w124 täristää reilusti rattiin...
w124 täristää reilusti rattiin...
Etupyörien laakeri ainaki yks kpl vaihettu juuri, alapallonivelet kummallekki puolen n. 1000km sitte, renkaat tasapainotettu -> täristää aina vaan. Oikeen hetkuttaa rajusti Sitte vaihon toiset vanteet vielä eteen että jos jostain syystä vika vanteissa -> täristää ihan samalla lailla. Nopeuksissa 90-130. Mikähän voi olla, sanokaa hyvät ihmiset...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Onko vanteissa et sama?
ohjaus iskari sen kunto?
Suurimmaksi syyksi aina paljastuu rengas..kudos tai pystyheittoa.
ohjaus iskari sen kunto?
Suurimmaksi syyksi aina paljastuu rengas..kudos tai pystyheittoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
välystä johnakin simpukassa/apusimpukka/raidetangot? mitä näitä ny o.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Onko edessä spacerit? Viime viikolla todennettiin täällä yksi viallinen spacerpari...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Ei oo vaihetuissa vanteissa sama ET, ekat oli 18x8,5 ja toiset vanteet 17x8 ja ihan sama tulos täristämisessä... Ja kääntäessä vähenee, mutta ku suoralle pääsee ja höllää ratista nii vapina alakaa. Hit**laine ku mää olin iha varma että se on vaa renkaan epätasapaino, mutta ei näköjään...
Ei oo spacereita, ja soviterenkaat on oikeet/kunnossa, ja noissa 18":ssa ei ookkaan ku oikeen kokone reikä.
Ei oo spacereita, ja soviterenkaat on oikeet/kunnossa, ja noissa 18":ssa ei ookkaan ku oikeen kokone reikä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Paikoillaanki auto sammuksis vispaa rattia oikeelle ja vasemmalle ja jos kolisee niin joku sielä on väljä ja sitte kokeeleen reidetangot ja simpukat läpi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Mulla w201 täristi joskus etujarrulevyjen reunaan kertyneen ruosteen/muun moskan takia. Pienemmillä nopeuksilla ei mitään mutta kun vauhti nousi yli sataseen niin tärinä alkoi. Putsasin levjen reunat ja tärinä katosi. Myöhemmin kyllä sitten levytkin vaihtui.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
kato se ohjausiskari, helpoin ja halvin lähtee liikkeelle.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Kummeli kirjoitti:Etupyörien laakeri ainaki yks kpl vaihettu juuri, alapallonivelet kummallekki puolen n. 1000km sitte, renkaat tasapainotettu -> täristää aina vaan. Oikeen hetkuttaa rajusti Sitte vaihon toiset vanteet vielä eteen että jos jostain syystä vika vanteissa -> täristää ihan samalla lailla. Nopeuksissa 90-130. Mikähän voi olla, sanokaa hyvät ihmiset...
Jarrulevyt voi olla myös kierot ja tehdä täristystä,itsellä väyrysen kanssa näin joskus
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Nojoo, nyt löyty ainakin väljää, liekkö vielä lähtee näillä osien vaihdoilla...
Apusimpukan puslat väljät, sekä keskimmäisen raidetangon oikee puoli. Taitaa vaan olla taas yks niitä remonttikohteita että viisain olis kaikki vaihtaa jos vaan pelimerkkejä riittää... Kattelin että 170e maksais koko satsi, iskari ja koko raidetankosysteemi. Ei nyt sinänsä paljon mutta tarkotus kun oli laittaa coupe pahnoille niin herättää elämää suurempia kysymyksiä.
Sinänsä ihme kun alkoi melko yhtäkkiä tuo vetkutus. Luulen että syynä oli se, kun alapallot vaihdettiin niin väljyys alkoi tuntua ratissa. Ehkä väljät alapallot kompensoivat tuon raidetangon väljyyden Aika kumma kyllä ku alapallot vaihtu niin ajettavuus huononi aika paljon, veteli paljo enemmän mitä ennen ja tuo tärinä.
Apusimpukan puslat väljät, sekä keskimmäisen raidetangon oikee puoli. Taitaa vaan olla taas yks niitä remonttikohteita että viisain olis kaikki vaihtaa jos vaan pelimerkkejä riittää... Kattelin että 170e maksais koko satsi, iskari ja koko raidetankosysteemi. Ei nyt sinänsä paljon mutta tarkotus kun oli laittaa coupe pahnoille niin herättää elämää suurempia kysymyksiä.
Sinänsä ihme kun alkoi melko yhtäkkiä tuo vetkutus. Luulen että syynä oli se, kun alapallot vaihdettiin niin väljyys alkoi tuntua ratissa. Ehkä väljät alapallot kompensoivat tuon raidetangon väljyyden Aika kumma kyllä ku alapallot vaihtu niin ajettavuus huononi aika paljon, veteli paljo enemmän mitä ennen ja tuo tärinä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
Mulla loppu ratin täristäminen juuri noissa nopeuksissa kun vaihdoin kardaanin kannatinlaakerin ja sen kumihärpäkkeen missä se laakeri on kiinni. ~90 euro ja tunnin työ.
Ei ollu siitä kumista kun riekaleet jäljellä.
Ei ollu siitä kumista kun riekaleet jäljellä.
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
täristikö rattiin?jarskak kirjoitti:Mulla loppu ratin täristäminen juuri noissa nopeuksissa kun vaihdoin kardaanin kannatinlaakerin ja sen kumihärpäkkeen missä se laakeri on kiinni. ~90 euro ja tunnin työ.
Ei ollu siitä kumista kun riekaleet jäljellä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w124 täristää reilusti rattiin...
joo.
ja nimenomaan samanlailla alkoi jossain vähän päälle 90 ja tasottu sitten siellä 130 paikkeilla vähän. Heilutti rattia silleen että arvelin vanteen olevan kierossa tai jotain, mutta kun tuo kartaanin laakerin vaihto tuli muuten eteen, niin se täristäminen loppu samalla.
Mitään muuta ei tehty ku vaihettiin se kartaanin kannatin, ja tärinä loppu siihen.
ja nimenomaan samanlailla alkoi jossain vähän päälle 90 ja tasottu sitten siellä 130 paikkeilla vähän. Heilutti rattia silleen että arvelin vanteen olevan kierossa tai jotain, mutta kun tuo kartaanin laakerin vaihto tuli muuten eteen, niin se täristäminen loppu samalla.
Mitään muuta ei tehty ku vaihettiin se kartaanin kannatin, ja tärinä loppu siihen.