W222 ässä ja C217 S-Coupé
Re: Tulossa: W222 ässä
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
ompas siinä kromia :O
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Varmaan ruostuu samaan tahtia kuin W126:n puskurikromitSergey kirjoitti:ompas siinä kromia :O
Hienolta näytti kyllä, nuo sivupeilit vaan näyttävät siltä ettei niistä pahemmin katsella taakse
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä
Kyllä S-sarjan suosituimpi kori on maailmalla nimenomaan Lang. Lyhyttä ei ole saanut lainkaan aikoihin Pohjois-Amerikassa (käsittääkseni W126 oli jo saatavana jenkeissä vain pitkänä, voin olla väärässä, ainakin pari edellistä sukupolvea oli täällä vain pitkinä), arabit ja Kauko-Itä ostaa pitkiä. Lyhyitä menee vaan käytännössä Eurooppaan. En tiedä miksi joku haluaa lyhyen mutta komppaan edellisiä: esim. pariskunta joka ajaa itse ja pyörii ahtaissa Keski-Euroopan kaupungeissa ei tarvitse ylimääräisiä senttejä akseliväliin. Ja nuukahan se saksalainen tunnetusti on: jos lyhyt on halvempi ja se riittää niin sehän sopii Güntherille ja Gertrudille.ssuvik kirjoitti:Joo ei sitäkään voi kompaktiksi sanoa. Mielestäni muutenkaan tuo lyhin versio ei ole se turhin. Se taitaa olla suosituinkin? Ainakin jossei Kiinaa lasketa. Esim. lukuiset iäkkäämmät pariskunnat ym. ostavat itselleen lyhyen ässän, koska takapenkkiä tarvitaan aniharvoin.tj86430 kirjoitti:No, onhan tuo lyhytkin sentään selvästi yli 5m.
Re: Tulossa: W222 ässä
Ainakin dieseliä (300SD) sai myös normaaliakselivälisenä, siitä oli myös sitten pitkä versio (300SDL). Bensat taisi toisaan olla aina pitkiä (380/420//500/560SEL). Edeltäjää W116 mallia sai myös bensakoneella lyhyempinä malleina (280S/SE, 450SE).th56307 kirjoitti:käsittääkseni W126 oli jo saatavana jenkeissä vain pitkänä, voin olla väärässä, ainakin pari edellistä sukupolvea oli täällä vain pitkinä...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Muuten ihan tyylikkään näköinen mutta pilattu takaluukun tähdellä. Se on täysin väärässä paikassa
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
60-70 luvun makkarapenkit tähti tosiaan on "väärässä" paikassa. Toivottavasti noi siniset valot ei tule olemaan... noh, siniset. Ehkäpä niiden sävyä saa jo säädellä. Kyllä minä tuolla kehtaisin ajella.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tuohan on konsepti, tuotantomalli tulee olemaan aika lailla arkipäiväisempi ja sisustaltaan lähempänä jo julkistettua S-mallia (W222). Ulkomuodossa suurin osa päälinjoista säilynee mutta yksityiskohdissa mennään sielläkin hillitymmin. Tuotantoversio julkistettaneen alkuvuodesta Detroitin autonäyttelyssä ja ensimmäisiä virallisia kuvia tippunee jo ihan loppuvuodesta.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
takaluukuntähti pistää kans silmään, pienemmän etutähen sais jo jättää pois, penkkien tikkaukset , ja vanteet ku vaihtaa niin näyttää todelllla hyvältä
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
9G-Tronic saanut ensiesitelynsä Frankfurtissa
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... tpremiere/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... tpremiere/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Konepellin vekit saisivat olla enemmän R170 tyyliset.... Noi vauhtivektorivekit on mielestäni liian teräviä ja niitä on liikaa, siinä on siis liikaa tuollaisia päämuotoja rikkovia taitoksia, vaikka ajelisin sillä kyllä tuollaisenaan.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Laaksonen kirjoitti:9G-Tronic saanut ensiesitelynsä Frankfurtissa
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... tpremiere/" onclick="window.open(this.href);return false;
9G-Trocin väitetään olevan 1 kg:n kevyempi kuin edeltäjänsä 7-portainen:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... tpremiere/" onclick="window.open(this.href);return false;Benz passion blog kirjoitti:Das neue Getriebe ist bis 1.000 Nm Drehmoment ausgelegt und ist im Gegensatz zum direkten Vorgänger – 7G-TRONIC PLUS – sogar 1 kg leichter.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mielenkiintoista kuulla mitä uudesta 9G-lootasta sanotaan ensimmäisten koeajojen jälkeen. 7G:tä on moitittu ajoittain nykivistä vaihdoista ja vaihtamisen viiveestä varsinkin täyskaasukiihdytyksen yhteydessä. Ehkä ne ovat jopa saivartelua mutta kun vertailukohtana on esimerkiksi BMW:n malleissa käytetty loistava ZF:n 8-vaihteinen niin rima on todella korkealla sujuvan toiminnan ja mukavuuden suhteen.
Uusi 9-lovinen vaikuttaa etukäteistietojen perusteella lupaavalta, kevyt ja kompakti paketti joka on suunniteltu heti lähtökohtaisesti toimimaan myös nelivetoisissa malleissa, hybrideissä sekä tehokkaimman pään malleissa (max 1000 Nm väännön kesto).
