmittaa se, että merkkihuollossa oli tumpuloitu se tiiviste länään, minkä seurauksena tuo vika tuli. Eli käytännössä se, että halusin merkkihuollon laatua ja varmuutta, johti muutaman satasen ylimääräisenä kustannukseen. Ei hyvä.
Kiitos hintatiedoista. Onneksi oli vaan tuo läppämoottori, ettei kuitenkaan ollut turbossa vikaa. Lienee jonkinlainen tyyppivika?
Hyvä, ettei tullut kalliimpi remppa, mutta jotenkin harmittaa se, että merkkihuollossa oli tumpuloitu se tiiviste länään, minkä seurauksena tuo vika tuli. Eli käytännössä se, että halusin merkkihuollon laatua ja varmuutta, johti muutaman satasen ylimääräisenä kustannukseen. Ei hyvä.