Uusi Ässä tuli tänään nähtyä Klubin Itätähti-tapahtumassa. Olihan se näyttävä peli, mutta ei se ihan vaikutusta tehnyt tummanvärisenä ja väkijoukossa. Tien päällä vaikutelma syntynee. Perä ja sisustus oli hieno.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Uusi ässä oli tuoreimmassa Tekniikan Maailmassa koeajossa, 400 Hybrid Lang versiona. Moitteita ei oikein saanut kuin siitä, että vaihdot nykii joskus. Rivien välistä pysty lukemaan, että paras auto mitä ovat koskaan testanneet.
Myös Tuulilasissa ja Moottori-lehdessä oli artikkeli uudesta Ässästä. Kyllähän tuo vaikuttaa kertakaikkiaan upealta autolta, mutta väistämättä mieleen hiipii ajatuksia noiden ajoavustimien toiminnasta pitkällä tähtäimellä. Kyllähän sähkölaitteiden laatu on varmasti parantunut esim. W220:aan verrattuna, mutta mitäs sitten kun kuljettaja luottaa liikaa automaatiikkaan ja joku kaunis kerta ne laitteet pettää. Mikäli käsitin oikein, auton ohjauksessa ja jarruissa on sellaista automatiikkaa ettei kuljettajan tarvitse koko aikaa edes "ajaa" autoa.
Ei tarvi " ajaa " mutta valvonta ja vastuu on kuljettajalla . Kyllä ainakin itse haluan ohjata autoani sillon kun olen kuskinpenkillä joten itselle nuo avustimet on turhia ja toivottavasti
kaukana tulevaisuudessa .
TM:n koeajossa selkeästi todettiin muutamista ajoavustin-härpäkkeistä, että ne lähinnä ärsyttävät. Mitä itse olen muutamilla uudemmilla autoilla ajellut niin nämä ratinväristykset, piippaukset ja itseohjaukset ovat todellakin pelkästään ärsyttäviä. Hyviäkin varusteita toki on kuten peiliin sijoitetut kuolleenkulman varoittimet, mutta pääosin tykkään sekä ajaa että havainnoida asioita ihan itse.
Tosin omalla kohdalla "ongelma" on akateeminen, ei ole varaa tuollaisilla järjestelmillä varustettuihin autoihin vielä vuosikymmeniin...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado kirjoitti:TM:n koeajossa selkeästi todettiin muutamista ajoavustin-härpäkkeistä, että ne lähinnä ärsyttävät. Mitä itse olen muutamilla uudemmilla autoilla ajellut niin nämä ratinväristykset, piippaukset ja itseohjaukset ovat todellakin pelkästään ärsyttäviä. Hyviäkin varusteita toki on kuten peiliin sijoitetut kuolleenkulman varoittimet, mutta pääosin tykkään sekä ajaa että havainnoida asioita ihan itse.
Tosin omalla kohdalla "ongelma" on akateeminen, ei ole varaa tuollaisilla järjestelmillä varustettuihin autoihin vielä vuosikymmeniin...
Kaikkihan ne ovat valikoista poiskytkettävissä jos siltä tuntuu.
TTL kirjoitti:...Ja niin kuin edellä kirjoittava totesi, avustukset voi kytkeä pois päältä.
Voiko ne kytkeä pois päältä kokonaan, vai onko ne laitettava pois päältä aina jokaisen käynnistyksen jälkeen? Eli toisin sanoen, ovatko ne aina oletusarvoisesti päällä kun liikkeelle lähdetään?
Jos voi kytkeä kokonaan pois niin hyvä juttu se.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kuinkas iso osa noista avustimista on vakiovarusteena, ja mitkä pitää ruksia tilattaessa? (jos laittaa ruksin laittamatta, ei ainakaan tarvitse joka käynnistyksen jälkeen disabloida)
tj86430 kirjoitti:Kuinkas iso osa noista avustimista on vakiovarusteena, ja mitkä pitää ruksia tilattaessa? (jos laittaa ruksin laittamatta, ei ainakaan tarvitse joka käynnistyksen jälkeen disabloida)
Ainakin omien ML:n ja GL:n valikosta löytyy suoraan kohta "Assist" josta kaikki on kytkettävissä pois ja ne ovat pois/päällä myös virrankatkaisun jälkeen. Samaa mieltä kun TTL, kaikki ovat erinomaisia.