Uusi 9-lovinen vaikuttaa etukäteistietojen perusteella lupaavalta, kevyt ja kompakti paketti joka on suunniteltu heti lähtökohtaisesti toimimaan myös nelivetoisissa malleissa, hybrideissä sekä tehokkaimman pään malleissa (max 1000 Nm väännön kesto).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
ABC-virittäjä triosta (AMG-Brabus-Carlsson) jälkimmäinen esitelly oman versionsa uudesta Ässästä:
Brabuksen suurentaessa S63 ///AMG:n koneen 6-litraiseksi ja kutkuttaessa siitä ulos 850 hv ei Carssonkaan jää paljoa huonommaksi 780 hv:llaan:
http://www.motorvision.de/mercedes-benz ... 04088.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brabuksen suurentaessa S63 ///AMG:n koneen 6-litraiseksi ja kutkuttaessa siitä ulos 850 hv ei Carssonkaan jää paljoa huonommaksi 780 hv:llaan:
http://www.motorvision.de/mercedes-benz ... 04088.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Noname kirjoitti:Muuten ihan tyylikkään näköinen mutta pilattu takaluukun tähdellä. Se on täysin väärässä paikassa
Jep, osu pentele maksalaatikon merkin paikalle.
Muuten ihan mukavaa muotoilua nyky mersuksi... ei kuitenkaan mielestäni SLS-lokinsiiven tasoa (tarkoituksella) ja ykköskoppainen CLS miellyttää silmääni yhä eniten...
Makuasioita...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Jos Brabus repäs S63:sta 850hp niin mitäköhän ne saa S65:stä..
Alkaa muutenkin mennä nuo tehojen määrät aika överiksi nykyjään. Vanha R230 V12 Brabuskin oli jo niin tehokas että sai kumitkin vaihtokuntoon ensimmäisellä kaasunpolkaisulla. Onneksi 4Matic on tullut kuvioihin niin on jotain järkeäkin tuossa touhussa mutta mitenköhän nuo laatikot kestää tuollaista vääntöä?
Alkaa muutenkin mennä nuo tehojen määrät aika överiksi nykyjään. Vanha R230 V12 Brabuskin oli jo niin tehokas että sai kumitkin vaihtokuntoon ensimmäisellä kaasunpolkaisulla. Onneksi 4Matic on tullut kuvioihin niin on jotain järkeäkin tuossa touhussa mutta mitenköhän nuo laatikot kestää tuollaista vääntöä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Hieno coupe mutta näyttää ihan penarilta takaapäin
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
No Brabuksella on järjenkäyttö yleensä ollut vieras käsite, jos muistellaan vaikkapa tätä E73-malliaHage kirjoitti:Jos Brabus repäs S63:sta 850hp niin mitäköhän ne saa S65:stä..
Alkaa muutenkin mennä nuo tehojen määrät aika överiksi nykyjään. Vanha R230 V12 Brabuskin oli jo niin tehokas että sai kumitkin vaihtokuntoon ensimmäisellä kaasunpolkaisulla. Onneksi 4Matic on tullut kuvioihin niin on jotain järkeäkin tuossa touhussa mutta mitenköhän nuo laatikot kestää tuollaista vääntöä?
toki Carlssonkin on joskus sortunut suuruudenhulluuteen:
-molempien virityspajojen dieselpiristyspaketit ovat toki olleet aivan asiallisia.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Brabus tarjoaa näköjään helpotusta dieseltehonnälkääni; nyt uuteen Ässäänkin tarjolla virityspaketti, joka ostaa 350 Bluetecin tehon 313 hv:aan:
http://www.brabus.com/printkatalog.php?modell=29704" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brabus.com/printkatalog.php?modell=29704" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tuohan on se sama mitä ovat tarjonneet Ehen jo yli vuoden päivät. Mutta tosiaan olisi tarvetta uudelle tehodiisselille. Tosin tuo 9G laatikko varmaankin helpottaa melkoisesti kovien nopeuksien kiihdytyksiä nykyiselläkin koneella. Jos tuohon facelift Ehen lankeaa niin se on pakko olla uudella laatikolla, mutta nelivedon kohdalla pitänee odotella pitkälle ensi vuoden puolelle.Laaksonen kirjoitti:Brabus tarjoaa näköjään helpotusta dieseltehonnälkääni; nyt uuteen Ässäänkin tarjolla virityspaketti, joka ostaa 350 Bluetecin tehon 313 hv:aan:
http://www.brabus.com/printkatalog.php?modell=29704" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tästä saa jo jonkinlaisen kuvan tulevan C:n sisustasta:
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mitäs jos tekisi C:n seuraajaa koskevalle keskustelulle oman lirpakkeensa, ellei ole jo?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Näyttäisi löytyvän:Juha_M117 kirjoitti:Mitäs jos tekisi C:n seuraajaa koskevalle keskustelulle oman lirpakkeensa, ellei ole jo?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&p=941996" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
No, jatketaan juttua uudesta Ässästä; tässä TM:n koeajovideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2mA5dsoyCFo[/youtube]
-edelleen odotan mielenkiinnolla kuulevani ensi kommentteja 9G-Tronic-automaatista.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2mA5dsoyCFo[/youtube]
-edelleen odotan mielenkiinnolla kuulevani ensi kommentteja 9G-Tronic-automaatista.
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Ensi vuonna julkistettavassa S65 AMG mallissa V12 moottorin vääntömomentti on ensitietojen mukaan nostettu lukemaan 1200 Nm! Voimansiirron täytyy olla ilmeisen raskasta tekoa ja mitenkähän tuollainen vääntö välitetään tiehen jos malli on pelkästään takavetoinen? Kolmiovalo vilkkunee tiuhaan...
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-angeles/
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... s-angeles/
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mersun SLS ///AMG:n valmistus päättyy ensi maaliskuussa, samalla kai päättyy 6,2-litraisen V8:n tarina:
http://www.worldcarfans.com/113091763046/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.worldcarfans.com/113091763046/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Komea näkymä:
Re: Tulossa: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Miten tuosta ratista oikeen pidetään kiinni kun on puolat justiinsa tiellä.. Keskikonsolin napitkin näyttävät turhan pieniltä (vali vali )
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic