W204 ohjelmointi( OBT )
W204 ohjelmointi( OBT )
Tehoa tulee 170 hv.............205 hv ja vääntöä 400 nm................ 455 nm
Tehoa ja vääntöä tulee kyllä rutkasti lisää mutta tuleeko sitä kuinka matalilta kierroksilta alkaen.
Minusta tuo MB:n kone on laiska matalilla kierroksilla verrattuna vaikka VAG-autoihin
Autoni on 2011 ja uudemmalla koneella.
Tehoa ja vääntöä tulee kyllä rutkasti lisää mutta tuleeko sitä kuinka matalilta kierroksilta alkaen.
Minusta tuo MB:n kone on laiska matalilla kierroksilla verrattuna vaikka VAG-autoihin
Autoni on 2011 ja uudemmalla koneella.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
.
Mahtaakohan sulla olla nyt auto kunnossa.
Moottori on kaksoisahdettu, vääntöä on 400nm välillä 1400-2800rpm.
Ei tuo minusta varsinaiselta alaväännön puutteelta tunnu.
Mahtaakohan sulla olla nyt auto kunnossa.
Moottori on kaksoisahdettu, vääntöä on 400nm välillä 1400-2800rpm.
Ei tuo minusta varsinaiselta alaväännön puutteelta tunnu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Siltä minustakin tuntuu että tehot kadoksissa. Aikaisemmin oli 136 hv moottorilla 204 ja muistikuva
on, että en siinä huomannut alaväännön puutetta.
Pitääpi käyttää autoa testerissä
on, että en siinä huomannut alaväännön puutetta.
Pitääpi käyttää autoa testerissä
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Millä ajo-ohjelmalla ajelet ? Olisiko Winter-valinta käytössä nyt. Jos ei, niin hakeudu Starin testaukseen.Boss49 kirjoitti:Siltä minustakin tuntuu että tehot kadoksissa. Aikaisemmin oli 136 hv moottorilla 204 ja muistikuva
on, että en siinä huomannut alaväännön puutetta.
Pitääpi käyttää autoa testerissä
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Ei noissa ole mitään winter-asentoja. Omasta 200cdi:stä penkattiin 212hv ja 521Nm, mutta ei se silti mikään tykki ollut. Vagineissa moottorin luonne on vain erilaisempi, paremminkin räjähtäväisempi. Mesen luonne on vain hillitympi vaikka voimaa olisikin enemmän!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Mersuista otetaan tarvittaessa aivan yhtä hyvin voimantuotto ulos kuin VAG:eistakin.Mesemies89 kirjoitti:Sittenhän se on hyvä juttu....s1jviita kirjoitti:Ei noissa ole mitään winter-asentoja.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Jep Jep, päällikkö taas tietää..Mesemies89 kirjoitti:Mersuista otetaan tarvittaessa aivan yhtä hyvin voimantuotto ulos kuin VAG:eistakin.Mesemies89 kirjoitti:Sittenhän se on hyvä juttu....s1jviita kirjoitti:Ei noissa ole mitään winter-asentoja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
s1jviita kirjoitti:
Jep Jep, päällikkö taas tietää..
Jep....onko paha jos päällikkö jotakin tietää ?......? Tiedon lisäksi on kokemusta.

Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Oliskohan vageissa ärhäkämpi kaasupolkimen pyyntökartta minkä takia tuntuvat terhakkaammilta? Tuota karttaahaan muokkaillaan jonkin verran ohjelmoinnissa..
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
multiviri kirjoitti:Oliskohan vageissa ärhäkämpi kaasupolkimen pyyntökartta minkä takia tuntuvat terhakkaammilta? Tuota karttaahaan muokkaillaan jonkin verran ohjelmoinnissa..
Turboahdin on ratkaiseva, millainen on kuormanottokyky.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
mutta eipä kestä kauan myöskään turbot vag autoissa mersulla on vaan tehty vähän maltillisempia vnt karttoja mersun ahdin kestää vähintään yli puolet kauemmin
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
xr kirjoitti:mutta eipä kestä kauan myöskään turbot vag autoissa mersulla on vaan tehty vähän maltillisempia vnt karttoja mersun ahdin kestää vähintään yli puolet kauemmin
Huonosti suunniteltu Turbo, jos ei kestä kuormanottoa. Toisena tekijänä Turbon hajoamiseen on huonosti suunniteltu moottorikonstruktio.
Sensijaan huonolla ohjelmalla saadaan vaurioitettua hyväkin moottori.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ma 30.09.2013 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
minoon kans aina ollu sitämieltä että ei ne insinjöörit osaa suunnitella paree olis olla maallikoita kattomassa niiden peräänMesemies89 kirjoitti:xr kirjoitti:mutta eipä kestä kauan myöskään turbot vag autoissa mersulla on vaan tehty vähän maltillisempia vnt karttoja mersun ahdin kestää vähintään yli puolet kauemmin
Huonosti suunniteltu Turbo, jos ei kestä kuormanottoa. Toisena tekijänä Turbon hajoamiseen on huonosti suunniteltu moottorikonstruktio.

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Kuinka paljon olet ollut aidon osaavan moottori-insinöörien kanssa tekemisessä ?xr kirjoitti:minoon kans aina ollu sitämieltä että ei ne insinjöörit osaa suunnitella paree olis olla maallikoita kattomassa niiden perään
Ei nyt kannattaisi päästellä lapsuksia mielipiteinä, kyllä ne todelliset ammattilaiset ovat ammattilaisia. Rupusnikkarit ja puoskarit ovat niitä jotka saavat vaan pahaa aikaan.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Sinä ja sun kuormanottokykysi.Mesemies89 kirjoitti:Kuinka paljon olet ollut aidon osaavan moottori-insinöörien kanssa tekemisessä ?xr kirjoitti:minoon kans aina ollu sitämieltä että ei ne insinjöörit osaa suunnitella paree olis olla maallikoita kattomassa niiden perään
Ei nyt kannattaisi päästellä lapsuksia mielipiteinä, kyllä ne todelliset ammattilaiset ovat ammattilaisia. Rupusnikkarit ja puoskarit ovat niitä jotka saavat vaan pahaa aikaan.


ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Kyllä sieltä puusta korkealta putoaa, kun kuuseen kurkottaa.s1jviita kirjoitti: Sinä ja sun kuormanottokykysi.Insseistä ei oo tosiaan mihkään, kaikki uusiksi kun tulevat tehtaalta niin johan kestää turbot vagineissakin
Älkää nyt poika paraat luulko itsestänne liikaa, jos verrokkina on moottori-insinöörin tiedot ja taidot.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Lueppa nyt ensiksi kirjoittamasi kaksi ensimmäistä lausetta, insinööriMesemies89 kirjoitti:xr kirjoitti:mutta eipä kestä kauan myöskään turbot vag autoissa mersulla on vaan tehty vähän maltillisempia vnt karttoja mersun ahdin kestää vähintään yli puolet kauemmin
Huonosti suunniteltu Turbo, jos ei kestä kuormanottoa. Toisena tekijänä Turbon hajoamiseen on huonosti suunniteltu moottorikonstruktio.
Sensijaan huonolla ohjelmalla saadaan vaurioitettua hyväkin moottori.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Tohtoreista nyt puhumattakaan!Mesemies89 kirjoitti:verrokkina on moottori-insinöörin tiedot ja taidot.
(Taas mennään):

W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Lueppa nyt ensiksi kirjoittamasi kaksi ensimmäistä lausetta, insinööris1jviita kirjoitti:
Huonosti suunniteltu Turbo, jos ei kestä kuormanottoa. Toisena tekijänä Turbon hajoamiseen on huonosti suunniteltu moottorikonstruktio.
Sensijaan huonolla ohjelmalla saadaan vaurioitettua hyväkin moottori.

Nyt kun taas menet henkilökohtaisuuksiin, niin sisäistäpä ja yritä omaksua moottoritekniikan kuomanottokyky, niin olet jo jonkin verran päässyt sisälle moottoritekniikan lainalaisuuksista ja saloista.
Täällä ollaan hyvin vähäpuheisia, kun katselee kommenttejasi moottoritekniikasta. Eli taso jolla liikut, eivät kohtaa minun ajatusmaailmaa.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Ei tässä mihinkään henkilökohtaisuuksiin olla menty, lue välillä huumorilla näitä juttuja, vaikka tuo xr:n kirjoittama juttu. ET voi oikeasti uskoa, että hän olisi tosissaan kirjoittanut tuon..Mesemies89 kirjoitti:Lueppa nyt ensiksi kirjoittamasi kaksi ensimmäistä lausetta, insinööris1jviita kirjoitti:
Huonosti suunniteltu Turbo, jos ei kestä kuormanottoa. Toisena tekijänä Turbon hajoamiseen on huonosti suunniteltu moottorikonstruktio.
Sensijaan huonolla ohjelmalla saadaan vaurioitettua hyväkin moottori.
Nyt kun taas menet henkilökohtaisuuksiin, niin sisäistäpä ja yritä omaksua moottoritekniikan kuomanottokyky, niin olet jo jonkin verran päässyt sisälle moottoritekniikan lainalaisuuksista ja saloista.Mesemies89 kirjoitti:[
Täällä ollaan hyvin vähäpuheisia, kun katselee kommenttejasi moottoritekniikasta. Eli taso jolla liikut, eivät kohtaa minun ajatusmaailmaa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
No johan ovat nyt mersumiehet tukkanuottasilla
Voitaisiin aloittaa ihan omana aiheenaan väittely insinöörien viisaudesta.
En odottanutkaan, että tähän viestiini vastaa konetekniikan diplomi-insinööri, joka työkseen
suunnittelee mersun moottoreita, vaan lähinnä kokemuksia muilta vastaavan mersun omistajilta, joilla on
vakio laite tai sitten ohjelmoitu

