W202:n termostaatti sekä lisälämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

W202:n termostaatti sekä lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Tuli jo oikeastaan haulla selväksi, että termarin vaihto on edessä tuohon vm-98 220 cdi koneeseen. Lämmöt ovat ainoastaan kuumalla ilmalla 80 asteen nurkilla. Normaalisti vain noin 60-70 astetta kesällä.
Onko tuo termostaatin vaihto minkälainen toimenpide?

Toinen kysymys koskee lisälämmitintä eli keväällä se alkoi lähettelemään näkyviä savumerkkejä muutaman kerran jonka jälkeen toiminta loppui. Mistä kannattaa aloittaa vian etsiminen? Vai ajaa Veholla ja kuitata korjauslasku :x

Voiko tuohon lisälämmittimeen asennuttaa ajastinkellon ja/ tai kauko-ohjaimen jolloin ei tarvitse erillistä lohkolämmitintä? Mitä tuo suunnilleen maksaa?

Kiitokset jo etukäteen kaikille foorumin tietolähteille.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termari on helppo vaihtaa.

Ajastinkellosarja 385 € / KL + asennus.
wiimax.fi
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Oisko mahollista, että se lisälämmittimen oma vedenkiertopumppu ois hajonnu?

Mulla 200CDI vm2000 C-farmarissa kävi noin. Ja oireet aikas samanlaisia kuin sullakin.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

[quote="Piirimyyjä"]Oisko mahollista, että se lisälämmittimen oma vedenkiertopumppu ois hajonnu?

Kyllähän se varmaan mahdollista on. Itsellä tuli vaan ensin mieleen, että onko noissa lisälämmittimissä minkälainen tuo "hehkutulppa" jolla polttoaine saadaan palamaan. Jos ois se mennyt? Savut tuli sieltä apukuskin puolen eturenkaan pyöräkotelon etupuolelta jossa on se lisälämmittimen putken ulostulo. Savutti muutaman kerran ja sen jälkeen vaikeni toiminta kokonaan. Kun auton sammutti niin savutus lakkasi ja sen jälkeen kuului se tavallinen tuhina/ kohina lisälämmittimestä vielä hetken aikaa.

Onko noissa siis oma vedenkiertopumppu lisälämmittimelle ja toinen kiertopumppu sitten normaalisti lämmityslaitteelle?

Taitaa olla paras viedä auto joko veholle tai muualle huoltoon kun ei selvästi itse tajua riittävästi noista lisälämmitin kuvioista :oops:
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Just samanlaiset "naksutus-humina-käyntiin-sammutus-pölähdys-loppuhumina"-oireet mullakin on ollu. Mutta kun mulla on kolme kertaa Wepastoa jouduttu rassaamaan Veholla, niin en muista mistä niistä vioista tuo savunpölähdys johtui.

Mulla on kerran alkutalvesta kesälaatudiisselillä menny "kynttiläksi" se diisseli siellä Wepastossa --> Wepasto yritti käynnistyä muttei onnistunu, ja Veholla ne pikahuollossa nollas vikamuistin, ja sittenhän se suostu lähtemään käyntiin. 15min, ok halpa korjaus.

Sitte talven lopulla poksahti koko Wepasto, tai sen lämmityselementti, Veho sano ettei noita korjata vaan vaihdetaan, korjaajaa ei löytyny muualtakaan --> kalliita arvioita vain, joten Veho vaihto koko Wepaston, se oli todella kallis juttu, about joku 1000€.

Sitten vielä kerran se Wepaston oma kiertovesipumppu laukes. Se ei ollu liian kallis, mutta kuitenkin alko ottaa jo päähän koko Wepasto.

Nyt se on sitten pelannu yli vuoden ok, no, siinähän onkin ne Vehon takuut, niin eihän se kai uudestaan ihan vielä laukeakaan :-/
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Termostaatti kannattaa vaihtaa, katso keskustelu jota kävimme osastolla "Muuta Mersuasiaa - CDI:n käyntilämpö" teeman alla
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

[quote="Mane"]Termostaatti kannattaa vaihtaa

Homma on edennyt siihen pisteeseen, että Veholta on uusi termari ostettu, a 43e. Mites on ilmaamisen laita? Tarviiko ilmata vai osaako tuo itse ilmata itsensä termarin vaihdon jälkeen?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei sieltä paljon nestettä karkaa - ja ilmautuu itsekseen.
wiimax.fi
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

dealer kirjoitti:Ei sieltä paljon nestettä karkaa - ja ilmautuu itsekseen.
Tuo pitikin hyvin paikkaansa. Pikkusen nestettä lorisi tietenkin hihnalle ja loput kuppiin.
Tuosta tuli kuitenkin vain ensimmäinen vaihtoyritys....
Vanha termari oli komeasti irti ja uutta paketista tilalle, syylärin letkun, jäähdytysnestesäiliön letkun, lämpötila-anturin paikat OK, MUTTA eipä ollut uudessa termarissa liitäntää sille n 1cm paksuiselle letkulle joka menee hieman paineakkua muistuttavaan "sylinteriin" Mikähän se muuten on??
Huomenna aamulla taas yksi ei-niin-tyytyväinen vehon varaosa-asikas käy antamassa palautetta myyjälle :evil: Saisivat jotenkin huomioida tuon väärän varaosan vehossa.
Yksi termostaatti vm 98 c-sarjalaiseen, kone 220 cdi+ ilmastointi.... Kiitos 8)
Vastaa Viestiin