Joissakin lähteissä tätä kutsutaan Pullmaniksi, vaikka mielestäni tämä on nimenomaan extrapitkällä akselivälillä oleva versio. Luulisin että Pullman tulee olemaan vielä pitempi, ja ovien väliin tulee jatkopala.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mielenkiintoinen tuo seikka että E250 malli on nimetty Kiinassa E260 malliksi. Auto on tekniikaltaan siis 250 mutta mallimerkintä on 260. Jostain löytyi juttua että 250 ei ole hyvä numero Kiinassa, siksi muutos.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mitähän varten tuota on neljää eri pituutta? Eikö kolmekin olis riittänyt? Lyhyt, lang ja sitten Pullman korvaamaan Maybach. Mun mielestä toi extralang on vähän turha. Tai mistäs minä mitään tietäisin..
Kun koeistuin langin, niin en voinut olla ajattelematta että jalkatila takana on varsin tavallinen. Lyhyt malli saa ja pitää olla kompakti, mutta langissa pitäisi olla takana tilaa niin, että tila tuntuu avaralta. Pullman taas täytyy tuntua erityisesti jatketulta. Näillä minun kriteereillä lang on tässä sarjassa se väliinputoaja, turhake, ja "extralang" pitäisi olla se S-sarjan lang.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Juha_M117 kirjoitti:Kun koeistuin langin, niin en voinut olla ajattelematta että jalkatila takana on varsin tavallinen. Lyhyt malli saa ja pitää olla kompakti, mutta langissa pitäisi olla takana tilaa niin, että tila tuntuu avaralta. Pullman taas täytyy tuntua erityisesti jatketulta. Näillä minun kriteereillä lang on tässä sarjassa se väliinputoaja, turhake, ja "extralang" pitäisi olla se S-sarjan lang.
Miksi lyhyen pitää olla kompakti? Onhan niitä kompakteja mersulla muissa sarjoissa, tai sitten coupe isompaa urheilullisempaa koria haluaville?
Koska jos tehdään lyhyttä niin tehdään kunnolla lyhyttä, jos tehdään pitkää niin tehdään kunnolla pitkää. Kukaan tuskin menee ostamaan W222 kurzversiota sillä mindsetillä, että toivottavasti se on mahdollisimman pitkä?
Ässä on aina ässä, olettaisin että sen takia kompaktia ässää halutaan, eikä mennä vaan ratkaisuna ostamaan E:tä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Juha_M117 kirjoitti:
Koska jos tehdään lyhyttä niin tehdään kunnolla lyhyttä, jos tehdään pitkää niin tehdään kunnolla pitkää. Kukaan tuskin menee ostamaan W222 kurzversiota sillä mindsetillä, että toivottavasti se on mahdollisimman pitkä?
Ässä on aina ässä, olettaisin että sen takia kompaktia ässää halutaan, eikä mennä vaan ratkaisuna ostamaan E:tä.
Mielipidekysymys. Omasta mielestä lyhyt ässä ei ole ässä. Selvästi muilla on erilaisia mielipiteitä, eikö se taas suoraan tarkoita että pitää olla lyhyttä ja pitkää ja jotain siltä väliltä. Toivottavasti joku noista kelpaa sinulle.
tj86430 kirjoitti:No, onhan tuo lyhytkin sentään selvästi yli 5m.
Joo ei sitäkään voi kompaktiksi sanoa. Mielestäni muutenkaan tuo lyhin versio ei ole se turhin. Se taitaa olla suosituinkin? Ainakin jossei Kiinaa lasketa. Esim. lukuiset iäkkäämmät pariskunnat ym. ostavat itselleen lyhyen ässän, koska takapenkkiä tarvitaan aniharvoin.
Tehtaan kertoman mukaan W/V222 on ensimmäinen S-luokka jonka suunnittelun lähtökohta oli pitkäakselivälinen malli eli V222. Sen pohjalta suunniteltiin sitten se lyhyt (W222) ja extrapitkä (X222). Ja pisimpänä tulee sitten aikanaan markkinoille Pullman (VV222).
Eli jos tuosta jotain pitää päätellä niin se "normaalein" tai "perus" malli näissä uusissa on nimenomaan L-malli (V222). Tehdas myös odottaa että V222 tulee olemaan myydyin koriversio.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91