Voitaisiin aloittaa ihan omana aiheenaan väittely insinöörien viisaudesta.
En odottanutkaan, että tähän viestiini vastaa konetekniikan diplomi-insinööri, joka työkseen
suunnittelee mersun moottoreita, vaan lähinnä kokemuksia muilta vastaavan mersun omistajilta, joilla on
vakio laite tai sitten ohjelmoitu
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
.
Tämä OM651/220cdi on alunperin varustettuna delphin piezosähköisillä suuttimilla.
Mutta varmaan kaikki alkaa olla vaihdettuna perinteisempään, solenoidi mallisiin suuttimiin/ecuun.
Ja hyvä, että ovat vaihtaneet, niin ovat ruvenneet toimimaan.
Solenidi mallin ohjelmassa suuttimille on 90mg max syöttö ilman suutinkartan huijaamista.
Näin on kaikissa delphin mersujen solenoidisuuttimissa, hyvät suuttimet.
90mg antaa noin 500nm max vääntöä ja 4000rpm kohdilla noin 250hv tehoa.
Noissa kaksi ahdin malleissa, se on mahdollistakin, yhdelle ahtimelle (180/200cdi) ei uskalla noin paljoa max tehoa laittaa, vääntö sama.
"Vanhemmissa" delphiläisissä 200/220 -OM646 on aina yksi ahdin ja nuo samat solenoidisuuttimet.
250 malleissa kait ainakin yrittävät korjailla niitä piezoja.
Niissä on suutinkartassa max arvo 120mg, jolla pääseekin jo lähelle 600nm.
Myös max tehoa lähtee enemmän,kuin edellisistä.
Delphin ohjelma on vaikea, ainakin minulle, jos haluaa syöttömäärän kertoa oikein, jolloin kulutukset, huollot, ym ym ym menee edelleen oikein.
Syöttöä on rajattu monelta kantilta.
Softat pettävän vähän poikkeaa toisistaan, mutta aivan riittävästi, jotta sormi meinaa joidenkin mallien kanssa mennä suuhun.
Suutinkartoista olen vielä pitänyt näppini erossa, mutta kyllä noissa suuttimissa siihenkin varaa on, jos muuten syöttö loppuu "kesken".
Tämä OM651/220cdi on alunperin varustettuna delphin piezosähköisillä suuttimilla.
Mutta varmaan kaikki alkaa olla vaihdettuna perinteisempään, solenoidi mallisiin suuttimiin/ecuun.
Ja hyvä, että ovat vaihtaneet, niin ovat ruvenneet toimimaan.
Solenidi mallin ohjelmassa suuttimille on 90mg max syöttö ilman suutinkartan huijaamista.
Näin on kaikissa delphin mersujen solenoidisuuttimissa, hyvät suuttimet.
90mg antaa noin 500nm max vääntöä ja 4000rpm kohdilla noin 250hv tehoa.
Noissa kaksi ahdin malleissa, se on mahdollistakin, yhdelle ahtimelle (180/200cdi) ei uskalla noin paljoa max tehoa laittaa, vääntö sama.
"Vanhemmissa" delphiläisissä 200/220 -OM646 on aina yksi ahdin ja nuo samat solenoidisuuttimet.
250 malleissa kait ainakin yrittävät korjailla niitä piezoja.
Niissä on suutinkartassa max arvo 120mg, jolla pääseekin jo lähelle 600nm.
Myös max tehoa lähtee enemmän,kuin edellisistä.
Delphin ohjelma on vaikea, ainakin minulle, jos haluaa syöttömäärän kertoa oikein, jolloin kulutukset, huollot, ym ym ym menee edelleen oikein.
Syöttöä on rajattu monelta kantilta.
Softat pettävän vähän poikkeaa toisistaan, mutta aivan riittävästi, jotta sormi meinaa joidenkin mallien kanssa mennä suuhun.
Suutinkartoista olen vielä pitänyt näppini erossa, mutta kyllä noissa suuttimissa siihenkin varaa on, jos muuten syöttö loppuu "kesken".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Ja nyt uudet (v. 2012/x-->)OM651-moottorit jälleen luotettavamman Boschin kaluilla eli piezot ja EDC17 C46 eculla.tuikku kirjoitti:.
Tämä OM651/220cdi on alunperin varustettuna delphin piezosähköisillä suuttimilla.
Mutta varmaan kaikki alkaa olla vaihdettuna perinteisempään, solenoidi mallisiin suuttimiin/ecuun.
Ja hyvä, että ovat vaihtaneet, niin ovat ruvenneet toimimaan.
.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Tänään käytin autoa testerissä, löytyi vanha vikakoodi jostain kaasuläpän asennosta? Lisäksi
tekivät jonkun päivityksen.
Vaikutti tuo sen verran, että kyllä auto tuntuu vastaavan kaasuun paremmin liikkeelle lähdettäessä.
Onko tässä moottorissa muka 2 ahdinta? Ei ainakaan huoltopäällikön mukaa, kun kysyin sitä.
tekivät jonkun päivityksen.
Vaikutti tuo sen verran, että kyllä auto tuntuu vastaavan kaasuun paremmin liikkeelle lähdettäessä.
Onko tässä moottorissa muka 2 ahdinta? Ei ainakaan huoltopäällikön mukaa, kun kysyin sitä.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Kyllä siellä tuplaturbo onBoss49 kirjoitti:Tänään käytin autoa testerissä, löytyi vanha vikakoodi jostain kaasuläpän asennosta? Lisäksi
tekivät jonkun päivityksen.
Vaikutti tuo sen verran, että kyllä auto tuntuu vastaavan kaasuun paremmin liikkeelle lähdettäessä.
Onko tässä moottorissa muka 2 ahdinta? Ei ainakaan huoltopäällikön mukaa, kun kysyin sitä.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Jostain muistelen lukeneeni että rippuu versiosta onko tuplaturbo vai ei. 150Kw on, pienempitehoisessa ei...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
OM651:MiHe kirjoitti:Jostain muistelen lukeneeni että rippuu versiosta onko tuplaturbo vai ei. 150Kw on, pienempitehoisessa ei...
180cdi 122hv ja 200cdi 136hv = yksi muuttuvasiipinen turbo
220cdi 170hv ja 250cdi 204hv = tuplaturbo
Muita versioita ei ole!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Valittelin ketjun alussa väännön puutteesta pienillä kierrroksilla. Ja oikeesti se olikin iso ongelma, luulin jo etten osaa
ajaa, kun auto sammui kymmeniä kertoja liikkeelle lähdössä.
Kun käytin autoa testerissä, löytyi sieltä vanha vikakoodi, kaasuläpän asentotunnistimelta. Vikavalo tästä
ei palanut . Lisäksi tehtiin tarpeelliset päivitykset.
Nyt auto on kuin eri maailmasta, vetoa riittää heti pieniltä kierroksilta ja ajaminen tuntuu upealta.
Nyt ei ole tarvetta viritellä autoa
Olin jo hätäpäissä siirtymässä volkkareihin
ajaa, kun auto sammui kymmeniä kertoja liikkeelle lähdössä.
Kun käytin autoa testerissä, löytyi sieltä vanha vikakoodi, kaasuläpän asentotunnistimelta. Vikavalo tästä
ei palanut . Lisäksi tehtiin tarpeelliset päivitykset.
Nyt auto on kuin eri maailmasta, vetoa riittää heti pieniltä kierroksilta ja ajaminen tuntuu upealta.
Nyt ei ole tarvetta viritellä autoa
Olin jo hätäpäissä siirtymässä volkkareihin

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Hyvä juttu.Boss49 kirjoitti:Valittelin ketjun alussa väännön puutteesta pienillä kierrroksilla. Ja oikeesti se olikin iso ongelma, luulin jo etten osaa
ajaa, kun auto sammui kymmeniä kertoja liikkeelle lähdössä.
Kun käytin autoa testerissä, löytyi sieltä vanha vikakoodi, kaasuläpän asentotunnistimelta. Vikavalo tästä
ei palanut . Lisäksi tehtiin tarpeelliset päivitykset.
Nyt auto on kuin eri maailmasta, vetoa riittää heti pieniltä kierroksilta ja ajaminen tuntuu upealta.
Nyt ei ole tarvetta viritellä autoa
Olin jo hätäpäissä siirtymässä volkkareihin
Sitä jo ehdottelin alkumetreillä, että Starin nokkaan ja uutta päivitystä.
Re: W204 ohjelmointi( OBT )
Onko tietoa tarkalleen, milloin meni bosch:iin?s1jviita kirjoitti:
Ja nyt uudet (v. 2012/x-->)OM651-moottorit jälleen luotettavamman Boschin kaluilla eli piezot ja EDC17 C46 eculla.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.